-> palinator: ve zkratce asi takto: "Na hřebenové řízení je možno použít pouze pneumatiky s testem uniformity..." - což jako první Barumy měly OR 34 (které se montovaly ve výrobě na Mka přičemž M1 s maticí měly ještě OR6)...
Už nevím, kde to najdeš, ale Andrt, Cedrych, předpokládám, že i v návodu k používání vozu...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
- Vyrobena září 1989, expedice 4.9.1989, převzata Mototechnou a prodána 7.11.1989 v Mototechně Praha 9 (Jarov)
- Již model 1990, zelený štítek, číslo karoserie počínajcí L
- Odstín laku Zelená Vrbová 5178 (kuriózní, ten už se tou dobou neměl dělat)
- Dle archivu Škoda je odstín zelená topol 5105, ale toto je v původním TP opraveno na vrbobou v Mototechně.
- Za 28 let nalítala 82tkm, s prohlídkou a údržbou v serise před každou STK. Pravidelné výmeny olejů atd, ale žádné výraznější opravy
Zakoupena od prvního majitele 7.6.2017
Originální stav, nikdy neopravovaná karoserie až na pár stop po vyklepávání a přestřiku na zadním blatníku a vyměněný Pravý přední kvůlu korozi, jinak auto bylo sice garážováno ale mnělo jen jednou dělaný potovární ochranu podvozku a např. na typickách místech je to notně znát.
Jinak je původjí stav, potahy sedaček odkryli zánovní sedačky, pod zadníma sedačkama bly ještě originální ochranný plast nového auta. Jediný bastl je dodělaný cyklovač stěračů ze škody 100L-
S autem se jezdí, je průběžně opravováno a udržováno, i upravováno.
Vyměněno :
- Natržený klínový řemen - (po koupi)
- Brzdové trubice obtékajcí LP brzdič - porucha - (týden po koupi)
- Spony na spojovací hadici nádrže - (po STK 8.17)
- Fridex - namíchán 1:3 - (10.17)
- Kohout topení který následně začal projevovat netěsnost - (10.17)
- Palivová hadice od AC pumpy - (2.18)
- Těsnění ventildeklu - (2.18)
- PL blatník po spáchání dočasného (už odstraňěného) vyvaření vnější horní části kufru pomocí skelňáku - (4.18)
- Hadice podtlaku z ventildeklu a rozdělovače - (5.18)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr FILTRON - 87350 km - (8.18)
- Hlavní spojkový válec - (8.18) + hadice - nutno vyměnit za správnou
- Svíčky BRISK N15YC + palec + kabely (9.18)
- Více předních žárovek H4 - (průběžně odcházejí)
- Přerušovač blinkru - (průběžně odcházejí)
- Přezuto na zimní (11.18)
- Kost řazení (3.19)
- Spojkový válečk LPR (4.19)
- Výfuk CZ jetý, asi Bosal (5.19)
- Spojková hadice (6.19)
- nový horní kus AC pumpy + membrána (užovka, vývod nahoru) (7.19)
- Kost řazení vrácena původní a podložena gumou (8.19)
- Omezovač řidičových dveří (4.20)
- Náhon tachometru (4.20)
- Převodový olej Mogul PP80 (4.20)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN - 100920 km - (8.20)
- Svíčky BRISK N15 Silver (9.20)
- Benzínová hadice horní, zase...
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN ~ 115232 km - (12.21) (budíkových 9232)
Opraveno :
- Vyklepán zadní nárazník - (ohnutý od prvního majitele)
- Boj s korozí na podlaze řidiče a zadních pasažérů
- 1.10.18 - opakování po selhání HSV + nalezení dalších neduh na podlaze
- Vyvařeny přední péčka, hořejšky přední kastle (boky kufru), přední levé kukadlo, oba zadní lemy a konce prahů, kapsy (prahy a začátky prahů nebyly potřeba)
- Amatérsky připraveno a nalakováno (10.19)
- Vystříkaný dutiny (8.19 a 4.20)
- Zalepen nátrubek 2951 karbecu který se volně točil (9.20)
Dobastleno :
- Výměna původní přípojky elektřiny za moderní.
