skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tož rád bych vám představil moju Galánku. Jedná sa o Škodu 130GL v původním stavu. Galánku su kúpil v březnu 2018 s nájezdem 40500km a nyní su jejím třetím majitelem.
Auto bylo vyrobeno v roce 1987 ve Vrchlabí. Galánka je v původní korálové červeni, byla garážovaná a je tak téměř bez vad. Mám v plánu na autě opravit všecky potřebné drobnosti a auto udržovat v původním stavu.
Provedené úpravy
Motor:
- vzduchový filtr MANN MF C1150
- seřízeny ventilové vůle
- vyměněné těsnění pod ventilovým víkem, víkem zdvihátek a vanou
- olej Motul Eighties 10W-40
- olejový filtr MANN W712/43
- zapalování bezkontakt (864) s úpravou od Petra Urbana
- zapalovací kabely NGK
- svíčky NGK BP6HS
- částečná repase karbecu
- vyměněné rozvody
- vyměněna hadice posilovače brzd a podtlakové regulace rozdělovače
- baterie VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6
- vyměněna původní cívka za Fávo cívku
- ETZ od BERU
- karbec přetryskován na 120/190 a 135/160 a tryska sytiče vyměněna za 140
- hlava s ventily z Fa a úpravou na gufírka od MOLSO
Převodovka :
- olej Shell Spirax S4 G 75W-90
- vyměněn těsnící kroužek náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka
- vyměněny gufera poloos
- natřeny poloosy a spouštěč
- lehce líznutý setrvák kvůli poškození
- lamela Sachs
- přítlačák Valeo
Karoserie:
- rozleštěný a zavoskovaný lak
- nové kryty zadních světel
- rozleštěné kryty (nyní již záložních) zadních světel
- ošetření plastů
- rozleštěné kryty předních směrovek
- oprava menší rzi na podlaze u spolujezdce
- uložení motoru (tvrdý/měkký)
- dutiny vystříkané Body 900
Podvozek:
- pneumatiky Falken Sincera SN832 Ecorun 165/80R13 83T
- přední tlumiče z Žigula (KYB), zadní tlumiče z Patrola (Sachs)
- nové zadní pružiny
- nerezové pístky brzd od Jindase
Interiér:
- vyměněny prasklé objímky opěrek
- Hasičák 6kg
- kormidlo Kolíňák
- rádio JVC KD-X351BT
- repro Sinus live
------------------------- -----------
Nordkapp 2024:
Po pěti letech se opět ozvalo volání Vikingů a tak jsme tentokrát s Bukajem a Jindřiškou vyrazili na sever s cílem zdolat Nordkapp. Seznam projetých zemí se tentokrát rozšířil ještě o Finsko. Celkově se mi podařilo ujet 8532km. Co se týče závad, tak se muselo řešit snad jen jednou zaklepané ventily (po průletu přes Německo), netěsnící ventil posilovače (netěsnil již dříve), motorek ostřikovačů náhle zakukal uprostřed Norska a špatná kostra potkávačky (Švédsko). Tímto děkuju Bukajovi za průběžný servis.:-) Co jsem si všiml, tak nejstarší Škodovky byly Pickup (nemluvě o VW Caddy variantách), jedničkové Ovečky a jedničkové Fóbie.
Menší průřez z cesty: photos.app.goo.gl/UdhQEAu cUHc7YXGg7
Dovolenkaris Švédis 2019:
S Bordererem sme dali společnou dovolenou ve Švédsku. Výčet navštívených zemí tvoří Polsko, Německo, Švédsko, Norsko a Dánsko. V Galánce su stihl najet 5081 km a během cesty sa jí vyhnuly vážné závady. Jediné, co sa projevilo byl pozaseklý termostat, lehké přibržďování levého zadního kola (to opravila jízda po „polské obranné silnici“:-D) a hučící ložisko na pravém zadním kole (pravděpodobně bylo načaté již před odjezdem a já si toho nevšiml). Co sa Škodovek týče, nejstarší potkané Škodovky byly Felicie (krátké, dlouhé aj pickup).
------------------------- -----------
Záznamy:
31.8. 2024 - Opraven motorek stěračů a rozpadlý faston couvačky (děkuju Bukaji)
18.7. 2024 - Nahozeny nové stěrače + prostříknutí tahla
6.7. 2024 - vyměněn altík za funglovku (děkuju Bukaji) a pořešeno natočení rozdělovače.
