Šmoula na pravdě Boží Šmoula na pravdě Boží

komentáře | popis | fotky | Labros | 30.08.19 14:38 | 54x v oblíbených
-------------------------- -----

Šmoula je na pravdě Boží

------------------------- ------



Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.



Díky za shovívavost,



Labros



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Stručná historie auta



- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)

- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)

- na jaře 2005 přestavba na typ 136

- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto

- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy

- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------



Zajímavosti



- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")

- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu

- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)

- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.

- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu

- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky



Poděkování



Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.



Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.

Šmoula na pravdě Boží - komentáře:

21:45:05
05.10.2007
zdenekz
Malej dotaz:ovlivňuje nějak výkon motoru výše podložek pod karburátorem?Je lepší větší vzdálenost mezi sáním a karbesem nebo menší?
18:16:06
03.10.2007
Labros
-> minno: Možná.. záleží, jestli se najde někdo vhodný - pokud by se dostala do dobrých rukou, nebránil bych se.
17:35:02
03.10.2007
minno
kto tu čo predáva? :/
13:04:42
03.10.2007
Tuxik
-> Labros: proc to prodavas ? 8
22:32:29
19.09.2007
Labros
-> minno: Ne nic, směšný mi připadal jen můj počet kilometrů. No na služebky s ní nejezdím a po městě jezdím radši mhd nebo na kole.
22:21:04
19.09.2007
minno
-> Labros: čo ti je smiešne? :-) Mne je smiešne "od ledna"3 Od januára a do decambra sa vraví.1

No ja už mám tento rok 7500.
22:19:11
19.09.2007
Labros
tu vodu jsem nedoléval od podzimu, tak nevím kolik jsem mohl najet, tak 3-4 tisíce..
22:17:49
19.09.2007
Labros
-> minno: Od minulého roku? 3 Od ledna, kdy jsem nasadil ten repasovaný tachometr, na něm mám asi 2200km, a to včetně tohohle srazu. Do prosince jsem jezdil víc, v prosinci jsem koupil druhé auto. Vždycky to ale bylo tak do pěti tisíc za rok.
22:08:12
19.09.2007
minno
-> Labros: nj, lenže ty máš motor už trošku z inej kategórie :) Ale mať sériovú 120 ktorá nežerie olej je trochu scifi :) No ale musím sa priznať, trochu je to poladené a na ventiloch sú guferá, ktoré v sérii neboli :-) S týmto olejom už mám prejdené cca 1500 km, dokopy po GO 2500, po tých prvých 1000 sa olej menil, a zatiaľ som nezbadal žiadny úbytok. Voda takisto. Takýto stav proste na tomto aute čo s ním jazdím ja (5 rokov) nepoznám. Skoro som neveril, že na škodovke sa dá docieliť stav, že netreba dolievať vodu :-)

A ty si koľko najazdil od minulého roku?
22:00:41
19.09.2007
Labros
-> minno: To je zajímavý, já tě mám pořád zařazenýho jako leštěnkáře, někdy před 2-3 lety kdy jsem tě na virtu zaregistroval tu měl málokdo pěknou škodovku v originále, tenkrát to byl samý tuzink. No musim se pochlubit že vodu jsem taky od loňska nedoléval a olej od doby co jsem ho složil, při výměně z něj vyleju vždy tolik kolik jsem do něj nalil..
21:54:14
19.09.2007
minno
-> Labros: Ten lak nejdem porovnávať, na lak to nejazdí, ale ja to mám tiež také všelijaké. Blatníky na výmenu (už si to 20 rokoch aj zaslúžia), ĽZ dvere na výmenu tiež a obúchancov a múch na karosérii tam je veľa. Teraz mi ten lak už ani tak neprekáža, prioritou sa pre mňa stala spoľahlivosť, aby škodovka vždy a všade úspešne doviezla, ako doteraz. Ostatné sa postupne a pomaly vždy nejako opraví. Chodím s tým často už na pomerne dlhšie trasy a to si už len tak hocikto na škodovke nedovolí. Terajší zraz ma veľmi potešil v tom, že som konečne dosiahol nulovú spotrebu vody a aj oleja :-)
20:41:26
19.09.2007
Labros
-> minno: tak můj a tvůj lak bych vůbec nesrovnával, to je bohužel jiná kategorie :( je to prostě každoroční předem prohraný boj s korozí, abych s tím mohl aspoň na jeden dva srazy vyrazit. Co je na autě pěkné jsou kola od Větévky, jízdní vlastnosti (po výměně všeho možného) a motor, ten mi dělá jen radost, i když sprint jsem zdaleka nevyhrál (to bych musel ještě zařídit, aby se mi klapka otvírala naplno, ale pokud nejedu zrovna sprint tak mi to úplně stačí, po dálnici pořád kolem 140 se dá jet taky.)
08:42:03
19.09.2007
minno
-> Labros: ty máš to autíčko veľmi pekné, modrá je dobrá1 lak má síce chyby, ale videl si moje aké to mám tiež celé obúchané10 Jediné čo by som tu zrobil tak by som vymenil nárazníky za nejaké menej vyšisované.
13:50:11
18.09.2007
Labros
Jinak o víkendu jsme se Šmoulou byli na Jihomoravském srazu. Bylo to super, o tom se tu píše na jiném místě. My najeli za ten víkend 700km, zablbli si v soutěžích, poznali nové škodovkáře z Moravy a Slovenska. Jen v soutěžích se nedařilo tak jak loni - v soutěži zručnosti jsme byli čtvrtí, v AOSce asi až 6., ve sprintu taky. Jinak spotřeba za celou cestu včetně dálnice, sprintů, zručky atd. byl míň než 6,9, takže docela dobrý.
13:47:05
18.09.2007
Labros
-> Majkl: mně se zase neukazuje náhled u poslední
13:46:30
18.09.2007
Labros
-> Majkl: dej ctrl-F5
11:01:25
18.09.2007
Majkl
-> Labros: ta fotka je nejaka dvna neukazuje se nahled 5
17:16:49
17.08.2007
Labros
Pokračuje každoroční boj s korozí - viz poslední fotky - některá místa stejná jako loni, některá jiná.
Extreme Tyres