skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prodáno 16.10. 2021..
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:
13:09:41
19.09.2018
19.09.2018
vinorak
Mě taky lupe v kyvce u levýho bubnu, tak čekám kdy mi upadne kolo nemůžu sehnat nějaký použitelný gumy do podélnejch ramen, a unibal je podle mě na totální destrukci kastle......
13:06:23
19.09.2018
19.09.2018
Kocvin
-> Pavell: Nene, montoval jsem tam na rychlo jednu zachovalou vlečku, těsně před jarními Běšinami..
Z té původní kyvky po nahození 1.4 začaly vycházet prapodivné zvuky a je to přeci jen 500 km..
Z té původní kyvky po nahození 1.4 začaly vycházet prapodivné zvuky a je to přeci jen 500 km..
12:41:09
19.09.2018
19.09.2018
Pavell
-> Kocvin: Tak je to asi teda jasné. Já měl za to, že máš na tomhle repasovanou.
-> Eidy: svatá pravda
-> Eidy: svatá pravda
12:36:46
19.09.2018
19.09.2018
Kocvin
Paradox je, že mám teďka vlastně ve spotřebním eMku na zimu vyztuženou vlečku po repasi a tady, kde by to bylo spíše potřeba, je zatím původní a nevyztužená..
12:33:24
19.09.2018
19.09.2018
Eidy
-> Pavell: Ono je to i o stavu podélného ramene. Ve spoji se šikmým ramenem se na výšku bortí, spoj se jakoby povolí a pak se proti sobě rameno pootočí a vytvoří velký A. Takže to chce i vyztužit.
12:27:03
19.09.2018
19.09.2018
Kocvin
-> Pavell: Jojo tyhle spoje jsem chtěl udělat jako první.. Nastříhat si lino podle L/A a udělat to znova se zkrácenýma trubkama..
12:20:43
19.09.2018
19.09.2018
Pavell
-> Kocvin: ty Ačka by měly jít řešit. Také jsem měl po složení nápravy. Myslím, že jsem tam řešil rozpěrnou trubičku v remenech + lino. Honza Tuner by ti řekl víc
12:17:14
19.09.2018
19.09.2018
Kocvin
-> Antony: Všichni áčka dělají a já je musím odstraňovat.. Díky..
-> vinorak: Noo původně jsem uvažoval o SL434.. Ale nakonec to budou jiná, ale taky lehká závodní kola..
-> vinorak: Noo původně jsem uvažoval o SL434.. Ale nakonec to budou jiná, ale taky lehká závodní kola..
11:47:49
19.09.2018
19.09.2018
vinorak
A patnáctky budou nějaký kultovní ?
11:24:24
19.09.2018
19.09.2018
Antony - zrušená registrace
-> Kocvin: ty Ačka jsou fakt brutalní, já abych dosáhl o něco menších, musel jsem podkladat příčku. Jinak paradní eMko
11:17:50
19.09.2018
19.09.2018
Kocvin
-> vinorak 19.09.18 09:03:08: Ty áčka mě serou no.. Tohle už není ani na závodění, jak je to přehnané.. Nevím co to udělá až budou patnáctky, ale jestli to bude stejně na hovno, tak přijde na řadu LR náprava, nebo převaření uší na příčce.. Ještě uvidím, zadek teďka nechávám tak..
Uložení mají ve speedpru..
Uložení mají ve speedpru..
09:09:41
19.09.2018
19.09.2018
MajoLR
09:03:08
19.09.2018
19.09.2018
vinorak
To už máš vzadu áčka jak s francouzskou nápravou a gumy na tu 20 stabík si sehnal kde?
17:48:06
17.09.2018
17.09.2018
Kocvin
-> krabica: Něco takového asi no.. Díky..
Jinak dneska dorazil kalený 20mm stabilizátor od Petra Urbana..
Jinak dneska dorazil kalený 20mm stabilizátor od Petra Urbana..
22:44:20
16.09.2018
16.09.2018
krabica
-> Kocvin: jak tak pozerám,, bude z toho sleeper držím prsty a teším sa na výsledok
22:06:59
16.09.2018
16.09.2018
Kocvin
-> P@wlos: A víš, že já taky? Snad né bouda, nebo strom..
-> castrol: Když už, tak už..
-> Eidy: Díky..
-> castrol: Když už, tak už..
-> Eidy: Díky..
21:34:48
16.09.2018
16.09.2018
Eidy
-> Kocvin: No pěkný. Gratulace.
20:37:15
16.09.2018
16.09.2018
castrol
-> Kocvin: pozeram ze sa tu nakupuje vo vekom
20:35:44
16.09.2018
16.09.2018
P@wlos
-> Kocvin: bojim co bude, když vím, jak to letí už teď
20:15:36
16.09.2018
16.09.2018
Kocvin
-> Shader: Jojo snažím se to konečně někam posunout a hlavně chci aby to konečně nějak rozumně fungovalo..
-> Pavell: Díky Je hlasitý, ale zároveň naprosto boží..
-> Pavell: Díky Je hlasitý, ale zároveň naprosto boží..