3.5. 2024 - nový chladiče (Nissens) na místě
2.5. 2024 - vymontování poškozeného chladiče
1.5. 2024 - úprava karburace a debordelizace garáže
30.4. 2024 - výměna oleje (Motul Eighties 10W-40) a filtru
29.4. 2024 - úspěšná návštěva STK
28.4. 2024 - promazání svisláků
30.3. 2024 - repase poloos
23.3. 2024 - výměna převoďáku, ošetření drobné rzi u zadního nosníku
22.3. 2024 - seřízení vůlí ventilů
2023 - najeto ~61800 km
říjen 2023 - oprava přesahů, čistka motoru a chlazení
17.9. 2023 - Promazání rozdělovače, údržba svisláků
4.8. 2023 - snad vyřešen problém s mazáním
27.7. - výměna oleje za Elf Evolution 700 STI (10W-40)
2. 6. 2023 - Oprava špatného řazení (nahrazena guma u spoje táhla s konzolí)
27. 5. 2023 - Výměna prasklé hadice k PSV
26. 5. 2023 - LED podsvícení budíků
24. 5. 2023 - vyměněn olej v převodovce (Valvoline gear oil 75W-90)
30. 4. 2023 - Seřízení vůlí ventilů, úplná vyměněna cívky starteru
10. 4. 2023 - Výměna oleje (Valvoline VR1 10W-60) a olejového filtru, vyměněn spolujezdcův pás za funkční
6. 4. 2023 - Karbec po repasování (díky moc, Bukaji)
2022 - najeto ~ 59500km
1. 5. 2022 - Repase hydrauliky
12. 4. 2022 - Nová STK
Březen 2022 - Výměna čidla teploty, výměna spínače větráku a předělání na relé, nastavení vůlí a předstihu, oprava propáleného levého krycího plechu, promazání svisláku, menší debordelizace.
24. 2. 2022 - Utěsnění táhla guferem
15. 2. 2022 - Seřízení ventilů, dotažení víka palivové pumpy, debordelizace. Ošetření oprýskané barvy na některých částech náprav.
2021 - najeto ~ 59000km
4. 11. 2021 - Zapalovací kabely NGK, nové čidlo tlaku oleje, spojovací materiál řízení a vyměněné některé poškozené plasty v interiéru.
7. 9. 2021 - Vyměněn budík teploty za jiný (teplota držela)
1. 7. 2021 - Vyměněn termospínač větráku
5. 6. 2021 - Seřízení ventilů a karbce, vyměněn olej (Liqui Moly Race Tech GT1 10W-60) a olejový filtr, nasazeny plech ropovodů a kryt nádrže.
28. 4. - 3. 6. 2021 - Výměna hadic chladícího okruhu, vrácení zrepasované pumpy, čistka topení a chladiče, rovnání zmuchlaného úchytu přední zástěrky (po minulém majiteli) a vyčištění předního koberce.
19. - 27. 4. 2021 - Výměna hlavy
30. 3. 2021 - Oprava zadní mlhovky, omytí a debordelizace č. 1
28. 3. 2021 - Namazání svisláků
17. 3. 2021 - Výměna čidla zpátečky
24. 2. 2021 - První letošní projížďka ~115 km
2020 - najeto ~57500 km
7. 11. 2020 - Pravděpodobně poslední projížďka sezóny, dohuštěno, natankováno.
27. - 30. 8 . 2020 - Repase řízení
15. 8. 2020 - Výměna původních „ostrouhaných“ matic kol za nové a očištění disků.
14. 8. 2020 - Výměna předních tlumičů (Žigul od KYB), zadních tlumičů (Patrol od Sachs) a origo zadních pružin. Ošetření oprýskané barvy na některých částech náprav.
12. 7. 2020 - Seřízení ručky, naleštění, kratší testovací jízda
6. 7. 2020 - Dnes nasazeno pravděpodobně konečné sestavení karbce, opětovně zařazeny maziva do výbavy.
17. 6. 2020 - Provrtání trysky a nakonec úprava druhého stupně karbce na 140/140. Testování proběhne cestou do/z Běšin.
5. 6. 2020 - Dokončena výměna ložisek zadní nápravy (druhá strana)
22. 5. 2020 - Nová plíce, výměna svíček, nová lékárnička namísto předchozí načaté a doplněná nad rámec požadavků, dotankováno a dohuštěné pneu.
