Šmoula na pravdě Boží Šmoula na pravdě Boží

komentáře | popis | fotky | Labros | 30.08.19 14:38 | 54x v oblíbených
-------------------------- -----

Šmoula je na pravdě Boží

------------------------- ------



Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.



Díky za shovívavost,



Labros



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Stručná historie auta



- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)

- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)

- na jaře 2005 přestavba na typ 136

- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto

- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy

- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Zajímavosti



- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")

- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu

- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)

- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.

- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu

- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky



Poděkování



Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.



Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.

Šmoula na pravdě Boží - komentáře:

12:32:28
07.11.2008
minno
-> Labros: perfektná práca, vyvárať spodky A stĺpikov som teda ešte nevidel, ale toto vyzerá teda veľmi dobre
10:26:29
07.11.2008
Labros
Mistr Větévka dodal nové fotky - jeden spodek A sloupku už je vyvařen! Dle svých slov se v klempířině pořád zlepšuje 4
13:31:59
06.11.2008
gim
-> Labros: coz o to, taky si rad podiskutuju, ale kdyz si to vemes tak mluvime o vecech a nazorech, ktery by se mezi lidma tady, nemeli az tak moc lisit. Tak proc opakovat co uz tady nekolikrat probehlo. A radsi si pokecam v hospode :-D
13:28:02
06.11.2008
Labros
-> gim: tak já rád diskutuju, ale když nechceš, nenutím tě ;)
13:03:53
06.11.2008
gim
-> Labros: vzdyt jo s tim souhlasim. S tou prevodovkou to bylo smula, kdyby se to stalo jinde tak by se to resilo jinak, otazka je jestli ne jeste hur. A vim ze tam je spousta problemu, ty chci taky resit. Vymenit par hadic neni az takovej nemoznej problem. Vim do ceho sem sel a tak si to taky vyzeru. Radsi toho nechame, co ty na to ;-)
12:56:22
06.11.2008
Labros
-> gim: jasně že když kupuješ škodovku dneska, tak už máš na výběr z lepších kastlí, než co jsem koupil já. Ale jak čím dál víc zjišťuju, ani ty na pohled pěkný kastle nejsou kolikrát bez vady. Podběhy mají pryč všechny, prahy a A sloupky jsou kolikrát skoro skrz, stačí dloubnout šroubovákem. Větévkovi třeba taky orezly lemy na nalakovaný bílý po nevim dvou zimách. Proto už bych do jinýho emka nešel. To bych musel vědět, že je všechno vyvařený a vystříkaný. A ani pak už by se mi to asi nevyplatilo.

A jak jsem psal, přestrojovat škodovku by se mi taky už moc nechtělo. Pro tebe je to možná jednodušší, nevím, podle toho co jsem četl u tvýho auta jak sis nechával přehazovat převodovku a co se potom ještě všechno stalo mi to až tak nepřipadalo. Pokud má někdo všechno vybavení jako Větévka, a má to i v ruce, pak je pro něj možná výměna kastle nebo přestrojení všeho na kastli pohoda, ale vem si peripetie kterýma procházelo tolik lidí z virtu po sestavení auta. Jednomu začne vylítávat kloub z poloosy, druhýmu jezdí auto nakřivo a nejde seřídit geometrie, třetímu auto vibruje nebo chodí jak po štaflích atd. A to nepočítám několikanásobný výměny pístů, hlav... Ne není to se škodovkou vždycky prdel, a pokud stojí nepojízdná před barákem, tak je ti jen k vzteku, a proto se toho chci vyvarovat.
12:53:28
06.11.2008
Labros
-> gim: Já ale nijak nekritizoval tvoje auto. Vždyť jsem ti k němu psal že je pěkný, a to když jsem jednou napsal že to už sis mohl koupit to moje, tak to byl v nadsázce v reakci na to, že jsi psal, že máš problémy s motorem, převodovkou, tímhle támhle, pobouchanou karoserii a ještě to potřebuješ vyvařit. Vždyť já to auto ještě ani neviděl tak jsem to nemohl myslet vážně.
23:11:49
05.11.2008
gim
-> minno: to je pravda, a souhasim s tim.

