-> Polyš: Samozrejme aby bol kotúč v strede brzdiča.
Rozmer medzi kotúčom a držiakom je len informatívny.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem ji konečně koupil.Po první majitelce.Rok výroby 1988,najeto 74 200km.Skoro vše původní.Levý blatník se bude měnit.Jinak téměř bez koroze. Nakonec jsem se rozhodl kompletně rozebrat.Něco se bude muset měnit,ale není toho moc.
Auto původně na vývoz,pro vadu na blatníku šlo do prodeje tady.Auto koupila majitelka díky známosti v Mototechně.
Motor
Nové písty,kroužky,ojnice a klikovka
Hlava upravená na bezolovo,gufera na ventylech
C vahadla,vačka 265
karburátor SEDR 2933
Za sestavení motoru díky Martin Bradna Podoliby
Převodovka suchá 4,22,nový stálý převod,synchrony
GO Vrba
Kola pampelišky(Ford) 5,5x13 pneu 175/70/13 Barum
Druhý motor:
Blok š 781.136 předělaný na 742.136-měrka na olej,rozšířený nálitek na číslo motoru
Nová klikovka š 130? asi,vyvážená se setrvačníkem,přítlačákema řemenicí-Zámrsk 62
nové ojnice š 130 vyvážené mezi sebou do 0g
odlehčený setrvák,přítlačák Sachs
vačka 265° -Petr Urban
Bezdotykový rozdělovač ze š Favorit
Hlava snížená o 0,9mm,KP 10,7 ,slícované se sacím potrubím
Karburátor 3255(TAZ 1500) po celkové očistě a kontrole u Bukaje
Řemenice vodní pumpy a alternátoru z duralu-výroba zdejší člen Jindas
Alternátor Pal 70A
Výfukové svody a příčný tlumič-Hricina
Celkové sestavení motoru a další věci okolo -Martin Bradna Podoliby
Auto původně na vývoz,pro vadu na blatníku šlo do prodeje tady.Auto koupila majitelka díky známosti v Mototechně.
Motor
Nové písty,kroužky,ojnice a klikovka
Hlava upravená na bezolovo,gufera na ventylech
C vahadla,vačka 265
karburátor SEDR 2933
Za sestavení motoru díky Martin Bradna Podoliby
Převodovka suchá 4,22,nový stálý převod,synchrony
GO Vrba
Kola pampelišky(Ford) 5,5x13 pneu 175/70/13 Barum
Druhý motor:
Blok š 781.136 předělaný na 742.136-měrka na olej,rozšířený nálitek na číslo motoru
Nová klikovka š 130? asi,vyvážená se setrvačníkem,přítlačákema řemenicí-Zámrsk 62
nové ojnice š 130 vyvážené mezi sebou do 0g
odlehčený setrvák,přítlačák Sachs
vačka 265° -Petr Urban
Bezdotykový rozdělovač ze š Favorit
Hlava snížená o 0,9mm,KP 10,7 ,slícované se sacím potrubím
Karburátor 3255(TAZ 1500) po celkové očistě a kontrole u Bukaje
Řemenice vodní pumpy a alternátoru z duralu-výroba zdejší člen Jindas
Alternátor Pal 70A
Výfukové svody a příčný tlumič-Hricina
Celkové sestavení motoru a další věci okolo -Martin Bradna Podoliby
Polyš/Škoda 120/136 - komentáře:
11:39:56
28.10.2024
28.10.2024
minno
11:25:25
28.10.2024
28.10.2024
Polyš
Tak náprava zpět v autě.Co je směrodatné rrozměr mezi kotoučem a držákem udaný 18,5-7mm,nebo aby byl kotouč na středu brzdiče? 4p.
07:33:19
27.10.2024
27.10.2024
minno
-> Polyš 26.10.24 11:24:20: Chyba montáže. Pemitove SB v prednej náprave som mal aj po vyše 130 tkm s 11 rokoch stále ako nové. Ale silentbloky som pri montáži trochu skracoval (spodné ramená, vrchné boli myslím Ok), lebo po dotiahnutí sa až príliš moc mačkali, bolo to vidno. Skrátka niekedy treba ísť na vec nie tabuľkovo bez rozmýšľania, ale s citom a logicky. Vidieť, čo to robí. Dáš si pozor pri opätovnej montáži.
12:09:56
26.10.2024
26.10.2024
Polyš
Super.Dík za info.
11:37:24
26.10.2024
26.10.2024
Bukaj
...tedy 35,9 N.m
11:33:16
26.10.2024
26.10.2024
Bukaj
-> Polyš: Vzal bych to dle tabulek pro M8 10.9
11:32:36
26.10.2024
26.10.2024
Bukaj
-> Polyš 26.10.24 11:24:20: Protože je to moc tvrdé a moc smáčklé. Navíc dnešní pryže nejsou tak kvalitní, jako bývaly před 40+ lety (přírodní kaučuk je drahý a tudíž v pryži není vůbec, nebo jen stopy).
