skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
17:18:28
18.08.2009
18.08.2009
Jožynek
-> Labros: by som vraždil takých zmrdov, hlavne že sa našla...
17:17:51
18.08.2009
18.08.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
Aspon ze se nasla Takovym kurvam pazoury ulamat To chce alespon nejaky IMO a alarm...
17:16:40
18.08.2009
18.08.2009
Labros
Nejzajímavější na tom je, že se našla na místě, který mě napadlo min.týden jako první, kde by "mohla" být, ale vůbec jsem netušil, proč mě to místo napadlo, proto jsem tam ani nejel, myslel jsem si, že je to nějaká blbost. Je to v Písnici, asi 2km od nás, u Libušské, naproti vietnamské tržnici, u nějakýho disco clubu. Nejdřív jsem přemýšlel, že mohli chtít jet někam za zábavou, a jako první mě napadlo tohle hnusný místo, kde jsem jel jen párkrát kolem. Vůbec nevím, proč mě napadlo, ani jestli tam už v tu dobu byla, ale poslouchejte předtuchy, když vás nějaký napadnou.
17:12:40
18.08.2009
18.08.2009
Labros
Auto se našlo. Stálo v Libuši s pootevřenými dveřmi a nějaký dobrodinec zavolal na policii. Hned jsem tam jel, jeli jsme k autu, nafotili, sepsali protokol. Měl jsem hroznou radost, že se našla, na druhou stranu jsem dost rozmrzelej, protože stav je dost tristní.
Suma sumárum:
1) nabořené přední čelo a ohnuté a poškrábané oba přední blatníky, které byly loni na podzim koupeny nové (jeden dokonce originál), nalakovány a namontovány.
2) uvařený motor, olej ve vodě, divný zvuk - motor jakoby divně prdí do výfuku, ale jede celkem normálně. Shodím hlavu a uvidí se.
Poprvé jsem celkem v pohodě nastartoval, napodruhé se při startování kousal, možná voda ve válcích. Roztlačil jsem to, pak se to podařilo nastartovat zase startérem.
3) prostor za sedačkama: baterka pryč, nářadí pryč, náhradní díly pryč, stroboskop MP-1 s infukčníma kleštěma pryč, lékárna, žárovky...
4) urvaný stěrač, clonítko, zrcátko, kus koberce pryč
5) v autě odporný hospodský puch a vajgly - bylo mi z toho na blití...
6) divný pocit ze zadních kol - buď jenom přefouklé, nebo něco s ložisky, nebo nevím co.
7) spousta drátků přetrhaných, filtr urvaný, k volnoběžnému ventilu přetržený drátek a smotaný - nechápu jak se jim to podařilo. Asi s tím dost rajtovali. Otáčkoměr dělá psí kusy.
Hned jsem koupil v autodíly Krč novou baterku, co nejdřív shodím hlavu, snad ještě do víkendu ji nechám srovnat. Ale ten motor už určitě nebude, co předtím, jezdil na vodu a voda ve válcích mu taky nedělá dobře.
Suma sumárum:
1) nabořené přední čelo a ohnuté a poškrábané oba přední blatníky, které byly loni na podzim koupeny nové (jeden dokonce originál), nalakovány a namontovány.
2) uvařený motor, olej ve vodě, divný zvuk - motor jakoby divně prdí do výfuku, ale jede celkem normálně. Shodím hlavu a uvidí se.
Poprvé jsem celkem v pohodě nastartoval, napodruhé se při startování kousal, možná voda ve válcích. Roztlačil jsem to, pak se to podařilo nastartovat zase startérem.
3) prostor za sedačkama: baterka pryč, nářadí pryč, náhradní díly pryč, stroboskop MP-1 s infukčníma kleštěma pryč, lékárna, žárovky...
4) urvaný stěrač, clonítko, zrcátko, kus koberce pryč
5) v autě odporný hospodský puch a vajgly - bylo mi z toho na blití...
6) divný pocit ze zadních kol - buď jenom přefouklé, nebo něco s ložisky, nebo nevím co.