-> Labros: Todle chapu. Tedka uz mas druhy auto tak te uz nepali kdyz ti bude skodovka stat. A mas jistotu ze te nikde nenecha. Mozna me zaradis k tem lestenkarum, ale kdyz sem kupoval skodovku tak sem koukal hlavne na stav kastle, ostatni veci me moc nezajimaly, z toho duvodu, ze je muzu vymenit kus za kus, behem chvilky. Najivne doufam ze me vyjde levneji udelat generalku technickejch casti postupne, nez se najednou vysypat do kastle a kdo vi jak dlouho nejezdit. Napravy jsou obe netknuty rzi takze staci jen vymenit cepy. Takle to resit je pro me lepsi, aspon v moji situaci.
21:55:14
04.11.2008
minno
-> Labros: jj, moje slova :) ten vonkajsi vzhlad nie je az taky dolezity, obal niekedy zvykne klamat...
13:01:01
04.11.2008
Labros
-> gim: tak já vim, že ta kastle vždycky byla nejslabším článkem, ale o výměně kastle nechci slyšet - jednak vidim, že ty takzvaný leštěnky na tom kolikrát nejsou o moc líp, stačí sundat blatníky, jednak už si nemůžu dovolit mít před barákem nějakou novou hezkou ale nepojízdnou škodovku, kvůli tomu, že jí praskla brzdová trubička, zarezlo lanko, odešla elektrika, vytekl chladič.. Do žádný škodovky už nebudu v životě schopnej investovat tolik času a možná ani peněz, jako do týhle. Však to znáš, kolik je na škodovce hadic, spon, lanek, brzdovejch hadiček a trubiček, palubka, topení, ventilátor, THV, atd. atd., už se mi to nechce všechno znova dělat. Nápravy, motor a převodovka se přehodit dají, i když taky blbě. Ale podle mě to nemá cenu, jak už jsem zdůvodňoval, dám to do jiný a pak budu řešit zase všechny ty milióny věcí.
12:15:02
04.11.2008
gim
-> Labros: promin , takle sem to nemyslel. Tak se nezlob. Bylo to jen rejpani. Vim ze to mas po technicky strance pekne udelany a kastle bude taky.
11:48:20
04.11.2008
Labros
-> gim: tak se koukni, nebo si přečti popis. Zadek byl vyvařenej před pár lety, sice popraskal tmel na jednom lemu, ale jinak je to slušný, prahy taky před pár lety, podlaha před dvěma lety. Já tomu autu věřím víc, než kdybych si koupil jinou škodovku a machroval, že teď mám leštěnku. Koukni se na Pavla, Karla a další. Fakt nemám zapotřebí dělat na nějaký jiný škodovce znovu prahy, podběhy, A sloupky, lemy, podlahu atd. Kromě toho k jiný škodovce ani nemám takovej vztah jako k týhle. Kdybych se týhle vzdal, pochybuju, že bych si koupil další emko. Koukni se na Větévku, jeho Karkule byla stejně shnilá jak ta moje a taky ji radši kompletně vyvařil, asi to nebylo kvůli tomu, že by si nemohl koupit jinou. A další věc, musela by to bejt 136ková kastle, kterých je málo, v dobrým stavu ještě míň a opravdu nestojím o nějakou hnusnou hnědou.

Víš co, přemýšlej si o svém autě a moje plány nech na mě. Docela už me s tím rytím sereš. Něco jsi chytnul přes víkend u Větévky? Ten ale mluví oproti tobě ještě rozumně.
11:42:22
04.11.2008
gim
-> Labros: asi me nakazil vetev :-)
11:37:32
04.11.2008
gim
-> Labros: nevim jen rikam ze to tak muze bejt. Bude predek a za pul roku zjistis ze je zadek na vyvareni...
11:33:01
04.11.2008
Labros
-> gim: a co mám teda ještě shnilý natotál?
11:02:05
04.11.2008
gim
-> gim: auto, predek neni vsechno...
19:18:08
03.11.2008
Labros
-> gim: cože? nějak tomu není rozumět, ale co že by mělo být shnilý natotál?
18:04:16
03.11.2008
gim
-> Labros: jen pockej se v tom chvilku vrtat ze je to shnily natotal a radsi sezenes jinou kastli :-D
17:50:17
03.11.2008
Labros
-> gim: Hlavně, že už to bude vyvařený. Taky už bylo načase, vlastně na jedné straně to bylo, už když jsem to auto koupil...
13:52:14
02.11.2008
gim
-> Labros: v patek sem se stavoval u vetvone a mas to teda husty. Docela mazec, a tys mi neveril ze to pod tema ackama bude sezrany ;-) ale jirik je sikovnej...
Extreme Tyres