skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Touto kartou bych Vám chtěl představit moje auto. Dostal jsem se k němu přes inzerát na bazoši, je to Škoda 120 GLS, z roku 1986. V roce 2014 jsem rozhodl, že si splním svůj sen a konečně si koupím svoje vysněné auto, škodovku. Volba padla na řadu 742 a typ M, užovky mě tolik nezajímaly, ten hranatější tvar eMka se mi prostě líbí víc. Prohlížel jsem inzeráty a hledal nějaké levnější auto, hlavně, aby mělo zaplacené EKO. V hledáčku jsem měl ještě jednu obyčejnou 120, ale výbava GLS, která není tak běžná a pětistupňová převodovka rozhodly. Auto se nacházelo v okolí Temelína, na fotkách vypadalo slušně, po telefonu mi prodávající řekl, že bude potřeba něco vyvařit, lak, znáte to. Při rozhovoru s majitelem během osobního setkání, jsem se dozvěděl, že většinu existence mělo auto jednoho majitele a nejezdilo v zimě, potom ho někdo zdědil a jezdilo se ním pár let za každého počasí, což se rozhodně podepsalo na jeho stavu. První setkání ve mně vzbudilo, že to bude dlouhá cesta. Ale, interiér byl ve výborném stavu, bez zásahu kutila. K autu bylo spousta krabic použitých dílů, plus něco nového. Po příjezdu domů a bližším zkoumání bylo poznat, že auto bylo kdysi garážované, některé části auta jako podlaha, zadní nosníky, atd. byly bez jakékoliv koroze. Další 3 roky auto leželo ladem, občas se projelo, značky se daly do depozitu a nic se nedělo, protože nebyl čas a hlavně peníze. V roce 2017 jsem rozhoupal nechat auto vyvařit, plechy jsem již nějakou dobu měl, takže zbývalo sehnat někoho v okolí, kdo se do toho pustí. Měnily se vršky podběhů, P kapsy, prahy a výztuhy prahů, lemy, k tomu ještě nějaké drobnosti. Znamenalo to velký posun a auto se mohlo nechat nalakovat. Samozřejmě vybrat barvu byl nadlidský úkon, nechat původní ořechovou hnědou, nebo úplná změna odstínu. Původní odstín jsem nakonec zavrhl, nemám záměr mít auto jako úplný originál a ta barva je prostě nevýrazná. Červenou má spousta lidí, mezi jinými originálními odstíny jsem si nemohl vybrat, tak nakonec zvítězila žlutá telecom 6226. Je to skoro jediná změna oproti originálu, a ta barva je moc pěkná, i když ne původní. K dnešnímu dni je auto po laku a je potřeba ho složit zpět do kompletního stavu a vylepšovat a vylepšovat.
K autu:
Škoda 120 GLS
vyrobeno 12.06.1986 ve Vrchlabí
původní barva - ořechová hněď 2094
jsem čtvrtý majitel
stav tachometru - neznámý, byl měněn za nepůvodní bez denního počítadla z užovky
Karoserie
- vyvařená, měnily se vršky podběhů, P kapsy, prahy, lemy a zavařily se díry po GL lištách
- nový lak, odstín Škoda žlutá telecom 6226
- podběhy ošetřeny BODY 950, obroušení a nástřik podvozku, dutiny - vosk
- nové přední blatníky, přední čelo a zadní kapota
- nové přední světla, přední blinkry, boční blinkry, zadní světla a mlhovky - všechno Czechoslovakia
Podvozek
- přední náprava v původním stavu, hřebenové řízení,
- nové brzdové rozvody
- brzdiče po repasi, nové destičky
- nové spojkové válce a hlavní brzdový válec
- zadní náprava v původním stavu, kyvka
- nové pakny, prasátka, pružiny, samostavy
Motor
- původní 742.12X
- provedeno celkové omytí
- vyčištěná vana a sací koš
- kompletně přetěsněný
- nové díly v rozdělovači, zapalovací kabely TESLA, svíčky NGK BP6 HS
- nový startér PAL 0.66 kW
- nový karburátor SEDR 2933 pro LS
- nová expanzní nádobka
- nová indukční cívka
- nový originální výfuk
Převodovka
- mokrá, stálý převod 4.22
- proběhla výměna oleje
- na svůj nájezd zatím slouží
- renovace kulisy řazení
Kola
- KN Jupiter MK. 3, 5Jx13, pneu Barum Brillantis 2 175/70 R13
- po renovaci, černo-leštěné
- nové středové pokličky
- nové matice
- zrenovované origo plechy na zimní stání a STK, pneu Nokia Rollster TS 165 R13
- GL celoplošné poklice nebo středové černé pokličky
Interiér
- sedačky GLS, černá kostka, nevyšisované do fialova, vyčištěny, náhrada za původní černobílé pruhované,
které nebyly v tak dobrém stavu
- přední hlavové opěrky látkové, černá kostka, v záloze IPUR
- zadní hlavové opěrky, černá kostka, v záloze IPUR
- původní GLS koberce ve slušném stavu, vyčištěny
- GL palubní deska, vyměněn levý boční IPUR díl, z důvodu navrtané díry pro ekonoměr
- sehnána chybějící GL polička
- nové prahové lišty
- tachometr nahrazen funkčním
- volant 130/Rapid
Budoucí plány
- Doskládat auto - Hotovo
- Renovace přední a zadní nápravy - ........