25. 4. 2020 - výměna o-kroužku podtlaku brzd
24. 4. 2020 - repas vodního čerpadla, zvedák uchycen v motoráku, tak jak má být:-)
22. 4. 2020 - naskládání věcí do auta, hození do gala (částečně vnitřek + voskování kastle a ošetření plastů), kontrola provozních kapalin
20. 4. 2020 - seřízení vůlí ventilů, dotažení spojů na karbci a palivovém čerpadle, kontrola svíček, opětovné natření ramena odrezovačem, oprášení kastle po zimě:-)
17. 4. 2020 - vyměněn olej (Total Quartz 7000), olejový filtr, pár míst na podélném ramenu obroušeno a natřeno odrezovačem
8. 4. 2020 - zmenšení vůle na kosti
zima/jaro - ložiska zadní nápravy; najeto ~51500 km
28. 9. 2019 - vyměněn původní termostat za nový Vernet, dofouknutí pneu
23. 9. 2019 - přetryskování a přetěsnění karbce
20. 9. 2019 - vyměněno těsnění šroubů víka ventilů, karbec sundán a rozebrán
19. 7. - 4. 8. 2019 - dovolenkaris (Švédsko) - 2. 8. najeto 50000km, 3. 8. překročeno 51000km
19. 7. 2019 - úspěšná návštěva STK
17. 7. 2019 - výměna hasičáku za nový, plně funkční a s vyšší hasební schopností
16. 7. 2019 - seřízení vůlí ventilů na předepsané hodnoty, zajištění palivové cesty proti samovolnému rozpojení
3. 7. 2019 - rezerva uvedena do funkčního stavu, oprava průchodky v kaslíku baterie
2. 7. 2019 - výměna lanovodu a lanka sytiče (znovu a lépe => uvidíme, co sa dodrbe včíl:-D)
28. 6. 2019 - nahozený rozdělovač upravený od Petra Urbana, máznuty svisláky
24. 6. 2019 - výměna repro za Sinus live, dolítí oleje
21. 6. 2019 - seřízení ventilových vůlí
12. 6. 2019 - vyklepání promáčkliny v čele, ošetření vnějších plastů, mytí oken a úklid vnitřku
6. 6. 2019 - voskování karoserie, ošetření vnitřních plastů, palubky a tapeců, drobné ošetření čela
5. 6. 2019 - vyměněn lanovod sytiče včetně lanka
4. 6. 2019 - po výměně fouklého těsnění hlavy (voda do spalováku)
29. 5. 2019 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno)
9. 5. 2019 - čištění, voskování, ošetření plastů...; dodělán mikrofon rádia
8. 5. 2019 - seřízení spojky, částečný úklid vnitřku
6. 5. 2019 - vyměněno poškozené vodní čerpadlo za nové (GRAF), zprovozněn chladící okruh + volnoběžné testování chlazení a motoru na poškození přehřátím
28. 4. 2019 - dodatečné ukostření motoru přímo na baterii, najeto 45000km
27. 4. 2019 - nasazena ETZ od BERU a nový rozdělovač (864), vyměněn prasklý kryt mlhovky za nepoškozený
20. 4. 2019 - výměna oleje (Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W-40), olejového filtru a přetěsnění vany
19. 4. 2019 - pokračování ve výplachu
18. 4. 2019 - dofouknutí předních pneu, úprava/oprava kostry ETZ, výměna rádia (JVC KD-X351BT)
17. 4. 2019 - pokračování ve výplachu chladící soustavy, úprava bohatosti směsi
16. 4. 2019 - kontrola a očištení svíček, výměna krytů zadních světel, výplach chladící soustavy, umytí a naleštění, ošetření venkovních plastů
15. 4. 2019 - vyměněn těsnící kroužek výpušťáku převodovky (pod rozvodovkou), dofouknutí zadních pneu, úprava zadních zástěrek, natření výfuku a svodů
14. 4. 2019 - nasazen zadní nárazník, příprava na výplach chladící soustavy
17. 2. 2019 - vyměněna přední žárovka, opravena rez pod držákem zadní mlhovky a nasazena mlhovka, menší úklid interieru
16. 2. 2019 - motor kompletně zakrytován, dozapojena elektrika, vyměněna nefunkční žárovka a vyměněno kormidlo za Kolíňák:-)
26. 1. 2019 - výměna původní cívky za Fávo cívku a přidělán držák hasičáku
13. 1. 2019 - zapojen chladící okruh, elektřina a konečně start:-)
12. 1. 2019 - kompletně osazena spojka, opraveno uchycení výfuku, motor konečně na svém místě
24. 12. 2018 - převodovka, poloosy aj spouštěč opět na svém místě
2018/2019: najeto ~44000 km
25. 11. 2018 - natřeny poloosy a spouštěč motoru (+5hp :-D)
24. 11. 2018 - obroušeny poloosy a spouštěč
16. 11. 2018 - výměna gufer poloos, těsnícího kroužku na náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka
9. 11. 2018 - lehce stočený setrvák kvůli prasklinám
