skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prodáno 16.10. 2021..
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:
13:50:24
20.03.2018
20.03.2018
Doyle
-> Kocvin: škoda že jsem nevěděl, přišel bych se kouknout na škodovky
19:14:20
14.03.2018
14.03.2018
Kocvin
-> Shader: Jo taková tuzerská akce.. Dík..
-> Star LC20: Díky.. Vepředu jsou upravené náboje a vzadu jsou podložky 20 mm..
-> Star LC20: Díky.. Vepředu jsou upravené náboje a vzadu jsou podložky 20 mm..
06:42:54
13.03.2018
13.03.2018
Star LC20
Vkusnej tuning, a kola tomu moc sluší. Máš podložky na změnu rozteče?
08:48:30
11.03.2018
11.03.2018
Shader
Midnight Karviná? Super foto! A ještě k tomu pár km od domu
07:05:03
11.03.2018
11.03.2018
Kocvin
-> minno: Posledně, když jsem to měřil, tak byl zadek cca 1° rozbíhavý, ale je fakt že se tak ta levá strana jeví, asi to překontroluji..
23:55:53
10.03.2018
10.03.2018
minno
-> Kocvin: Nemáš nejakú blbú geometriu vzadu? To koleso mi príde byť moc vpredu.
23:07:32
10.03.2018
10.03.2018
Kocvin
-> Tuner#2: Jo já na to nemyslel a nekoupil je.. Až u nazouvání jsem viděl, že by to chtělo krátké, ale chtěl jsem mít kola na aute hned, tak jsem tam dal tyhle obyčejné..
Ale je to v plánu..
Ale je to v plánu..
21:16:40
10.03.2018
10.03.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin: Co ty ventilky? Nechtělo to krátké s převlekem, na prvních dvou to mlátí do očí.
08:13:08
10.03.2018
10.03.2018
Pegy
Foto č.1 je perfektní, ta 105ka je fakt topová prácička, moc se mi líbí.
15:31:51
17.02.2018
17.02.2018
Kocvin
-> miguelias:
-> TT_daniel: Zatím ještě ne, ale už při rozebírání jsem viděl že je vše v luxusním stavu..
-> TT_daniel: Zatím ještě ne, ale už při rozebírání jsem viděl že je vše v luxusním stavu..
15:24:13
17.02.2018
17.02.2018
TT_daniel
-> Kocvin: aj si uz pieskoval sikme alebo daco? ze v akom to je stave?
15:22:35
17.02.2018
17.02.2018
miguelias
-> Kocvin 17.02.18 15:20:49: když se nemusí vyvařovat co ?
15:20:49
17.02.2018
17.02.2018
Kocvin
-> TT_daniel: To víš, jak je dobrý základ, jde to skoro samo
14:45:25
17.02.2018
17.02.2018
TT_daniel
-> Kocvin: vyzera to dobre
18:14:41
07.02.2018
07.02.2018
Rudá Máňa
-> Kocvin: Tvoje 22.dubna 88 koupená, moje 22dubna 88 vyrobená :-)
10:57:58
15.12.2017
15.12.2017
Kocvin
-> Eidy: Jo, to bude nejspíš ono..
08:34:14
15.12.2017
15.12.2017
Eidy
-> Kocvin: Pořádnej motor :) Za mě super na Braidech. Zvenku asi víc netřeba ;)
08:22:15
15.12.2017
15.12.2017
Kocvin
-> Deacon: -> Pavel P@nkáč: Díky.. Ale pořád tomu něco chybí, jen nemůžu přijít na to co..
21:38:02
14.12.2017
14.12.2017
Pavel P@nkáč
-> Kocvin: vypadá to teď dobře na tech Braidech