- Absolvovat TK a emise - Hotovo
Děkuji za přečtení a strávený čas nad touto kartou.
Dne 02.12.2019 bylo vozidlo prodáno.
K autu:
Škoda 120 GLS
vyrobeno 12.06.1986 ve Vrchlabí
původní barva - ořechová hněď 2094
jsem čtvrtý majitel
stav tachometru - neznámý, byl měněn za nepůvodní bez denního počítadla z užovky
Karoserie
- vyvařená, měnily se vršky podběhů, P kapsy, prahy, lemy a zavařily se díry po GL lištách
- nový lak, odstín Škoda žlutá telecom 6226
- podběhy ošetřeny BODY 950, obroušení a nástřik podvozku, dutiny - vosk
- nové přední blatníky, přední čelo a zadní kapota
- nové přední světla, přední blinkry, boční blinkry, zadní světla a mlhovky - všechno Czechoslovakia
Podvozek
- přední náprava v původním stavu, hřebenové řízení,
- nové brzdové rozvody
- brzdiče po repasi, nové destičky
- nové spojkové válce a hlavní brzdový válec
- zadní náprava v původním stavu, kyvka
- nové pakny, prasátka, pružiny, samostavy
Motor
- původní 742.12X
- provedeno celkové omytí
- vyčištěná vana a sací koš
- kompletně přetěsněný
- nové díly v rozdělovači, zapalovací kabely TESLA, svíčky NGK BP6 HS
- nový startér PAL 0.66 kW
- nový karburátor SEDR 2933 pro LS
- nová expanzní nádobka
- nová indukční cívka
- nový originální výfuk
Převodovka
- mokrá, stálý převod 4.22
- proběhla výměna oleje
- na svůj nájezd zatím slouží
- renovace kulisy řazení
Kola
- KN Jupiter MK. 3, 5Jx13, pneu Barum Brillantis 2 175/70 R13
- po renovaci, černo-leštěné
- nové středové pokličky
- nové matice
- zrenovované origo plechy na zimní stání a STK, pneu Nokia Rollster TS 165 R13
- GL celoplošné poklice nebo středové černé pokličky
Interiér
- sedačky GLS, černá kostka, nevyšisované do fialova, vyčištěny, náhrada za původní černobílé pruhované,
které nebyly v tak dobrém stavu
- přední hlavové opěrky látkové, černá kostka, v záloze IPUR
- zadní hlavové opěrky, černá kostka, v záloze IPUR
- původní GLS koberce ve slušném stavu, vyčištěny
- GL palubní deska, vyměněn levý boční IPUR díl, z důvodu navrtané díry pro ekonoměr
- sehnána chybějící GL polička
- nové prahové lišty
- tachometr nahrazen funkčním
- volant 130/Rapid
Budoucí plány
- Doskládat auto - Hotovo
- Renovace přední a zadní nápravy - ........
- Absolvovat TK a emise - Hotovo
Děkuji za přečtení a strávený čas nad touto kartou.
Dne 02.12.2019 bylo vozidlo prodáno.
Tom / Škoda 120 GLS - komentáře:
19:18:06
28.08.2019
28.08.2019
Tom05
-> k.jarek: Jo jsem Chebák. Když to půjde a budu mít někdy čas, neměl by být problém. Rád pokecám.
05:52:52
27.08.2019
27.08.2019
k.jarek
-> Tom05: Není zač Jinak, vidím, že si z Chebu. Já jezdím občas Chomutov, tož kdybys měl zájem, můžeme dát někdy sraz a pokecat
21:09:38
25.08.2019
25.08.2019
Tom05
-> k.jarek: Díky, doufám, že bude.
20:45:50
25.08.2019
25.08.2019
k.jarek
Parádní kousek. Nechť dělá enem radost