Tak to pak vůbec nevím, co si mám myslet o vhodnosti krajiny ve které se vyskytuje moje Rapidka...:-)). A to nás teď brzo čeká průjezd pohořím Andy, v zimě... Štítky a značky ze Tvé a hybaj dom, vsadím se, že rozhodně nikdo zrovna tohle auto zkoumat pod lupou nebude...:-)). Já například nebyl schopen vybavit v AUS ani na N.Zélandě povinné ručení- prostě ho tam nikdo cizímu autu neudělá... No a najel jsem tam asi 12-13tis km...
Tak to ještě zvaž, nabádat tě ale k ničemu nebudu, to je na tobě... nebo na vlek...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Táto ŠKODA 130L r.v.1986 (exportovaná do Švajčiarska) pochádza z rovnakej zbierky ako prednedávnom tu predstavená Š110L Rallye (dobové špeciály). Karoséria je vo veľmi zachovalom stave ale keďže dlhé roky nebola jazdená, motor je nutné repasovať. Voz poslúži ako donor do nášho projektu Š130GL (exportné prevedenie). OPRAVUJEM : 16.7.2016 sa Uffi v rozobratom stave transportoval domov do ,,Česka-Slovenska" a bude sa R E N O V O V A Ť do pôvodného stavu a pôjde na veteránatest. Týmto by som chcel poprosiť o pomoc pri zháňaní sedačiek z čalúnením ako vidno na záberoch keďže sú značne poškodené slnkom. Ďakujem za každý typ.
Uffi/Š130L - komentáře:
01:20:10
06.06.2015
06.06.2015
skodoukolemsveta.cz
20:38:36
04.06.2015
04.06.2015
pajvaket
-> Domajz: Verte mi že som zvažoval všetky mne dostupné možnosti ako ju ,,zachrániť" ale všetky okolnosti sú proti. Všetko sa zachrániť nedá. Keby bola aspoň na papieroch a takmer pojazdná tak by som ju neak spojazdnil a išla by na exportných značkách DOMOV. Tú strechu by sa možno dalo opraviť. Za daných okolností by však bola jej renovácia absurdne finančne náročná. Je proste príliš ďaleko a v nevhodnej krajine. Keď si pomyslím že tá 105ka čo bola nad ňou v regáli je už nenávratne zošrotovaná tak sa teším že táto aspoň reinkarnuje do inej 130ky.
14:11:41
04.06.2015
04.06.2015
Domajz
-> skodoukolemsveta.cz: -> pajvaket: Ok dobrá, uznávám, že máte pravdu s převozem zboží přes hranice CH. Nicméně si pořád myslím, že vyrabovat tohle auto a zbytky hodit do šrotu je hrozná škoda..
23:31:54
03.06.2015
03.06.2015
pajvaket
-> skodoukolemsveta.cz: Presne takto som to myslel aj ja. Pod pojmom,,Schengenský priestor" si totiž JA predstavujem voľne priechodné hranice bez coľníkov a colnú úniu pre voľný pohyb tovarov bez preclenia.
Takže ako nahrať auto : Po otvorení stránky a prihlásení sa kliknúť na kolonku ,,AUTA"...potom na ľavo úplne dole kliknúť na ,,SPRÁVA AUT".....potom kliknúť na ,,PŘIDEJ NOVÉ AUTO". Ostatné už podľa logickej postupnosti. Mne sa to už neotvára lebo my vypisuje že môžem nahrať max 2 autá.
Takže ako nahrať auto : Po otvorení stránky a prihlásení sa kliknúť na kolonku ,,AUTA"...potom na ľavo úplne dole kliknúť na ,,SPRÁVA AUT".....potom kliknúť na ,,PŘIDEJ NOVÉ AUTO". Ostatné už podľa logickej postupnosti. Mne sa to už neotvára lebo my vypisuje že môžem nahrať max 2 autá.
22:22:47
03.06.2015
03.06.2015
skodoukolemsveta.cz
-> Domajz 03.06.15 07:35:24: Se CH je to tak, že je sice signatářem schengenské dohody, tuším od roku 2008 ale vzhledem k tomu, že není členem evropské celní unie, prostě není v EU a tedy není součástí volného prostoru uvnitř EU, má normálně kontroly na hranicích.
Takže pro nás, Čechoslováky... je zde rozdíl, oproti vstupu třeba do Bangladeše nebo Turecka v tom, že nemusíme mít sebou ani pasy ani víza v nich ale stačí občanky...
