skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prodáno 16.10. 2021..
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e
Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:
17:40:11
13.06.2016
13.06.2016
castrol
-> Kocvin: ked ju vidim po umyti tak je to mazec a ale zasluzila by si aj rozlestit
17:31:28
13.06.2016
13.06.2016
Kocvin
-> Mikes_120L: Dík.. Žadné nevratné úpravy dělat nebudu neboj..
16:48:42
13.06.2016
13.06.2016
Mikes_120L
gratuluji ke koupi, jen doufám, že ji zase "nesprasíš" jak tu světle modrou a zůstane pěkně v originálu
14:51:56
13.06.2016
13.06.2016
Kocvin
-> petr29: No jo kdo zaváhá, nežere.. Mám na ní nachystanou celou novou masku i se štítkem, ale dík za nabídku..
14:49:48
13.06.2016
13.06.2016
petr29
Začínám čím dál víc litovat že jsem ji nevzal , jinak kdybys sháněl nový štítek na přední masku tak dej vědět
14:20:36
13.06.2016
13.06.2016
Kocvin
-> miguelias: Tak, tak.. Tvarová světla jsou origo..
11:29:36
13.06.2016
13.06.2016
miguelias
-> Kocvin: Tady by vlastně tvarové světla mohly být od výroby že ?
08:23:20
13.06.2016
13.06.2016
RoboSK
-> Kocvin:
08:14:25
13.06.2016
13.06.2016
Kocvin
-> RoboSK: Já mu je asi nedám a dá tam hovno..
-> P@wlos: Konečně srazové vozidlo :)
-> ŠKODA 120 GLS: dík
-> P@wlos: Konečně srazové vozidlo :)
-> ŠKODA 120 GLS: dík
22:22:26
12.06.2016
12.06.2016
jimbeam655
-> kraska98: ty hlavne sundej z auta plasty rozlesti lak nasad spatky plasty vymen svetla nahod spz a na pohofest
22:05:35
12.06.2016
12.06.2016
kraska98
-> miguelias: Achjo,ikdyž...RAT style teďka letí ne ?
21:39:50
12.06.2016
12.06.2016
ŠKODA 120 GLS
Pěkný kousek :-)
19:56:05
12.06.2016
12.06.2016
P@wlos
paráda!
19:13:19
12.06.2016
12.06.2016
miguelias
-> kraska98: zkus je tam dát, a nic ti nevyvařím.
19:02:41
12.06.2016
12.06.2016
RoboSK
-> Kocvin: on je ujetý , jasne že ich tam dá
18:02:46
12.06.2016
12.06.2016
Kocvin
-> kraska98: Já mám vždycky pravdu.. Někdy se stav na obhlídku a nechám ti je.. Mám dvě sady včetně držáků..
Ale neříkej mi, že je chceš dávat na auto..
Ale neříkej mi, že je chceš dávat na auto..
17:51:47
12.06.2016
12.06.2016
kraska98
Měl si pravdu,stačí trochu srovnat ten předek a hned to vypadá o dost lépe.Jinak jestli ty poklice k ničemu nemáš tak já bych se jich ujal
17:35:51
12.06.2016
12.06.2016
Kocvin
-> castrol: Tak to potom chápu..
Ta LS látka je zlo.. Půl hodiny jedno opěradlo a sedáky jsou ještě horší..
Ta LS látka je zlo.. Půl hodiny jedno opěradlo a sedáky jsou ještě horší..
17:28:59
12.06.2016
12.06.2016
castrol
-> Kocvin: tak dlho to minno stavial lebo chodil aj na kurz sitia
16:54:10
12.06.2016
12.06.2016
Kocvin
-> minno: Tak dlouho snad né..
-> TT_daniel: Kdo? Já? To né..
-> TT_daniel: Kdo? Já? To né..