Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..



Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po

domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově

zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě

původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.



Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,

který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..



Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..



Nějaký stručný popis úprav..



- Motor



- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.

- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).

- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.

- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.

- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.

- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.

- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).

- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.

- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).

- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.

- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.



- Převodovka



- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta

- Suchý 5q, SP 4,22

- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96

- Kartery ve stříbrném laku

- Ocelová víka ložisek diferenciálu

- Olej Castrol Syntrans 75W-90



- Exteriér



- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..



- Podvozek a kola



- Přední náprava kompletně vyztužená.

- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.

- Horní ramena trubková by Wlad

- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.

- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.

- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.

- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.

- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)

- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Kola

- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25

- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13

- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25



- Pneu

- Toyo R888 195/50 R15.

- Toyo T1-R 195/50 R15.



- Brzdy



- Předek chlazené kotouče Kalmar.

- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.

- Desky Ferodo DS2500



- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.

- Třmeny a desky Focus (TRW).

- Kotouče Peugeot (TRW).

- Lanovody a hadice na zakázku.



- Interiér



- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.

- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.

- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.

- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.

- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.

- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.

- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.

- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.



Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo

cennými radami..




Škoda 105 1.4 Weber




https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e



Škoda 105 L




Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

17:35:44
23.01.2017
castrol
-> Kocvin: ci to je na airide voe3 ?
17:33:27
23.01.2017
Kocvin
-> castrol: Nevím na co se ptáš..1
17:22:46
23.01.2017
castrol
12:45:28
23.01.2017
Kocvin
A druhá.. S návody a komplet příslušenstvím.. :)
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 23.01.2017 12:45:28
12:44:55
23.01.2017
Kocvin
Nějaké dobové hračky :)
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 23.01.2017 12:44:55
15:23:48
08.10.2016
kraska98
-> Kocvin: 3 To,že sháním blatníky na opravu škodovky a nemůžu nikde sehnat a když už tak za nehorázné prachy. 8
12:52:28
08.10.2016
Kocvin
-> kraska98: Obyčejné prvovýrobní blatníky, co tě na tom tak dráždí? :D
10:32:09
08.10.2016
kraska98
-> Kocvin: Ty emkové blatníky co tam máš na pravo pověšené mě hodně dráždí 3
10:53:08
18.09.2016
Kocvin
-> Evž@: Díky :)
19:04:54
16.09.2016
Evž@
-> Kocvin: taky musím napsat,fakt pěkne fotky 6
17:59:33
15.09.2016
Kocvin
-> TT_daniel: Zas nepřeháněj.. 3 Ale dikes.. 4
14:29:05
15.09.2016
TT_daniel
-> Kocvin: tie tvoje fotky su ciste porno
12:11:35
31.08.2016
Kocvin
-> minno: ok 4
09:15:14
31.08.2016
minno
-> Kocvin: To staré čelo mám ešte odložené, ak sa k nemu niekedy dostanem, tak to odfotím.
09:12:37
31.08.2016
Kocvin
-> minno: Nebyly jen špatně viditelné? Horní rantl co drží zámek atd. přece nějak držet musel :)
08:44:45
31.08.2016
minno
-> Kocvin: Tak potom som asi tých čel videl ešte málo :) Každopádne moje pôvodné na škodovke s podobným dátumom výroby bolo čelo bez bodov od zvárania.
19:06:39
30.08.2016
Kocvin
-> TT_daniel: -> MajoLR: -> minno: Díky pánové :)

-> minno: Čelo by mělo být původní(tak jako vše na autě..). Nevím kolik původních čel jsi viděl, ale já je mám doma na všech dokonce i na tabákové m1 kde bylo určitě originální :)
09:15:47
30.08.2016
minno
-> Kocvin: A aj farba vozu výborná :-) Zadné čelo bolo menené? Vidno tam zváracie body pod ŠPZ. Také mám aj ja na druhovýrobnom čele. Na originálnom som to ešte nevidel.
20:10:17
29.08.2016
MajoLR
20:06:33
29.08.2016
TT_daniel
-> Kocvin: jednoznacne ultra mega pecka a ta tvoja zenska..no naparadu cele..aj to ze si zhodil znacky sa mi paci
Extreme Tyres