skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Srpen 2016
Škoda 105L rok výroby 1987 po prvním majiteli. Na svoje první auto jsem čekal celkem dlouho a ani jsem nevěděl co. Před nedávnem otec přišel s tím že náš známí bude prodávat Škodovku a koupí si něco jiného. To auto jsem zachránil před sešrotováním. No a předevčírem jsem si jí byl vyzvednout. Ještě se na mě musí přepsat a musí se udělat nová STK. Do té doby mám zatím co dělat. Na autě je toho celkem dost co nefunguje nehledě na to že když jsem si jí vezl zpátky tak jsem 3x vařil. Díky tátovi jsem se teda dobelhal zpátky domů. Termostat je tedy vyměněný a auto už jezdí tak nějak normálně. Ještě že jsme všechny ty díly na škodovku nezahodili. Před STK je nutno vyměnit blatníky který jsou zatřený barvou a koroze je na nich pěkně vidět. Dál asi plánuji do budoucna něco udělat s motorem a asi osadit jiným. Nejlépe z Favorita v nejhorším ze stodvacítky. Sice se teď udělá sání a ten plech pod karburátorem půjde pryč, ale to nemění nic na tom že auto je dost líný, přeci je to jen 105.
Říjen 2016
Takže už dlouho jsem neaktualizoval svůj stav. Škodovka v září 2016 prošla úspěšně technickou, předtím v srpnu jsem jí musel vyvařit podlahu a opravy se protáhli na celý týden. Sehnal jsem volant z Rapida a budíky ze 120LS. Za 300kč jsem koupil postraní lišty na dveře ze 120GLS. Vyměnil jsem malá světla a dal velká. Po prostudovaní internetu jsem usoudil že dát motor z Favorita Felicie či Fabie je sebevražda v podobě vyhození z STK. Místo toho jsem sehnal druhou škodovku bez papírů s motorem 120LS a u toho se pustím do úprav. Přemýšlel jsem co třeba koupit hliníky, ale ceny kolem 18 tisíc mi hodně rychle odradili. Přemýšlel jsem o podložkách pod kola a změnit rozteč na 4x100 abych mohl nasadit kola z Felicie nebo Favorita, ale nevím jestli má cenu do toho vůbec jít. Mimo jiné se mi škodovka nějak rozhazuje na silnici tak nevím čím by to mohlo být, napadají mě nevyvážená kola, asi se utrhlo závaží protože ze začátku jsem problém neměl anebo mi napadá vyteklý tlumič. Rozhodně musím počkat až bude teplo, abych mohl začít něco dělat, nemám garáž ale jen dvůr, ale od jara do léta budu mít co dělat, uvidím jak to všechno stihnu a ani nevím jak to stihnu s lakem, moc se mi ta vybledlá barva nelíbí.
1.6. 2017
Namontován motor 120LS, dal mi pěkně zabrat a ještě jsem přidal bezkontaktní zapalování z Favorita, nebýt táty asi by mi to všechno trvalo o dost dýl. Nakonec se ho tam podařilo dostat, musí se ale udělat vodní čerpadlo a vyřešit karburátor. EDSR který tam byl, už byl dost vyběhaný takže se musel nahradit SEDRem ze 105L. Nakonec jsem sehnal karburátor z TAZ 1500 takže snad bude fungovat dobře. Difuzory má 22/24 takže jako karburátor na 130/135/136 ale musí se podle nich natryskovat. Motor běží bezvadně, už jsem ho měl možnost vyzkoušet na Felicii která se na mě dotáhla, ale pak nějak začal ztrácet. Rovina tachometrově 150km/h ale samozřejmě reálně tak 140km/h. Lak se mi ještě nepodařil vyřešit. Kola jsem vyřešil nejlepší a nejlevnější variantou, nechal jsem opískovat a nastříkat práškovou barvou plecháče. Pokračuji dál v ladění a úpravách jak to jen jde, ale samozřejmě se držím toho co bylo dříve k dispozici.
Škoda 105L rok výroby 1987 po prvním majiteli. Na svoje první auto jsem čekal celkem dlouho a ani jsem nevěděl co. Před nedávnem otec přišel s tím že náš známí bude prodávat Škodovku a koupí si něco jiného. To auto jsem zachránil před sešrotováním. No a předevčírem jsem si jí byl vyzvednout. Ještě se na mě musí přepsat a musí se udělat nová STK. Do té doby mám zatím co dělat. Na autě je toho celkem dost co nefunguje nehledě na to že když jsem si jí vezl zpátky tak jsem 3x vařil. Díky tátovi jsem se teda dobelhal zpátky domů. Termostat je tedy vyměněný a auto už jezdí tak nějak normálně. Ještě že jsme všechny ty díly na škodovku nezahodili. Před STK je nutno vyměnit blatníky který jsou zatřený barvou a koroze je na nich pěkně vidět. Dál asi plánuji do budoucna něco udělat s motorem a asi osadit jiným. Nejlépe z Favorita v nejhorším ze stodvacítky. Sice se teď udělá sání a ten plech pod karburátorem půjde pryč, ale to nemění nic na tom že auto je dost líný, přeci je to jen 105.
