skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
18:36:19
05.11.2007
05.11.2007
Labros
-> minno: jedno písmeno za týden musí stačit
18:12:05
05.11.2007
05.11.2007
minno
-> Labros: apdejt jak sviňa
16:33:37
05.11.2007
05.11.2007
Labros
Koukám, že už zvětšili maximální počet znaků v názvu, tak jsem do názvu přidal písmenko "k", co se předtím nevešlo
11:19:08
02.11.2007
02.11.2007
Labros
-> VeTëV: radši si to uříznu sám
11:16:36
02.11.2007
02.11.2007
VeTeV
-> Labros: flexa se uz trese
11:03:16
02.11.2007
02.11.2007
Labros
musím teda poděkovat Tuxíkovi za nabídku zázemí na opravy, ale jezdit k němu se vyplatí jen na větší věci třeba na den.
11:02:13
02.11.2007
02.11.2007
Labros
-> minno: díky, ale někdy se mi zdá ten poměr vynaložené námahy k užitku (skoro s ní nejezdíme a to se asi nezmění) až nad moje síly. Kromě toho jsem přišel o zázemí pro opravy a údržbu a to se taky několik let nezmění. V jejím případě jde hlavně o boj s korozí. Ale stejně to vypadá, že u mě stejně zůstane nejmíň přes zimu a na jaře pak mám slíbeno nějaké to vyvařování a pak bude třeba dělat zase víc radosti, aby se mi vyplatilo si ji držet. Taky by to chtělo vyměnit troje dveře, možná přední kapotu... a pak zase všechno odzačátku
22:17:32
01.11.2007
01.11.2007
minno
-> Labros: prečo to chceš predať? podľa mňa je to moc pekné vozítko :)
11:05:32
31.10.2007
31.10.2007
Labros
Hmm, dlouho jsem o tom přemýšlel, ale kdybyste věděli o dobrých rukou, které by se jí ujaly, tak bych ji rád přenechal. Cena by nebyla rozhodující, cením si na ní hlavně motoru (dělal jsem ho před 2,5 roku a najel na něm míň než 10.000km, pořád šlape jako hodinky) a kopretin, ty bych eventuelně mohl prodat i zvlášť.
Karoserie by potřebovala semtam nějakou opravu, i když myslím že na ježdění ostudu neudělá, motor je podle mě super, brzdy byly komplet dělaný od trubiček až po kotouče, takže nehrozí prošlápnutí brzdy, děravá trubička nebo něco takovýho... dostávala co potřebovala, ještě před rokem stříkány dutiny, vyvařovaná, nová brzdovka, loni nové zadní lemy a stříkány blatníky, nedávno nová ložiska vepředu, nových dílů je tam vůbec docela dost, vlečka byla repasovaná 2004, brzdy podzim 2004/jaro 2005, motor 2005.
Takže si myslím, že je radost s ní jezdit a dala by se ještě dodělat tak, aby z ní byla leštěnka.
Když se vhodný zájemce nenajde, radši si ji nechám a budu ji dál udržovat.
Karoserie by potřebovala semtam nějakou opravu, i když myslím že na ježdění ostudu neudělá, motor je podle mě super, brzdy byly komplet dělaný od trubiček až po kotouče, takže nehrozí prošlápnutí brzdy, děravá trubička nebo něco takovýho... dostávala co potřebovala, ještě před rokem stříkány dutiny, vyvařovaná, nová brzdovka, loni nové zadní lemy a stříkány blatníky, nedávno nová ložiska vepředu, nových dílů je tam vůbec docela dost, vlečka byla repasovaná 2004, brzdy podzim 2004/jaro 2005, motor 2005.
Takže si myslím, že je radost s ní jezdit a dala by se ještě dodělat tak, aby z ní byla leštěnka.
Když se vhodný zájemce nenajde, radši si ji nechám a budu ji dál udržovat.
10:06:42
19.10.2007
19.10.2007
Labros
-> minno: to bys koukal, jak to plavalo donedávna mně, a jak krásně hučela ložiska, to se pak jede po dálnici z Brna u tebe to asi nebylo tak hrozný, když jsi přijel ze Slovenska, a i to řízení jsi měl normálně lehký, když jsem to zkoušel. Škodovka má mít při jízdě řízení lehčí, než auto s motorem v předu a posilovačem, pokud není přeposilovaný
20:04:23
18.10.2007
18.10.2007
minno
-> Pavel P.: v šmouline je nová...
-> Labros: tak gratulujem k výmene. Už sa teším na výmenu aj ja na jar, nech to auto zas konečne sedí na ceste...
-> Labros: tak gratulujem k výmene. Už sa teším na výmenu aj ja na jar, nech to auto zas konečne sedí na ceste...
12:10:21
18.10.2007
18.10.2007
VeTeV
-> Labros: spis orezla hujda
11:17:28
18.10.2007
18.10.2007
Labros
-> Pavel P.: je někde napsáno "nová"?
11:09:20
18.10.2007
18.10.2007
Pavel P..
-> Labros: jako nová moc nevypadá....
11:08:30
18.10.2007
18.10.2007
Labros
Tak už má jinou přední nápravu, mám z toho auta zase dobrej pocit - už nemám místo řízení "posilovač", auto neplave, nehučí... (viz malé ošklivé poslední foto)
19:29:36
15.10.2007
15.10.2007
Labros
Update: Šmoulinka by měla do úterka dostat jinou přední nápravu, s dobrými čepy, dobrým hřebenem a s novými ložisky kol.
18:26:11
08.10.2007
08.10.2007
Labros
-> zdenekz: Přepad paliva je jednoduchej, stačí naletovat trubičku na hrdlo nádrže. Do ní připojíš horní vývod z plastové nádržky (odbublinkovače.) Ovládání klapky je horší, buď to uděláš jako já, necháš původní segment klapky (půlměsíc) a budeš za něj tahat např. cyklistickým lankem, ale neotevřeš klapku naplno, leda že bys díru pro čep za který tahá lanko posunul blíž k osičce klapky. Anebo tam dobastlíš původní segment ze SEDRu a můžeš nechat i původní strunu, tak to měl udělaný Saky, tak by ti to možná popsal. První způsob s lankem je příjemnej, ovládání plynu je jemný, ale nedosáhneš maximálního výkonu.
18:20:27
08.10.2007
08.10.2007
zdenekz
-> Labros: sání zůstane původní,nechal jsem vyrobit přechod na Lekr.Napojení sytiče bude na sání mám tam vývody.Takže jak na škrtící klapku a přepad paliva?
15:15:37
08.10.2007
08.10.2007
Labros
-> zdenekz: delší sání má být lepší pro větší krouťák v nižších otáčkách, kratší sání zase pro vyšší otáčky.
S tou problematikou zástavby LEKRu do 742: potřebuješ vyřešit ten sklon karbece, otvírání škrticí klapky, přepad paliva, napojení vyhřívání sytiče - kdyžtak se ptej, co konkrétně není jasné, já teď nemám moc čas nějak se obecně rozepisovat.
S tou problematikou zástavby LEKRu do 742: potřebuješ vyřešit ten sklon karbece, otvírání škrticí klapky, přepad paliva, napojení vyhřívání sytiče - kdyžtak se ptej, co konkrétně není jasné, já teď nemám moc čas nějak se obecně rozepisovat.
17:58:34
07.10.2007
07.10.2007
zdenekz
-> zdenekz: de fakto mě zajímá celá problematika okolo karbesu Lekr,kterej chci dát do 742.135,zapojení,chování,
výkon.