skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prodáno 16.10. 2021..
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:
15:16:33
27.03.2019
27.03.2019
Eidy
-> Kocvin: Tos měl ty díly předtím pískovaný nebo je ten zinek tak matnej (mizernej)?
15:14:36
27.03.2019
27.03.2019
vinorak
stejný gumy mám v plánu na šířku 6.75 tak počkám až to obuješ
07:21:34
27.03.2019
27.03.2019
Kocvin
Nějaký ten zinek na nápravy.. Akorát ty vnitřní půlky brzdových třmenů jim nějak nevyšly.. Kde to dáváte zinkovat? Měl jsem to v jedné firmě ve Frenštátu pod Radhoštěm, rychlost dodání i cena supr, jen tohle mě trošku mrzí..
Jinak jsem zjistil, že mi na kompletaci chybí silenty do svisláků, tak kdyby měl někdo navíc, koupím..
Jinak jsem zjistil, že mi na kompletaci chybí silenty do svisláků, tak kdyby měl někdo navíc, koupím..
18:01:40
26.03.2019
26.03.2019
Kocvin
Tak po dlouhém přemýšlení, hledání fotek a procházení různých fór, jsem objednal Nankang Sportnex NS-2R v klasickém rozměru 195/50 R15.. Uvidíme, jak budou na těch osmipalcových discích sedět a kdyby to nebylo ono, tak objednám jiné.. Co už..
20:38:56
25.03.2019
25.03.2019
Eidy
-> Kocvin: Tak to jo.
20:23:42
25.03.2019
25.03.2019
Kocvin
-> Eidy: Ty jsou trubkový a leží doma.. Díky..
20:14:30
25.03.2019
25.03.2019
Eidy
-> Kocvin: Horní ramena nebudou? Nebo jen chybí na fotce? Pěkně navařený.
19:09:55
25.03.2019
25.03.2019
Kocvin
Tak konečně jsem se ohledně náprav hnul z místa.. Včera opískováno, dnes vyztuženo.. Zítra to trochu polechtám flexou a pak nalakovat. Všechny věci na kompletaci u jsou nachystané, takže to visí jen na tomto..
16:23:12
15.03.2019
15.03.2019
Tomaso435
-> kraska98: kouzlo 13tek stále zůstává :))))) jako celek to díky tem 13 nepřipomíná tuning i když tam ta technika udělaná je :)
09:04:21
15.03.2019
15.03.2019
Eidy
-> šadesa: Všechno v popisu fotky a pak stačí googlit.
www.proracing.cz/EVO-CORS E-X3MA-ZERO-8x15-4x-99-108 -ET20-75-BRONZE-d59200.htm
www.proracing.cz/EVO-CORS E-X3MA-ZERO-8x15-4x-99-108 -ET20-75-BRONZE-d59200.htm
08:24:38
15.03.2019
15.03.2019
šadesa
Nebylo by nejaké info o kolech kde koupit
Et roztec,rozměr předem dík
Et roztec,rozměr předem dík
07:47:21
15.03.2019
15.03.2019
Kocvin
-> T: Kdo ví jestli vůbec nějaké bude..
07:38:29
15.03.2019
15.03.2019
T
-> Kocvin: 2018 nikoho nezajímá kde je 2019 ?
22:27:11
14.03.2019
14.03.2019
kraska98
Na pár sekund jsem se udivil, že už to máš složené. Až pak jsem si všiml těch kol a pneu.
22:14:24
10.01.2019
10.01.2019
Kocvin
-> Bukaj: Třeba někde na srazu..
20:23:08
10.01.2019
10.01.2019
Bukaj
-> Kocvin: Tak příště no...
Netušil jsem, že to sháníš
Netušil jsem, že to sháníš
20:08:47
10.01.2019
10.01.2019
Kocvin
-> Bukaj: To je teda provokace.. Jsi mi mohl, za příplatek, jeden pár přibalit k tomu víčku..
19:20:10
10.01.2019
10.01.2019
Bukaj
-> Kocvin 09.01.19 17:26:10: Zrovna dneska jsem náhodně sehnal 7 ks nových pouzder do kulisy - měli jich tam 10, ale 3 z nich se mi rozsypala v ruce, těch 7 bylo z jiné várky a jsou krásně měkká...
A cena u nich byla taky zajímavá - a ještě jsem dostal slevu...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_1_34195__2019- 01-10_19-19-20_10.jpg
A cena u nich byla taky zajímavá - a ještě jsem dostal slevu...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_1_34195__2019- 01-10_19-19-20_10.jpg
23:12:31
09.01.2019
09.01.2019
Kocvin
-> vinorak: U gti mi stačí, že jezdí.. Alespoň zatím..
22:48:29
09.01.2019
09.01.2019
vinorak
A a jestlipak takhle investuješ i do gti ? připomíná mi to dobu když jsem bydlel u rodičů a mohl jsem měsíčně nasypat klidně 10000 do auta