skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
13:26:54
22.11.2008
22.11.2008
Pavel P..
-> Tuner#2: kdepak.. to přijela další škodovka na vyvaření větévkova je už přetavená na pěkný účelný nočníky
10:41:56
22.11.2008
22.11.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Tak to už má Větévka lak?
10:38:26
22.11.2008
22.11.2008
Labros
Tak Šmoula už je doma po GO předku! Větévkou ještě jednou díky za profesionální práci. Podařilo se mu zachránit vše možné i nemožné.
Dále díky Pavlovi P., který tam strávil se mnou včerejší nečasný den, bez něj by se to nestihlo dát dohromady před příjezdem podvalníku s dalším autem ;) Tímto skončila v Ďáblicích kapitola Šmoula a začíná kapitola další ;))
Dále díky Pavlovi P., který tam strávil se mnou včerejší nečasný den, bez něj by se to nestihlo dát dohromady před příjezdem podvalníku s dalším autem ;) Tímto skončila v Ďáblicích kapitola Šmoula a začíná kapitola další ;))
22:34:57
19.11.2008
19.11.2008
gim
-> Labros: furt to beru tak, ze kdyz se mrknu na novejsi akordy tak sou mnohem shnilejsi a nam tam kvetou jen ty lemy, tak sme na tom porad dobre.
S tim lakem to je vesely, ale zas ho metla jako mel jirik vysla na nejakejch 12koliku a jeste mu to opravej, coz je super cena. Skoda ze sem o tom nevedel driv, pze ten lak sam o sobe krom tydle chyby byl moc peknej...
S tim lakem to je vesely, ale zas ho metla jako mel jirik vysla na nejakejch 12koliku a jeste mu to opravej, coz je super cena. Skoda ze sem o tom nevedel driv, pze ten lak sam o sobe krom tydle chyby byl moc peknej...
11:33:18
19.11.2008
19.11.2008
Labros
-> gim: je to holt boj s těma autama, leda mít nový celý v pozinku, a max.po 10 letech to prodat, jinak se těch problémů nezbavíš ;)
s těma montérkama to je taky dobrej hlod ;)
s těma montérkama to je taky dobrej hlod ;)
10:57:24
19.11.2008
19.11.2008
gim
-> Labros: delali to jacisi garaznici z pocernic, ani nevim jestli to tam jeste existuje. Lak je podobnej tem tvejm prednim blatnikum, holt to strikaj v dilne tak je v tom bordel, ale nikde to neni stekly. Mame to cca dva roky a uz to znova kvete, jak tu vsichni rikaj, na co sahnes svareckou za dva roky vykvete.
Este s tema neumetelema lakyrama, kolega z prace ma xantii a nedavno ji nechal dat do celo laku, nevim co delali, ale prej lakovali od spoda a kdyz strikali strechu tam mu monterkama objel na obou stranach cerstvej lak na dverich.
Este s tema neumetelema lakyrama, kolega z prace ma xantii a nedavno ji nechal dat do celo laku, nevim co delali, ale prej lakovali od spoda a kdyz strikali strechu tam mu monterkama objel na obou stranach cerstvej lak na dverich.
11:11:51
17.11.2008
17.11.2008
Labros
-> gim: a kde vám za 2750 udělali na accordu lemy i s lakem? To bych si uložil jako referenci, jestli to stříkli rozumně...
11:10:30
17.11.2008
17.11.2008
Labros
-> Kapřík faster: jj taky myslím, že 1500-2000 je v Praze normální cena za díl. Teda otci říkali ve Škodovce za nalakování zadního blatníku na octě do metly 13 tisíc, ale to je někde jinde...
11:08:36
17.11.2008
17.11.2008
Labros
-> gim: já mám na Šmoule dělaný zadní lemy s lakováním za 4200, s tím že jeden lem už byl vyměněnej jen ho musel znova kytovat, a vyvařoval ještě část vnitřního lemu. Těch peněz jsem ale nelitoval, protože to aspoň udělal pořádně...
17:53:50
14.11.2008
14.11.2008
gim
-> Kapřík faster: komplet vsechno, ne metla
17:49:12
14.11.2008
14.11.2008
Kapřík
-> gim: a v té ceně počítáš i barvu? Já to počítal bez barvy..jen příprava a nalakování
17:36:44
14.11.2008
14.11.2008
gim
-> Labros: todle nastve, takovejdle lak nam udelali na akordu na zadni blatniky za stejny penize, akorat k tomu jeste vyvarili oba lemy :-)
-> Kapřík faster: kamarad lakyra rikal, ze kdo dneska lakuje dil s pripravou pod 3000,- tak dotuje zakaznika, mysleno pro profi lak..
-> Kapřík faster: kamarad lakyra rikal, ze kdo dneska lakuje dil s pripravou pod 3000,- tak dotuje zakaznika, mysleno pro profi lak..
16:21:32
14.11.2008
14.11.2008
Kapřík
-> Labros: 2700 Kč za dva blatníky?? hmm..tak to je sakra hodně Běžná cena profi lakýrníků se pohybuje 2tis./díl. Ale to musí být lak s velkým L! Za tohle bych mu dal tak litr..víc ne.. je to práce na pár hodin Pokud tam má tmavý fleky tak dával málo barvy, malou vrstu a prosvítá zřejmě podklad..
16:12:34
14.11.2008
14.11.2008
Labros
-> Kapřík faster: jinak jen tou dílnou nebo garáží to nebylo. Někde mu to i steklo, jsou tam vidět šrábance do podkladu, jeden kus hrany lemu je nějakej úplně divnej, jestli nedostříknutej nebo co, a je tam velkej flek tmavšího odstínu přímo na horní části lemu..!!
16:04:02
14.11.2008
14.11.2008
Labros
-> Kapřík faster: no chtěl za to víc, než předchozí lakýra, který to udělal bez chyb.. Nakonec jsem mu dal "jen" 2750 za oba blatníky, i když jsem měl chuť hodit mu je na hlavu. Přestříkávat se mu to nechtělo, a dávat mu 5000 za další pochybný lak se zase nechtělo mě... No prostě oproti tomu, na co jsem byl zvyklej, těžké zklamání.
15:41:59
14.11.2008
14.11.2008
Kapřík
-> Labros: normálka...lakovaný venku nebo v garáži. Líp se to neudělá, pokud to není ve stříkacím boxu... Záleží co za to chtěl..
12:03:33
14.11.2008
14.11.2008
Labros
Dneska jsem absolvoval horor při přejímání nalakovaných blatníků, včetně dohadů o ceně - nikomu nepřeju. Ukázka na martinnav.rajce.idnes.cz/
zmrsene_blatniky
11:29:44
10.11.2008
10.11.2008
Pavel P..
-> Labros: jj sloupky seděj dost dobře
11:28:42
10.11.2008
10.11.2008
Labros
Tak jsme opět pokročili. Větévka navařil druhý spodek sloupku, vystříkal nové dutiny a zavařil roztrhlý most rezervy, čímž je klempířská práce dokončena. Kupodivu jsme zjistili, že soudruzi z Číny neudělali při lisování sloupku zas až takovou chybu. Po mých neodborných zásazích různými nástroji vč.spreje č.4185 je tento již poměrně barevně slazen (v mezích možností) se zbytkem auta. Zbývá nasadit blatníky (už jsou u lakýry) a přední okno a vše nastrojit. (A shodit ze skály.)
12:38:01
07.11.2008
07.11.2008
Labros
-> minno: na to se prodávají díly normálně v ACI...