Jinak jak se nahrávají auta také nevím, ať mi to klidně někdo vysvětlí případně pro změnu..:-).
Ivan
Takže pro nás, Čechoslováky... je zde rozdíl, oproti vstupu třeba do Bangladeše nebo Turecka v tom, že nemusíme mít sebou ani pasy ani víza v nich ale stačí občanky...
Jinak jak se nahrávají auta také nevím, ať mi to klidně někdo vysvětlí případně pro změnu..:-).
Ivan
14:11:37
03.06.2015
03.06.2015
filip kejdana - zrušená registrace
můžu se zeptat jak se nahravají auta do aut
07:35:24
03.06.2015
03.06.2015
Domajz
-> haso 02.06.15 21:58:32: Však já netvrdím, že se tam nic takového neděje, jen jsem reagoval na jeho slova: "Ja som už 10 rokov v CH ale že by bolo súčasťou Schengenu som nikdy nepočul." Ok, ale tak beru, že překročení hranic s CH není zas až tak jednoduché, nicméně železnou oponu bych z toho asi nedělal, byť na auta se značkama z ze zemí býv. východního bloku asi budou trošku vysazenější, ale to se není co divit...
-> skodoukolemsveta.cz 02.06.15 23:19:38: Jasně, však ať si s tím udělá co chce, určitě to nebude vypadat špatně a bude to krásné auto, o tom nikdo nepochybuje. Že to bude překopanina bez špetky historické ani jakékoliv jiné hodnoty je věc druhá...
-> skodoukolemsveta.cz 02.06.15 23:19:38: Jasně, však ať si s tím udělá co chce, určitě to nebude vypadat špatně a bude to krásné auto, o tom nikdo nepochybuje. Že to bude překopanina bez špetky historické ani jakékoliv jiné hodnoty je věc druhá...
23:19:38
02.06.2015
02.06.2015
skodoukolemsveta.cz
Pravda, je to škoda předělávat, určitě souhlasím! Samotného mě do dnes mrzí, že jsem si třeba na svém expedičním Rapidu 136 rozvrtal vloni nádherné čalounění dveří kvůli pitomým reproduktorům na rádio, které stejně vlivem slabého signálu na anténě pod stanem na střeše(...) pořádně nefunguje... Na druhou stranu auto si každý pořizuje/upravuje pocitově blízko svým potřebám, možnostem a vlastnímu estetickému cítění... Ve škole nás učí, že co jedinec to jiný pohled v tomto směru. Zrovna tak se jednomu líbí černovláska, druhému blondýna a pod...
Je jistě dobré upozornit na chyby...jsou to ale opravdu chyby nebo jen způsob, jakým vlastník cítí sám sebe více šťastným v daném čase a okamžiku? Navíc je třeba přihlédnout vlastním ekonomickým možnostem... Pravda i je, že na SK bych opravdu auto přihlašovat nechtěl, soudruzi tam vymysleli tzv. protizlodějský kontrolní systém... A výsledek? Obchází se to stejně jako u nás, jen to naprosto buzeruje a finančně vyčerpává normální lidi...Klasika. Nyní má ale kluk impulsy a materiál s kterým může pracovat, závěr si už jistě stejně udělá vlastní...:-). Ivan
Je jistě dobré upozornit na chyby...jsou to ale opravdu chyby nebo jen způsob, jakým vlastník cítí sám sebe více šťastným v daném čase a okamžiku? Navíc je třeba přihlédnout vlastním ekonomickým možnostem... Pravda i je, že na SK bych opravdu auto přihlašovat nechtěl, soudruzi tam vymysleli tzv. protizlodějský kontrolní systém... A výsledek? Obchází se to stejně jako u nás, jen to naprosto buzeruje a finančně vyčerpává normální lidi...Klasika. Nyní má ale kluk impulsy a materiál s kterým může pracovat, závěr si už jistě stejně udělá vlastní...:-). Ivan
21:58:32
02.06.2015
02.06.2015
haso
-> Domajz: pas mat nemusis, ale vravim, kazda jedna cesta do CH bola s ukazkou na mna a ukazanim na stranu
dokonca raz chcel vidiet kufor, kde som si viezol potraviny + nemal som pri sebe tu neskutocnu hotovost, ktoru CH vyzaduje na vstup do krajiny, vdaka bohu anglicky nevedel, nemecky vedel aj za troch a ja som mu rozumel, ale odpovedal som zo zasady anglicky, tak ma nechal tak...
