skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
13:02:16
25.08.2009
25.08.2009
Labros
-> gim: viz bod 1. o pár příspěvků níž.
11:10:32
25.08.2009
25.08.2009
gim
-> Labros: dveri sem si vsim ze mas novy, ale co je se sloupkem?
08:27:31
25.08.2009
25.08.2009
Labros
-> gim: o dveře nejde, mám ve sklepě už nalakovaný dvoje, ty jsem pořídil ještě předtím než mi auto šlohli.. jde o sloupek. Viz galerie před těma fotkama po krádeži.
22:13:59
24.08.2009
24.08.2009
gim
-> Labros: tak zalezi jestli sezenes jiny dvere ve stejny barve. Co jsme to pocitali, tak me to porad vyjde levneji nez shanet jiny dvere, ktery v moji barve budu shanet kdo vi jak dlouho. Budu v tom abych nezral za necelejch 500,- neli min, ale kdo vi jakej bude vysledek, kamos se snazi, tak mu verim :-D
15:01:20
24.08.2009
24.08.2009
MOLSO
-> Labros: ludia su kurvy ... tak krasne auto takto dodrbat
14:41:48
24.08.2009
24.08.2009
Labros
V neděli pokračovalo sčítání škod
1) bojím se, že otevírali dveře od řidiče tak, že vyhnuli nebo dokonce urvali plech na sloupku u řidiče, kde je přišroubovanej spodní pant dveří s omezovačem. V pátek zjistím.
2) motor opět poskládán, měněno těsnění pod hlavou, broušená hlava, nový olej, nový fridex, nové svíčky, nové různé maličkosti - ale pořád se mi ten motor nezdá. Na zvýšený volnoběh jde nepravidelně, jakoby jeden válec měl vyšší kompresi, nebo hůř mazal či co. Při jízdě nic zvláštního není poznat.
3) nedobíjí - zjišťeno až večer, zatím jsem nezjistil proč
4) nestartuje - snad jen slabá nová baterka, která se nemohla dobít při jízdě
5) mlhovka je pryč, asi urvaná
6) vyměněno zrcátko u řidiče, vnitřní klika na zadních dveřích, ještě se nepodařilo úplně vyndat páky stěračů, budu muset dát víc WD40.
Díky Pavlovi P. za nové páky stěračů a ramínka, a nové zrcátko.
Nestihnul jsem připravit přední čelo pro lakýru, tak se bude lakovat až za týden... jestli.
Teď jsem z toho auta dost rozpačitej, a nejsem si jistej, jestli to ještě půjde všechno dát do pořádku.
1) bojím se, že otevírali dveře od řidiče tak, že vyhnuli nebo dokonce urvali plech na sloupku u řidiče, kde je přišroubovanej spodní pant dveří s omezovačem. V pátek zjistím.
2) motor opět poskládán, měněno těsnění pod hlavou, broušená hlava, nový olej, nový fridex, nové svíčky, nové různé maličkosti - ale pořád se mi ten motor nezdá. Na zvýšený volnoběh jde nepravidelně, jakoby jeden válec měl vyšší kompresi, nebo hůř mazal či co. Při jízdě nic zvláštního není poznat.
3) nedobíjí - zjišťeno až večer, zatím jsem nezjistil proč
4) nestartuje - snad jen slabá nová baterka, která se nemohla dobít při jízdě
5) mlhovka je pryč, asi urvaná
6) vyměněno zrcátko u řidiče, vnitřní klika na zadních dveřích, ještě se nepodařilo úplně vyndat páky stěračů, budu muset dát víc WD40.
Díky Pavlovi P. za nové páky stěračů a ramínka, a nové zrcátko.
Nestihnul jsem připravit přední čelo pro lakýru, tak se bude lakovat až za týden... jestli.
Teď jsem z toho auta dost rozpačitej, a nejsem si jistej, jestli to ještě půjde všechno dát do pořádku.
14:32:37
24.08.2009
24.08.2009
Labros
-> gim: díky za info, akorát když se to pak musí lakovat, tak už to není taková výhoda oproti pořízení jiných dveří.
