GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex

komentáře | popis | fotky | skodoukolemsveta.cz | 31.05.22 22:29 | 168x v oblíbených
Hledám jakékoliv vývozní, zahraniční či domácí dobové doplňky ke zkrášlení Galanky...:-). Prosím nabídněte případně.





GaLanku jsem pořídil na Slovensku, jel jsem si pro ní tenkrát do až do Svidníku, což bylo z Prahy asi tak na 5-6 přestupů vlakem a to jsem stejně dojel jen do Bardějova, neboť, jak jsem zjistil, do Svidníku nevedou koleje, i když je to docela normální okresní město...

Vtipné bylo, že někdo tady na Virtu tenkrát tenkrát auto viděl v inzerci a komentoval to, že je to pěkná 136ka a že kdyby to neměl z Bratislavy tak daleko, určitě by pro ní jel..(...).. Následně se ptal do éteru, že ať se přiznáme, který Pražák mu jí sebral, resp. něco v tom smyslu(ať mě tedy nikdo nebere za slovo, je to dlouho...). pozn. mimochodem dotyčný už se se smíchem přihlásil...-).



Po asi 11hod na místě jsem zjistil, že v Bardějově se koná nějaký sjezd chirurgů z celého SK a všechny pensiony jsou plné, no jo chyba, neudělal jsem rezervaci...

V okamžiku, když už jsem byl naprosto vyřízený a přeměřoval velikost nákupních košíků v místní Bille a Tescu, jako který by byl pro spaní v jejich "garáži" pohodlnější...:-)), se mě ujala mladá místní dvojice studentů a vzhledem k tomu, že i já ve svém věku studuji momentálně na FFUK historii, našli jsme společnou řeč a slíbili mi kolegiálně, že mě nenechají venku a něco snad ještě najdeme...



Nakonec se podařilo sehnat snad poslední volné místo ve městě a já tak mohl ráno vyhlížet majitele, se kterým jsem se dohodl, že ráno ze Svidníku auto do Bardějova doveze, protože se zde stejně musí udělat nějaké to slovenské ověření původu.



Ráno pán skutečně dorazil, mě se auto líbilo-byla to láska na první pohled...:-) a tak, po vyřízení formalit, mě nejdříve pán slíbil ukázat, kde je tady dukelský průsmyk(fandím Dukle Praha a nikdy jsem tam nebyl...), nakonec řekl, že tam se mnou pojede, takže jsme zajeli k památníku a následně kousek i do Polska(první zahraniční cesta..:-)..), následně jsem ho opět vyložil ve Svidníku a vydal se na zhruba 650km dlouhou cestu domů, kam jsem na další den dorazil, neboť, po totální únavě, přenocoval na nějaké benzínce u Olomouce. Později jsem koukal, že dokonce cesta přes Krakov a Katowice je o dost rychlejší i když delší...



Auto jelo dobře, žádné klepání a tak, jen se mi nezdála rychlost, když jsem se po nějaké době odvážil, nedostal jsem se na víc než 140km. Bylo mi to divné tak jsemf pak doma juknul na karburátor a ejhle, 105kový... Volám starému pánovi a ten do telefonu říká: Já neviem, nerozumím tomu, auto som opravoval po celý čas len v servise a chalani mi povedali, že třeba vymenit karburátor, tam mi tam dali volajaký nový, od tej doby to skoro nič nežere...

Když jsem ho tedy později vyměnil za ten co tam patří a řádně nastavil, ručičková rychlost najednou stoupla o zhruba 35-40km...:-).



Auto bylo jinak v pěkném stavu, docela málo jeté, sedačky pod potahem jako nové a lak sice klasicky vybledlý ale nepatrná koroze jen na jednom předním blatníku (asi 2cm flíček...), bylo na něm vidět, že po celou dobu skutečně garážované. Tak jsem dlouhou dobu řešil, jak s ním vlastně naložit...



Cíl byl mít auto na víceméně každodenní ježdění v rámci potřeb, když zrovna vyloženě nesněží, což ale v mém případě znamená nejen po městě pro rohlíky ale i 500km sem a tam, každopádně cca v rámci Evropy, takže vlastně "okolo komína"...:-).



Stál jsem hlavně před velmi těžkým rozhodnutím, zda zachovat původní lak a vůbec takové to genum loci a pravidelně ho pracně přelešťovat nebo "to" vzít prostě z gruntu. Nakonec jsem dospěl k názoru, že kdybych tvořil "leštěnku do vitríny resp. na nějaké srazy( na žádném jsem stejně až do října 2015 nikdy nebyl), určitě by zvítězila varianta "leštění", mimochodem každému doporučuji!!!



