skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
- Vyrobena září 1989, expedice 4.9.1989, převzata Mototechnou a prodána 7.11.1989 v Mototechně Praha 9 (Jarov)
- Již model 1990, zelený štítek, číslo karoserie počínajcí L
- Odstín laku Zelená Vrbová 5178 (kuriózní, ten už se tou dobou neměl dělat)
- Dle archivu Škoda je odstín zelená topol 5105, ale toto je v původním TP opraveno na vrbobou v Mototechně.
- Za 28 let nalítala 82tkm, s prohlídkou a údržbou v serise před každou STK. Pravidelné výmeny olejů atd, ale žádné výraznější opravy
Zakoupena od prvního majitele 7.6.2017
Originální stav, nikdy neopravovaná karoserie až na pár stop po vyklepávání a přestřiku na zadním blatníku a vyměněný Pravý přední kvůlu korozi, jinak auto bylo sice garážováno ale mnělo jen jednou dělaný potovární ochranu podvozku a např. na typickách místech je to notně znát.
Jinak je původjí stav, potahy sedaček odkryli zánovní sedačky, pod zadníma sedačkama bly ještě originální ochranný plast nového auta. Jediný bastl je dodělaný cyklovač stěračů ze škody 100L-
S autem se jezdí, je průběžně opravováno a udržováno, i upravováno.
Vyměněno :
- Natržený klínový řemen - (po koupi)
- Brzdové trubice obtékajcí LP brzdič - porucha - (týden po koupi)
- Spony na spojovací hadici nádrže - (po STK 8.17)
- Fridex - namíchán 1:3 - (10.17)
- Kohout topení který následně začal projevovat netěsnost - (10.17)
- Palivová hadice od AC pumpy - (2.18)
- Těsnění ventildeklu - (2.18)
- PL blatník po spáchání dočasného (už odstraňěného) vyvaření vnější horní části kufru pomocí skelňáku - (4.18)
- Hadice podtlaku z ventildeklu a rozdělovače - (5.18)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr FILTRON - 87350 km - (8.18)
- Hlavní spojkový válec - (8.18) + hadice - nutno vyměnit za správnou
- Svíčky BRISK N15YC + palec + kabely (9.18)
- Více předních žárovek H4 - (průběžně odcházejí)
- Přerušovač blinkru - (průběžně odcházejí)
- Přezuto na zimní (11.18)
- Kost řazení (3.19)
- Spojkový válečk LPR (4.19)
- Výfuk CZ jetý, asi Bosal (5.19)
- Spojková hadice (6.19)
- nový horní kus AC pumpy + membrána (užovka, vývod nahoru) (7.19)
- Kost řazení vrácena původní a podložena gumou (8.19)
- Omezovač řidičových dveří (4.20)
- Náhon tachometru (4.20)
- Převodový olej Mogul PP80 (4.20)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN - 100920 km - (8.20)
- Svíčky BRISK N15 Silver (9.20)
- Benzínová hadice horní, zase...
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN ~ 115232 km - (12.21) (budíkových 9232)
Opraveno :
- Vyklepán zadní nárazník - (ohnutý od prvního majitele)
- Boj s korozí na podlaze řidiče a zadních pasažérů
- 1.10.18 - opakování po selhání HSV + nalezení dalších neduh na podlaze
- Vyvařeny přední péčka, hořejšky přední kastle (boky kufru), přední levé kukadlo, oba zadní lemy a konce prahů, kapsy (prahy a začátky prahů nebyly potřeba)
- Amatérsky připraveno a nalakováno (10.19)
- Vystříkaný dutiny (8.19 a 4.20)
- Zalepen nátrubek 2951 karbecu který se volně točil (9.20)
Dobastleno :
- Výměna původní přípojky elektřiny za moderní.
- Otáčkoměr MERA LUMEL + konzola přístrojů
- Manuální spínání větráku chladiče (bez změny či poškození kabeláže, jen navedení nového a přepojení)
x Tuzexový Superminiaturní Kazetový Stereopřehrávač STAR CE505 (Japonsko) s dvěma repro na podbězích stejné výroby
- Karburátor S130 SEDR 2951
- Volant Rapid/130
- Ka zimu nahozena dečka na chladič
- Tovární kapsy na předních dveřích
- Středový odkládací panel s hranatou manžetou GLS
- Elastická hlavice řadící páky
- Koberečky ze 105S
- Madla na předních dveřích z prvních užovek - pěnové, měkké
- Legendární ekonoměr tzv. Progres Metr
- LED otáčkoměr dobové domácí výroby
- GL poklice !!!
- Na léto plechová pálka bez termostatu
- Druhá mlhovna doprava (origo CS)
- Origo L sedačky s potahy vyměněny za fialové GL
- Origo L palubka nahrazena za GL palubku z Rapida
- Radiopřehrávač TESLA 1902B, zapojený s reptoduktory VIDEOTON AB 1011
- Již model 1990, zelený štítek, číslo karoserie počínajcí L
- Odstín laku Zelená Vrbová 5178 (kuriózní, ten už se tou dobou neměl dělat)
- Dle archivu Škoda je odstín zelená topol 5105, ale toto je v původním TP opraveno na vrbobou v Mototechně.