Říjen 2016
Takže už dlouho jsem neaktualizoval svůj stav. Škodovka v září 2016 prošla úspěšně technickou, předtím v srpnu jsem jí musel vyvařit podlahu a opravy se protáhli na celý týden. Sehnal jsem volant z Rapida a budíky ze 120LS. Za 300kč jsem koupil postraní lišty na dveře ze 120GLS. Vyměnil jsem malá světla a dal velká. Po prostudovaní internetu jsem usoudil že dát motor z Favorita Felicie či Fabie je sebevražda v podobě vyhození z STK. Místo toho jsem sehnal druhou škodovku bez papírů s motorem 120LS a u toho se pustím do úprav. Přemýšlel jsem co třeba koupit hliníky, ale ceny kolem 18 tisíc mi hodně rychle odradili. Přemýšlel jsem o podložkách pod kola a změnit rozteč na 4x100 abych mohl nasadit kola z Felicie nebo Favorita, ale nevím jestli má cenu do toho vůbec jít. Mimo jiné se mi škodovka nějak rozhazuje na silnici tak nevím čím by to mohlo být, napadají mě nevyvážená kola, asi se utrhlo závaží protože ze začátku jsem problém neměl anebo mi napadá vyteklý tlumič. Rozhodně musím počkat až bude teplo, abych mohl začít něco dělat, nemám garáž ale jen dvůr, ale od jara do léta budu mít co dělat, uvidím jak to všechno stihnu a ani nevím jak to stihnu s lakem, moc se mi ta vybledlá barva nelíbí.
1.6. 2017
Namontován motor 120LS, dal mi pěkně zabrat a ještě jsem přidal bezkontaktní zapalování z Favorita, nebýt táty asi by mi to všechno trvalo o dost dýl. Nakonec se ho tam podařilo dostat, musí se ale udělat vodní čerpadlo a vyřešit karburátor. EDSR který tam byl, už byl dost vyběhaný takže se musel nahradit SEDRem ze 105L. Nakonec jsem sehnal karburátor z TAZ 1500 takže snad bude fungovat dobře. Difuzory má 22/24 takže jako karburátor na 130/135/136 ale musí se podle nich natryskovat. Motor běží bezvadně, už jsem ho měl možnost vyzkoušet na Felicii která se na mě dotáhla, ale pak nějak začal ztrácet. Rovina tachometrově 150km/h ale samozřejmě reálně tak 140km/h. Lak se mi ještě nepodařil vyřešit. Kola jsem vyřešil nejlepší a nejlevnější variantou, nechal jsem opískovat a nastříkat práškovou barvou plecháče. Pokračuji dál v ladění a úpravách jak to jen jde, ale samozřejmě se držím toho co bylo dříve k dispozici.
Šputnovo 105L (120LS) - komentáře:
19:42:06
07.08.2016
07.08.2016
Špunt
-> Magnas: Jako moje ruka mi svrbí ale asi se to udělá tak že přendám tam ten motor ze 120L nechám si tu 105 nebudu jí vyhazovat a do budoucna uvidím co s tím potom dál ale určitě by jsem si jí chtěl zachovat jako veterána. Takže pak by jsem to dal zase zpátky. Nechci to zprznit spoilery a takovými hovadinami chci aby zůstala původní jen bych na to chtěl přídavný světla Hella pro ty mám celkem slabost takže až se vyskytne nějaká slušnější nabídka než jedna lampa za 3000kč. Shnilé to není protože každý léto se natírala zespoda tak je to na tom vidět. Jen mi štvou ty proražený prahy od nějakýho blbce fakt bych ho za to kopnul.
19:31:58
07.08.2016
07.08.2016
Špunt
-> aspetras: No zkusil jsem a nějak se nezadařilo :D Nic už to s tím nedělá takže asi komplet nový lak někdy. Ono to na fotce vypadá celkem dobře, ale realita je trochu horší.
19:29:38
07.08.2016
07.08.2016
Špunt
-> m8rinek: Jako natřený jsou blatníky a dvoje dveře, blatníky se budou měnit mám úplně nový zadarmo k autu, a dveře to se ještě vyřeší.
07:59:05
07.08.2016
07.08.2016
m8rinek
-> Magnas: Štětkou natřená 105? To je teda veterán :)))
23:37:02
06.08.2016
06.08.2016
Magnas
příští rok je už lety veteránem, tak ji neprzni jiným motorem apod... pak bude bezcenná...
pokud se dochovala takto, tak si zaslouží už zachovat, jak má být
pokud se dochovala takto, tak si zaslouží už zachovat, jak má být
20:31:30
05.08.2016
05.08.2016
aspetras
-> Špunt: no nejdriv urcite zkusit rozlestit a dle vysledku se pozna
01:01:51
05.08.2016
05.08.2016
Špunt
Auto je úplně v originálu, navíc to auto je od známého a to auto znám od svých dětských let a taky jsem se v něm jako dítě několikrát svezl. No jen dnes jsem nemohl udělat STK a to kvůli tomu že se při bližším ohledání zespoda zjistilo, že nějaký doveda v autoservisu prorval zvedákem prahy vzadu. Takže se to bude muset zavařit na obou stranách, jen prostě nemůžu pochopit proč to nezvedali za nápravu. Ten motor z favorita ještě uvidím, doma jsme zjistili že máme motor ze 120L takže by se možná jen poupravil. Nicméně dneska se ještě udělali ventily a dal se nový vzduchový filtr a nová baterka jelikož jsme to už dneska 2x tlačili :D Hlavně nevím co s tou vybledlou červenou jestli rozleštit jak radil jeden známí anebo prostě nový lak.
16:58:57
04.08.2016
04.08.2016
aspetras
Pěkná, jen nevím proč kazit takovýhle auto, když dle fotek se dožilo do dnešních dní "nezprzněný"?? Pokud si chtěl něco silnějšího tak pokud to nebylo zadarmo, tak za minimum pěněz jde koupit spousta jiných a silnějších aut.. Ale je pravda že raději než sešrotovat tak ať to má motor z Fáčka ;-) tak ať se daří