Swen / Škoda 136GL Swen / Škoda 136GL

komentáře | popis | fotky | swen | 11.07.24 23:17 | 23x v oblíbených
LE GRANDA

2017 - po dlouhých letech je opět doma Škoda 136 GL. Nyní fáze: nashromáždit díly a vše potřebné. Pak se uvidí. :)

2018 - díly se shromažďují... a blíží se rozebíračka, vyvařovačka.

2018 léto - výměna těsnění pod hlavou; chyba ukostření (nestartovala); odstrojen z části interiér a plast.podběhy;

2018-2019 zima - vyvaření akutních míst (části prahů, držáky pro hever + kousek podlahy, části zadních lemů, nosníky ramen zadní nápravy)

2019 duben - vyvařená místa nalakovaná + nová technická

2019 červenec - motor, převodovka, náprava ven, rozebráno

2020 únor až duben - vlečka odvezena: otryskání, černé cosi (asiže komaxit), seskládání (nová šikmá ramena, nové brzdy, nové buchty, nový spojovací materiál)

2020 duben - vlečka dovezena

2020 červenec - čekání na otryskaní a obarvičkovaní snad již posledních plechů do skládačky

2020 srpen - začátek skládání do auta - zadní náprava, převodovka a oholený motor v autě.

2020 říjen - nasazeny tlumiče

2020 listopad - motor komplet dostrojen, úspěšně oživen a nastartován.

2021 červenec - dovezen nově seskládaný motor 742.136 (VRBA), výfuk (B.Krejčí), převodovka po GO (VRBA)

- motor (781) ven a nový motor (742) dovnitř + něco el. kabeláže.

2021 srpen - nový motor běží (olej 10w50), ale vytekl spojkový pr. váleček. Spojkový pracovní váleček vyměněn.

2021 září - ovzdušněny zadní brzdy, vyměněna přední sedadla (o něco lépe drží v pojezdech), polovina ineteriéru nastrojena, vyměna předních obrysových žárovek a žárovky pravého blinkru na př.blatníku.

- odrezovač a barva na orezlou část levého nosníku podélného zadního ramene (bude potřeba navařit nový)

2022 květen - oprava počítadla km - už to počítá, ale zasejc je nějáká "líná" ručička rychloměru a nechce se jí moc hýbat a ukazuje méně (takže znovu někdy rozebrat).

2022 červen - sundané podložky vpředu i vzadu, nasazeny meteory; plechy motoru a pod nádrž na autě; pokus o výměnu motorku ostřikovače (nový jiný na místě, ale nenatáhne vodu z nádržky, když je hadička prázdná... bude potřeba ještě poupravit + novou hadičku dodat)

2022 červenec - STK

2023 srpen - výměna oleje (total quartz racing 10w50) a olej. filtru; dotažen šroub AC pumpy

2023 září - výměna př.čtyřpítkových brzdičů za repasované; zbývá odvzdušnit

2024 únor - nestartujeme i když starter točí motorem - přívod paliva nebo elektrika?

2024 červenec - startujeme (i s novou baterkou); pro změnu zase při ovzdušňování brzd prdla brzdová trubka u LP kola



Zbývají plast.podběhy, přední zástěrky a interiér. Takže s mým volným časem a rychlostí - tak za rok možná hotovo.

Na konci léta vystříkat dutiny. A do budoucna bude chtít vyměnit propojovací hadice benz.nádrže, nově roztahat brzdy, umravnit el.kabeláž vzadu, ... a vůbec celé zase odstrojit a podrobně se podívat na dlouho neošetřovaný spodek.





-----------

EL ŠEDKA

2021 červenec - výměna děravého výfuku za starší (vrtání otvorů pro větší štefty) v lepším stavu; výměna vzduch.filtru.

2021 srpen:

Stará přední náprava venku...

Ošetření povrchové lišky, která je skoro všude --- provizorně ošetřeno, zatřeno + Rezistin ML do dutin prahů a k A-sloupku.

Nová náprava usazena.. brzdy brzdí (bude chtít vyměnit destičky + jsou obráceně zapojené hadičky k čtyřpístkům-krátké v plném rejdu jsou moc napnuté).

Vyměněn olej v motoru 10w40 + olej. filtr (vzduch. filtr nový již v červenci).

Vyměněn olej v převodovce pp80 (žel vše staré nevyteklo, páč vypouštecí šroub na rozvodovce nespolupracoval).

Geometrie přední nápravy hotova.

2021 září - hřebenové řízení opět drží - ze staré nápravy použit pravý držák (jeden držák a 2 šrouby se vytrousily cestou a začalo do plavat...nechápu, jak se to mohlo povolit)

2021 říjen - bouchnuta na LZ roh na parkovišti couvající důchodkyní :( (LZ bočnice, LZ světlo, LZ držák nárazníku, LZ nárazník, Z čelo, ... a možná se hnula celá kastle krapítek, protože jdou hůře otevírat PP dveře); LZ světlo poopraveno provizorně seskládaním ze dvou starších světel a izolepou :) ; PZ mlhovka utažena a vytlumena kouskem gumy, aby nedrnčela

2021 listopad - dolito asi deci oleje do motoru; výměna výfuku za téměř nový stotřicítkový

2022 únor - opřeno pravým předním nárazníkem do sousedovi brány, kam se doklouzala v zatáčce z kopečka na mrznoucím mejdle jak sáňky :( (rýha na PP části nárazníku, nárazník trochu pohnut směrem k blatníku a vyhnut trochu i z výztuhy nárazníku, pravá strana výztuhy ohnutá a pokroucená, trošku ohnutý dole PP blatník, ..ostatní snad ok)

