skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
18:10:09
18.08.2009
18.08.2009
Kaprof-Pisařík
-> Labros: koberce mam jedny pěkny kdyžtak ti je blejsknu
18:09:52
18.08.2009
18.08.2009
Labros
-> Kapřík: Jestli ten Jihomoravák letos stihnu, tak asi něco obětuju škodováckýmu božstvu...
18:08:25
18.08.2009
18.08.2009
Pavel P..
-> Labros: zrcátko taky najdem
18:03:31
18.08.2009
18.08.2009
Kapřík
-> Labros: tak hlavně že se našla chudinka Lámat pracky hajzlům Přeju pevný nervy při opravách a na podzimní Jihomoravák ať seš v Brně v plný parádě
18:02:08
18.08.2009
18.08.2009
Labros
-> Pavel P..: tak ty páky stěračů nějak dohodnem, aby mi to zas neodtáhli jako vrak. Levý zrcátko asi mám ve sklepě náhradní, ale zaskládaný nábytkem a nevím kdy se tam dostanu, tak kdybys měl jedno na půjčení, kvůli polišům. Dvoudílnou masku jsem před pár lety kupoval u dědka ve Vršovicích, tak třeba bude ještě mít.
Skrz ty blatníky ti napíšu zejtra na icq, ty už s tím máš zkušenosti a garáž ;)
Skrz ty blatníky ti napíšu zejtra na icq, ty už s tím máš zkušenosti a garáž ;)
17:58:03
18.08.2009
18.08.2009
Pavel P..
-> Labros: no ty vole... pěkně vyrychtovaná... blatníky se nechaj srovnat ale bude to znát.... koberce nemám, páky stěračů mám ale akorát nový, přední čelo nemám a masku akorát jednodílnou.
těsnění maj v Krči Temac, taky jsem ho tam kupoval na rapida.
těsnění maj v Krči Temac, taky jsem ho tam kupoval na rapida.
17:41:36
18.08.2009
18.08.2009
Labros
Jo a ještě byla prdel, že policajt, s kterým jsem se sešel na místě, byl škodovkář. Hnedka na mě, jestli jsem si ji nějak opravoval, tak jsme to probrali, vysvětlil jsem mu, jak srovnat áčka (se správným ostravským přízvukem "jaktože to nemáte rozcapené, moje to měla vzadu takové rozcapené", proč je LEKR lepší než SEDR, kde v Praze sehnat díly, neznal ani autodíly Krč, chudák Ostravák, a myslel, že se díly shánějí na vrakáči. Byl šokovanej, že se ještě sežene novej blatník, nebo podélné rameno. Tak možná, že se ještě objeví na virtu :))
17:37:28
18.08.2009
18.08.2009
Labros
-> Matthes, záškodník z TechWebu: s dědkem už jsem se hádal skrz regulátor fáčkovýho altíku, tvrdil mi, že se dá nabudit drátem, no nechal jsem ho při tom. Já bydlim 10min pěšky odtamtud tak tam chodim celkem často. Dneska sem u nich koupil 40Ah baterku za 11 kilo, protože jsem neměl kde jinde narychlo něco shánět.
17:34:23
18.08.2009
18.08.2009
Turda
-> Labros: jezdim pořád okolo....přesně vim kde myslíš tam v těch místech je to na blití, hlavně že se našla....
17:33:20
18.08.2009
18.08.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
Jo v Krci sem kupoval Temac toho casu, hlavne se s tim dedkem nehadej
17:29:56
18.08.2009
18.08.2009
Labros
Jo a taky buď neuvěřitelně sjeli pakny, nebo vytahali lanka ručky. Ta ručka fungovala parádně, teď se nechá vytáhnout snad do 45°. A netuším, jak startovali, spínačka byla normálně zapojená. Jen doku**ili dráty pod volantem od stěračů, tak asi přece jen pořád hrabali do spínačky.
17:27:11
18.08.2009
18.08.2009
Hurdis
-> Labros: Při vší smůle to dopadlo ještě docela dobře. Hlavně že se vůbec našla. A celá, nerozebraná nebo ohořelá.
Přeju hodně štěstí při opravách a už žádné podobné zážitky.
Přeju hodně štěstí při opravách a už žádné podobné zážitky.
17:27:03
18.08.2009
18.08.2009
suri
-> Labros: v krči mávali temac
17:26:59
18.08.2009
18.08.2009
Labros
-> Tuner#2: Byli to nějací "tuneři", nechali mi tam tuning magazín a stihli vytunit přední masku.
-> U-Geen: No hlavně mě štve ten motor. A ty ani ne rok starý blatníky.
-> U-Geen: No hlavně mě štve ten motor. A ty ani ne rok starý blatníky.
17:25:38
18.08.2009
18.08.2009
Labros
Budu teda hlavně shánět (díky, Pavle, dopředu ;) :
- asi komplet koberce nějaký pěkný, nebo aspoň slušný
- asi komplet mechanismus stěračů, urvali ho i s čepem!
- doufám že blatníky půjdou vyklepat, nový se mi nechávat lakovat moc nechce
- přední čelo - možná koupím nový
- přední masku snad seženu novou, jestli nemáte nějakou nezničenou dvoudílnou
Nevíte, kde v Praze prodávají nějaký kulturní těsnění pod hlavu, např. Temac?
- asi komplet koberce nějaký pěkný, nebo aspoň slušný
- asi komplet mechanismus stěračů, urvali ho i s čepem!
- doufám že blatníky půjdou vyklepat, nový se mi nechávat lakovat moc nechce
- přední čelo - možná koupím nový
- přední masku snad seženu novou, jestli nemáte nějakou nezničenou dvoudílnou
Nevíte, kde v Praze prodávají nějaký kulturní těsnění pod hlavu, např. Temac?
17:23:37
18.08.2009
18.08.2009
U-Geen
-> Labros: tak jasny no, ale trochu zamrzi ne?
17:22:29
18.08.2009
18.08.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Sekat ruce a zavřít až zčernají, pokud už teda nejsou černý z výroby Ale tohle byli asi spíš nějaký smažky co to mají jak zábavu
17:22:04
18.08.2009
18.08.2009
Labros
-> U-Geen: pokusím se, pro mě to nějaká tragédie není, a pár volnejch víkendů se najde.
17:20:01
18.08.2009
18.08.2009
U-Geen
hm ty ji dali... fetky nebo ozralove si chteli zajezdit a vydelat jednoduse prachy :-/ no, dej to (se) nejak do kupy
17:19:44
18.08.2009
18.08.2009
Labros
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No viděl jsem tam v okolí romské spoluobčany, takže myslím že je to jasný. Nějakou pojistku tam udělám.