skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zdravím všechny škodovkáře, představuju vám svoje první auto, Škodu 125L z roku 1989, koupil jsem jí 11, 8, 2013 za pár šupů. Původně jsem koukal po favoritech, ale když jsem objevil stopětadvacítku ve slušném stavu, rozhodl jsem se pro ni. Ekovýpalné se ještě stihlo vyřešit pomocí paní - držitelky průkazu ZTP. Časem přibude lepší popis a víc fotek..
Model: 125L
Motor: 742.12
Najeto při koupi: 104 443 ale tacháč jak se vzápětí zjistilo nepočítal km
Obutí: letní Barum Brillantis 165/80, zimní Barum Polaris 165/75
dá se říct v původním stavu
Jak šel čas:
Tak asi týden po koupi to definitivně vzdala baterka, tak dostala novou. Do Vánoc nebyly žádné problémy, ale pak to začalo. Přišel leden 2014 a škodovka začala ztrácet co se dalo, nejdříve olej pak benzín a nakonec i vodu. Vyřešeno výměnou hadic. Ovšem nové čidlo na tlak oleje zbůsobilo, že motor během třiceti km byl téměř bez oleje, ale naštěstí to přežil. Zjistil jsem na pumpě že se za mnou táhne čára oleje. Když se tato věc vyřešila tak z ničeho nic po stažení sytiče odmítala akcelerovat. Důsledek: ucpaný karburátor. (mimochodem časem ještě 2krát), V únoru se přikousnul startér, tak přišel na řadu jiný, někdy později zas termostat vypověděl službu. Důsledek: 26km domů s 5ti zastávkami. Pak se jí zas nechtělo startovat, takže přišlo na řadu čištění celé elektriky, chvíli jezdila v pohodě, ale časem se opět i přes 3 sítka ucpal karburátor. V červenci přestal dobíjet alternátor. Někdy v září v půli cesty přestala držet volnověh (asi upadl kabel, omyl), záhada jak hrom byla na světě, ale v zápětí vyřešena braním pod krkem a točením k 5500 otáčkám cca 6km, potom si to rozmyslela a opět začala pracovat i na volnoběh. Po těchto zkušenostech a problémech převážně z motorem padlo rozhodnutí šoupnout tam favorita. Někdy koncem října se objevil motor 781,135 za rozumnou cenu, tak se pro něj sjelo, sehnaly se jěště potřebné díly k němu a začal se tam šlapat. Zástavba se obešla téměř bez problémů, až na to že při zkouškách startování opět zařval startér. Nakonec se dojelo s kouskem trubky k jistému pánovi (hlava byla za tu cestu fakt dobře vyduněná) a ten motor pošteloval, svařil výfuk a zrepasoval startér.
Motor č. 2
-781,135 43kW
-karburátor LEKR 28 - 30
-zapalování Škoda favorit
22,2,2015
Tak pár slov k fávo motoru. Jezdím s ním už tři měsíce a zatím si ho nemůžu vynachválit. Lítá to s nim jako blázen, nic se neztrácí a úplně luxusne startuje, přesně tak jak se od něj očekává, ikdyž pravda je, že zatím největší mráz byl nějakých -9 st.
10,10,2015
Škodovka odstavena, RZ v depozitu, začalo rozebírání, v plánu je dát jí přes zimu trochu do pořádku
18,4,2016
Auto zprovozněno, kupodivu vše důležité funguje, vychytávají se nedostatky
Motor č. 3
kompletní zástavba Felicia 1.3 MPi 50kW
palivové čerpadlo BMW - tlak 4 bar
26,8,2016
Tak jsem se dokopal zase něco připsat:)
V červenci nastříkáno v garáži svépomocí, lak se, řekl bych, na podmínky a vybavení poměrně povedl. Ano je tam znát pomerančový efekt a různé chyby, ale vzhledem k tomu, že auto je dělané na běžné ježdění, mě to až tak netrápí. Budou se však muset koupit nové přední blatníky, protože tyto, co jsou tam nyní (byly samozřemě také nové, jenže špatně skladované) jsou naprd. Koupil jsem je orezlé. Sice jsem je obrousil na kov, ale stejně ta rez zase vylezla. Jó, to je tak, když se šetří, kde se šetřit nemá.
Během srpna se škodovka doskládala, dojelo se na stk se 105kou motorem a už se opět vrací mpi.
1,9,2017
Po roce něco nového, a to přední náprava po celkové opravě, jelikož na jaře jsem si řekl, že se s tím už nedá takhle jezdit. Protože Ralf měl v tu dobu kompletně rozebranou škodovku, půjčil mi svojí nápravu. Moje se rozebrala, nechala opískovat, vyměnily se čepy, pouzdra, navařily se rovné dorazy, pružiny 248mm, natřela alkytonem a dostala fungl nové řízení. Už jen dojet na geometrii.