Já za sebe zvolil tu druhou variantu, tedy celkovou obrodu vozidla, včetně nového laku.



Tak a teď mě pranýřujte, podejte plamenům na pomyslné hranici nového paliva... a nevím co ještě, jsem ochoten nést důsledky svého rozhodnutí na vlastních bedrech...



Nakonec jsem GaLanku, jak jí říkám proto, že je Slovenka a hodilo se to i ve spojitosti s literami GL v názvu, celou chudinku svlékl do naha... abych zjistil, že Sloveny jsou fakt kočky...:-)), opravdová rez byla klasicky jen pod předními blatníky, jinak skoro nikde.

Vyměnil jsem proto jen přední blatníky a ty plechy v rohu pod nimi, jinak skoro nic, prahy jsou originální.



GaLanka dostala opět stejný lak 1305 a jako správná nevěsta i závoj...:-), sice má být šedivý, prozatím ale nemá žádnou patinu, takže působí spíše do běla. Je to nějaká speciální koženka s nano vlákny nebo čím, každopádně udělaná dle původní originální exportní předlohy.





No a ještě nějaké ty údaje:



Výroba: 29.01.1989

Způsob nabytí: Tuzex, Leninova ul. Košice 10.04.1989



Karosérie:

po kompletní rozborce, opravě a laku. Co jsem doma měl nebo sehnal dal jsem nové, zbytek i do malých detailů po GO.



Barva:

RAL 1305 (původní odstín), šedivá(hermelínově bílá) koženková střecha.



Motor:

původní, jen rozebraný pro kontrolu a opět složený, nové ventily a kroužky Goetze. Nač měnit věci které skvěle fungují...

Dokonce z něj původně nevzlínal olej a i ty kroužky byli trochu navíc...

Nový chladič Autopal, hadice, expanzní nádržka a pod. Rychloběžný lehký startér alá Felicie. Nerezové svody a podelný výfuk.



Nyní na voze sada "Power Evo 2", (blok Škoda 742.136 zvětšený na 1518cm3, hlava Felicia "50", vačková hřídel 278/270, klika Fabia, větší sací ventily(BMW), karburátory Kehlin z Kawasaki 1300 vč. nově vyrobeného sání a navazujícího hand made kevlarového vzduchového filtru, uvnitř s klasickou vložkou (MB180 Cdi), programovatelné zapalování Ignitech, alternátor 180Ah s volnoběžkou (Superb) a konečně "normálním" napínákem (hand made). Výkon změřený na brzdě k 7.11.2016 byl 120PS/155Nm.(vlastně ukázalo to na obrazovce 122 ale "típli to pro tisk" to na 120 což je ale skoro jedno...). Výkon byl normalizován pro běžné ježdění, proto jsem nehledal nějaké maximální hodnoty.

V max 200km/h dle GPS.



Převodovka:

(původní) rozebraná, zkontrolovaná, vyměněny synchronizátory, a to jen proto, že jsem měl nové české doma. Nový spojkový váleček.

6° sekvenční převodovka "Evo 2" s 6°kou 0,73.

Stálý převod 3,9.

Střídám je dle nálady a potřeby.







Nápravy:

po kompletní GO a pro jistotu klasicky, dle specifikace, zesílené. Celé pozinkované a nabarvené v RAL, žádný komaxit, nové řízení.



Brzdy:

po GO, nové rozvody v mědi, nové kotouče a (původně) vzadu bubny, nová origo brzdová konzole vč. posilovače, brzdového a spojkového válečku.

V současnosti kotoučová sada i na zadní nápravě, ruční brzda ponechána standartní, schváleno.



Elektro:

původní, kabely od pojistkové skříně dopředu ale nové, neboť v okolí chladiče nejvíce trpí. Pojistková skříňka vyměněná za novou ale s nožovými pojistkami (výrobek Tesla Blatná-pasuje přesně na původní místo, snad montují do Zetorů), doplněná o další modul v kufru pro doplňkové věci. Trochu kontroverzní rozhodnutí ale chtěl jsem zvýšit jistotu na delší cesty, navíc není vidět, což je pro mě alfa a omega, mám rád originalitu, původní čisté linie vozu, nevadí mi ale drobná vylepšení, které jsou skrytá zrakům pozorovatelů.



Baterie umístěná pod úhlem šikmo na mezitlumičové vzpěře aby zůstal prostor na zavazadla.