Děje se to i u originálních gum, ale až tak po 25+ letech a na funkci to vliv nemá (je to jen na místech, exponovaných atmosféře) - jediné, co hrozí, že se do ramene dostane prach, kamínky a voda a pak to tam hnije, ale to je záležitost dlouhodobá...
Děje se to i u originálních gum, ale až tak po 25+ letech a na funkci to vliv nemá (je to jen na místech, exponovaných atmosféře) - jediné, co hrozí, že se do ramene dostane prach, kamínky a voda a pak to tam hnije, ale to je záležitost dlouhodobá...
11:25:44
26.10.2024
26.10.2024
Polyš
Nevíte někdo utahovací moment šroubů spojení půlek 4 p brzdičů? Andrt nepíše.
11:24:20
26.10.2024
26.10.2024
Polyš
Tvrdé uložení od Pemita po 5 letech a asi 8000 km.Nevíte důvod?Dotaženo na správný moment s podložením ramena tyčí podle Andrta.
19:06:30
22.10.2024
22.10.2024
Polyš
18:45:17
22.10.2024
22.10.2024
Eidy
-> Polyš: V sérii jsou tam 10,9. V lepším železářství je seženeš.
18:26:45
22.10.2024
22.10.2024
Polyš
Dorazily mi mezikusy na rozšíření 4p brzdičů.K tomu byly šrouby 8.8 je to v pohodě,nebo mám sehnat 10.9 ?
15:48:48
22.09.2024
22.09.2024
Polyš
Není někdo schopen mi změřit délku hřídele lobro na které jsou klouby.?
20:25:01
26.08.2024
26.08.2024
Polyš
-> Bukaj 26.08.24 07:29:28: Nakonec jsem obrousil všechny plochy a lehce stříknul sprejem,aby to nerezlo.
10:56:52
26.08.2024
26.08.2024
Jozka
-> Bukaj: Jo, je asi lepší odstranit řízeně pilníkem, než riskovat - ale co jsem teď koukal po letech na kolech, tak si sice trubkový Metaz matky vrstvou komaxu cestu našly, ale nikde nic "do plochy" dál neprasklo. S pantama sedaček souhlas, jsou bez laku - přetáhnu to jen na mokro štětcem.
07:29:28
26.08.2024
26.08.2024
Bukaj
-> Polyš: Dosedací plochu uchycení do karoserie bych neřešil, ale ty plošky pro kozlíky bych raději obrousil. Nepředpokládám, že by se to povolilo, ale spíš že by komaxit popraskal a začalo to tam vyhnívat...
-> Jozka: U těch sedaček není nikterak ostrý tisícihran, takže tam bych to před lakováním zamaskoval - sice bys dotažením komaxit narušil, ale určitě by se do sebe zuby nezakously - už takhle (bez komaxitu) je pevnost opěráku taková pofiderní a ještě ji zhoršovat...?
-> Jozka: U těch sedaček není nikterak ostrý tisícihran, takže tam bych to před lakováním zamaskoval - sice bys dotažením komaxit narušil, ale určitě by se do sebe zuby nezakously - už takhle (bez komaxitu) je pevnost opěráku taková pofiderní a ještě ji zhoršovat...?
13:29:20
18.08.2024
18.08.2024
Jozka
-> Polyš: Taky nad tím začínám dumat.. nápravnici mám stejně (epoxid prášek a nad tím 2nd vrstva) a i když se to blbě i piluje, tlaky v provozu to nejspíš dlouhodobě rozmačkaj..
Třeba na hlavách jsem si všiml, že to motoráři pod hlavový šrouby obrušujou důsledně. Ale u tý nápravy jsem zatím ve stádiu "nechat a pozorovat /dotáhnout".
Aktuálně jsem se dohadoval u "tisícihranů" na spojích sedák sedadlo ale dohadoval s lakovnou - trvali na tom, že při dvou vrstvách drážkování zakrejou, protože tam bych to prý nerozmačkal a měl bych problém s dosednutím..
Třeba na hlavách jsem si všiml, že to motoráři pod hlavový šrouby obrušujou důsledně. Ale u tý nápravy jsem zatím ve stádiu "nechat a pozorovat /dotáhnout".
Aktuálně jsem se dohadoval u "tisícihranů" na spojích sedák sedadlo ale dohadoval s lakovnou - trvali na tom, že při dvou vrstvách drážkování zakrejou, protože tam bych to prý nerozmačkal a měl bych problém s dosednutím..