- Za 28 let nalítala 82tkm, s prohlídkou a údržbou v serise před každou STK. Pravidelné výmeny olejů atd, ale žádné výraznější opravy
Zakoupena od prvního majitele 7.6.2017
Originální stav, nikdy neopravovaná karoserie až na pár stop po vyklepávání a přestřiku na zadním blatníku a vyměněný Pravý přední kvůlu korozi, jinak auto bylo sice garážováno ale mnělo jen jednou dělaný potovární ochranu podvozku a např. na typickách místech je to notně znát.
Jinak je původjí stav, potahy sedaček odkryli zánovní sedačky, pod zadníma sedačkama bly ještě originální ochranný plast nového auta. Jediný bastl je dodělaný cyklovač stěračů ze škody 100L-
S autem se jezdí, je průběžně opravováno a udržováno, i upravováno.
Vyměněno :
- Natržený klínový řemen - (po koupi)
- Brzdové trubice obtékajcí LP brzdič - porucha - (týden po koupi)
- Spony na spojovací hadici nádrže - (po STK 8.17)
- Fridex - namíchán 1:3 - (10.17)
- Kohout topení který následně začal projevovat netěsnost - (10.17)
- Palivová hadice od AC pumpy - (2.18)
- Těsnění ventildeklu - (2.18)
- PL blatník po spáchání dočasného (už odstraňěného) vyvaření vnější horní části kufru pomocí skelňáku - (4.18)
- Hadice podtlaku z ventildeklu a rozdělovače - (5.18)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr FILTRON - 87350 km - (8.18)
- Hlavní spojkový válec - (8.18) + hadice - nutno vyměnit za správnou
- Svíčky BRISK N15YC + palec + kabely (9.18)
- Více předních žárovek H4 - (průběžně odcházejí)
- Přerušovač blinkru - (průběžně odcházejí)
- Přezuto na zimní (11.18)
- Kost řazení (3.19)
- Spojkový válečk LPR (4.19)
- Výfuk CZ jetý, asi Bosal (5.19)
- Spojková hadice (6.19)
- nový horní kus AC pumpy + membrána (užovka, vývod nahoru) (7.19)
- Kost řazení vrácena původní a podložena gumou (8.19)
- Omezovač řidičových dveří (4.20)
- Náhon tachometru (4.20)
- Převodový olej Mogul PP80 (4.20)
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN - 100920 km - (8.20)
- Svíčky BRISK N15 Silver (9.20)
- Benzínová hadice horní, zase...
- Motorový Olej MOGUL EXTREME 15W-40 a filtr MANN ~ 115232 km - (12.21) (budíkových 9232)
Opraveno :
- Vyklepán zadní nárazník - (ohnutý od prvního majitele)
- Boj s korozí na podlaze řidiče a zadních pasažérů
- 1.10.18 - opakování po selhání HSV + nalezení dalších neduh na podlaze
- Vyvařeny přední péčka, hořejšky přední kastle (boky kufru), přední levé kukadlo, oba zadní lemy a konce prahů, kapsy (prahy a začátky prahů nebyly potřeba)
- Amatérsky připraveno a nalakováno (10.19)
- Vystříkaný dutiny (8.19 a 4.20)
- Zalepen nátrubek 2951 karbecu který se volně točil (9.20)
Dobastleno :
- Výměna původní přípojky elektřiny za moderní.
- Otáčkoměr MERA LUMEL + konzola přístrojů
- Manuální spínání větráku chladiče (bez změny či poškození kabeláže, jen navedení nového a přepojení)
x Tuzexový Superminiaturní Kazetový Stereopřehrávač STAR CE505 (Japonsko) s dvěma repro na podbězích stejné výroby
- Karburátor S130 SEDR 2951
- Volant Rapid/130
- Ka zimu nahozena dečka na chladič
- Tovární kapsy na předních dveřích
- Středový odkládací panel s hranatou manžetou GLS
- Elastická hlavice řadící páky
- Koberečky ze 105S
- Madla na předních dveřích z prvních užovek - pěnové, měkké
- Legendární ekonoměr tzv. Progres Metr
- LED otáčkoměr dobové domácí výroby
- GL poklice !!!
