Šmoula na pravdě Boží Šmoula na pravdě Boží

komentáře | popis | fotky | Labros | 30.08.19 14:38 | 54x v oblíbených
-------------------------- -----

Šmoula je na pravdě Boží

------------------------- ------



Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.



Díky za shovívavost,



Labros



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Stručná historie auta



- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)

- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)

- na jaře 2005 přestavba na typ 136

- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto

- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy

- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Zajímavosti



- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")

- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu

- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)

- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.

- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu

- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky



Poděkování



Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.



Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.

Šmoula na pravdě Boží - komentáře:

19:27:14
01.06.2009
Pavel P..
-> Labros: gratulace4
16:33:16
01.06.2009
Labros
Tak mám STK.

Mám dojem, že kontroly jsou čím dál přísnější. Naproti tomu technici jsou naštěstí ještě pořád shovívaví.

Tentokrát už asi opravdu koupím nové bubny, jestli se potvrdí, že házení je od bubnu. Sice je buben srovnaný na soustruhu, ale asi (doufám) blbě. Ostatní varianty zatím radši nechci uvažovat.
12:54:34
13.05.2009
Labros
-> Pavel P..: já taky myslim, že ty starý se nerozpadaly. Ta původní, co jsem měl na kejvačce, byla sice stářím zpuchřelá, ale nerozpadala se. Oni nejspíš změnili směs na nějakou levnou a vymlouvaj se na dnešní benzín. Rafinérie se zase budou vymlouvat na Rubenu.
20:20:48
12.05.2009
Pavel P..
-> Kapřík faster: já jí mám 24let a pořád drží1
19:34:43
12.05.2009
Kapřík
-> Labros: mazec tak to čumím...no tak ještě mám 3 roky čas než se mi rozpadne4 Ale teda ta životnost je opravdu mrzutá9
13:36:45
12.05.2009
Labros
-> Kapřík faster: Nebylo vůbec divně ohnutý.. Ony ty nový kolena obecně odcházejí po pár letech, slyšel jsem hodně případů, kdy se to stalo. Většinou se teda úplně rozleptá a rozpadne. Lidi prostě přijdou do garáže a na všechen benzín je na podlaze. Kámoši to zkoušeli řešit s Rubenou a odpověď byla, že se to nesnáší s moderníma přísadama do benzínu a oni to řešit nebudou. Mně se to teda nerozleptalo, i když v tom místě prasknutý to už bylo takový mírně nadmutý a zpuchřelý.
upraveno 1x, naposled 12.05.2009 13:37:36
12:59:04
12.05.2009
Kapřík
-> Labros: po 5 letech?? 9 Tak to je síla...Bylo nějak divně ohnutý nebo jak je to možný?
12:56:38
12.05.2009
Labros
Přidal jsem fotku, jak možná dopadne i vaše gumové koleno mezi nalévacím hrdlem a nádrží. Moje nijak zvlášť nezpuchřelo, nerozpadlo se, jen v ohybu prasklo. Těsně vedle sváru na spodní straně. Na autě vydrželo přesně 5 let.
upraveno 1x, naposled 12.05.2009 12:57:14
17:07:46
23.04.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> VeTëV 23.04.09 16:06:40: Uff, kdyby jsi to sem nenapsal, tak jsem si ty fotky ani nestáhnul do PC. Koukám, že jsem to stihnul za 5 min. 12 3



Jen se mě to zdá jako ohraná písnička, kterou jsem už někde slyšel?
16:06:40
23.04.2009
VeTeV
-> Labros: mohu poprosit o smazani fotek karkule? dekuji
12:12:20
21.04.2009
Labros
-> VeTëV: poslal jsem na gmail, dej echo, jestli to dorazilo, ale neodpovídej mi na ten mail, je čistě pracovní.
11:50:00
21.04.2009
VeTeV
-> Labros: ju parada :-)) diky - az budes v Cr tak posles do meilu ze jo 2
08:36:37
21.04.2009
Labros
Přidány dočasně fotky z víkendové navštěvy u Větévky, viz druhá strana.
upraveno 1x, naposled 21.04.2009 08:36:51
08:36:15
21.04.2009
Labros
-> VeTëV: to víš že jsem jel stylově - prasáckým stylem 2
08:22:33
21.04.2009
Labros
-> Pavel P..: Proč? Říká se fordem tam, vlakem zpátky, ne naopak 4
22:22:05
20.04.2009
Pavel P..
-> VeTëV: vlakem?3
22:07:18
20.04.2009
VeTeV
-> Labros: jezos ty si v nemecku, doufam ze si jel stylove 2
21:02:18
20.04.2009
Labros
-> VeTëV: v kartě a kartu doufám že jsem si do dojčlandu vzal, večer se po ní mrknu
20:56:12
20.04.2009
VeTeV
-> Labros: kde mas fotky ze sumixu? 4
20:12:02
20.04.2009
Labros
STK se blíží... O víkendu vyměněno přední sklo, díky Větévkovi za pomoc a zázemí. Díky i Dušanovi a jeho bývalé škodovce in memoriam za sklo.
Extreme Tyres