skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jsem první majitel, koupil jsem ho v r. 1985 jako úplně nového, od r.1996 namontován LPG, kvůli problémům s litinovou hlavou motoru dodatečná úprava sedel ventilů na bezolovnatý benzin. Dělala specializovaná firma v Plzni, úprava stála i se srovnáním 3.000 Kč. Dodatečná montáž 5-ti kvaltu na mokré poloosy s diferákem 3,9, motor nestíhal, hlavně s přívěsem. Přestavba na FAVO motor, kvůli závadě v převodovce výměna 5-ti kvalt ze 125-ky s převodem diferáku 4,22, v r.2012 celková oprava karoserie, náprav
Doplňuji další opravy 2015. Vzhledem k málo pečlivé opravě motoru, kdy se mi do válců nasála spadlá matička a podložka, jsem musel opravu uskutečnit znovu, motor začal strašně moc žrát olej a příšerně kouřil - 1litr oleje na 200 km. Zaklepané pístní kroužky na 2 válcích. Podivně se do jednoho válce nasála matička a do druhého podložka, zajímavé. No a ke vší mé smůle jsem prošlápl brzdovou trubku, když jsem to nejmíň potřeboval. Takže se vyplnilo - práce kvapná málo platná.
- kompletní výměna brzdových trubek, hadic a válečků, včetně lan ruční brzdy a výměna spojkové trubky, nové simeringy na poloosách
- oprava motoru - výměna vložek, sice jetých, ale v pořádku, nové pístní kroužky
- výměna rozvodů a rozdělovače + nové kabely
- zabroušení ventilů a výměna simeringů ventilů
- přetěsnění celého motoru
Samozřejmě seřízení a doladění motoru
Výsledek prosinec 2015: najeto 8.000 km od opravy, bez dolévání oleje, neubývá, nikde ani kapka, nekouří a jede
Doplňuji další opravy 2015. Vzhledem k málo pečlivé opravě motoru, kdy se mi do válců nasála spadlá matička a podložka, jsem musel opravu uskutečnit znovu, motor začal strašně moc žrát olej a příšerně kouřil - 1litr oleje na 200 km. Zaklepané pístní kroužky na 2 válcích. Podivně se do jednoho válce nasála matička a do druhého podložka, zajímavé. No a ke vší mé smůle jsem prošlápl brzdovou trubku, když jsem to nejmíň potřeboval. Takže se vyplnilo - práce kvapná málo platná.
- kompletní výměna brzdových trubek, hadic a válečků, včetně lan ruční brzdy a výměna spojkové trubky, nové simeringy na poloosách
- oprava motoru - výměna vložek, sice jetých, ale v pořádku, nové pístní kroužky
- výměna rozvodů a rozdělovače + nové kabely
- zabroušení ventilů a výměna simeringů ventilů
- přetěsnění celého motoru
Samozřejmě seřízení a doladění motoru
Výsledek prosinec 2015: najeto 8.000 km od opravy, bez dolévání oleje, neubývá, nikde ani kapka, nekouří a jede
Mazlík/Škoda 120 L - komentáře:
16:51:50
01.02.2014
01.02.2014
srdcar 120L
-> šadesa: Sám jsem si je navrhnul a nakreslil a soustružník udělal. Na internetu je firma, která je dělá, ale ne tak, jak jsem já chtěl a navíc jsou z duralu." distancni-podlozky.cz " , tady je dělají, různé tloušťky. A taky mě docela odradila cena, 730 Kč za kus. Mě vyšel kus na polovinu ceny, ale bylo přes kamaráda.
15:33:15
01.02.2014
01.02.2014
šadesa
-> srdcar 120L 31.01.14 21:11:49: a ty podložka se dají sehnat nebo je máš dělaný
21:11:49
31.01.2014
31.01.2014
srdcar 120L
-> šadesa: Souhlas, jsou tam 2,5 cm vysoké ocelové podložky na změnu rozteče, jsou utažené na původní šrouby. Kola mají ET 38, 5,5 palcové 13-tky, šrouby do podložek na uchycení kol. Pneu 175/70-13. Proti původním kolům nešly skoro ven. Rozdíl v rozchodu 2 cm plus.
20:24:42
31.01.2014
31.01.2014
srdcar 120L
Tak pro ty, co by měli zájem, jsem našel následující schémata, je to včetně součástek:
- níže zmiňovaný indikátor napětí baterie a dobíjení, má 12 ne 10 diod (10,5 až 16 V)
- automatický odpojovač elmag ventilu karburátoru v závislosti na otáčkách motoru
- automatický spínač motoru větráku chladiče v závislosti na teplotě motoru
je to z Amatérského rádia, dobové články
vložil jsem to i se schématy do sekce ,,články"
- níže zmiňovaný indikátor napětí baterie a dobíjení, má 12 ne 10 diod (10,5 až 16 V)
- automatický odpojovač elmag ventilu karburátoru v závislosti na otáčkách motoru
- automatický spínač motoru větráku chladiče v závislosti na teplotě motoru
je to z Amatérského rádia, dobové články
vložil jsem to i se schématy do sekce ,,články"
20:11:53
31.01.2014
31.01.2014
šadesa
pod těma kolama s feldy máš podložky?
