skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto zakoupili v roce 2004 můj strejda s otcem od staré paní, které zemřel manžel a auto od té doby stálo v garáži. Bylo v top stavu, i z motoru se dalo jíst, ale po dědkostylu byl výkonově na odpis …
To byla jedna z prvních věcí, co se měnila, auto dostalo motor a převodovku ze Škody 125.
Po nějakém čase proběhla výměna přední nápravy za repasovanou, ale stále se šnekem, přibyl šíbr a pár dalších drobností. V roce 2005 proběhla zástavba LPG a snížení hlavy, ať to jede … Po nějakém čase prdla hlava a auto bylo osedláno dalším motorem, opět 105, ale jela celkem slušně.
Pak se toho na autě už moc nedělo a když v roce 2013 skončila technická, tak se auto dalo do depozitu a odstavila se.
Po skoro dvou letech jsem se auta ujal já a začal jsem s oživováním. Převařil jsem nápravnici na hřebenové řízení, sehnal jsem favo motor a po menší údržbě a úpravě ho úspěšně voperoval.
Dále proběhly už jen menší úpravy v interiéru a údržba na technickou.
Auto dne 13.8.2013 úspěšně absolvovalo technickou kontrolu a já se mohl začít vozit.
Škoda 105L (M1)
RV: květen 1984
Odstín barvy: Šípková červeň 8125
Aktuální motor:
781.135
KP cca 10.1-10.2:1
hlava -1.2mm
vačka chovanec 265/265
slícované kanálky
Výfuck - nerezový Made in Romotop
Karburátor Š130 + víko Tatra 613
Rozdělovač 105 + pružinky 120
Přední náprava:
Široká s hřebenovým řízením
Brzdy: 2 pístky (brzy budou 4 pístky)
Zadní náprava:
Vlečná vyztužená dle LA
Převodovka: 5q SP 3,9
Brzdové válečky: 22mm
Pneu:
YOKOHAMA 175/70 R 13 A DRIVE
Plány do budoucna:
Nainstalovat Koliňák - Splněno
Nové rádio a repro Pioneer - Splněno
Reduktorový startér - Splněno
Nové rozvody brz + čtyřpístky
Dovařit zadky vnitřních prahů
Napojit relátka světel
Načernit Stropnici
Časem celolak
PS: KOUPÍM POLIČKU POD GL PALUBNÍ DESKU.
To byla jedna z prvních věcí, co se měnila, auto dostalo motor a převodovku ze Škody 125.
Po nějakém čase proběhla výměna přední nápravy za repasovanou, ale stále se šnekem, přibyl šíbr a pár dalších drobností. V roce 2005 proběhla zástavba LPG a snížení hlavy, ať to jede … Po nějakém čase prdla hlava a auto bylo osedláno dalším motorem, opět 105, ale jela celkem slušně.
Pak se toho na autě už moc nedělo a když v roce 2013 skončila technická, tak se auto dalo do depozitu a odstavila se.
Po skoro dvou letech jsem se auta ujal já a začal jsem s oživováním. Převařil jsem nápravnici na hřebenové řízení, sehnal jsem favo motor a po menší údržbě a úpravě ho úspěšně voperoval.
Dále proběhly už jen menší úpravy v interiéru a údržba na technickou.
Auto dne 13.8.2013 úspěšně absolvovalo technickou kontrolu a já se mohl začít vozit.