22:33:14
23.08.2009
23.08.2009
gim
-> Labros: jo jeste, vim ze uz je to pozde, ale dneska sme se konecne dostali ke klepani tech dveri. A da se to vyklepat i kdyz je to bouchly na vyztuhu sice prasarna, ale dalo se. Vyztuha je nabodovana pouze na koncich, pod plechem je jen prilepena nejakym tmelem, kterej sme vyrezali, vyhnuli jsme ji a pod ni "majzlikem" vyklepali, pak se pres kovadlinu naklepala nazpatek a prilepila. Samozrejme se muselo zvenku kitovat, ale zevnitr bys to ani nepoznal ze byla odehnuta nebejt novyho bilyho tmelu. To jsem ti jen chtel rict ;-)
13:22:21
21.08.2009
21.08.2009
Labros
-> Zeke-ten šestý: zatím jsem nefotil ale je to humus.
12:56:56
21.08.2009
21.08.2009
Zeke-ten šestý
-> Labros: Mas nafocenej i vnitrek? jesi jo tak ho sem prosím dej, chtel bych videt co ti debilove udelali v interieru
12:47:12
21.08.2009
21.08.2009
HavajskejBubeník
-> Lamz: dneska se krade vsechno v pondeli mi vod hospody zmyzela ukrajina, pak sem ji našel před barakem ve škarpě(myslim si že to byl fotr ale ten se nece priznat)...
12:33:47
21.08.2009
21.08.2009
Lamz - zrušená registrace
To se divim ze se to krade.Hmmm zajimavy
12:30:34
21.08.2009
21.08.2009
HavajskejBubeník
Dlouho sem tu nebyl tak koukam ze se prece nasla sic pobouchana ale nasla a to je hlavní.
12:28:31
21.08.2009
21.08.2009
Labros
Na poslední fotce je vidět šutr, který jsem našel mezi rozdělovačem a hlavou. Pásnul tam úplně přesně No nic, už mám připravený levý plech pod motor, pravý dám taky nový.
12:27:57
21.08.2009
21.08.2009
Labros
-> U-Geen:
12:23:48
21.08.2009
21.08.2009
U-Geen
-> Labros: inovacia
12:21:03
21.08.2009
21.08.2009
Labros
dneska jsem koupil přední čelo v Auto Kelly, o víkendu to nafotím, je to mazec, oni to ty kucí polský dělaj z vlnitýho plechu
12:19:00
21.08.2009
21.08.2009
Labros
-> Quest: díkes
23:00:54
20.08.2009
20.08.2009
Quest
u takto výborného auta jako je škoda 120 je bohužel jedna realita, každý debil vní je za 20s, úplně bez problému dobře víte o čem mluvím, já bych si v první řadě ty hajzli našel a asi je umlátil nebo já nevím, musí to být hrozné takto si auto opravit a nějací debilové o rozmrví, přeji hodně štěstí při opravou a hodně sehnaných levných dílů!
17:18:13
20.08.2009
20.08.2009
minno
Labros 20.08.09 15:30:01 napsal: → mb136gl: dík, já to s tím chorvatem už nějak přežiju. Mně stejně připadá, že na feldy apod. budou mít za chvilku jen šmejdský díly. Kvalitní díly si přeje maximálně 0,1% zákazníků.
som bol pred týždňom kupovať nové zapaľovacie káble (prvopomocná sada do auta :), mali len "kvalitné" Vika, ale vraj že budú mať aj klasické Tesly...no a keď som odchádzal s prázdnymi rukami, tak na mňa ešte kričala, či tie Tesly na 100% vezmem ak mi ich objedná, lebo že stoja až okolo (teraz už neviem presne, ale proste smiešna cena) 200 korún
som bol pred týždňom kupovať nové zapaľovacie káble (prvopomocná sada do auta :), mali len "kvalitné" Vika, ale vraj že budú mať aj klasické Tesly...no a keď som odchádzal s prázdnymi rukami, tak na mňa ešte kričala, či tie Tesly na 100% vezmem ak mi ich objedná, lebo že stoja až okolo (teraz už neviem presne, ale proste smiešna cena) 200 korún