Samotnou vzpěru jsem původně zakoupil ve Speedpru, po zjištění, že materiál je snad z tvarohu co ohnu v ruce...byla podomácku vyrobená nová z pořádného materiálu...ke které je přivařený i držák baterie. Zkusím někdy vyrobit z lehčího materiálu...



Stěrače delší, nový mechanismus, upravený ale pro "dojezd" až k těsnící gumě okna (prodloužené malé táhlo).

Okno pravých dveří el. ovládané- neustále s někým někde komunikuji, ptám se na cestu a pod. tak jen proto. Ostatní 3 zůstávají manuální. Nová přední světla, blinkry a zadní lampy made in Czechoslovakia.



Podvozek:

na origo nových pružinách. Byl však příliš vysoký, nové pružiny jsou prostě znát, takže i když nechci nic "túúnit", zde se tomu neubráním, instaloval jsem tvrdší a nižší(přední 250mm, zadní 300/40 snad nějaký derivát Škoda 130LR), splňují, spolu s tlumiči Protlum od pana Křístka, nároky které od auta očekávám.

Silentbloky nové ale originál, tedy "měkké", nechci zatím "pást koně na betoně" ale normálně se svézt.

Stabilizátor 19mm(Svozil).



Interiér, doplňky:

alarm a centrální zamykání (poskytla bezúplatně fa. Jablotron), odskok kufru (Hella), v origo sedačkách vyhřívané integrované dečky v sedačkách(koupeno za směšnou cenu na Bazoši-doufám, že to v Boleslavi nikomu nechybí...:-))..).



Druhý set EVO 2- tzv. "severská varianta" (ve Finsku a Švédsku si importéři dělali vlastní sedačky s použitím některých komponentů z původních), 3 polohové vyhřívání. V současnosti tato varianta na autě.



Vnější zrcátka Monitor, originálně vyhřívané, za pravé zvláštní poděkování virťáku Enggikovi), vnitřní originál "anglické" s přepínáním noc/den.

Na pravém A sloupku lampička na čtení map.



Zvenku skrytý parkovací asistent (přece jen jsem ještě začátečník, když jsem tu zeměkouli zatím neobjel celou-viz nálepka na zadním čele...:-) tak abych někde nevooodřel nový lak..). Původně jsem jezdil bez rádia, vůz byl v záběhu a já poslouchal ševelení otočných částí nebo spolujezdkyni...:-). Nyní instalována "poslední evoluce" od Tesly Bratislava, model 1902B s kazetovým reverzem...:-), anténa se zesilovačem nalepená na zadním skle, by nerušila vzhled vozu.



Dobový mechanický teploměr a analogové hodiny made in Germany, mám i origo digitální "anglické" tak řeším, kterým dám přednost... Nyní to ale vyhrály české Prim, originál na přístrojovou desku z 80let.



Nová originální stropnice vč. čalounění Cé sloupků.



Doplňkové USB a 12V zásuvky, decentně umístěné, tak aby nerušily vzhled.



Osvětlení schránky-uděláno na spínač, chci svítit jen když chci, ne vždy když je otevřená.

Stejné to mám s dveřním osvětlením- dá se vypnout i když jsou dveře otevřené- v létě nelezou dovnitř komáři při otevřených dveřích někde u rybníka...:-).

Doplňková odkládací přihrádka pod schránkou.



Mám doma origo LR Metalex rampu se 4mi dobovými světly PAL a dva kusy skořepin, taktéž Metalex, myslím, že ale zůstanou jen jako doplněk mé garáže do budoucna, k této vizáži vozu se nehodí, navíc bych se bál, že světla někde štrajchnu... Řešil jsem, zda na auto vůbec montovat jakékoliv mlhovky, 5.3.2016 jsem pořídil francouzské historické žluté, autu myslím sluší.



Přední sklo nové s barevným pruhem.

Hever a klíč na kola složené vpředu za nádobkou ostřikovače, tzv. "skoro" vše vpředu kvůli rozložení hmotnosti.

Před sedačkou spolujezdce hasící přístroj.



Auto je nadstandardně, tedy v rámci možností, odhlučněno - celá podlaha, podběhy... a je to docela fajn.



Kola:



Zimní: Meteor II, mám k nim různé barvy pukliček, prozatím kvůli střeše bílé ale třeba kdy změním vizáž, kdo ví...:-).

Pneu: Continental 175/65-13.



Letní: Indianapolis 5,5x13.