Škoda 105L (M1)
RV: květen 1984
Odstín barvy: Šípková červeň 8125
Aktuální motor:
781.135
KP cca 10.1-10.2:1
hlava -1.2mm
vačka chovanec 265/265
slícované kanálky
Výfuck - nerezový Made in Romotop
Karburátor Š130 + víko Tatra 613
Rozdělovač 105 + pružinky 120
Přední náprava:
Široká s hřebenovým řízením
Brzdy: 2 pístky (brzy budou 4 pístky)
Zadní náprava:
Vlečná vyztužená dle LA
Převodovka: 5q SP 3,9
Brzdové válečky: 22mm
Pneu:
YOKOHAMA 175/70 R 13 A DRIVE
Plány do budoucna:
Nainstalovat Koliňák - Splněno
Nové rádio a repro Pioneer - Splněno
Reduktorový startér - Splněno
Nové rozvody brz + čtyřpístky
Dovařit zadky vnitřních prahů
Napojit relátka světel
Načernit Stropnici
Časem celolak
PS: KOUPÍM POLIČKU POD GL PALUBNÍ DESKU.
skodovkarkuba/Škoda 105L - komentáře:
19:11:26
16.11.2014
16.11.2014
miguelias
áá tuhle znám ze suchdolu
12:59:28
04.10.2014
04.10.2014
Tom755
Pecka a hlavně ta barva jí sluší
11:39:09
04.10.2014
04.10.2014
SkodovkarKuba
Cesta zpět 175 km, naložené auto věcma, 3 osoby na palubě a metrák brambor v kufru
10:16:16
26.04.2014
26.04.2014
peter55
-> SkodovkarKuba:
09:52:04
26.04.2014
26.04.2014
SkodovkarKuba
-> peter55: Díky, to denní svícení tam teď sice moc nepasuje, ale zase šetří dobíjení, žárovky a i něco málo plynu... + automaticky se rozsvěcují, takže o starost méně ...
19:15:12
25.04.2014
25.04.2014
peter55
-> SkodovkarKuba: svetla jej pristaly,len daj dole tie diodove svetla co mas blisko tych okruhlich svetiel,neako mi tam neladia ,inak pekne spravena praca na aute
15:56:57
16.02.2014
16.02.2014
SkodovkarKuba
-> Vojtisek: ta už tam je hooooodně roků
15:43:43
16.02.2014
16.02.2014
Vojtisek
Ta nahá baba na zpětným zrcátku
17:34:11
19.12.2013
19.12.2013
Kocvin
-> vhml: To je pro mě velmi dobrá zpráva..
17:28:00
19.12.2013
19.12.2013
vhml
-> Kocvin 19.12.13 11:21:30: nedostává vůbec nic. Funguje to naprosto bez problémů dlouhodobe.
17:13:09
19.12.2013
19.12.2013
SkodovkarKuba
Tu je foto staré hlavy a těsnění co na plyn nalítala něco kolem 12-1
3 tisíc.
3 tisíc.
16:35:49
19.12.2013
19.12.2013
Kocvin
Tak to se do toho taky asi pustím, když to říká i -> MOLSO: že vydrží
11:46:45
19.12.2013
19.12.2013
MOLSO
-> Kocvin: prdlajs ten motor nie je ziadna sracka .... on vydrzi ;)
11:38:18
19.12.2013
19.12.2013
Czkedar
Pekna, pri koukani na fotky vidim NJ, tak ani neni z daleka :D
11:31:25
19.12.2013
19.12.2013
SkodovkarKuba
KP by měl být kolem 10:1 - 10,1:1 takže žádná hrůza, ale pro jistotu jsem tam dal těsnění Victor Reinz. Jak vypadají písty nevím, ale výkon to neztrácí, takže asi OK. Ale výfuk dostává teplotně zabrat ( ale to i před snížením), z něho se loupou dosti hrubé vrstvy oxidů a takový pěkný červený prášek :-D
11:21:30
19.12.2013
19.12.2013
Kocvin
To jsem netušil.. Ale lpg má pry vyšší teplotu hoření a když snížíš hlavu tím se teplota ještě zvýší.. Co pak písty atd? A celkově musí ten motor dostávat kouř jak hovado..
11:19:01
19.12.2013
19.12.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Kocvin: díky vyššímu oktanovému číslu je to výhodne líp to jede a klesne i spotřeba, jen to těsnění pod hlavou