30. 10. 2018 - vyndáno ložisko spojky a vyčištěn zvon převodovky; úplné vytažení převodovky
27. 10. 2018 - vyměněno ložisko kliky (ZKL 6202Z) a gufero kliky; vyčištěn prostor spojky
26. 10. 2018 - vyměněny gumičky za spínači osvětlení otevřených dveří; vytažen motor
24. 10. 2018 - výměna baterie (VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6) a prasklých objímek opěrek
3. 10. 2018 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno:-D)
27. 9. 2018 - vyměněna membrána aceleračni pumpičky za novou
21. 9..2018 - vyměněn olej v převodovce (Shell Spirax S4 G 75W-90)
19. 9. 2018 - doošetření zbytku dutin (Body 900)
17. 9. 2018 - ošetření většiny dutin (Body 900)
4. 9. 2018 - zprovozněné vnitřní osvětlení, vyměněny zadní lapače a ošetřeny místa okolo
1. 9. 2018 - máznuty svisláky, vyměněno levé zpětné za nepoškozené, promáznutí kloubu řadičky
27. 8. 2018 - opraveny ostřikovače
18. 8. 2018 - vyměněno uložení motoru v kombinaci tvrdy/měkký
13. 8. 2018 - vyměněno víčko expanzky, doplněno asi 0,4l oleje
20. 7. 2018 - vyměněn kryt zadního světla za nepoškozený (díky moc RAPLTM;-))
5. 7. 2018 - ošetřeny plasty a těsnění střešáku, opravena zadní mlhovka
2. 7. 2018 - doplnění přibližně 0,2l oleje
1. 7. 2018 - doopravena podlaha u spolujezdce
duben až červen - výměna oleje (Mogul Extreme 10W-40), filtrů, svíček, rozvodů, hadice posilovače a podtlakové regulace, ošetření laku a rozleštění zadních světel, přezutí (Falken SN832)
Auto bylo vyrobeno v roce 1987 ve Vrchlabí. Galánka je v původní korálové červeni, byla garážovaná a je tak téměř bez vad. Mám v plánu na autě opravit všecky potřebné drobnosti a auto udržovat v původním stavu.
Provedené úpravy
Motor:
- vzduchový filtr MANN MF C1150
- seřízeny ventilové vůle
- vyměněné těsnění pod ventilovým víkem, víkem zdvihátek a vanou
- olej Motul Eighties 10W-40
- olejový filtr MANN W712/43
- zapalování bezkontakt (864) s úpravou od Petra Urbana
- zapalovací kabely NGK
- svíčky NGK BP6HS
- částečná repase karbecu
- vyměněné rozvody
- vyměněna hadice posilovače brzd a podtlakové regulace rozdělovače
- baterie VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6
- vyměněna původní cívka za Fávo cívku
- ETZ od BERU
- karbec přetryskován na 120/190 a 135/160 a tryska sytiče vyměněna za 140
- hlava s ventily z Fa a úpravou na gufírka od MOLSO
Převodovka :
- olej Shell Spirax S4 G 75W-90
- vyměněn těsnící kroužek náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka
- vyměněny gufera poloos
- natřeny poloosy a spouštěč
- lehce líznutý setrvák kvůli poškození
- lamela Sachs
- přítlačák Valeo
Karoserie:
- rozleštěný a zavoskovaný lak
- nové kryty zadních světel
- rozleštěné kryty (nyní již záložních) zadních světel
- ošetření plastů
- rozleštěné kryty předních směrovek
- oprava menší rzi na podlaze u spolujezdce
- uložení motoru (tvrdý/měkký)
- dutiny vystříkané Body 900
Podvozek:
- pneumatiky Falken Sincera SN832 Ecorun 165/80R13 83T
- přední tlumiče z Žigula (KYB), zadní tlumiče z Patrola (Sachs)
- nové zadní pružiny
- nerezové pístky brzd od Jindase
Interiér:
- vyměněny prasklé objímky opěrek
- Hasičák 6kg
- kormidlo Kolíňák
- rádio JVC KD-X351BT
- repro Sinus live
------------------------- -----------
Nordkapp 2024:
Po pěti letech se opět ozvalo volání Vikingů a tak jsme tentokrát s Bukajem a Jindřiškou vyrazili na sever s cílem zdolat Nordkapp. Seznam projetých zemí se tentokrát rozšířil ještě o Finsko. Celkově se mi podařilo ujet 8532km. Co se týče závad, tak se muselo řešit snad jen jednou zaklepané ventily (po průletu přes Německo), netěsnící ventil posilovače (netěsnil již dříve), motorek ostřikovačů náhle zakukal uprostřed Norska a špatná kostra potkávačky (Švédsko). Tímto děkuju Bukajovi za průběžný servis.:-) Co jsem si všiml, tak nejstarší Škodovky byly Pickup (nemluvě o VW Caddy variantách), jedničkové Ovečky a jedničkové Fóbie.