- Otáčkoměr MERA LUMEL + konzola přístrojů
- Manuální spínání větráku chladiče (bez změny či poškození kabeláže, jen navedení nového a přepojení)
x Tuzexový Superminiaturní Kazetový Stereopřehrávač STAR CE505 (Japonsko) s dvěma repro na podbězích stejné výroby
- Karburátor S130 SEDR 2951
- Volant Rapid/130
- Ka zimu nahozena dečka na chladič
- Tovární kapsy na předních dveřích
- Středový odkládací panel s hranatou manžetou GLS
- Elastická hlavice řadící páky
- Koberečky ze 105S
- Madla na předních dveřích z prvních užovek - pěnové, měkké
- Legendární ekonoměr tzv. Progres Metr
- LED otáčkoměr dobové domácí výroby
- GL poklice !!!
- Na léto plechová pálka bez termostatu
- Druhá mlhovna doprava (origo CS)
- Origo L sedačky s potahy vyměněny za fialové GL
- Origo L palubka nahrazena za GL palubku z Rapida
- Radiopřehrávač TESLA 1902B, zapojený s reptoduktory VIDEOTON AB 1011
- Již model 1990, zelený štítek, číslo karoserie počínajcí L
- Odstín laku Zelená Vrbová 5178 (kuriózní, ten už se tou dobou neměl dělat)
- Dle archivu Škoda je odstín zelená topol 5105, ale toto je v původním TP opraveno na vrbobou v Mototechně.
- Za 28 let nalítala 82tkm, s prohlídkou a údržbou v serise před každou STK. Pravidelné výmeny olejů atd, ale žádné výraznější opravy
Zakoupena od prvního majitele 7.6.2017
Originální stav, nikdy neopravovaná karoserie až na pár stop po vyklepávání a přestřiku na zadním blatníku a vyměněný Pravý přední kvůlu korozi, jinak auto bylo sice garážováno ale mnělo jen jednou dělaný potovární ochranu podvozku a např. na typickách místech je to notně znát.
Jinak je původjí stav, potahy sedaček odkryli zánovní sedačky, pod zadníma sedačkama bly ještě originální ochranný plast nového auta. Jediný bastl je dodělaný cyklovač stěračů ze škody 100L-
S autem se jezdí, je průběžně opravováno a udržováno, i upravováno.
Vyměněno :
- Natržený klínový řemen - (po koupi)
- Brzdové trubice obtékajcí LP brzdič - porucha - (týden po koupi)
- Spony na spojovací hadici nádrže - (po STK 8.17)
- Fridex - namíchán 1:3 - (10.17)
- Kohout topení který následně začal projevovat netěsnost - (10.17)
- Palivová hadice od AC pumpy - (2.18)
- Těsnění ventildeklu - (2.18)
- PL blatník po spáchání dočasného (už odstraňěného) vyvaření vnější horní části kufru pomocí skelňáku - (4.18)
- Hadice podtlaku z ventildeklu a rozdělovače - (5.18)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr FILTRON - 87350 km - (8.18)
- Hlavní spojkový válec - (8.18) + hadice - nutno vyměnit za správnou
- Svíčky BRISK N15YC + palec + kabely (9.18)
- Více předních žárovek H4 - (průběžně odcházejí)
- Přerušovač blinkru - (průběžně odcházejí)
- Přezuto na zimní (11.18)
- Kost řazení (3.19)
- Spojkový válečk LPR (4.19)
- Výfuk CZ jetý, asi Bosal (5.19)
- Spojková hadice (6.19)
- nový horní kus AC pumpy + membrána (užovka, vývod nahoru) (7.19)
- Kost řazení vrácena původní a podložena gumou (8.19)
- Omezovač řidičových dveří (4.20)
- Náhon tachometru (4.20)
- Převodový olej Mogul PP80 (4.20)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN - 100920 km - (8.20)
- Svíčky BRISK N15 Silver (9.20)
- Benzínová hadice horní, zase...
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN ~ 115232 km - (12.21) (budíkových 9232)
Opraveno :
- Vyklepán zadní nárazník - (ohnutý od prvního majitele)
- Boj s korozí na podlaze řidiče a zadních pasažérů
- 1.10.18 - opakování po selhání HSV + nalezení dalších neduh na podlaze
- Vyvařeny přední péčka, hořejšky přední kastle (boky kufru), přední levé kukadlo, oba zadní lemy a konce prahů, kapsy (prahy a začátky prahů nebyly potřeba)
- Amatérsky připraveno a nalakováno (10.19)
- Vystříkaný dutiny (8.19 a 4.20)
- Zalepen nátrubek 2951 karbecu který se volně točil (9.20)
Dobastleno :
- Výměna původní přípojky elektřiny za moderní.
