skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Známý mi zavolal, že jeho soused by se chtěl zbavit 105. Poslal mi nějaký fotky, a že je za odvoz, bohužel bez papírů. No zadarmo a né v tak špatným stavu. Beru plaťák a vyrážím na Vysočinu. Na místě zjišťuji, že je po prvním majiteli, akorát jí změnil užívání, tak proto bez SPZ, a nechal si jí jen po vesnici a do lesa pro dříví. Má nějaké mouchy na karoserii, nefungují brzdy,spojka, prasklá manžeta na poloose, zadní lemy KO, vnitřky prahů taky nic moc, rozlámané přední čelo, ale v původním stavu. No prostě už to nechtěl opravovat, a tak se toho chtěl zbavit. Odvezl jsem si to domů a posléze do práce na hever. Po podrobnějším prozkoumání jsem zjistil, že nebude tak těžké dát jí dohromady a zkusit to na veteránské papíry. Po odbahnění interiéru jsem zjistil že je zachovalý. Plány jsou jasné. Prozatím jsem jí zprovoznil po technické stránce a teď budeme dělat plechařinu.
Tak po delší pauze pár informací. Puslil jsem se do plechařiny a narazil jsem na první poblémy. Auto je zrezlí víc než se zdálo. Další problém je s klempířema. U prvního mi rozřezali levej zadek, zjistil že je levej blatník na výměnu. To už se mu do toho nechctělo. Druhej mi vyměnil blatník, lem a zadní část prahů. Na uchycení z nápravy na pravý straně se už vykašlal a ještě mi na nej nechal padat kroupy. Tak jsem musel přehodnotit situaci a auto dostane celolak. Teď jsem sehnal lakýrníka který umí i vařit. Měl by vyvařil předek a nalakovat auto. Práce postupuje pomalu ale snad ke zdárnému konci. Smutná věc je že rychlejší je postavit barák než nechat vyvařit auto.
Auto je zase doma, je nalakováné, teda zatím jen kasle. Jelikož jsem byl donucen nalakovat i kufr tak došlo ke změně barvy. Teď nás čeká vystříkat dutiny, složit to a pak ten repas spodku.
Přidal jsem pár fotek tak ještě nějakou tu textovou dokumentaci. Dutiny jsou vystříkaný, při skládání jsme zjistili nějaké praskliny, tak na lakované kastli jsme bohužel ještě vařili. Pant přední kapoty, podlahu k výztuze sedaček a zadní nosník. Další problémy nastali při čalounění stropu, špatně ušitá stropnice a křivé švy. Čalouník u kterého bereme vždy, už na to asi moc nevidí:-((. Největší problém bylo spasovat nějak přední část, kapota se nevešla mezi nalepený blatníky a ani čelo nesedí. S tím souvisí dostat světla namísto. Pravý brejle jsou neoriginální a teda děs. No zatím závěrem auto je nahoře skoro složený tak teď se přesunem na spodek. Zadní náprava a nebude zase takový problém, převodovku s motorem jen umyji a přetěsním. Podélný ramena budou nový.
Hotovo:
Komplet nové vedení brzd
Komplet nové zadní brzdy a nové štíty
Nalakování veškerých plechů kolem motoru
Vylepšené osvětlení budíku
Kompletní vyčištění interiéru
Vyvaření přední části, pz lemu,zadní části prahů a držáků zadní nápravy
Výměna lz blatníku a předního čela
Celolak barva zůstane stejná. Tak barva nakonec 4185 blankitná modř
Plány:
Poskládat to 50%
Repase náprav
Přihlásit to na Véčka
Tak po delší pauze pár informací. Puslil jsem se do plechařiny a narazil jsem na první poblémy. Auto je zrezlí víc než se zdálo. Další problém je s klempířema. U prvního mi rozřezali levej zadek, zjistil že je levej blatník na výměnu. To už se mu do toho nechctělo. Druhej mi vyměnil blatník, lem a zadní část prahů. Na uchycení z nápravy na pravý straně se už vykašlal a ještě mi na nej nechal padat kroupy. Tak jsem musel přehodnotit situaci a auto dostane celolak. Teď jsem sehnal lakýrníka který umí i vařit. Měl by vyvařil předek a nalakovat auto. Práce postupuje pomalu ale snad ke zdárnému konci. Smutná věc je že rychlejší je postavit barák než nechat vyvařit auto.
Auto je zase doma, je nalakováné, teda zatím jen kasle. Jelikož jsem byl donucen nalakovat i kufr tak došlo ke změně barvy. Teď nás čeká vystříkat dutiny, složit to a pak ten repas spodku.
