skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
14:45:07
13.10.2009
13.10.2009
Labros
-> gim: předtim byl jeden blatník orezlej, tak uvidíme, jak dlouho vydržej tyhle, taky přední čelo bylo jetý, dveře byly hnilý, tyhle jsou lepší, i když taky na nich Větývka jeden roh vyvařil. Ale jo, radost to bude ještě nějakou dobu dělat.
13:41:48
13.10.2009
13.10.2009
gim
-> Labros: dobre to prokouklo, dvere i blatniky tomu hodne pomohli, pred tim to byla takova obyc skodovka. Este udelej tu geosku a mas konecne klid. Me taky ceka udelat napravu.
19:35:17
06.10.2009
06.10.2009
Labros
-> Kapřík: já vím, z toho článku taky čerpám ;) momentálně jsem bez stroboskopu a finančně vycuclej, ale jede to teď dobře a ani to nezvoní, tak se k tomu vrátím někdy až později. Jenom ten volnoběh je pořád neklidnej to budu řešit.
19:33:50
06.10.2009
06.10.2009
Labros
-> Quest: no tak třeba ta nabouraná kopretina, nabouraná geoska, na jednu stranu se tomu nechce a pískaj gumy, na druhou to jde až moc ochotně.. ta přední maska, pošlu ti adresu, kdybys mi ji chtěl posat ;) ještě zůstává na dost místech bláto, to lidi na sraze zajímalo z mýho auta asi nejvíc ;)) muzika je úplně rozesraná, ale ani nevím, jestli ji budu spravovat. Nový drát k otáčkoměru je pod kobercem, jen ho natáhnout k cívce, aby šel otáčkoměr. Poškrábaná lišta Škoda136 v palubce - od Pilota mám slíbenou novou. Jinak je to už víceméně ok.
16:23:51
06.10.2009
06.10.2009
Quest
hej dobrá práce! ono už to připomíná auto! co ještě ti smradi natropili co ještě nejni spravený?
15:58:12
06.10.2009
06.10.2009
Kapřík
-> Labros: no a jede to? Jinak tady jsou tabulky předstihu když bys to někdy potřeboval skoda-virt.cz/cz/.../1155
-tabulky-prestihu-pre-skod
a-a-ine-vozy
15:46:21
06.10.2009
06.10.2009
Kaprof-Pisařík
-> Labros:
15:37:52
06.10.2009
06.10.2009
Labros
-> Kaprof-Los Koramos: zrovna jsem ti chtěl napsat, že jsem taky spokojenej
15:36:48
06.10.2009
06.10.2009
Kaprof-Pisařík
-> Labros: vypadaj tam pekně docela koberce
11:33:07
06.10.2009
06.10.2009
Labros
-> MOLSO: tak to já spíš klíďo píďo - kromě předjíždění fábky s vozejkem - ale i tak jsem obě cesty pospíchal, ale na okreskách člověk to vyšší otáčkové pásmo moc nevyužije.
09:33:57
06.10.2009
06.10.2009
MOLSO
-> Labros: cesta do Brna - klido pido do 4000 ot = 1 nadrž preč cesta domov aggresive do 6000 ot pol nadrže ostalo
08:51:09
06.10.2009
06.10.2009
Labros
-> MOLSO: to je teda pech
08:00:29
06.10.2009
06.10.2009
MOLSO
-> Labros: to mas krasne mne sa vysroboval srob bohatosti a mohol som ist na tanku zozral by mozno menej
23:01:02
05.10.2009
05.10.2009
Labros
Tak hlásím také šťastný návrat domů z Jihomoraváku. Najeto necelých 600km se spotřebou kolem 6,5.
11:15:02
05.10.2009
05.10.2009
minno
Tak škodovka po nemilej príhode už celkom pekne pospravená, vyzerá k svetu a aj motor má pekný zvuk:) Škoda tých vodičových dverí no...ale tak to sa snáď ešte nejako časom spraví.... Ako som videl nedávno nálepku na jednej škodovke:
toto je
Š K O D A
(vyhodiť)
toto je
Š K O D A
(vyhodiť)
17:23:10
01.10.2009
01.10.2009
Labros
-> Quest: sorry, ale Pyroman mi ji nejdřív slíbil před 14ti dny, minulý týden ji ještě neměl, a tenhle týden taky ne, a to jsem byl v pondělí ve Žďáru a tvůj brácha v Praze.. No nic, na sraz by mi měl někdo nějakou přivézt. Kdyžtak se ještě ozvu.
14:22:18
01.10.2009
01.10.2009
Labros
Zaplaťpánbu! Dveře se silou vůle zavírají, filtrbox držet bude, vyměněny zadní tlumiče, dodán pravý kryt pod motor od Ondy, pochází zřejmě z nějakého úplně jiného auta, a pár maličkostí.. Na zítra už víceméně kosmetické věci a vyrazit.
11:33:43
29.09.2009
29.09.2009
Labros
-> minno: počítám s tím, musím teda ještě vymyslet a udělat uchycení filtrboxu, dodělat ty dveře u řidiče, dodělat AC pumpu a nepřijít na žádnou další zradu. A pak je ještě 1001 dodělávek, který se ale můžou odložit.
11:31:00
29.09.2009
29.09.2009
minno
-> Labros: takže jihomoravák bude?
11:17:31
29.09.2009
29.09.2009
Labros
Takže update:
- Dveře nasazeny, pravé super, levé pořád těžký boj - sloupek pod spodní pantem je zdeformovanej a trochu i naprasklej, řeším šílené podložky, pod pant i pod zámek ve dveřích, budu rád když se to bude vůbec normálně zavírat, o nějakém lícování nemluvě
- odřená přední hrana levých dveří o blatník
- překytované A sloupky po loňském vyvařování stříknuty do barvy
- motorky centrálu v předních dveří, zbývá dodělat elektriku
- kufr z 95% opět modrý, dodělávky po loňském vyvařování
- přední blatníky doladěny po vyklepávání
- přivezeny koberce od Kaprofa
- nasazena nová favo AC pumpa od memfise, zbývá dodělat hadičky
- různé dodělávky (které ve výsledku zaberou 80% času :))
- suma sumárum zabitej víkend, dodělané ruce :))
- Dveře nasazeny, pravé super, levé pořád těžký boj - sloupek pod spodní pantem je zdeformovanej a trochu i naprasklej, řeším šílené podložky, pod pant i pod zámek ve dveřích, budu rád když se to bude vůbec normálně zavírat, o nějakém lícování nemluvě
- odřená přední hrana levých dveří o blatník
- překytované A sloupky po loňském vyvařování stříknuty do barvy
- motorky centrálu v předních dveří, zbývá dodělat elektriku
- kufr z 95% opět modrý, dodělávky po loňském vyvařování
- přední blatníky doladěny po vyklepávání
- přivezeny koberce od Kaprofa
- nasazena nová favo AC pumpa od memfise, zbývá dodělat hadičky
- různé dodělávky (které ve výsledku zaberou 80% času :))
- suma sumárum zabitej víkend, dodělané ruce :))