skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
- Vyrobena září 1989, expedice 4.9.1989, převzata Mototechnou a prodána 7.11.1989 v Mototechně Praha 9 (Jarov)
- Již model 1990, zelený štítek, číslo karoserie počínajcí L
- Odstín laku Zelená Vrbová 5178 (kuriózní, ten už se tou dobou neměl dělat)
- Dle archivu Škoda je odstín zelená topol 5105, ale toto je v původním TP opraveno na vrbobou v Mototechně.
- Za 28 let nalítala 82tkm, s prohlídkou a údržbou v serise před každou STK. Pravidelné výmeny olejů atd, ale žádné výraznější opravy
Zakoupena od prvního majitele 7.6.2017
Originální stav, nikdy neopravovaná karoserie až na pár stop po vyklepávání a přestřiku na zadním blatníku a vyměněný Pravý přední kvůlu korozi, jinak auto bylo sice garážováno ale mnělo jen jednou dělaný potovární ochranu podvozku a např. na typickách místech je to notně znát.
Jinak je původjí stav, potahy sedaček odkryli zánovní sedačky, pod zadníma sedačkama bly ještě originální ochranný plast nového auta. Jediný bastl je dodělaný cyklovač stěračů ze škody 100L-
S autem se jezdí, je průběžně opravováno a udržováno, i upravováno.
Vyměněno :
- Natržený klínový řemen - (po koupi)
- Brzdové trubice obtékajcí LP brzdič - porucha - (týden po koupi)
- Spony na spojovací hadici nádrže - (po STK 8.17)
- Fridex - namíchán 1:3 - (10.17)
- Kohout topení který následně začal projevovat netěsnost - (10.17)
- Palivová hadice od AC pumpy - (2.18)
- Těsnění ventildeklu - (2.18)
- PL blatník po spáchání dočasného (už odstraňěného) vyvaření vnější horní části kufru pomocí skelňáku - (4.18)
- Hadice podtlaku z ventildeklu a rozdělovače - (5.18)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr FILTRON - 87350 km - (8.18)
- Hlavní spojkový válec - (8.18) + hadice - nutno vyměnit za správnou
- Svíčky BRISK N15YC + palec + kabely (9.18)
- Více předních žárovek H4 - (průběžně odcházejí)
- Přerušovač blinkru - (průběžně odcházejí)
- Přezuto na zimní (11.18)
- Kost řazení (3.19)
- Spojkový válečk LPR (4.19)
- Výfuk CZ jetý, asi Bosal (5.19)
- Spojková hadice (6.19)
- nový horní kus AC pumpy + membrána (užovka, vývod nahoru) (7.19)
- Kost řazení vrácena původní a podložena gumou (8.19)
- Omezovač řidičových dveří (4.20)
- Náhon tachometru (4.20)
- Převodový olej Mogul PP80 (4.20)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN - 100920 km - (8.20)
- Svíčky BRISK N15 Silver (9.20)
- Benzínová hadice horní, zase...
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN ~ 115232 km - (12.21) (budíkových 9232)
Opraveno :
- Vyklepán zadní nárazník - (ohnutý od prvního majitele)
- Boj s korozí na podlaze řidiče a zadních pasažérů
- 1.10.18 - opakování po selhání HSV + nalezení dalších neduh na podlaze
- Vyvařeny přední péčka, hořejšky přední kastle (boky kufru), přední levé kukadlo, oba zadní lemy a konce prahů, kapsy (prahy a začátky prahů nebyly potřeba)
- Amatérsky připraveno a nalakováno (10.19)
- Vystříkaný dutiny (8.19 a 4.20)
- Zalepen nátrubek 2951 karbecu který se volně točil (9.20)
Dobastleno :
- Výměna původní přípojky elektřiny za moderní.
- Otáčkoměr MERA LUMEL + konzola přístrojů
- Manuální spínání větráku chladiče (bez změny či poškození kabeláže, jen navedení nového a přepojení)
x Tuzexový Superminiaturní Kazetový Stereopřehrávač STAR CE505 (Japonsko) s dvěma repro na podbězích stejné výroby
- Karburátor S130 SEDR 2951
- Volant Rapid/130
- Ka zimu nahozena dečka na chladič
- Tovární kapsy na předních dveřích
- Středový odkládací panel s hranatou manžetou GLS
- Elastická hlavice řadící páky
- Koberečky ze 105S
- Madla na předních dveřích z prvních užovek - pěnové, měkké
- Legendární ekonoměr tzv. Progres Metr
- LED otáčkoměr dobové domácí výroby
- GL poklice !!!