Menší průřez z cesty: photos.app.goo.gl/UdhQEAu cUHc7YXGg7
Dovolenkaris Švédis 2019:
S Bordererem sme dali společnou dovolenou ve Švédsku. Výčet navštívených zemí tvoří Polsko, Německo, Švédsko, Norsko a Dánsko. V Galánce su stihl najet 5081 km a během cesty sa jí vyhnuly vážné závady. Jediné, co sa projevilo byl pozaseklý termostat, lehké přibržďování levého zadního kola (to opravila jízda po „polské obranné silnici“:-D) a hučící ložisko na pravém zadním kole (pravděpodobně bylo načaté již před odjezdem a já si toho nevšiml). Co sa Škodovek týče, nejstarší potkané Škodovky byly Felicie (krátké, dlouhé aj pickup).
------------------------- -----------
Záznamy:
31.8. 2024 - Opraven motorek stěračů a rozpadlý faston couvačky (děkuju Bukaji)
18.7. 2024 - Nahozeny nové stěrače + prostříknutí tahla
6.7. 2024 - vyměněn altík za funglovku (děkuju Bukaji) a pořešeno natočení rozdělovače.
3.5. 2024 - nový chladiče (Nissens) na místě
2.5. 2024 - vymontování poškozeného chladiče
1.5. 2024 - úprava karburace a debordelizace garáže
30.4. 2024 - výměna oleje (Motul Eighties 10W-40) a filtru
29.4. 2024 - úspěšná návštěva STK
28.4. 2024 - promazání svisláků
30.3. 2024 - repase poloos
23.3. 2024 - výměna převoďáku, ošetření drobné rzi u zadního nosníku
22.3. 2024 - seřízení vůlí ventilů
2023 - najeto ~61800 km
říjen 2023 - oprava přesahů, čistka motoru a chlazení
17.9. 2023 - Promazání rozdělovače, údržba svisláků
4.8. 2023 - snad vyřešen problém s mazáním
27.7. - výměna oleje za Elf Evolution 700 STI (10W-40)
2. 6. 2023 - Oprava špatného řazení (nahrazena guma u spoje táhla s konzolí)
27. 5. 2023 - Výměna prasklé hadice k PSV
26. 5. 2023 - LED podsvícení budíků
24. 5. 2023 - vyměněn olej v převodovce (Valvoline gear oil 75W-90)
30. 4. 2023 - Seřízení vůlí ventilů, úplná vyměněna cívky starteru
10. 4. 2023 - Výměna oleje (Valvoline VR1 10W-60) a olejového filtru, vyměněn spolujezdcův pás za funkční
6. 4. 2023 - Karbec po repasování (díky moc, Bukaji)
2022 - najeto ~ 59500km
1. 5. 2022 - Repase hydrauliky
12. 4. 2022 - Nová STK
Březen 2022 - Výměna čidla teploty, výměna spínače větráku a předělání na relé, nastavení vůlí a předstihu, oprava propáleného levého krycího plechu, promazání svisláku, menší debordelizace.
24. 2. 2022 - Utěsnění táhla guferem
15. 2. 2022 - Seřízení ventilů, dotažení víka palivové pumpy, debordelizace. Ošetření oprýskané barvy na některých částech náprav.
2021 - najeto ~ 59000km
4. 11. 2021 - Zapalovací kabely NGK, nové čidlo tlaku oleje, spojovací materiál řízení a vyměněné některé poškozené plasty v interiéru.
7. 9. 2021 - Vyměněn budík teploty za jiný (teplota držela)
1. 7. 2021 - Vyměněn termospínač větráku
5. 6. 2021 - Seřízení ventilů a karbce, vyměněn olej (Liqui Moly Race Tech GT1 10W-60) a olejový filtr, nasazeny plech ropovodů a kryt nádrže.
28. 4. - 3. 6. 2021 - Výměna hadic chladícího okruhu, vrácení zrepasované pumpy, čistka topení a chladiče, rovnání zmuchlaného úchytu přední zástěrky (po minulém majiteli) a vyčištění předního koberce.
19. - 27. 4. 2021 - Výměna hlavy
30. 3. 2021 - Oprava zadní mlhovky, omytí a debordelizace č. 1
28. 3. 2021 - Namazání svisláků
17. 3. 2021 - Výměna čidla zpátečky
24. 2. 2021 - První letošní projížďka ~115 km
2020 - najeto ~57500 km
7. 11. 2020 - Pravděpodobně poslední projížďka sezóny, dohuštěno, natankováno.