kto nezazil nepochopi, ze v otvorenom priestore EU sa zrazu kontroluje kazde auto co nema CH znacky :)
dokonca raz chcel vidiet kufor, kde som si viezol potraviny + nemal som pri sebe tu neskutocnu hotovost, ktoru CH vyzaduje na vstup do krajiny, vdaka bohu anglicky nevedel, nemecky vedel aj za troch a ja som mu rozumel, ale odpovedal som zo zasady anglicky, tak ma nechal tak...
kto nezazil nepochopi, ze v otvorenom priestore EU sa zrazu kontroluje kazde auto co nema CH znacky :)
21:37:08
02.06.2015
02.06.2015
Domajz
-> pajvaket: Pro mě za mě si z toho udělej třeba Citroen Saxo, když máš takový vybraný jemnocit na veterány a vůbec víš co je nejlepší... V popisu auto div nevychválíš - viz Karoséria je vo veľmi zachovalom stave ale pak píšeš jaký to není šrot, tak si vyber... Každopádně to bude bastl jakých po CS cestách jezdí stovky a nikdy to nebude exportní varianta...
ad Švýcarsko v Schengenu: zahranicni.ihned.cz/evrop a-slovensko/c1-31586580-sv ycarsko-vstoupilo-do-schen genu-pokud-neletite-pasy-n echte-doma
zahranicni.ihned.cz/c1-30 006850-cesi-nebudou-potreb ovat-pas-do-svycarska-bude -v-schengenu
Ale možná to pro slováky bylo jinak....
ad Švýcarsko v Schengenu: zahranicni.ihned.cz/evrop a-slovensko/c1-31586580-sv ycarsko-vstoupilo-do-schen genu-pokud-neletite-pasy-n echte-doma
zahranicni.ihned.cz/c1-30 006850-cesi-nebudou-potreb ovat-pas-do-svycarska-bude -v-schengenu
Ale možná to pro slováky bylo jinak....
18:44:40
02.06.2015
02.06.2015
pajvaket
-> Nostalgik: Vieš chvalabohu som nikdy moc nedal na názor a vysoko kvalifikované rady iných vo vzťahu k veteránom a oldtimerom. Ja viem čo chcem a prečo to chcem, to my bohato stačí a zatiaľ sa mi to vždy vyplatilo. Určite som sa nechal viac krát inšpirovať ale v konečnom dôsledku riešim veci po svojom. Ostatne nechápem ako môže hocikto posudzovať auto ktoré nevidel na vlastné oči a nepozná podrobne situáciu a okolnosti. To si ja nikdy nedovolím. Jasne že má každý právo vyjadriť svoj názor ale nie ho nanucovať iným. Pridal som ešte jedno foto ako bude 130ka vyzerať po renovácii. Pretože mne sa to takto páči
18:30:59
02.06.2015
02.06.2015
pajvaket
-> Domajz: Ja som už 10 rokov v CH ale že by bolo súčasťou Schengenu som nikdy nepočul. To že jeden čas bola podpísaná zmluva z EÚ o voľnom pohybe osôb nemá nič spoločné z pohybom tovarov a služieb ostatne ten voľný pohyb osôb je tiež už 2 roky minulosťou. Aj keď to bolo ratifikované na hraniciach sa to v reále takmer vôbec neodzrkadlovalo. Kontrolovali a kontrolujú furt, pomaly už aj vlastný tieň. Problém z transportom je veľmi jednoduchý, totiž najlacnejší odvoz v celku čo som zohnal by ma stál 800EUR. Auto stálo už z odvozom z miesta nálezu ku mne 740CHF. Už to je dosť. Ja som ho chcel a chcem na diely, totiž na diely nekupujem rozpadnutý polorozkradnutý šrot. Strecha ja prelomená, sedadlá vyschnuté, motor ako z dna oceána po 30rokoch. A ak si si nevšimol aj toto je obyčajná 130L akurát exportná a presne to je môj cieľ. Ďalej sa k ,,problematike" nevyjadrujem.
11:37:38
02.06.2015
02.06.2015
Nostalgik
Ono každá strana môže mať pravdu, ale treba mať v hlave jednu vec: škodoviek 130 a 130 GL je v evidencií ešte stále viac než fanúšikov túžiacich po týchto autách. Z toho logicky vyplýva, že kto chce mať takéto auto, môže si ho kúpiť, skôr či neskôr nájde nejakú na predaj a môže ju ponechať v originálnom stave. Skutočnosť je taká, že ročne možno 5-10 percent týchto áut končí na vrakovisku bez toho, aby sa ich diely použili do iných áut, pretože dopyt prevyšuje záujem a možnosti fanúšikov. Preto nevidím v tom problém, ak si niekto za vlastné nemalé náklady zachráni auto, i keď ho neponechá v originálnom stave.