V rezervě Apolla a tréninkové Metalexy.

Pneu: 185/60-13, případně 195/55-13



Pár nápadů ještě mám, postupně popis doplňuji, stejně tak i fotky.



Najeto:



8.02. 2016 1600km

6.03 3600km

20.03 5200km

24.04 6400km

24.05 8850km

Cesta Německo, Francie, Andorra, Španělsko, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko.

24.06 14850km

Cesta Polsko, Slovensko.

22.07 16890km

18.10 Opět po více než dvou měsících na kolech!!! Bohužel dočasně bez tachometru.

11.měsíc cesta Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Turecko(jen na hranici), Makedonie, Kosovo, Srbsko, Maďarsko, SK a doma...:-).



06.02.2017 23690km, motor opět na zkoušku venku..:-).

09.03 25500km, cesta na Východní Slovensko

25.03 29121km cesta Itálie, Monako, Francie, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Rakousko, Německo

20.12.2017 34018km Walzbych Polsko

08.01 2018 36542km Bratislava Československo

23.04.2018 37218 Slovensko, Maďarsko,Srbsko

Bulharsko, Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Československo.

42342 Praha

08.03.2019

46878 Brno

47192 Wien

16.03.2019 47498 Praha

21.03.2019 49583 Cardiff, Wales

05.09.2019 52000 Praha

06.09 2019 52352 Vídeň, 7.9. 53642 Priština, Kosovo, 9.9 53983 Tirana, Albanie

------------------------- ------------------------

To tričko v podobně kolorované kombinaci jsem pak na Novém Zélandu kupoval jen kvůli budoucí G a L ance...:-).















GaLanka / Škoda 136 GL/6° Klima Tuzex - komentáře:

01:59:20
02.12.2015
skodoukolemsveta.cz
-> Pavell 01.12.15 15:04:41: Už se mě ptali i jiní soukromě... Takže je to asi tak: Protlum, resp. jeho majitel, mě docela fandí(moc děkuji), tak mi na cestu okolo zeměkoule dal za nějakou zcela jinou než je standartní částka, sadu tlumičů a pružin, tlumiče jsou prakticky stejné jako tyhle, pružiny stejná výška jako originál, jen tvrdší, takže Rapid "stojí" krapet výše, je to dělané hlavně kvůli brodům(myslím, že to bude ale jako Galanka-prostě dnes se moc aut s novým origo podvozkem nevidí, tak se nám to pak zdá vysoké...). Na druhou stranu, na to, že vezu i ten stan, drží velmi dobře stopu, nenaklání se nijak. Byl jsem moc spokojený, tak jsem ho požádal po roce, jestli by mi nevytvořil něco podobného na Galanku. Tady mám ale (prozatím) sériové (nové) pružiny, takže auto je jak na chúdách. I přesto ale, asi díky těm tlumičům, drží v zatáčce jak přibyté... Bude zajímavé, jaké to bude, pokud fyzice trochu vypomohu nižšími pružinami. Požadavek na tlumiče tady ale byl, že chci auto na asfalt, zatáčky, dálnice...prostě Evropu... Co se ceny týče, je také zcela "mimo ceník" navíc to bylo někdy před rokem.

Takže za prvé si to už sám pořádně nepamatuju a za druhý je to vlastně jedno, protože za to se to normálně koupit stejně asi nedá...a nedokážu to ani já, byla to taková výjimka, za kterou jsem velmi vděčný. Ještě dodám, že mi pan Křístek nedoporučoval dávat ty výškově regulovatelné, protože prý na tomto voze je rameno malé a slabé, tak aby se mi to někde neutrhlo, navíc čím složitější, tím zdroj další možné závady. Tlumiče které mám, by ale měli patřit k "tomu nejlepšímu" co dělá, tak to snad nebude úplná série...Doufám, že jsem takto odpověděl na většinu dotazů v tomto směru.
00:33:33
02.12.2015
skodoukolemsveta.cz
-> Luky 01.12.15 13:05:10: Všimni si jedné z fotek u mého Rapidu, je to tam dobře vidět(konkrétně fotka z Argentiny)- cesta po které nevydrží unašeče na zadní nápravě, povolují se šrouby u dveří, odpadá co není přivařené...spadl mi i ten stan na motor.
22:00:07
01.12.2015
TTomas
-> George88: Pruzina 1000/kus
upraveno 1x, naposled 01.12.2015 22:00:22
20:25:16
01.12.2015
George88
-> Toušík: No, pokud je to cena jen za tlumiče, tak to teda potěž..:/ Já myslel že v tom budou i pružiny..
19:42:05
01.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Toušík 01.12.15 19:37:05: To jakou to bude mít charakteristiku je jen otázka nastavení průtoků, jinak je to konstrukčně to samé co máš na autě krom uchycení. Jinak Ivan je jeden majitel a není třeba to hned hrotit a urážet se. 4 Já jen upravil věci na pravou míru, any tohle někdo nepovažoval za přitvrzenou sérii ala Kůrka...
19:37:05
01.12.2015
Toušík
-> George88: Ano omlouvám se cena 18 byla loni za rallyové 4ks tlumičů bez pružin. Sice mě přijde že na těchhle není závit ale to asi neovlivní příliš cenu. Ale dole mám unibal a chtěl jsem tlumiče nastavit na moje auto. Takže nevím opravdu cenu tohoto tlumiče.