27. - 30. 8 . 2020 - Repase řízení
15. 8. 2020 - Výměna původních „ostrouhaných“ matic kol za nové a očištění disků.
14. 8. 2020 - Výměna předních tlumičů (Žigul od KYB), zadních tlumičů (Patrol od Sachs) a origo zadních pružin. Ošetření oprýskané barvy na některých částech náprav.
12. 7. 2020 - Seřízení ručky, naleštění, kratší testovací jízda
6. 7. 2020 - Dnes nasazeno pravděpodobně konečné sestavení karbce, opětovně zařazeny maziva do výbavy.
17. 6. 2020 - Provrtání trysky a nakonec úprava druhého stupně karbce na 140/140. Testování proběhne cestou do/z Běšin.
5. 6. 2020 - Dokončena výměna ložisek zadní nápravy (druhá strana)
22. 5. 2020 - Nová plíce, výměna svíček, nová lékárnička namísto předchozí načaté a doplněná nad rámec požadavků, dotankováno a dohuštěné pneu.
25. 4. 2020 - výměna o-kroužku podtlaku brzd
24. 4. 2020 - repas vodního čerpadla, zvedák uchycen v motoráku, tak jak má být:-)
22. 4. 2020 - naskládání věcí do auta, hození do gala (částečně vnitřek + voskování kastle a ošetření plastů), kontrola provozních kapalin
20. 4. 2020 - seřízení vůlí ventilů, dotažení spojů na karbci a palivovém čerpadle, kontrola svíček, opětovné natření ramena odrezovačem, oprášení kastle po zimě:-)
17. 4. 2020 - vyměněn olej (Total Quartz 7000), olejový filtr, pár míst na podélném ramenu obroušeno a natřeno odrezovačem
8. 4. 2020 - zmenšení vůle na kosti
zima/jaro - ložiska zadní nápravy; najeto ~51500 km
28. 9. 2019 - vyměněn původní termostat za nový Vernet, dofouknutí pneu
23. 9. 2019 - přetryskování a přetěsnění karbce
20. 9. 2019 - vyměněno těsnění šroubů víka ventilů, karbec sundán a rozebrán
19. 7. - 4. 8. 2019 - dovolenkaris (Švédsko) - 2. 8. najeto 50000km, 3. 8. překročeno 51000km
19. 7. 2019 - úspěšná návštěva STK
17. 7. 2019 - výměna hasičáku za nový, plně funkční a s vyšší hasební schopností
16. 7. 2019 - seřízení vůlí ventilů na předepsané hodnoty, zajištění palivové cesty proti samovolnému rozpojení
3. 7. 2019 - rezerva uvedena do funkčního stavu, oprava průchodky v kaslíku baterie
2. 7. 2019 - výměna lanovodu a lanka sytiče (znovu a lépe => uvidíme, co sa dodrbe včíl:-D)
28. 6. 2019 - nahozený rozdělovač upravený od Petra Urbana, máznuty svisláky
24. 6. 2019 - výměna repro za Sinus live, dolítí oleje
21. 6. 2019 - seřízení ventilových vůlí
12. 6. 2019 - vyklepání promáčkliny v čele, ošetření vnějších plastů, mytí oken a úklid vnitřku
6. 6. 2019 - voskování karoserie, ošetření vnitřních plastů, palubky a tapeců, drobné ošetření čela
5. 6. 2019 - vyměněn lanovod sytiče včetně lanka
4. 6. 2019 - po výměně fouklého těsnění hlavy (voda do spalováku)
29. 5. 2019 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno)
9. 5. 2019 - čištění, voskování, ošetření plastů...; dodělán mikrofon rádia
8. 5. 2019 - seřízení spojky, částečný úklid vnitřku
6. 5. 2019 - vyměněno poškozené vodní čerpadlo za nové (GRAF), zprovozněn chladící okruh + volnoběžné testování chlazení a motoru na poškození přehřátím
28. 4. 2019 - dodatečné ukostření motoru přímo na baterii, najeto 45000km
27. 4. 2019 - nasazena ETZ od BERU a nový rozdělovač (864), vyměněn prasklý kryt mlhovky za nepoškozený
20. 4. 2019 - výměna oleje (Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W-40), olejového filtru a přetěsnění vany
19. 4. 2019 - pokračování ve výplachu
18. 4. 2019 - dofouknutí předních pneu, úprava/oprava kostry ETZ, výměna rádia (JVC KD-X351BT)
17. 4. 2019 - pokračování ve výplachu chladící soustavy, úprava bohatosti směsi
16. 4. 2019 - kontrola a očištení svíček, výměna krytů zadních světel, výplach chladící soustavy, umytí a naleštění, ošetření venkovních plastů