- Na léto plechová pálka bez termostatu
- Druhá mlhovna doprava (origo CS)
- Origo L sedačky s potahy vyměněny za fialové GL
- Origo L palubka nahrazena za GL palubku z Rapida
- Radiopřehrávač TESLA 1902B, zapojený s reptoduktory VIDEOTON AB 1011
Škoda 125L 90 - komentáře:
14:32:20
23.04.2019
23.04.2019
Tom Troll
-> castrol: Je klíčová k funkci spojky
12:16:10
23.04.2019
23.04.2019
castrol
-> Tom Troll: dobra svorka
16:26:32
20.02.2019
20.02.2019
castrol
-> Bukaj: sak on sa casom najde
15:42:08
20.02.2019
20.02.2019
Bukaj
-> castrol 18.02.19 19:45:39: Já mám takovej matnej dojem, že jsem se toho zbavil už před lety. Nebo možná se mi toho nového laminátu zželelo (nechtěl jsem mít ruce plné osin od toho lámání do popelnice) a tak jsem to někam schoval? Jsem taková veverka, že už fakt netuším
10:35:01
19.02.2019
19.02.2019
Danster
-> Tom Troll: Náhodou ono to má něco do sebe ten nárazník a LR vana
-> bajou 18.02.19 19:07:53: Koukám ten předek je inspirovanej Escortem RS Turbo car-from-uk.com/ebay/.../ ebay184211.jpg
-> bajou 18.02.19 19:07:53: Koukám ten předek je inspirovanej Escortem RS Turbo car-from-uk.com/ebay/.../ ebay184211.jpg
19:45:39
18.02.2019
18.02.2019
castrol
-> Tom Troll: to sa toho bukaj asi nikdy nezbavi -> bajou: tak hej ale musis mat k tomu aj auto
19:31:57
18.02.2019
18.02.2019
Tom Troll
-> bajou: Kdybych si myslel že to dobře vypadat nemůže, tak to u toho konťáku nechám.
Většina laminátů buďto z dob ještě za socíka nebo brzký devadesátý léta možná nejsou dokonalý, ale komplementujou co ty auta byly a zastávaly v tý době.
Spíš už se dneska asi cokoliv jinýho než čistokrevnej veterán nenosí, ale alespoň pro mě to "parádu" stejně udělá, a věřim, že ťem co v tom tu dobu uviděj, taky.
Většina laminátů buďto z dob ještě za socíka nebo brzký devadesátý léta možná nejsou dokonalý, ale komplementujou co ty auta byly a zastávaly v tý době.
Spíš už se dneska asi cokoliv jinýho než čistokrevnej veterán nenosí, ale alespoň pro mě to "parádu" stejně udělá, a věřim, že ťem co v tom tu dobu uviděj, taky.
19:07:53
18.02.2019
18.02.2019
bajou
Ono to teda mnoho lidí odsuzuje, ale může to vypadat i velice dobře
www.ksmotorsport.cz/wp-co ntent/.../skoda-105-130-1. jpg
www.ksmotorsport.cz/wp-co ntent/.../skoda-105-130-1. jpg
18:56:36
18.02.2019
18.02.2019
Bukaj
-> Tom Troll:
18:54:38
18.02.2019
18.02.2019
Tom Troll
-> castrol: -> Bukaj: Já vim - blbej je ten co dává, blbější je ten co nebere, ale v tomhletom případě bych to asi moc nevyužil, chci jenom lehkou, snadno vrátitelnou, né až tak přišernou recesi, a lemy ala felicie nejsou ani jedno z toho.
12:07:24
18.02.2019
18.02.2019
castrol
-> Bukaj: to je ferova ponuka -> Tom Troll: ber pokial davaju
10:58:57
18.02.2019
18.02.2019
Bukaj
-> Tom Troll: Pokud bys chtěl ještě trochu hrůzy navíc, tak měl jsem tu od někoho nové laminátové lemy na Mkové přední blatníky - pokud jsem je ještě nevyhodil, tak daruji...
21:19:06
17.02.2019
17.02.2019
castrol
-> Tom Troll: a to jo
21:06:18
17.02.2019
17.02.2019
Tom Troll
-> castrol: To asi ne, zadek bez prahů nejde a prahama se mi to nechce zasírat. Ten čumák se postará o dost hrůzy.
20:59:28
17.02.2019
17.02.2019
castrol
-> Tom Troll: tak este najst zadok a prahy
20:46:25
17.02.2019
17.02.2019
Tom Troll
-> castrol: To se musí
Nějak se to vyspraví a bude to dělat parádu (čtěte ostudu)
Neni moje vina že jsem si tohle nemoh prožít před patnácti lety.
Nějak se to vyspraví a bude to dělat parádu (čtěte ostudu)
Neni moje vina že jsem si tohle nemoh prožít před patnácti lety.
20:44:08
17.02.2019
17.02.2019
castrol
-> Tom Troll: fajn nalez
19:36:01
04.12.2018
04.12.2018
castrol
-> Tom Troll: jo kapotu zozen ale kridla sa nechytaj
19:27:42
04.12.2018
04.12.2018
Tom Troll
-> castrol: jn, až budu na burze tak musim sehnat tu kapotu.
Do týhle nechci vrtat protože je pěkná a doufám že to auto taky zase někdy bude pěkný celý.
Do týhle nechci vrtat protože je pěkná a doufám že to auto taky zase někdy bude pěkný celý.
19:25:10
04.12.2018
04.12.2018
castrol
-> Tom Troll: nechaj ho jak je, takto sa ti hodi k tomu "flakatemu" autu (bez urazky)