-> Tuner#2: Omluvuju se ale mám přitvrzené v " " nevěděl jsem jak to napsat přesnějí a ano všimnul jsem si že má stejnou pístnici, ale uvažoval jsem podle toho že auto je udělané na cestování proto jsem uvažoval o tom že tlumiče jsou pořízeny aby byli kvalitní, ale ne příliš tvrdé. Proto bylo napsáno "přitvrzená" serie.



Tak se omlouvám že sem píšu pouze moje doměnky jak o ceně tak o tlumičích a opět zůstanu rád u SZ. Auto je velice pěkný a majitelé jsou obrovský nadšencí, což když si šlověk prohlíží fotky žasne jak jsou lidi šikovný a užívají si takové výlety!!! Držím palce a co nejméňe poruch na cestách :)
18:36:53
01.12.2015
ŠKODA 120 GLS
Vysoký jak koza viz. první tankování
16:57:24
01.12.2015
Pavell
-> TTomas: nemá cenu komentovat.
16:37:30
01.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas 01.12.15 16:21:46: No a že cena za dva samostatné tlumiče z obrázku bude odpovídat tomu co Toušík napsal 3
upraveno 1x, naposled 01.12.2015 16:37:46
16:21:46
01.12.2015
TTomas
-> Pavell: Odpověd na tvojí první otázku: "kde jsi sehnal tlumiče?" ti dal odpověd Havlik: "Protlum je vyrábí". Odsekl jsi dle mého názoru celkem nevychovane "to vidím že Protlum" a položil 3 doplňující otázky na které ti z větsi části odpovědel uz Havlik a pro pomalejší ještě ja doplnil a dal nápovědu kde hledat...Kde? Protlum...Co je zač? Protlum...a cenu ti obratem doplnil Tousik. Kartu takto pekneho auta ale nehodlam dál zasirat plkama.
16:04:48
01.12.2015
George88
-> Toušík: Není tebou zmíněná cena za 4ks včetně pružin?
15:57:42
01.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Toušík 01.12.15 12:32:42: z ceho tak soudis? Vzdyt je to to co mas Ty na aute... Uz jen prumerem pistnice to nemuze byt pritvrzena serie.
15:13:46
01.12.2015
Toušík
-> Pavell: Si zvykneš 4 Já řeším většinu SZ..
15:08:57
01.12.2015
Pavell
-> Toušík: dobrý chápu, ale já se ptal majitele vozu a ne abyste mě tady lynčovali, že neznám postup jak sehnat sportovní tlumiče, tak si to prosím nechte někam jinam.

děkuji. a příště radši napíšu SZ

4
15:04:48
01.12.2015
Toušík
-> Pavell: Samozřejmě že nenajdeš, ale u úplně každého produktu máš tlačítko POPTÁVKA!!! A prostě Křístek to řeší individuálně >> Pošleš poptávku a on tě odpoví. nevím co je na tom tak složité. Stejně počítej s cenou okolo 18-22tis. A pokud cena neodradí tak tě udělá tlumič jakej budeš chtít Okruhy, rally, vrchy... I podle váhy auta, druhu auta, druhu povrchu. Tak proč by měl mít na stránkách vyvěšeno 9 druhů tlumičů na škodnou když každej má jinej požadavek i například ohledně uchycení 9
15:04:41
01.12.2015
Pavell
že jsem se vůbec ptal.
15:01:18
01.12.2015
Kocvin
-> Pavell: Máš tam poptávkový formulář ne? 7
14:58:46
01.12.2015
Pavell
samej chytrolín ale odkaz dát neumí.
14:16:03
01.12.2015
vhml
Extreme Tyres