- seřízena přední světla (stažena dolů); dolito asi deci oleje do motoru; dolito krapet brzdové kapaliny; vyměněny na obou stranách zadní pakny (u LZ byla odlepena třecí brzdová plocha od těla pakny); vyměněny brzdové destičky a závlačky na PP čtyřpístku (jedna destička byla výrazně více sjetá a byl vylezlý zaseklý jeden pístek...nakonec si kladivem a majzlíkem přes nové destičky dal říct a zalezl do díry), LP čtyřpístek pohledově ok, brzdové destičky sjeté jen trochu a rovnoměrně - takže se nic neměnilo; utažena ruční brzda; vyzkoušen provoz LPG (přidáno na volnoběhu, který nedržel).

- STK a další dva roky před námi... ale potřebné práce je hromada.

2022 březen - vyměněny brzd. destičky i na LP kole - ať je to nové na celém autě. Trochu oleje vyteklo (někde kolem AC pumpy nebo čidla tlaku oleje), tak dolito odhadem asi další 2 dcl...až ho tam je více než záhodno...ale on zase vyteče potvora)

2022 květen - vyměněn olej (10w40 total quartz), olejový filtr, vzduchový filtr a AC pumpa (nový spodek a membrána) s těsněními. Nešel povolit ten "spletenec redukcí", abych mohl nasadit normální snímač tlaku oleje... takže příště s větší pákou zkusit znovu.

2022 červen - posledních pár týdnů nedrží volnoběh na LPG /na benzín vše pohodička/ - někde to asi přisává vzduch... takže: box filtru vzduchu přichycen novými pružinkami a máznuta guma jakýmsi silikonem (a ejhle zlepšení - s nadlidským úsilím to drží občas asi tak 200 ot/min, jindy to zdechne, jak se pustí pedál plynu); trochu přidáno na LPG ventilu a lepenkou překryt asi centimetr na vstupu do vzduch.filtru - a jede to, nedusí se to a drží to i volnoběh asi na těch 200 ot/min); bude se muset hledat další možnost kde to fouká..

- zpět zapojen odpadlý kabílek od převodovky;

2022 říjen - výměna chladící kapaliny - alespoň částečně, co vyteklo (vypuštěno asi 6,5l hnědé břečky; nalito 3l nemrznoucí K11 a asi 3-4l destilky)

2023 duben - po čtvrtroce stání doufouknuta kola; výměněn olej total qwartz 10w40 (6000km), olejový filtr, vzduchový filtr a přetěsněná AC pumpa (nová membrána a těsnění s podložkou); sundán starý pletenec redukcí a místo toho nasazena redukce (10x1 na 16x1,5,, na klíč 22) a snímač tlaku oleje ze starého motoru 781.136 z LeGrandy;

2023 srpen - vyměněn olej (total qwartz 10w40) a filtry, utažen šroub AC pumpy a konečně přidána Cu podložka-těsnění 16x22x1 pod redukci na snímač tlaku oleje; vystříkané dutiny (jen zadní 2/3 prahů); vyměněny stěrače (ale ramínka jsou kratší :( ) ; zkontrolováno obložení LZ brzdy - ok;

2023 září - díry v zadní části pravého prahu - provizorně alespoň odrezovač a základ; ale vyvaření bude nutnost;

provizorně přichycena šroubem truba (vedoucí benzín od paliv.víčka k nádrži);

2024 únor - STK ok (poprvé bez zapsání do velkého papírového TP, už prý jen digitálně)



Během zimního provozu a stání non-stop venku dostal spodek záhul - zase všechno orezlé, něco úplně rezavé :( + dva úchyty přední nápravy budou chtít asi trochu přibodnout a trošku jakoby se rozevíral i most; jeden se silentbloků př. nápravy se začal vyžvejkávat; pravděpodobně stržen závit u držáku pravého plechu motoru; teče olej z převodovky u táhla řazení; zpuchřelá hadice spojující obě poloviny nádrže; levá zadní část prahu prorezlá na kaši; ...snad bude někdy čas a prostor se na to vrhnout a zachránit, co půjde.



Sehnat redukci do bloku motoru pro snímač tlaku oleje (10x1 na 16x15) a více Cu podložek-těsnění 16x22x1,5.

Swen / Škoda 136GL - komentáře:

00:00:41
29.07.2018
Doyle
-> swen: ta šedá je mi nějak povědomá 6
23:30:29
27.07.2018
swen
-> Shatter: Mám to teď stále postavený na fáčkovém bloku. Původní blok 742.136 jsem sháněl ( a v případě dohody i sháním dál). Jeden 136 totiž mám, ale má vadu. Druhý 136 čeká na repas a stavbu.
12:43:01
27.07.2018
Shatter
-> swen: Aha, ja len na margo toho zháňania druhého motora..
22:34:35
26.07.2018
swen
-> Shatter: Těsnění vyměněno v pohodě. I když provizorně. Trošku nyní laboruji s volnoběhem, ale běží.
08:42:26
26.07.2018
Shatter
-> swen: výmena tesnenia sa nepodarila?
20:15:18
21.05.2018
swen
Kdyby se někdo "potřeboval zbavit" bezproblémového 136 bloku motoru (né fávo) nebo celého motoru,... bylo by to fajn 5
00:20:37
05.11.2017
DEKODOVAC
Grand Luxus 136
Extreme Tyres