15. 4. 2019 - vyměněn těsnící kroužek výpušťáku převodovky (pod rozvodovkou), dofouknutí zadních pneu, úprava zadních zástěrek, natření výfuku a svodů
14. 4. 2019 - nasazen zadní nárazník, příprava na výplach chladící soustavy
17. 2. 2019 - vyměněna přední žárovka, opravena rez pod držákem zadní mlhovky a nasazena mlhovka, menší úklid interieru
16. 2. 2019 - motor kompletně zakrytován, dozapojena elektrika, vyměněna nefunkční žárovka a vyměněno kormidlo za Kolíňák:-)
26. 1. 2019 - výměna původní cívky za Fávo cívku a přidělán držák hasičáku
13. 1. 2019 - zapojen chladící okruh, elektřina a konečně start:-)
12. 1. 2019 - kompletně osazena spojka, opraveno uchycení výfuku, motor konečně na svém místě
24. 12. 2018 - převodovka, poloosy aj spouštěč opět na svém místě
2018/2019: najeto ~44000 km
25. 11. 2018 - natřeny poloosy a spouštěč motoru (+5hp :-D)
24. 11. 2018 - obroušeny poloosy a spouštěč
16. 11. 2018 - výměna gufer poloos, těsnícího kroužku na náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka
9. 11. 2018 - lehce stočený setrvák kvůli prasklinám
30. 10. 2018 - vyndáno ložisko spojky a vyčištěn zvon převodovky; úplné vytažení převodovky
27. 10. 2018 - vyměněno ložisko kliky (ZKL 6202Z) a gufero kliky; vyčištěn prostor spojky
26. 10. 2018 - vyměněny gumičky za spínači osvětlení otevřených dveří; vytažen motor
24. 10. 2018 - výměna baterie (VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6) a prasklých objímek opěrek
3. 10. 2018 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno:-D)
27. 9. 2018 - vyměněna membrána aceleračni pumpičky za novou
21. 9..2018 - vyměněn olej v převodovce (Shell Spirax S4 G 75W-90)
19. 9. 2018 - doošetření zbytku dutin (Body 900)
17. 9. 2018 - ošetření většiny dutin (Body 900)
4. 9. 2018 - zprovozněné vnitřní osvětlení, vyměněny zadní lapače a ošetřeny místa okolo
1. 9. 2018 - máznuty svisláky, vyměněno levé zpětné za nepoškozené, promáznutí kloubu řadičky
27. 8. 2018 - opraveny ostřikovače
18. 8. 2018 - vyměněno uložení motoru v kombinaci tvrdy/měkký
13. 8. 2018 - vyměněno víčko expanzky, doplněno asi 0,4l oleje
20. 7. 2018 - vyměněn kryt zadního světla za nepoškozený (díky moc RAPLTM;-))
5. 7. 2018 - ošetřeny plasty a těsnění střešáku, opravena zadní mlhovka
2. 7. 2018 - doplnění přibližně 0,2l oleje
1. 7. 2018 - doopravena podlaha u spolujezdce
duben až červen - výměna oleje (Mogul Extreme 10W-40), filtrů, svíček, rozvodů, hadice posilovače a podtlakové regulace, ošetření laku a rozleštění zadních světel, přezutí (Falken SN832)
Galánka (130GL) - komentáře:
17:18:07
20.05.2022
20.05.2022
k.jarek
-> Bukaj: Tož jak jsem slíbil, posílám fotky rozebrané Viky...
09:34:24
13.05.2022
13.05.2022
k.jarek
-> onda: Naplno v rámci možností, ale ne tak jak bych si přál
09:27:56
13.05.2022
13.05.2022
onda
Tady se jede příprava na plno.
07:24:43
13.05.2022
13.05.2022
k.jarek
-> Bukaj: Dobře, ale počítám s tím, že to bude nejdřív v úterý. Každopádně nafotím.
08:31:12
12.05.2022
12.05.2022
Bukaj
-> k.jarek: Jestli budeš mít čas a náladu, tak schválně vyfoť
22:51:34
10.05.2022
10.05.2022
k.jarek
-> Bukaj: To chápu. V tomto mám výhodu, že Galánka je v garáži a jezdí jen sezonu. Ale pro příští povoz na denní užití už budu muset něco vymyslet, aby to vydrželo...
Jinak k těm Vika prasatům, já mám Galánku aktuálně 4 roky a na tom kole to bylo už při koupi, takže alespoň čtyři roky to dá určitě, ale už jsem s tou brzdou měl problém kdysi ve Švédsku, kdy se přestala částečně vracet, takže si myslím, že to taky žádná sláva nebude. Ale jak říkám, je otázkou, jak dlouho přede mnou to tam původní majitel měl.