20:09:28
31.01.2014
31.01.2014
srdcar 120L
-> kraska98: Ne, to mi montovali ještě v bývalých AZNP v K. Varech.
16:54:11
30.01.2014
30.01.2014
kraska98
-> srdcar 120L: Střešák jsi tam dával ty ?
16:18:05
30.01.2014
30.01.2014
srdcar 120L
-> kraska98: To jsou zeleně svítící digitální hodiny, koupil jsem je v Německu asi před 20 lety, v pohodě fungují. Nad nimi, je to trochu špatně vidět, je 10-ti diodový ukazatel dobíjení, moc dobrá věcička. Vždy svítí max. 2 diody, aby to tak nerušilo. Já tam mám červeně svítící diody, ale může být jakákoliv barva, co vyhovuje, klidně i kombinace pro odlišení. Na výrobu není moc složitý, ukazuje po 0,5 Voltu. Když bude mít o schéma někdo zájem, klidně ho sem dám. Nalevo od hodin je elektrický tlakoměr oleje v motoru, napravo je hrubý ukazatel dobíjení. Místo něho bych chtěl dát teploměr na olej ve vaně, budík jsem sehnal, ale čidlo k němu zatím ne.
22:05:47
29.01.2014
29.01.2014
kraska98
-> srdcar 120L: Nenech si do toho kecat.K čemu slouží ten displej uprostřed těch dvou budíku ?
19:37:32
29.01.2014
29.01.2014
srdcar 120L
-> LUKAS: Mám tam to, co vyhovuje mě.
19:36:01
29.01.2014
29.01.2014
srdcar 120L
-> kraska98: No tak je pravda, že v horku ženou spíš horký vzduch, ale aspoň se hne. Holt klimoška to není.
19:34:07
29.01.2014
29.01.2014
srdcar 120L
-> šadesa: Celkem 9x300 ml. Protože sice mám stříkací pistoli, ale zatím nemám kompresor a taky místo na něj v garáži. Nejdřív jsem si myslel, že opravím jen to, co nejvíc hořelo a nakonec z toho bylo celé autíčko.
10:35:20
29.01.2014
29.01.2014
Placko
-> kraska98:
10:33:13
29.01.2014
29.01.2014
LUKAS
-> srdcar 120L: chcelo by to "upratat" tu palubnu dosku
20:27:49
28.01.2014
28.01.2014
kraska98
-> Placko: Mě spíše příjde že ty větráky v létě jenom víří horký vzduch,než aby chladily
19:47:59
28.01.2014
28.01.2014
šadesa
kolik sprejů padlo
19:07:55
28.01.2014
28.01.2014
Placko
tie vetráky su boží
13:57:47
28.01.2014
28.01.2014
kraska98
Ten lak vypadá slušně,ani nejde poznat že to je sprejem.Ten interier je taky hustý.
07:26:52
28.01.2014
28.01.2014
thomaskounic
Jsem rád, že se zase někdo další věnuje škodovkám v našem na škodovky chudém kraji, přeju hodně úspěchů !
20:26:29
27.01.2014
27.01.2014
srdcar 120L
-> minno 27.01.14 08:03:19: Jo, byla celá stříkaná, sice spray, ne pistole. Nárazníky přestříkané lesklou černou syntetikou. Ty ventilátory byly moc dobré v létě pařácích, hlavně když jsem stál někde v koloně. Mám je udělané jako dvojrychlostní, takže na asi 1/3 a naplno. Móóóc dobrá věc. Když nebyla klimoška.
Až se zmátořím po svátkách, navýším kredit na fotky a dal bych sem jak to vypadalo, když jsem ho opravoval.
Asi před týdnem se mi povedlo protáhnout bowdeny ručky přes zadní štíty, byly tam původní z r. 1985, takže po shánění včera dorazily nové štíty i s novými lany, simeringy na poloosy, nové pakny, při jednom jsem pro sichr koupil i nové válečky průměr 27,5 mm z VW, ( staré průměr 22 mm, které tam byly 3 roky, už začaly téct, nic to nevydrží tak, jako dříve), novou kapalinu a dnes jsem si hrál, jak malý kluk. Po menší úpravě štítů tam válečky jdou. Současně jsem měnil i kapalinu ve spojce, byla taky pěkně černá. Teď doufám, že bude na nějakou dobu pokoj. Mazlík brzdí jako čert.
Až se zmátořím po svátkách, navýším kredit na fotky a dal bych sem jak to vypadalo, když jsem ho opravoval.
Asi před týdnem se mi povedlo protáhnout bowdeny ručky přes zadní štíty, byly tam původní z r. 1985, takže po shánění včera dorazily nové štíty i s novými lany, simeringy na poloosy, nové pakny, při jednom jsem pro sichr koupil i nové válečky průměr 27,5 mm z VW, ( staré průměr 22 mm, které tam byly 3 roky, už začaly téct, nic to nevydrží tak, jako dříve), novou kapalinu a dnes jsem si hrál, jak malý kluk. Po menší úpravě štítů tam válečky jdou. Současně jsem měnil i kapalinu ve spojce, byla taky pěkně černá. Teď doufám, že bude na nějakou dobu pokoj. Mazlík brzdí jako čert.