Přidal jsem pár fotek tak ještě nějakou tu textovou dokumentaci. Dutiny jsou vystříkaný, při skládání jsme zjistili nějaké praskliny, tak na lakované kastli jsme bohužel ještě vařili. Pant přední kapoty, podlahu k výztuze sedaček a zadní nosník. Další problémy nastali při čalounění stropu, špatně ušitá stropnice a křivé švy. Čalouník u kterého bereme vždy, už na to asi moc nevidí:-((. Největší problém bylo spasovat nějak přední část, kapota se nevešla mezi nalepený blatníky a ani čelo nesedí. S tím souvisí dostat světla namísto. Pravý brejle jsou neoriginální a teda děs. No zatím závěrem auto je nahoře skoro složený tak teď se přesunem na spodek. Zadní náprava a nebude zase takový problém, převodovku s motorem jen umyji a přetěsním. Podélný ramena budou nový.
Hotovo:
Komplet nové vedení brzd
Komplet nové zadní brzdy a nové štíty
Nalakování veškerých plechů kolem motoru
Vylepšené osvětlení budíku
Kompletní vyčištění interiéru
Vyvaření přední části, pz lemu,zadní části prahů a držáků zadní nápravy
Výměna lz blatníku a předního čela
Celolak barva zůstane stejná. Tak barva nakonec 4185 blankitná modř
Plány:
Poskládat to 50%
Repase náprav
Přihlásit to na Véčka
105 Socka - komentáře:
07:13:48
26.06.2020
26.06.2020
ZdrubT
-> zdrub 25.06.20 22:31:35: Tak barva asi nezustala stejná.
22:31:35
25.06.2020
25.06.2020
zdrub
-> peter13789: -> RoboSK: Lakýra říkal že to dojde. Jen nevím za jak dlouho.
21:57:04
25.06.2020
25.06.2020
k.jarek
-> RoboSK:
Ale renovace parádní. Jen tak dál
Ale renovace parádní. Jen tak dál
21:53:26
25.06.2020
25.06.2020
RoboSK
-> peter13789: netrafili odtien
21:25:53
25.06.2020
25.06.2020
peter13789
-> zdrub: Vieš o tom že ti pomýlili farbu?
21:33:09
21.06.2020
21.06.2020
ZdrubT
To bude lakovat složený?
20:57:53
04.02.2018
04.02.2018
ZdrubT
Práce je na něm nečekaně dost, teda podle pana bratra. Já to tvrdim od začátku.
11:02:20
29.12.2017
29.12.2017
TL555
Jinak co jsem se ptal, tak tenkrát (2014) chtěli za podběh pětistovku, takže jako to jde ... -). Ale nechci nikomu radit ...
10:47:13
29.12.2017
29.12.2017
TL555
Ahoj, pěkná ... -))). nevím, ale na plechařinu je www.autodemont.cz, ale nevím jak nové plechy budou, protože tam mají již doprodej (tak asi třeba budou ochotni je vylisovat co nebudou mít na skladě ... -))) ). Nechci dělat jako jim reklamu, ale co jsem sháněl tak jsou jediný ... taky od nich budu potřebovat nové plechy ... podběhy a atd. ... :D A myslím si, že když vyměním celý díl, že to bude držet lépe než nějaké záplaty ... -)))). Jinak s nimy nemám žádně zkušenosti ....
10:36:47
24.12.2017
24.12.2017
zdrub
-> havlik: uvidíme
10:35:15
24.12.2017
24.12.2017
havlik
-> zdrub: jo to je pravda tam je vidět uplně hovno:D ale tohle mi aspon z fotky přijde moc
10:33:24
24.12.2017
24.12.2017
zdrub
-> havlik: Zatím jsem s tím nejel, ale není to tak hrozný. Mě práve přijde to originál málo, že tam není nic vidět.
10:29:00
24.12.2017
24.12.2017
havlik
To osvětlení palubky musí být v noci parádní vypalovačka na oči.
20:58:20
23.12.2017
23.12.2017
miguelias
-> ZdrubT 23.12.17 20:47:46: Otázka co bys rád. Nějáká S výbava mi tu zůstala.
budíky, čalounění podběhů, nějáké sedačky, středy volantů, nějáké koberce.....
budíky, čalounění podběhů, nějáké sedačky, středy volantů, nějáké koberce.....
20:47:46
23.12.2017
23.12.2017
ZdrubT
Interier je dost zachovalý a závidim mu ho. Bral bych ho do mé bílé 120S.
18:20:21
23.12.2017
23.12.2017
aspetras
Pěkně prokoukla :-)
11:28:26
23.12.2017
23.12.2017
michael
Asi rok 85 ne?