Pokud bys měl zájem, zkusil bych tu Viku rozebrat a nafotit aktuální stav.
Jinak k těm Vika prasatům, já mám Galánku aktuálně 4 roky a na tom kole to bylo už při koupi, takže alespoň čtyři roky to dá určitě, ale už jsem s tou brzdou měl problém kdysi ve Švédsku, kdy se přestala částečně vracet, takže si myslím, že to taky žádná sláva nebude. Ale jak říkám, je otázkou, jak dlouho přede mnou to tam původní majitel měl.
Pokud bys měl zájem, zkusil bych tu Viku rozebrat a nafotit aktuální stav.
22:29:34
10.05.2022
10.05.2022
Bukaj
-> k.jarek: Ono ani moc nezáleží na tom, jak moc auto jezdí, ale spíš na podmínkách "skladování" vozu - u mne brzdy (prasata) trpí tím, že vůz není garážován a jezdí v soli - to potom jde rychle do háje...
Ale obecně ta origo hydraulika nic moc nevydrží. Jestli někomu vydrží Vika 10 let, jsem ochoten vyzkoušet Viku
Ale obecně ta origo hydraulika nic moc nevydrží. Jestli někomu vydrží Vika 10 let, jsem ochoten vyzkoušet Viku
22:15:24
10.05.2022
10.05.2022
k.jarek
-> Bukaj: Jo, jo. Šrouby jsem dal zpátky původní, jen jsem je očistil. No jo, ale v tvém případě to znamená ~80000km, ne? To je na Galánce tak na deset až patnáct let. Ale to vyvložkování zní zajímavě, to bych docela rád věděl, jak dlouho to vydrží. Kdybys někdy nasazoval na nějaký povoz, určitě budu rád, když sa podělíš o zkušenosti.
22:05:48
10.05.2022
10.05.2022
Bukaj
-> k.jarek 06.05.22 13:30:21: Co se toho průtokového šroubu týče, tak souhlas s Minnem, ty prasata v origo krabičkách z devadesátých let jsou poměrně šunty - mně vydrží tak dvě sezony, když je v mezičase vyčistím, přeleštím a přegumičkuju
Kdyby tak někdo vyráběl nerezová prasata... Mám doma nějaká prasata z MBčka, která někdo vyvložkoval bronzem - na to jsem celkem zvědavý, jak to bude fungovat, ale nemám momentálně na čem vyzkoušet - na 130 nebudu dávat 22 ani 25,5 mm prasata...
Kdyby tak někdo vyráběl nerezová prasata... Mám doma nějaká prasata z MBčka, která někdo vyvložkoval bronzem - na to jsem celkem zvědavý, jak to bude fungovat, ale nemám momentálně na čem vyzkoušet - na 130 nebudu dávat 22 ani 25,5 mm prasata...
13:49:01
06.05.2022
06.05.2022
k.jarek
-> minno: To sice asi ne, ale stále tomu věřím víc jak Číně. Tím spíš, když jde o nový díl
13:36:11
06.05.2022
06.05.2022
minno
-> k.jarek 06.05.22 13:30:21: No, o origo prascoch sa teda nedá povedať, že je to bohvieako kvalitný matroš
13:30:21
06.05.2022
06.05.2022
k.jarek
-> Vojťas: Tak já neříkám, že nefungující. Na Galánce to tam předchozí majitel hodil kdo ví kdy, ale já jsem na to krapet háklivej, takže kde to jde, tam se snažím dát kvalitní díl.
13:00:52
06.05.2022
06.05.2022
Vojťas
-> k.jarek: jinak zadní prasátka Vika sem daval na auto před 10 lety a jezdí to furt pravda ne často
12:40:49
06.05.2022
06.05.2022
k.jarek
-> minno: Kotouče mají drážky. Nové mám připravené včetně desek, ale mám je na druhé straně republiky u rodiny, takže výměna bude muset chvílu počkat, než sa mi podaří tam zajet a vyzvednout. Každopádně je to v plánu v dohledné době.
12:37:18
06.05.2022
06.05.2022
k.jarek
-> minno 06.05.22 12:00:31: Díky, také sa mi nezdálo to chybějící prohloubení, takže jsem vrátil očištěné původní šrouby. Ale aspoň ostatní vidí, co nyní vyrábějí.
12:01:15
06.05.2022
06.05.2022
minno
A kotúče nejdeš meniť? Tieto vyzerajú hrozne. Nové platničky si na ne budú dlho sadať.