- Otáčkoměr MERA LUMEL + konzola přístrojů
- Manuální spínání větráku chladiče (bez změny či poškození kabeláže, jen navedení nového a přepojení)
x Tuzexový Superminiaturní Kazetový Stereopřehrávač STAR CE505 (Japonsko) s dvěma repro na podbězích stejné výroby
- Karburátor S130 SEDR 2951
- Volant Rapid/130
- Ka zimu nahozena dečka na chladič
- Tovární kapsy na předních dveřích
- Středový odkládací panel s hranatou manžetou GLS
- Elastická hlavice řadící páky
- Koberečky ze 105S
- Madla na předních dveřích z prvních užovek - pěnové, měkké
- Legendární ekonoměr tzv. Progres Metr
- LED otáčkoměr dobové domácí výroby
- GL poklice !!!
- Na léto plechová pálka bez termostatu
- Druhá mlhovna doprava (origo CS)
- Origo L sedačky s potahy vyměněny za fialové GL
- Origo L palubka nahrazena za GL palubku z Rapida
- Radiopřehrávač TESLA 1902B, zapojený s reptoduktory VIDEOTON AB 1011
Škoda 125L 90 - komentáře:
07:46:34
29.04.2020
29.04.2020
Bukaj
07:41:43
29.04.2020
29.04.2020
palinator
-> Bukaj:
Jakto?
Jakto?
07:35:47
29.04.2020
29.04.2020
Bukaj
Jinak OR6 na hřebenové řízení nepatří...
07:32:52
29.04.2020
29.04.2020
Bukaj
-> Tom Troll:
A zde originál nové kosti včetně originál čepu:
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_553_177543__20 20-02-18_09-02-04_87.jpg
Čep má průměr 10 mm (zúžený konec 8 mm)
A zde originál nové kosti včetně originál čepu:
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_553_177543__20 20-02-18_09-02-04_87.jpg
Čep má průměr 10 mm (zúžený konec 8 mm)
11:24:05
27.04.2020
27.04.2020
minno
-> Tom Troll: šrób som dával tuším M10
11:08:16
27.04.2020
27.04.2020
Tom Troll
-> minno: Jo, vypadá to že používám malej šroub.
11:05:56
27.04.2020
27.04.2020
minno
-> Tom Troll: Nová origo kosť s novou prípojkou:
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_103_326__2015- 05-09_18-17-34_5.jpg
Porovnanie stará a nová kosť:
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_103_326__2015- 05-09_18-22-41_95.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_103_326__2015- 05-09_18-17-34_5.jpg
Porovnanie stará a nová kosť:
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_103_326__2015- 05-09_18-22-41_95.jpg
11:03:45
27.04.2020
27.04.2020
Tom Troll
-> minno: Vůle určitě, ale ne taková aby to nezasouvalo vidličku.
Ty otisklý zumy jsou na fotce 91 a to je kost plastová kterou jsem tam měl nějakou dobu ale rychle se deformuje. Když jsem měl teď zase vyndanou tu gumokovovou tak ikdyž tam zase je půl roku tak v ní závit obtisklej neni.
Ty otisklý zumy jsou na fotce 91 a to je kost plastová kterou jsem tam měl nějakou dobu ale rychle se deformuje. Když jsem měl teď zase vyndanou tu gumokovovou tak ikdyž tam zase je půl roku tak v ní závit obtisklej neni.
11:01:03
27.04.2020
27.04.2020
minno
-> Tom Troll: Aha, tak to áno. Ale podľa foto 92 tam máš v gume otlačený závit šróbu. To nie je OK. Daj tam šrób s telom bez závitu.
Ale axiálne vôle v kosti sú tiež od výroby - oválne diery. Ale funguje to tak OK.
Ale axiálne vôle v kosti sú tiež od výroby - oválne diery. Ale funguje to tak OK.
10:56:03
27.04.2020
27.04.2020
Tom Troll
-> minno: Já myslel gumový podložky který jsem tam dal na foto 92. Podložení dost pomohlo, radiálně už je vůle minimální, teď už je velká vůle jenom axiální, asi budu muset zkusit větší šrouby...
