skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
15:46:36
20.08.2009
20.08.2009
Labros
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No to taky vždycky nejde, včera jsem koukal že v e-shopu mají přední čelo ve foréze, tak jsem se dneska ptal, jestli je to opravdu foréza, nebo jen přepravka, a pani že prej asi jen přepravka
15:42:49
20.08.2009
20.08.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros: Nejlip to objednat pres net radsi
15:30:01
20.08.2009
20.08.2009
Labros
-> mb136gl: dík, já to s tím chorvatem už nějak přežiju. Mně stejně připadá, že na feldy apod. budou mít za chvilku jen šmejdský díly. Kvalitní díly si přeje maximálně 0,1% zákazníků.
15:29:08
20.08.2009
20.08.2009
Labros
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nevim, tohle byla taková ta paní, co když mluví, obrací oči v sloup. Potvrdila jí to paní "Maruška", ale možná že si navzájem potvděj cokoliv. To víš, jedna paní, druhá paní, hádavej dědek mechanik, vyber si z nich, komu věřit
14:05:07
20.08.2009
20.08.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros: 10 let nemaj temac jo, v ty krci to je fakt banda trotlu. Takze jak sem bral pred pul rokem tesneni a bylo na nem Temac tak to byl padelek jo?
12:32:49
20.08.2009
20.08.2009
mb136gl
-> Labros: u nás v meste iné ako temac nezoženiem škoda, že ti nemôžem nejako pomôcť
12:27:57
20.08.2009
20.08.2009
Labros
Jo a taky jsem koukal, že minimálně jedna kopretina je pěkně bouchlá. To se taky dalo čekat. Asi je po sezoně budu muset nechat srovnat.
12:25:11
20.08.2009
20.08.2009
Labros
Tak v Krči nemaj Temac, maj nějaký noname, prej už 10 let nevedou nic jiného. Myslim, že je to stejnej Chorvat, jako jsem měl předtím. Přítomný automechanik tvrdil, že to těsnění je OK. Masku jsem objednal u autohpz.cz, což mi poradil OndraST.
15:55:10
19.08.2009
19.08.2009
Labros
-> Hurdis:
14:49:21
19.08.2009
19.08.2009
Hurdis
Labros 19.08.09 10:21:46 napsal:
Sakryš, nemáte někdo navíc dvoudílnou emkovou masku?
Prohlídnul jsem všechny nejběžnější e-shopy, všude už mají jen novou
jednodílnou. V OB autodíly ji mají v e-shopu jako vyprodanou. Ačkoliv tam
mají třeba užovkový masky.
cca 1-2 měsíce zpět jsem v OB mluvil s Romanem o těch dvoudílných maskách. Říkal, že měl dost párů, ale brigádník mu je špatně svázal a při přepravě se polámaly . Další asi jen tak nebudou.
Sakryš, nemáte někdo navíc dvoudílnou emkovou masku?
Prohlídnul jsem všechny nejběžnější e-shopy, všude už mají jen novou
jednodílnou. V OB autodíly ji mají v e-shopu jako vyprodanou. Ačkoliv tam
mají třeba užovkový masky.
cca 1-2 měsíce zpět jsem v OB mluvil s Romanem o těch dvoudílných maskách. Říkal, že měl dost párů, ale brigádník mu je špatně svázal a při přepravě se polámaly . Další asi jen tak nebudou.
10:57:44
19.08.2009
19.08.2009
Tampajs
-> Labros: Někdy tipuju pátek sobota Přesně nevím
10:55:17
19.08.2009
19.08.2009
Labros
-> Tampajs: Fakt? A to bylo kdy?
10:49:48
19.08.2009
19.08.2009
Tampajs
Musim říct strašně mě to mrzí ale kdyby fungoval virt tak máš auto nejspíš zpět rychleji.. Potkal sem jí v Dolních Břežanech stála na parkovišti.. Jen sem si řikal: AA Labros jel na nákup do Tesca..
Kdybych jen věděl o tom že zmizela
Kdybych jen věděl o tom že zmizela
10:21:46
19.08.2009
19.08.2009
Labros
Sakryš, nemáte někdo navíc dvoudílnou emkovou masku?
Prohlídnul jsem všechny nejběžnější e-shopy, všude už mají jen novou jednodílnou. V OB autodíly ji mají v e-shopu jako vyprodanou. Ačkoliv tam mají třeba užovkový masky.
Prohlídnul jsem všechny nejběžnější e-shopy, všude už mají jen novou jednodílnou. V OB autodíly ji mají v e-shopu jako vyprodanou. Ačkoliv tam mají třeba užovkový masky.
10:14:13
19.08.2009
19.08.2009
Labros
Já nějak netrpím takovou tou fobií, že se něčeho mýho dotkla cizí ruka, jako lidi z toho mívají úplně trauma. Ale to by to ta ruka nesměla pok***it, zasvinit, zasmradit, rozbít. Třeba nechápu, k čemu je urvat víko přihrádky u spolujezdce a její západku. Nevím, co jim to víko udělalo.
00:55:29
19.08.2009
19.08.2009
gim
Mel si stesti v nestesti- ukradli, ale nasla se. A nestesti ve stesti- nasla se, ale znicena. Neni to nic neopravitelnyho, postupne to das do kupy. Hlavni je ze se nasla, a jeste docela rychle. My auto pohresovali 3mesice nez ho objevili. A chapu ten divnej pocit, ze v aute jezdil nekdo cizi, tuplem kdyz ho dosti dokurvili.
23:22:58
18.08.2009
18.08.2009
Labros
-> minno: pocity byly trochu smíšené, pač jsem už zdálky viděl, že je nějaká zašlá, to je blátem, a pak zblízka že je pomuchlaná. Ale mohlo to být horší.
23:21:46
18.08.2009
18.08.2009
Labros
-> Kaprof-Los Koramos: tak to nepohrdnu, dopředu díky.
23:01:54
18.08.2009
18.08.2009
minno
-> Labros: je to hrozne super že sa našla....úplne sa viem vžiť do tvojich pocitov keď si ju uvidel....blatníky a čelo sa spravia, najväčšia škoda je toho fajnového motora....snáď sa podarí aj ten nie moc nákladne opraviť...Držím palce čo najskôr to dať celé dokopy....
22:11:26
18.08.2009
18.08.2009
David29
Tak hlavně že je na světě... musíš mít radost, sám vim jaký to je...