- Na léto plechová pálka bez termostatu
- Druhá mlhovna doprava (origo CS)
- Origo L sedačky s potahy vyměněny za fialové GL
- Origo L palubka nahrazena za GL palubku z Rapida
- Radiopřehrávač TESLA 1902B, zapojený s reptoduktory VIDEOTON AB 1011
- Již model 1990, zelený štítek, číslo karoserie počínajcí L
- Odstín laku Zelená Vrbová 5178 (kuriózní, ten už se tou dobou neměl dělat)
- Dle archivu Škoda je odstín zelená topol 5105, ale toto je v původním TP opraveno na vrbobou v Mototechně.
- Za 28 let nalítala 82tkm, s prohlídkou a údržbou v serise před každou STK. Pravidelné výmeny olejů atd, ale žádné výraznější opravy
Zakoupena od prvního majitele 7.6.2017
Originální stav, nikdy neopravovaná karoserie až na pár stop po vyklepávání a přestřiku na zadním blatníku a vyměněný Pravý přední kvůlu korozi, jinak auto bylo sice garážováno ale mnělo jen jednou dělaný potovární ochranu podvozku a např. na typickách místech je to notně znát.
Jinak je původjí stav, potahy sedaček odkryli zánovní sedačky, pod zadníma sedačkama bly ještě originální ochranný plast nového auta. Jediný bastl je dodělaný cyklovač stěračů ze škody 100L-
S autem se jezdí, je průběžně opravováno a udržováno, i upravováno.
Vyměněno :
- Natržený klínový řemen - (po koupi)
- Brzdové trubice obtékajcí LP brzdič - porucha - (týden po koupi)
- Spony na spojovací hadici nádrže - (po STK 8.17)
- Fridex - namíchán 1:3 - (10.17)
- Kohout topení který následně začal projevovat netěsnost - (10.17)
- Palivová hadice od AC pumpy - (2.18)
- Těsnění ventildeklu - (2.18)
- PL blatník po spáchání dočasného (už odstraňěného) vyvaření vnější horní části kufru pomocí skelňáku - (4.18)
- Hadice podtlaku z ventildeklu a rozdělovače - (5.18)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr FILTRON - 87350 km - (8.18)
- Hlavní spojkový válec - (8.18) + hadice - nutno vyměnit za správnou
- Svíčky BRISK N15YC + palec + kabely (9.18)
- Více předních žárovek H4 - (průběžně odcházejí)
- Přerušovač blinkru - (průběžně odcházejí)
- Přezuto na zimní (11.18)
- Kost řazení (3.19)
- Spojkový válečk LPR (4.19)
- Výfuk CZ jetý, asi Bosal (5.19)
- Spojková hadice (6.19)
- nový horní kus AC pumpy + membrána (užovka, vývod nahoru) (7.19)
- Kost řazení vrácena původní a podložena gumou (8.19)
- Omezovač řidičových dveří (4.20)
- Náhon tachometru (4.20)
- Převodový olej Mogul PP80 (4.20)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN - 100920 km - (8.20)
- Svíčky BRISK N15 Silver (9.20)
- Benzínová hadice horní, zase...
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN ~ 115232 km - (12.21) (budíkových 9232)
Opraveno :
- Vyklepán zadní nárazník - (ohnutý od prvního majitele)
- Boj s korozí na podlaze řidiče a zadních pasažérů
- 1.10.18 - opakování po selhání HSV + nalezení dalších neduh na podlaze
- Vyvařeny přední péčka, hořejšky přední kastle (boky kufru), přední levé kukadlo, oba zadní lemy a konce prahů, kapsy (prahy a začátky prahů nebyly potřeba)
- Amatérsky připraveno a nalakováno (10.19)
- Vystříkaný dutiny (8.19 a 4.20)
- Zalepen nátrubek 2951 karbecu který se volně točil (9.20)
Dobastleno :
- Výměna původní přípojky elektřiny za moderní.
- Otáčkoměr MERA LUMEL + konzola přístrojů
- Manuální spínání větráku chladiče (bez změny či poškození kabeláže, jen navedení nového a přepojení)
x Tuzexový Superminiaturní Kazetový Stereopřehrávač STAR CE505 (Japonsko) s dvěma repro na podbězích stejné výroby
- Karburátor S130 SEDR 2951
- Volant Rapid/130
- Ka zimu nahozena dečka na chladič
- Tovární kapsy na předních dveřích
- Středový odkládací panel s hranatou manžetou GLS
- Elastická hlavice řadící páky
- Koberečky ze 105S
- Madla na předních dveřích z prvních užovek - pěnové, měkké
- Legendární ekonoměr tzv. Progres Metr
- LED otáčkoměr dobové domácí výroby
- GL poklice !!!
