skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
10:43:12
21.07.2009
21.07.2009
Labros
-> minno: jj to zní dost podobně :)
21:15:08
20.07.2009
20.07.2009
minno
-> Labros: pekný dveropríbeh :-) to je podobne ako u mňa. vodičove s priehlbinkou, ktorú nejde vytiahnuť von a potrebovala by veľa gitu...Spolujazdcove už raz búrané, teraz majú na sebe asi 100 kilo gitu a nie celkom správny tvar :) Ľavé zadné už druhý krát buchnuté, popraskaný git a celé zvlnené....jedine zatiaľ nebúrané a rovné sú pravé zadné :)
12:07:27
20.07.2009
20.07.2009
Labros
-> minno: hehe - tak popořadě - řidičovy brutálně zkroucené, jezdila s tím stará paní, mám to už od koupě. Po opravě předku karoserie se to ještě zhoršilo, prakticky se nedovíraj. Spolujezdcovy - shnilé, asi jako ty od Dušana na fotce, ale ne v jednom, ale v obou dolních rozích :) Ať žije kyt. Oboje zadní byly dobrý, ale pravý zadní jsem promáčknul, ale náhradní nemám, Dušanovy jsem odmítnul a teď už je nemá.
11:59:09
20.07.2009
20.07.2009
minno
-> Labros: tak to poteší...:( a čo je súčasným dverám? tiež hrdza, alebo premačkliny? tiež zháňam ešte PP dvere, ľavé už mám obidvojo a z pravých mi ostanú pôvodné len zadné.
11:26:35
20.07.2009
20.07.2009
Labros
Viz poslední foto. Chtěl jsem si o víkendu připravit oboje náhradní přední dveře pod lak, ale zjistil jsem, že použitelné jsou jen jedny. Do druhých (k řidiči) jsem se malou "orezlinkou" postupně prorejpal až na druhou stranu. Takže buď půjdou nějak zavařit, nebo budu muset shánět jiné. Aspoň jsem mohl rejpat předtím, než jsem je odstrojil a očistil :(
16:16:21
07.07.2009
07.07.2009
havlik
-> Labros: nová tam rozhodně nebude ale je tam momentálně pár vleček kde by se snad nějaká vybrala jen si přijet vymontovat teda po dohodě s čertem.
16:13:41
07.07.2009
07.07.2009
Labros
-> havlik: No mně by to bylo jedno odkud, když by neházela a nelítal na ní náboj kvůli vymletým drážkám. Kdyby byla nová za rozumnou cenu, samozřejmě bych se nebránil.
16:07:27
07.07.2009
07.07.2009
havlik
-> Labros 07.07.09 16:04:05: Liten?
16:05:59
07.07.2009
07.07.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Však já se jen ptal, mazat nic nemusíš, má to fakt hezký podle fotek.
16:04:05
07.07.2009
07.07.2009
Labros
Jinak kdybyste někdo věděl, kde sehnat novou, nebo starší dobrou (neohnutou) hřídel kola do vlečky, dejte prosím vědět. Mám 90% podezření na ohlou hřídel :(
16:03:58
07.07.2009
07.07.2009
Labros
-> Tuner#2: Jednak už jsem tady na virtu nějaké fotky viděl, jednak když jsem fotil a dával na virt minule, tak to Větývkovi nevadilo. Ale na jeho přání je zase smažu. Takhle se můžou virťáci chvilkově pokochat tou metlou
15:38:04
07.07.2009
07.07.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Vypadá to hodně dobře. To jsi dostal povolení, že je sem můžeš dát?
13:00:18
07.07.2009
07.07.2009
Pavel P..
-> Labros: to vypadá jako metalíza
12:06:20
07.07.2009
07.07.2009
Labros
Přidal jsem dočasně pár fotek, co jsem nafotil včera u Větévků v šeru.
10:24:23
02.06.2009
02.06.2009
Labros
jinak musím říct, že STK je rok od roku (nebo vlastně dvou) přísnější.