7) spousta drátků přetrhaných, filtr urvaný, k volnoběžnému ventilu přetržený drátek a smotaný - nechápu jak se jim to podařilo. Asi s tím dost rajtovali. Otáčkoměr dělá psí kusy.
Hned jsem koupil v autodíly Krč novou baterku, co nejdřív shodím hlavu, snad ještě do víkendu ji nechám srovnat. Ale ten motor už určitě nebude, co předtím, jezdil na vodu a voda ve válcích mu taky nedělá dobře.
17:09:37
18.08.2009
18.08.2009
Syny
-> Labros: Tovzali naky zmrdi na pole ne?
16:27:13
14.08.2009
14.08.2009
enzox
Dúfam že sa nájde bola by jej škoda Zabiť takých ludí človek tomu venuje voľný čas a nakoniec toto
14:50:05
14.08.2009
14.08.2009
Eidy
-> Labros: Tywoe, tak to fakt přeju brzké shledání.
14:31:18
14.08.2009
14.08.2009
Labros
Taky jsem měl zrovna objednanej centrál na DO, to jsem ještě zrušil, novou ac pumpu, ta už je možná na cestě, a brousil jsem si zuby na novou hřídel do vlečky v aukci. Tak pokud se auto do zítřka nenajde, dám link :) který teda není moc těžký vyhledat.
13:58:48
14.08.2009
14.08.2009
Majkl
-> Labros: ty woe :(( tak to je spatny :( snad se najde...
13:50:00
14.08.2009
14.08.2009
Labros
-> minno: -> Nwkt: taky doufám.
13:49:15
14.08.2009
14.08.2009
Labros
-> Pavel P..: u nás v Krči.
13:31:03
14.08.2009
14.08.2009
minno
-> Labros: a sakra :-( to je strašné, tak verím a dúfam, že auto sa čim skôr nájde a bude všetko v poriadku.
13:30:15
14.08.2009
14.08.2009
Nwkt
-> Labros: Sekat ruce šmejdům. Snad se najde a nic jí nebude
13:30:10
14.08.2009
14.08.2009
Pavel P..
-> Labros: a kde ti to ukradli?
13:27:04
14.08.2009
14.08.2009
Labros
-> Pavel P..: není, říkám že jsem byl i na policajtech...
13:10:59
14.08.2009
14.08.2009
Pavel P..
-> Labros: to si děláš prdel?? neni na odtahovym parkovišti?
13:06:31
14.08.2009
14.08.2009
Labros
Mám dvě zprávy, dobrou a špatnou:
1) dobrá - přivezl jsem přední dveře od lakýrníka
2) špatná - včera večer jsem zjistil, že auto je fuč.. Je to nahlášeno na policajtech, kdybyste ji někdo zahlédl, dejte prosím echo. Poznat by měla jít podle barvy a kopretin (které tam kdoví jestli ještě budou.) Na předním čele je dole orezlé místo.
1) dobrá - přivezl jsem přední dveře od lakýrníka
2) špatná - včera večer jsem zjistil, že auto je fuč.. Je to nahlášeno na policajtech, kdybyste ji někdo zahlédl, dejte prosím echo. Poznat by měla jít podle barvy a kopretin (které tam kdoví jestli ještě budou.) Na předním čele je dole orezlé místo.
15:40:10
11.08.2009
11.08.2009
Labros
-> minno: čoveče béžové asi ne, jsou po Dušanovi
15:38:45
11.08.2009
11.08.2009
Labros
-> minno: jj, tohle jsou ty druhé, ty děravé mi Větévka vyvařil, bohužel jsem to nevyfotil, docela se mu to povedlo, ale říkal, že ty dveře beztak moc dlouho nevydrží, protože asi nebyly stříkaný dutiny a jsou dost načatý. Ale dobré dveře k řidiči se shánějí dost blbě.
22:52:37
10.08.2009
10.08.2009
minno
to máš druhé dvere ako tie, kde máš vyfotenú tú dieru skrz? ináč rovnaký odtieň ako moje čo som chystal pod lak :) béžové