- Na léto plechová pálka bez termostatu
- Druhá mlhovna doprava (origo CS)
- Origo L sedačky s potahy vyměněny za fialové GL
- Origo L palubka nahrazena za GL palubku z Rapida
- Radiopřehrávač TESLA 1902B, zapojený s reptoduktory VIDEOTON AB 1011
Škoda 125L 90 - komentáře:
10:58:43
06.03.2023
06.03.2023
Bukaj
K té poslední fotce v galerii (č. 296): dvě vosy přistály na jednom bonbonu (u jedné mototechny)
19:23:11
05.03.2023
05.03.2023
Tom Troll
-> kraska98: Lepší jak když auťák má na okně furt nápis z pohofestu 2019.
17:58:51
05.03.2023
05.03.2023
isti
-> kraska98:
11:43:03
05.03.2023
05.03.2023
kraska98
Proč to tak kurvíte ? Ty stroje si zaslouží kompletní renovaci a ne je týrat v běžném provozu......
17:00:07
22.11.2022
22.11.2022
minno
-> Tom Troll: Možno je to len fotka z blbého uhla tá posledná, na 284 to vyzerá OK. Veď ja nič, seďte si ako komu vyhovuje.
16:28:04
22.11.2022
22.11.2022
Tom Troll
-> minno: A co má bejt?
Sedačka řidiče není ani na poslední zarážce, nohy a ruce jsou v ohybu kdekoli na věnci, a vidím skoro celou kapotu i vršky obou blatníků. Když do toho auta vlezu po přestavený sedačce, tak je tohle výchozí ploha, aby mě nebolely záda a krk při delší jízdě. A nepřijde mi to ani zvenku důvec extrémní, třeba viz foto 284.
Sedačka řidiče není ani na poslední zarážce, nohy a ruce jsou v ohybu kdekoli na věnci, a vidím skoro celou kapotu i vršky obou blatníků. Když do toho auta vlezu po přestavený sedačce, tak je tohle výchozí ploha, aby mě nebolely záda a krk při delší jízdě. A nepřijde mi to ani zvenku důvec extrémní, třeba viz foto 284.
14:43:22
22.11.2022
22.11.2022
palinator
-> minno:
Ve všech autech mám sedadlo co nejníž a i dost sklopené opěradlo... A fakt mi nepřijde že bych byl někde utopenej. Mimo to, pozice "kudlanka nábožná" mi přijde krajně nepohodlná.
Ve všech autech mám sedadlo co nejníž a i dost sklopené opěradlo... A fakt mi nepřijde že bych byl někde utopenej. Mimo to, pozice "kudlanka nábožná" mi přijde krajně nepohodlná.
14:29:02
22.11.2022
22.11.2022
U-Geen
-> minno: no a pan Vaculik ukazoval vhodny posez ve 120ce s 190cm+ clovekem? :)
14:22:53
22.11.2022
22.11.2022
minno
-> Bukaj: No ale za volantom sa má sedieť a nie ležať Tú polohu pri takto nastavenej sedačke si radšej ani nechcem predstaviť. Asi ste nepozerali videá Martina Vaculíka o správnom sedení za volantom, čo?
14:13:58
22.11.2022
22.11.2022
Bukaj
-> minno: Sice ne takto extrémně, ale ve škodovce mám též opěradlo sedačky poměrně šikmo - pokud nemá člověk moc dlouhé nohy a krátké ruce, tak to tak nějak pro pohodlný posez a úchop volantu vychází. A Tom je skoro o hlavu vyšší, než já...
13:47:57
22.11.2022
22.11.2022
MATTESS
-> minno 22.11.22 13:14:21: ležící spící
13:14:21
22.11.2022
22.11.2022
minno
-> Tom Troll: Ad. posledná foto: Toto snáď u teba nie je normálna prevádzková poloha operadiel sedačiek, s ktorou šoféruješ?!
07:40:59
21.10.2022
21.10.2022
Bukaj
-> miguelias: Ale furt stejný problém: -> Bukaj 20.10.22 21:43:27:
06:25:02
21.10.2022
21.10.2022
miguelias
-> Bukaj 20.10.22 21:43:27: Leda z druhého vozu. Jako já
22:03:36
20.10.2022
20.10.2022
Tom Troll
-> miguelias: Zmiz zlosyne!
21:43:27
20.10.2022
20.10.2022
Bukaj
21:01:49
20.10.2022
20.10.2022
k.jarek
-> miguelias:
20:46:49
20.10.2022
20.10.2022
miguelias
Těžká provozka. to už by snad chtělo LPG
23:13:56
19.10.2022
19.10.2022
Tom Troll
-> k.jarek: Gumbalkan je pro žabaře
23:11:19
19.10.2022
19.10.2022
k.jarek
S těma drapákama to včíl vypadá jako započatá příprava na Gumbalkán