Byl jsem v Měcholupech na doporučení Pavla. Po cestě na STK jsem zbloudil k servisu, kde jsem si naposled nechával seřizovat karbec, tak jsem se tam rovnou stavil, zeptal se na cestu a nechal si udělat emise. Emisák říká, pojedete tak a tak, ale bacha, jsou tam v poslední době nejaký vostrý. Teď jsem tady měnil kuláky na skoro nový Laguně, kterou tam vyhodili!
Tak jsem vyvalil oči, no ale řekl jsem si, Laguna je Laguna, je to krám, a srdnatě jsem vyjel. Bylo to poprvý, co mi kontrolovali i lékárničku! Za prošlou mě teda nevyhodil, jen mi ji napsal do áček a doporučil, ať si na první benzínce koupím novou pro vlastní dobro.
Taky to bylo poprvý, co po prohlídce spodku lamentoval, že tam mám "stotřicítku", a jestli to mám aspoň v papírech. Pak ten zápis v techničáku docela podrobně studoval.
Koneckonců i emisák po zvednutí haubny zalamentoval "A jéje..." a ptal se, jestli to mám otypovaný. Potom si povzdechnul, "Kde jsou ty časy, kdy jsme tohlecto taky dělali.." :)
Nicméně nemůžu technikům upřít shovívavost. Po dlouhém brejlení na ručičky válců, dozadu na kolo a zase na ručičky, a nespokojeném brumlání, mi nakonec řekl, že mi to dá, že to jinak brzdí dobře a je to starší auto a že mě kvůli tomu nechce nějak buzerovat.
Takže prozatím happy end.
Byl jsem v Měcholupech na doporučení Pavla. Po cestě na STK jsem zbloudil k servisu, kde jsem si naposled nechával seřizovat karbec, tak jsem se tam rovnou stavil, zeptal se na cestu a nechal si udělat emise. Emisák říká, pojedete tak a tak, ale bacha, jsou tam v poslední době nejaký vostrý. Teď jsem tady měnil kuláky na skoro nový Laguně, kterou tam vyhodili!
Tak jsem vyvalil oči, no ale řekl jsem si, Laguna je Laguna, je to krám, a srdnatě jsem vyjel. Bylo to poprvý, co mi kontrolovali i lékárničku! Za prošlou mě teda nevyhodil, jen mi ji napsal do áček a doporučil, ať si na první benzínce koupím novou pro vlastní dobro.
Taky to bylo poprvý, co po prohlídce spodku lamentoval, že tam mám "stotřicítku", a jestli to mám aspoň v papírech. Pak ten zápis v techničáku docela podrobně studoval.
Koneckonců i emisák po zvednutí haubny zalamentoval "A jéje..." a ptal se, jestli to mám otypovaný. Potom si povzdechnul, "Kde jsou ty časy, kdy jsme tohlecto taky dělali.." :)
Nicméně nemůžu technikům upřít shovívavost. Po dlouhém brejlení na ručičky válců, dozadu na kolo a zase na ručičky, a nespokojeném brumlání, mi nakonec řekl, že mi to dá, že to jinak brzdí dobře a je to starší auto a že mě kvůli tomu nechce nějak buzerovat.
Takže prozatím happy end.
10:15:08
02.06.2009
02.06.2009
Labros
-> Majkl: to tvoje, když tam uviděj, tak se jen zeptaj, jestli to má nějaký papíry, a napíšou ti to...
10:11:58
02.06.2009
02.06.2009
Labros
-> minno: kotouče jsou dobrý - tam se ručičky ani nehly - a to jsou ty "šmejdský" Lucasy. No bojím se toho, že se mi z nějakého důvodu hnula hřídel nebo náboj. No uvidím.
23:05:47
01.06.2009
01.06.2009
Majkl
-> Labros: me to ceka tento tyden :) takze gratuluju
20:49:03
01.06.2009
01.06.2009
minno
-> Labros: taktiež gratulujem. No a k tomu hádzaniu bŕzd. Však ak nie sú krivé bubny, tak potom už len kotúče, a to je ešte menšia investícia ko bubny :)