Taky jsem trochu špekuloval se světly. Sehnal jsem bílé kryty na zadek a na blinkry. Vypadalo to divně, tak jsem si koupil kouřovou folii, no a nebylo to o moc lepší :) Takže šly zpátky klasické oranžové a zadek se trochu zbastlil, nicméně konečně jsem spokojen.
21,6,2018
Z jara došlo na opravu i zadní nápravy. Opět opískováno, penetrátor, alkyton :), nová ložiska, jiná levá poloosa. Bohužel si nesedlo jedno papírové těsnění a docela to teče... Pořeším v nejbližší době.
Model: 125L
Motor: 742.12
Najeto při koupi: 104 443 ale tacháč jak se vzápětí zjistilo nepočítal km
Obutí: letní Barum Brillantis 165/80, zimní Barum Polaris 165/75
dá se říct v původním stavu
Jak šel čas:
Tak asi týden po koupi to definitivně vzdala baterka, tak dostala novou. Do Vánoc nebyly žádné problémy, ale pak to začalo. Přišel leden 2014 a škodovka začala ztrácet co se dalo, nejdříve olej pak benzín a nakonec i vodu. Vyřešeno výměnou hadic. Ovšem nové čidlo na tlak oleje zbůsobilo, že motor během třiceti km byl téměř bez oleje, ale naštěstí to přežil. Zjistil jsem na pumpě že se za mnou táhne čára oleje. Když se tato věc vyřešila tak z ničeho nic po stažení sytiče odmítala akcelerovat. Důsledek: ucpaný karburátor. (mimochodem časem ještě 2krát), V únoru se přikousnul startér, tak přišel na řadu jiný, někdy později zas termostat vypověděl službu. Důsledek: 26km domů s 5ti zastávkami. Pak se jí zas nechtělo startovat, takže přišlo na řadu čištění celé elektriky, chvíli jezdila v pohodě, ale časem se opět i přes 3 sítka ucpal karburátor. V červenci přestal dobíjet alternátor. Někdy v září v půli cesty přestala držet volnověh (asi upadl kabel, omyl), záhada jak hrom byla na světě, ale v zápětí vyřešena braním pod krkem a točením k 5500 otáčkám cca 6km, potom si to rozmyslela a opět začala pracovat i na volnoběh. Po těchto zkušenostech a problémech převážně z motorem padlo rozhodnutí šoupnout tam favorita. Někdy koncem října se objevil motor 781,135 za rozumnou cenu, tak se pro něj sjelo, sehnaly se jěště potřebné díly k němu a začal se tam šlapat. Zástavba se obešla téměř bez problémů, až na to že při zkouškách startování opět zařval startér. Nakonec se dojelo s kouskem trubky k jistému pánovi (hlava byla za tu cestu fakt dobře vyduněná) a ten motor pošteloval, svařil výfuk a zrepasoval startér.
Motor č. 2
-781,135 43kW
-karburátor LEKR 28 - 30
-zapalování Škoda favorit
22,2,2015
Tak pár slov k fávo motoru. Jezdím s ním už tři měsíce a zatím si ho nemůžu vynachválit. Lítá to s nim jako blázen, nic se neztrácí a úplně luxusne startuje, přesně tak jak se od něj očekává, ikdyž pravda je, že zatím největší mráz byl nějakých -9 st.
10,10,2015
Škodovka odstavena, RZ v depozitu, začalo rozebírání, v plánu je dát jí přes zimu trochu do pořádku
18,4,2016
Auto zprovozněno, kupodivu vše důležité funguje, vychytávají se nedostatky
Motor č. 3
kompletní zástavba Felicia 1.3 MPi 50kW
palivové čerpadlo BMW - tlak 4 bar
26,8,2016
Tak jsem se dokopal zase něco připsat:)
V červenci nastříkáno v garáži svépomocí, lak se, řekl bych, na podmínky a vybavení poměrně povedl. Ano je tam znát pomerančový efekt a různé chyby, ale vzhledem k tomu, že auto je dělané na běžné ježdění, mě to až tak netrápí. Budou se však muset koupit nové přední blatníky, protože tyto, co jsou tam nyní (byly samozřemě také nové, jenže špatně skladované) jsou naprd. Koupil jsem je orezlé. Sice jsem je obrousil na kov, ale stejně ta rez zase vylezla. Jó, to je tak, když se šetří, kde se šetřit nemá.
Během srpna se škodovka doskládala, dojelo se na stk se 105kou motorem a už se opět vrací mpi.
