vcelku dobře, kastle už je vyvařená, bez špetky silný koroze, budu za chvíli dělat voskem dutiny, lakovat blatníky, leštit lak,.... prostě takový ty finišovací práce
po příhlašení auta asi pravděpodobně přepíšu kartu
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nazdar hoši, dokopal jsem se udělat účet na virtu a kartu mého auta.
Je to bílá Škoda 105L, vyrobena v roce 1986. Auto se do naší rodiny dostalo v roce 2003, kdy děda prodal jeho zelené kilo. Děda byl asi třetí majitel této bílé šáde.
Od malička jsem měl rád stará auta, hlavně škodovky. Rád jsem jezdil s prarodičema na nákupy touhle bílou stopětkó. Na auto mám hodně vzpomínek.
Proč přestala jezdit?
V roce 2011 jsme chtěli nahradit naši Fábii novým autem, no tož jsme ju chtěli prodat. Pak se děda rozhodl si ji vzít, a stopětku mi dát na hraní na dvůr.
No čas běžel, a nějak v patnácti jsem si řekl dost, nenechám přece hnít na dvoře svoje nejoblíbenější auto.
Jak šel čas:
Někdy v 2011 - odstaveno, odhlášeno, úřad poslat techničák do prdel
Někdy v 2018 - přípravy a plánování renovace, začátek oprav
12. 10. 2019 - první start motoru po osmi letech (sice jen na dva válce, ale šlo to)
13. 10. 2019 - tedy další den jsem zapojil do práce i třetí válec, ten čtvrtej se pak připojil při prohřátí motoru
28. 10. 2019 - začátek rozhýbávání auta, tzn. oprava brzd,spojky,bla bla bla
11. 11. 2019 - dokončené brzdy, odvzdušněna spojka... auto se nyní hýbe :)
12. 11. 2019 - zkurvenej hlavní spojkovej válec vytekl
9 . 2 . 2020 - do tohodle dne byly vyměněny oba spojkové válce a chladič, čeká se na nový průtokový šroub
28. 5. 2020 - do tohodle dne byly vyměněny všechny brzdové trubky, hadice, vyčištěn a seřízen karburátor, seřízen předstih a odtrh,
vyměněna cívka, díky tomu auto startuje na drnk jako nové - jediný problém jsou vysoké otáčky hned po nastartování,
takže se musí vyměnit všechna těsnění v karburátoru-což mi zabraňuje v první projíždcce :D
29. 6. 2020 - do tohoto dne byl přetěsněn a znovu vyčištěn karburátor, auto krásně drží volnoběh - v tento den byla také provedena první
projížďka po devíti letech stáni, všechno proběhlo v pohodě, až na zjištění že to nebrzdí
10. 8. 2020 - do tohoto dne byly komplet zrepasované přední brzdy, auto také brzdí, teď plánuji udělat vývařku zrezlých částí
Videa:
Chci hodně poděkovat několika lidem z virtu a discordu které znám a radí mi, jsem docela tupé poleno
Děkuji gredovi za to že mě od toho furt odrazuje a myslí si že sem dement. ;D
Časem toho určitě přibude víc.
Je to bílá Škoda 105L, vyrobena v roce 1986. Auto se do naší rodiny dostalo v roce 2003, kdy děda prodal jeho zelené kilo. Děda byl asi třetí majitel této bílé šáde.
Od malička jsem měl rád stará auta, hlavně škodovky. Rád jsem jezdil s prarodičema na nákupy touhle bílou stopětkó. Na auto mám hodně vzpomínek.
Proč přestala jezdit?
V roce 2011 jsme chtěli nahradit naši Fábii novým autem, no tož jsme ju chtěli prodat. Pak se děda rozhodl si ji vzít, a stopětku mi dát na hraní na dvůr.
No čas běžel, a nějak v patnácti jsem si řekl dost, nenechám přece hnít na dvoře svoje nejoblíbenější auto.
Jak šel čas:
Někdy v 2011 - odstaveno, odhlášeno, úřad poslat techničák do prdel
Někdy v 2018 - přípravy a plánování renovace, začátek oprav
12. 10. 2019 - první start motoru po osmi letech (sice jen na dva válce, ale šlo to)
13. 10. 2019 - tedy další den jsem zapojil do práce i třetí válec, ten čtvrtej se pak připojil při prohřátí motoru
28. 10. 2019 - začátek rozhýbávání auta, tzn. oprava brzd,spojky,bla bla bla
11. 11. 2019 - dokončené brzdy, odvzdušněna spojka... auto se nyní hýbe :)
12. 11. 2019 - zkurvenej hlavní spojkovej válec vytekl
9 . 2 . 2020 - do tohodle dne byly vyměněny oba spojkové válce a chladič, čeká se na nový průtokový šroub
28. 5. 2020 - do tohodle dne byly vyměněny všechny brzdové trubky, hadice, vyčištěn a seřízen karburátor, seřízen předstih a odtrh,
vyměněna cívka, díky tomu auto startuje na drnk jako nové - jediný problém jsou vysoké otáčky hned po nastartování,
takže se musí vyměnit všechna těsnění v karburátoru-což mi zabraňuje v první projíždcce :D
29. 6. 2020 - do tohoto dne byl přetěsněn a znovu vyčištěn karburátor, auto krásně drží volnoběh - v tento den byla také provedena první
projížďka po devíti letech stáni, všechno proběhlo v pohodě, až na zjištění že to nebrzdí
10. 8. 2020 - do tohoto dne byly komplet zrepasované přední brzdy, auto také brzdí, teď plánuji udělat vývařku zrezlých částí
Videa:
Chci hodně poděkovat několika lidem z virtu a discordu které znám a radí mi, jsem docela tupé poleno
Děkuji gredovi za to že mě od toho furt odrazuje a myslí si že sem dement. ;D
Časem toho určitě přibude víc.
Snížek / Škoda 105L - komentáře:
19:22:46
05.04.2023
05.04.2023
combi5h18162
jak to s ní vypadá ted
16:01:19
10.09.2020
10.09.2020
maty105L
no chlapče, mě už je 17
09:35:25
05.09.2020
05.09.2020
adam120ls
ja mam taky 15 a taky mam skodovku jen 120l a taky nedam na ní dopustit
09:29:59
05.09.2020
05.09.2020
adam120ls
krásna škodovka nech sa ti darí
00:26:58
12.03.2020
12.03.2020
maty105L
No tož to máš kurva velků výhodu, mět na to garáž, já plánuju udělat přístřešek a nějaké travňák, ale auto musím prvně rozhýbat
Tak nostalgia to jakoby je, ale spíš ten zvuk, jednoduchost, vůně benzínu, to je takový hlavní proč mám rád ty starý popelnice
Tak nostalgia to jakoby je, ale spíš ten zvuk, jednoduchost, vůně benzínu, to je takový hlavní proč mám rád ty starý popelnice
17:43:09
13.02.2020
13.02.2020
šadesa
Čau tvůj příběh mě zaujal je totiž přesně jako můj ja měl akorát vyhodu garáže jinak jsem měl auto asi o deset let dříve než řidičák každej víme že škodovka není nějaký super auto ale prostě ta nostalgie