Rozdělával jsem to protože na některejc kvaltech se zase počítaly zuby protože páka nebyla schopná dost daleko zasunout vidličku.
Rozdělával jsem to protože na některejc kvaltech se zase počítaly zuby protože páka nebyla schopná dost daleko zasunout vidličku.
08:34:53
27.04.2020
27.04.2020
minno
-> Tom Troll: ad. foto "189/192 | Guma se vymačkala, tak zkusíme správný podložky."
- to nie je vymačkaná guma, to je tak z výroby :-) Ak chceš, tak niekde zavesím fotku novej originál kosti aj s tou kovovou prípojkou.
- to nie je vymačkaná guma, to je tak z výroby :-) Ak chceš, tak niekde zavesím fotku novej originál kosti aj s tou kovovou prípojkou.
11:02:24
25.04.2020
25.04.2020
Tom Troll
-> Tomaso435: Snad nic :) Od tý doby co to mám to pomalu (znatelná změna hladiny je v rámci tisíců km) cucá vodu (nebo ukapává, ale nikdy jsem jí nikde kapat nenašel). Nějak jsem to šlendrián opomenul kontrolovat a hádám že v momentě kdy už je hladina dole v půlce hadice se spojenejma nádobana udělá bublina nahoře v domku termostatu a instatně se to uvaří. Dolil jsem asi 4 litry až po max z bandasky co vozim a teplota se zase drží pod zelenym jak má...
Těsnění je tam origo a je mi naprosto jasný že mě nevyhnutelně čeká a nemine, a možná docela brzo když se k tomu takhle chovám.
Těsnění je tam origo a je mi naprosto jasný že mě nevyhnutelně čeká a nemine, a možná docela brzo když se k tomu takhle chovám.
08:30:36
25.04.2020
25.04.2020
Tomaso435
co že se to posralo ? fouklo těsnění?
11:14:24
10.04.2020
10.04.2020
P@WL
-> Rori - zrušená registrace 30.03.20 14:34:22: Tiež som to skúšal ( na guľatáých budíkoch) avšak pri skladaní som si uvedomil,že ručička má zozadu na oske akési "protizávažie" a tak sa naskytuje otázka,či nevadí ak som s ním pohol a protizávažie je v inej polohe ? ( má v sebe dierky )
-> Tom Troll 29.03.20 22:21:04: Inak teda to nieje žiadny problém,len toto je vec,na ktorú treba dať pozor
-> Tom Troll 29.03.20 22:21:04: Inak teda to nieje žiadny problém,len toto je vec,na ktorú treba dať pozor
09:23:42
31.03.2020
31.03.2020
Bukaj
-> Tom Troll: Jo, mechanismus je úplně stejnej, liší se to jen štítem a ručičkou
15:39:29
30.03.2020
30.03.2020
Tom Troll
-> Rori: Dík, naštěstí mám dost pokusnejch králíků.
Bokem, předpokládám že sdružený budíky mají pintlich stejnej mechanismus rychloměru jako kulatý?
Bokem, předpokládám že sdružený budíky mají pintlich stejnej mechanismus rychloměru jako kulatý?
14:34:22
30.03.2020
30.03.2020
Rori - zrušená registrace
-> Tom Troll: zlozis predne sklo z budikov, vysrubujes zadnu maticu na nahone, vytiahnes rychlomer, povolis srubu nahonu pocitadla, opatrne vytlacis osicku ciselnika z jednej strany pocitadla smerom dovnutra a nastavis si ciselka ako potrebujes a zmntujes. je to piplacka, lebo cislice sa tazko nastavuju tak, aby boli naraz v rovnakej urovni, ale da sa to.
22:21:04
29.03.2020
29.03.2020
Tom Troll
23:28:42
27.03.2020
27.03.2020
Bukaj
-> Tom Troll: A kde bydlíš? Jestli se tam třeba nepohybuju pracovně, že bych dovezl? Kdyžtak SZ...
23:26:50
27.03.2020
27.03.2020
Tom Troll
-> Bukaj: Šlo to tam na vyzkoušení v rámci opravování eRkovýho cyklovače.
A v momentální situaci netušim kdy se dostanu do prahy, kor tvym směrem.
A v momentální situaci netušim kdy se dostanu do prahy, kor tvym směrem.