1,9,2017
Po roce něco nového, a to přední náprava po celkové opravě, jelikož na jaře jsem si řekl, že se s tím už nedá takhle jezdit. Protože Ralf měl v tu dobu kompletně rozebranou škodovku, půjčil mi svojí nápravu. Moje se rozebrala, nechala opískovat, vyměnily se čepy, pouzdra, navařily se rovné dorazy, pružiny 248mm, natřela alkytonem a dostala fungl nové řízení. Už jen dojet na geometrii.
Taky jsem trochu špekuloval se světly. Sehnal jsem bílé kryty na zadek a na blinkry. Vypadalo to divně, tak jsem si koupil kouřovou folii, no a nebylo to o moc lepší :) Takže šly zpátky klasické oranžové a zadek se trochu zbastlil, nicméně konečně jsem spokojen.
21,6,2018
Z jara došlo na opravu i zadní nápravy. Opět opískováno, penetrátor, alkyton :), nová ložiska, jiná levá poloosa. Bohužel si nesedlo jedno papírové těsnění a docela to teče... Pořeším v nejbližší době.
Vincenzo / Škoda 125L - komentáře:
12:35:38
21.12.2016
21.12.2016
Vincenzo
-> Holda120l: tyto: www.motorsportshop.cz/pro
duct/.../pruzina_predni_na
pravy_s130l.html
19:13:21
18.12.2016
18.12.2016
Holda120l
Čo sú to za pružiny
06:58:36
08.10.2016
08.10.2016
Vincenzo
-> felicienah: jj má jí RalfCZ v takovým tom stanu na zahradě
20:44:55
06.10.2016
06.10.2016
RalfCZ
Prodal jí mně :)
15:34:34
06.10.2016
06.10.2016
felicienah
co se stalo s tou glskou
21:19:37
26.08.2016
26.08.2016
bajou
-> miguelias: Tak můžeš zasponzorovat profesionální lak
Zkrátka na barvu to nejezdí a vypadá to hezky i tak...
Zkrátka na barvu to nejezdí a vypadá to hezky i tak...
21:48:13
29.07.2016
29.07.2016
Vincenzo
-> miguelias: Ano pomeranč se dal očekávat, zkrátka lakování doma v garáži. Chci to zkusit něčím rozleštit.
20:02:54
29.07.2016
29.07.2016
miguelias
Vypadá to líp.
Ale co pomeranč ?
Ale co pomeranč ?
15:46:39
25.01.2016
25.01.2016
minno
-> castrol: tak rozobraté veci spravidla nefungujú, to je fakt
15:45:09
25.01.2016
25.01.2016
castrol
-> minno: rozoberie a prestane fungovat
15:44:08
25.01.2016
25.01.2016
minno
-> Vincenzo: Však rob ako chceš, ale prvoradá je funkčnosť, až potom vzhľad.
15:42:51
25.01.2016
25.01.2016
m8rinek
-> minno: Při zpětný montáži by si zase odřel barvu, takhle to je pěkná, jednolitá koule :D:D:D
15:37:37
25.01.2016
25.01.2016
Vincenzo
-> minno:
Souhlasím, bylo by to lepší a pečlivější, ale na druhou stranu, zatím mi to takhle stačí na ten barevný efekt, když by třeba někoho napadlo podívat se pod auto, tak ať nevidí jenom ten gumoasfalt
Souhlasím, bylo by to lepší a pečlivější, ale na druhou stranu, zatím mi to takhle stačí na ten barevný efekt, když by třeba někoho napadlo podívat se pod auto, tak ať nevidí jenom ten gumoasfalt
20:16:30
24.01.2016
24.01.2016
minno
-> Vincenzo: tú zadnú nápravu si mohol aspoň rozobrať, keď ju už takto farbičkovo "generálkuješ" (posledná foto)...
19:53:29
24.01.2016
24.01.2016
Vincenzo
-> onda:
Je tomu tak, použítelných dílů je na ní spousta, akorát někdo už stihnul odstřihnout brzdy a ukrást alternátor
Je tomu tak, použítelných dílů je na ní spousta, akorát někdo už stihnul odstřihnout brzdy a ukrást alternátor
19:43:10
24.01.2016
24.01.2016
onda
místo tapeců jsi dovezl celou šáde na díly?
19:06:16
24.01.2016
24.01.2016
Vincenzo
původně jsem se jel kouknout na vrakáč po nějakých pěkných výplních do dveří a dopadlo to takhle...
19:03:01
05.01.2016
05.01.2016
šadesa
no makej at stihnes jarní želiv
10:50:00
03.01.2016
03.01.2016
peter13789
-> Vincenzo: pohlad ako máš na obrázku č.104 mám aj ja v garáži =)
držím palce pri práci, budem sledovať
držím palce pri práci, budem sledovať