skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
18:40:21
09.06.2008
09.06.2008
Labros
-> VeTëV: a že se ti jelo dobře to jsem rád, protože jediné, čeho jsem se bál, bylo následných pomluv na virtu
18:37:44
09.06.2008
09.06.2008
Labros
-> minno: jestli máš fotku, tak nahoď, to mě zajímá ale prý už má dvě dvojnice, jednu zná její taťka a druhou zubařka, prý dokonale vzhledem i chováním
18:36:32
09.06.2008
09.06.2008
Labros
-> VeTëV: není zač, a pokud by se ti chtělo smontovat ty dvě auta dohromady, tak hurá do toho :)) ale já to dělat nechci :)))
upřímně řečeno, ne že by mě výměna kastle nikdy nenapadla, ale jednak na tuhle kastli už je všechno zapsaný, motor, vlečka, jednak podruhý bych to už nedokázal přestavět a neměl bych na to ani prostor a čas.
Náhradní zrcátko mám ve sklepě skoro stejně dlouho, jako mám Šmoulu ale neštvalo mě natolik, abych ho od té doby vyměnil na druhou stranu, minulé pondělí jsem vyměnil zámek v řidičových dveřích (thx2 PavelP za zámek zadáčo), aby se dveře daly rozumně zavřít.
upřímně řečeno, ne že by mě výměna kastle nikdy nenapadla, ale jednak na tuhle kastli už je všechno zapsaný, motor, vlečka, jednak podruhý bych to už nedokázal přestavět a neměl bych na to ani prostor a čas.
Náhradní zrcátko mám ve sklepě skoro stejně dlouho, jako mám Šmoulu ale neštvalo mě natolik, abych ho od té doby vyměnil na druhou stranu, minulé pondělí jsem vyměnil zámek v řidičových dveřích (thx2 PavelP za zámek zadáčo), aby se dveře daly rozumně zavřít.
11:09:17
09.06.2008
09.06.2008
minno
-> Labros: Včera sme s kamarátkou na jednej akcii v Trnave stretli a zoznámi sa s jednou slečnou z Ostravy, ktorá vyzerala skoro úplne rovnako ako tvoja Lenka :) Alebo teda aspoň mne ju dosť výzorovo pripomínala, aj som jej to povedal, ale vraj o žiadnej takej sestre nevie
08:52:20
09.06.2008
09.06.2008
VeTeV
-> Majkl: klido si to zapis - ja nejsem z tech co by ne¨priznali pravdu - proste je to jednoznacne lepsi - o to m zadna - v zatackach jistejsi, pri prejezdu nerovnosti taky...takovej ten pocit rozevlateho zadku mizi..... k tomu pocit z toho 136kovyho motoru je taky krasnej.... osobne jsme pochopil co to muselo bejt pro lidi nekdy v 86 bo kdy se to zacalo delat oproti rozvrzany 105/120 :-))
ale to nic nemeni na tom ze skodka je skopek spis k smichu :-)) a taky na tom, ze ja zustanu kejvacimu nesmyslu veren...
ale to nic nemeni na tom ze skodka je skopek spis k smichu :-)) a taky na tom, ze ja zustanu kejvacimu nesmyslu veren...
08:45:37
09.06.2008
09.06.2008
Majkl
-> VeTëV: ty woe tak tohle si kopiruju do poznamkovniku, vetev prizava ze vlecka je lepsi nez kyvka... :)
07:28:54
09.06.2008
09.06.2008
VeTeV
-> Labros: Chtel bych jeste jednou podekovat za pujceni Smouly na vikend - byla to super zkusenost....
Musim se kat a priznat, ze vlecka se opravdu chova o hodne lepe, ten motor u Smouly je radost sama...skoda te kastle, a tech silenejch nestelovatelnejch zrcatek :-)),
jeste jednou diky
BTW by se oplatilo sparit modrou a bilou dokupy - bila by dala kastli - a modra podvozek :-)))
Musim se kat a priznat, ze vlecka se opravdu chova o hodne lepe, ten motor u Smouly je radost sama...skoda te kastle, a tech silenejch nestelovatelnejch zrcatek :-)),
jeste jednou diky
BTW by se oplatilo sparit modrou a bilou dokupy - bila by dala kastli - a modra podvozek :-)))
22:14:11
29.04.2008
29.04.2008
Peca
-> Labros: Poslouzila, zjistil jsem ze to mam uplne stejne zapojeny jako on (privod doprostred, prepad zvrchu a odvod do karbce dole), mam i to stejny cerpadlo a stejne mi to moc nefacha...
10:46:02
24.04.2008
24.04.2008
Labros
-> Peca: sorry jsem na služebce, snad ti posloužila havlíkova fotka
10:41:24
24.04.2008
24.04.2008
Labros
-> Peca: to je divný, jinak odbublinkovač mám na karbecu normálně zezadu, přívod do dna, odvod z boku a přepad z víčka
09:18:29
24.04.2008
24.04.2008
havlik
-> Peca: já ho mam tady skoda-virt.cz/cz/.../7258
2 vpravo nahoře
09:04:45
24.04.2008
24.04.2008
Peca
Prosim te, nafot mi v jakych mistech mas uchyceny odbublinkovac... ja ho tam mam taky ale nejak mi odchazi vic paliva do nadrze zpet nez do karbecu... kdyz pridam plyn, zdecha to :-/
00:09:44
04.12.2007
04.12.2007
Řízek
-> Labros: dik moc protoze to co tam mam ted neni moc idealni reseni
20:43:34
03.12.2007
03.12.2007
Labros
-> Řízek: Prodává to tuším Ellri jako tuning sání na favorita ;) Ještě můžeš nechat zfrézovat favoriťácký sání na přírubě k hlavě a vyhodit podložku a mělo by tam být už dost místa.
19:46:30
30.11.2007
30.11.2007
Řízek
-> Labros: Cau , prosimte chtel sem se te zeptat , jak mas na tom karburatoru to koleno k filtru , tak z ceho si to naohybal , nebo z ceho to je , ja sem tam zaboha nemoch nic narvat , je tam strasne malo miste s tim lekrem
22:07:15
17.11.2007
17.11.2007
gabo000000 - zrušená registrace
-> Labros: nice
12:34:55
16.11.2007
16.11.2007
MIC
-> Labros: neva dik
12:27:15
16.11.2007
16.11.2007
Labros
-> MIC: čaves pošlu, ale já fotím většinou v nízkým rozlišení :/
11:59:02
16.11.2007
16.11.2007
MIC
-> Labros: cau, ty jo Ty kapky na aute to je proste nadhera... Neposlal bys mi na mail fotky ve velykm rozliseniiiii Diiiiik