07:27:07
02.06.2015
02.06.2015
Domajz
-> pajvaket: Hele, však ti nikdo nebere, že je to tvoje auto, ale prostě je to fakt, že ze dvou relativně hodnotných aut zbastlíš kočkopsa.
Je mi celkem jedno jaký je problém dovézt škodovku z CH na SK, ale žil jsem v domnění, že jak CH tak SK jsou součástí Schengenského prostoru, takže převoz by nebyl takový problém, tím spíš, že švýcarská 130ka nemá papíry. Navíc přesně jak psal -> Amper 01.06.15 21:24:25: eLková 130ka bude časem větší raritka než nějaká přestavba na GL. Navíc pochybuji, že budeš vrtat do dveří a blatníků, abys tam dal ty plastové antioděrkové lišty, což je první viditelný znak jestli jde o přestavbu nebo originál GL výbavu...
Máš pravdu je to tvoje auto, dělej si s ním co chceš, ale musíš počítat s tím, že když si ho vystavíš veřejně na fóru, že se ti všichni můžou k tvému plánu vyjádřit
Je mi celkem jedno jaký je problém dovézt škodovku z CH na SK, ale žil jsem v domnění, že jak CH tak SK jsou součástí Schengenského prostoru, takže převoz by nebyl takový problém, tím spíš, že švýcarská 130ka nemá papíry. Navíc přesně jak psal -> Amper 01.06.15 21:24:25: eLková 130ka bude časem větší raritka než nějaká přestavba na GL. Navíc pochybuji, že budeš vrtat do dveří a blatníků, abys tam dal ty plastové antioděrkové lišty, což je první viditelný znak jestli jde o přestavbu nebo originál GL výbavu...
Máš pravdu je to tvoje auto, dělej si s ním co chceš, ale musíš počítat s tím, že když si ho vystavíš veřejně na fóru, že se ti všichni můžou k tvému plánu vyjádřit
00:10:53
02.06.2015
02.06.2015
pajvaket
-> haso: Ja chodím na Innsbruck cez Feldkirch tam ma odstavili z mojou T613 a keď som otvoril kufor plný piva (4prepravky) tak som im zabil že ,, auto ide na kvasní reaktor" Oni sa veľmi NIX smialy
23:41:56
01.06.2015
01.06.2015
haso
-> pajvaket: hlavne "nenapadne" prejst hranicu...vzdy ked som siel cez hranicu v St. Margrethen tak ma odstavili policajti nabok, ale vzdy
23:37:01
01.06.2015
01.06.2015
pajvaket
-> Pavel P..: Krásna teória ale bohužiaľ v praxi nerealizovateľné. To akože mám vysoliť švajčiarovy stovky frankov za spojazdnenie auta (nemám garáž a tu sa na chodníku nerenovuje) , potom bez poistenia z cudzími špz (ja nemôžem v CH jazdiť na inom vozidle ako na tu registrovanom a poistenom) a papierami kde nesúhlasí VINko uraziť 1450km dúfajúc že ma ,,prehliadnu" na hranici a že tú cestu auto vôbec vydrží bez zábehu a ešte po tom všetkom doma vysoliť 500-600eur za zaevidovanie vozidla???? Viem o čom píšem lebo som už dva krát absolvoval u nás v Debillande registráciu z CH na SK a to prvý raz z mojím Renaultom AVANTIME ktoré sa oficiálne ani nedovážalo (Renault Slovensko chcel 400EUR za poskytnutie technických údajov vozu do techničáku, ešte že som ich poslal späť do matere! ) NIE ĎAKUJEM ZA VYSOKO SOFISTIKOVANÝ NÁPAD
23:26:39
01.06.2015
01.06.2015
miguelias
-> pajvaket: Myslí to modelově. Každý předělává 130L na GL výbavu :(
23:17:24
01.06.2015
01.06.2015
pajvaket
-> Amper: No však ona nebude niak sprznená, nebudú na ňu vešané žiadne spojlery ani prelisované disky ani recaro sedačky ani ,,tuning" svetlá a už vôbec nie motor z favorita. Nebude na nej nič čo na 130ku nepatrí.
21:24:25
01.06.2015
01.06.2015
Amper
A pritom tá "obyčajná" Š130 L bude za chvíľu veľká vzácnosť, pretože úplne každá ktorú som mal možnosť vidieť nakoniec skončila takto prekopaná.....