Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..



Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po

domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově

zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě

původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.



Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,

který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..



Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..



Nějaký stručný popis úprav..



- Motor



- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.

- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).

- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.

- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.

- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.

- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.

- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).

- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.

- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).

- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.

- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.



- Převodovka



- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta

- Suchý 5q, SP 4,22

- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96

- Kartery ve stříbrném laku

- Ocelová víka ložisek diferenciálu

- Olej Castrol Syntrans 75W-90



- Exteriér



- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..



- Podvozek a kola



- Přední náprava kompletně vyztužená.

- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.

- Horní ramena trubková by Wlad

- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.

- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.

- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.

- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.

- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)

- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.

- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.



- Kola

- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25

- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13

- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25



- Pneu

- Toyo R888 195/50 R15.

- Toyo T1-R 195/50 R15.



- Brzdy



- Předek chlazené kotouče Kalmar.

- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.

- Desky Ferodo DS2500



- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.

- Třmeny a desky Focus (TRW).

- Kotouče Peugeot (TRW).

- Lanovody a hadice na zakázku.



- Interiér



- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.

- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.

- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.

- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.

- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.

- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.

- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.

- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.



Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo

cennými radami..




Škoda 105 1.4 Weber




https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e



Škoda 105 L




Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

20:02:33
06.07.2016
Pavell
Kola ji sluší4
19:19:10
06.07.2016
castrol
-> Mikes_120L: cele je to auto na odpis co ?36
18:53:48
06.07.2016
Mikes_120L
a už to zase ku*ví, to Ti to moc dlouho nevydrželo ... hlavně že, to zůstane v originálu ... ach jo, chudák auto 3
18:16:23
06.07.2016
castrol
-> Kocvin: rak tak cele dolu a bude to pecka aj na plechoch 4
17:40:33
06.07.2016
Kocvin
-> TT_daniel: Pivo už je vypité 3 A bez zátěže je ten zadek hrozná koza..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 06.07.2016 17:40:33
16:33:21
06.07.2016
TT_daniel
-> Kocvin: ahaa..a som sa cudoval ze co chces znizovat ze to je akurát..ale tak to pivo asi planujes vypit 3 3
16:14:20
06.07.2016
Kocvin
-> TT_daniel: Dík, taky se mi to líbí.. :) Jen by to chtělo snížit zadek, na fotce mám místo zadních sedaček 100 litrů piva..3
16:11:13
06.07.2016
TT_daniel
tie 15tky su tam husteee
20:55:18
03.07.2016
Kocvin
-> miguelias: Změřené to nemám.. 1 Myslím, že jsem dal pružiny uťaté o dva závity.. Originální mám schované :)

-> castrol: Nevim, nevím.. 1
20:52:08
03.07.2016
castrol
-> Kocvin: len tak dalej 1
20:50:49
03.07.2016
miguelias
O kolik šla dolů ? 4
20:21:27
01.07.2016
kraska98
-> Kocvin: Bohužel je to tak,zatím se na ní nic moc nedělo,není čas... 8
10:15:53
01.07.2016
Kocvin
-> kraska98: Spíš jsem s ní už hotový..3 Zato ta tvoje, zdá se, leží furt ladem..4
upraveno 1x, naposled 01.07.2016 10:16:03
22:36:44
30.06.2016
kraska98
Zdá se,že jsi z té 105 hotový 3
21:02:18
30.06.2016
castrol
-> Kocvin: sak ono sa to podda 1
20:37:38
30.06.2016
Kocvin
-> castrol: Nene.. Plánuju dobové alu a maximálně trošku eliminovat ten motorový člun..1 Neoriginálních škodovek už mám dost, taky by se slušelo nějaké nechat v původním stavu..1 4
20:34:52
30.06.2016
castrol
-> Kocvin: no tak to vsetko zacina 1
20:17:19
30.06.2016
Kocvin
-> castrol: Neříkám, že jsem nad tím neuvažoval.. 3
20:09:32
30.06.2016
castrol
-> Kocvin: chce to nejake sirsie kola a hlavne dole 1
13:30:11
30.06.2016
Kocvin
-> TT_daniel: Díky, od tebe to potěší..4
Extreme Tyres