skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak už asi mnozí vědí, tak už se nějaký ten pátek krom škodovek velice zajímám především o historická vozidla a zejména pak nákladní a autobusy, o ty asi nejvíc a v čele s autobusovou legendou " ŠKODOU 706 RTO". Po mnoha kladných ohlasech zdejších škodvkářů k mojí činnosti jsem se rozhodl založit kartu, ve které budete moci sledovat moji nelehkou cestu ke kýženému cíli.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Po nekonečném, takřka dvouletém intenzivním shánění vhodného autobusu k renovaci, objíždění všemožných lidí, vetešníků a opuštěných autobusů jsem cca v prosinci 2008 narazil na inzerát jednoho veteránisty a renovátora, který z neznámých důvodů rušil svou sbírku veteránů a mimo jiné prodával 5ks autobusů v různém stavu před renovací. Po telefonické domluvě jsem se jel na utobusy podívat, o co se vlastně jedná. Jenalo se o 3ks Erťáků ( Škoda 706 RTO) a 2ks Karosy ŠD11.
Průměrný stav všech vozidel odpovídal ceně, tak jseme se po několika telefonátech při další návštěvě začátkerm ledna 2009 dohodli, sepsali smlouvy na autobusy, které mají papíry ( jedna Karosa a jeden Erťák) a jeli s tátou domů.
Sjednali jsme místo k dočasnému uložení, než se doma dodělá odpovídající přístřešek a domluvivi dopravu.
Během března jsme se ještě na místo párkrát vydali autobusy po několikaletém spánku uvést vchod, nebo alespoň uschopnit k tažení a možnosti natlačení na podvalník. Na těchto léčebných cestách mě prozměnu doprovázel a výrazně pomáhal zdejší Targa, kterému tímto veřejně děkuji za obětavou pomoc, zejména při likvidaci kočky, která vlezla do kufru modré karosy ŠD a chcípla tam, páč už netrefila ven a v krabici s novými díly tlela zřejmně několik měsíců, páč po otevření inkriminovaného kufru zápach drtil nosní přepážku a obracel celý pajšl naruby...
Z celkového počtu 5ti kusů se nám podařilo 4 nastartovat a 3 byly nakonec samohybné. Ten pátý jsme ani nesprovozňovali, páč měl polorozebraný motor a bude na díly, aleten čtvrtý, do kterého jsem vkládal největší naděje na pohyb nám zasadil potupnou ránu pod pás, páč po půldením obskakování krásně chytnul, ale po zařazení rychlosti a puštění spojky se nic nestalo, páč jsme posléze zjistili, že nemá diferenciál a kardan se volně otáčí na zemi...Tohle ani jednoho z nás nenapadlo kontrolovat...
Vše ale dobře dopadlo a začátkem dubna se začalo s transportem na domluvené místo a do půlky dubna byly všechny autobusy na svém místě. Modrá Karosa ŠD11 u mě v práci, abych na ní mohl začít pracovat na zprovoznění a zbytek na blíže nespecifikovaném místě ve Východních Čechách.
Tady jedno video z prvních pohybů jednoho erťáka :)
Ještě jedna taková Vánoční náladovka z výměny hlav :)
Dnes 24.3.2010 jsem konečně absolvoval STK a přepis a modrá ešda je definivně moje :))
Tak a máme tu první výlet :) skoda-virt.cz/cz/.../1304 98-jarni-vylet-historickym -autobusem
Výlet dopadl velice dobře a zde je fotgalerie:
skoda-virt.cz/cz/.../221- prvni-jarni-vylet-historic kym-autobusem
A máme tu už druhý výlet :)
skoda-virt.cz/cz/.../1314 69-druhy-vylet-historickym -autobusem
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------
V září 2011 po někalikaletém vyjednávání zakoupen konečně slušný a kompletní linkový RTO, kde se dá počítat s reálně proveditelnou renovací.
Video z parkování
.
.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Leden 2014, Nevysvětlitelnou náhodou zakoupen RTO LUX 1969, parkující 3 km od Chrudimi, papíry v depozitu, původní spz zachována, proběhla trysková oprava a stále ještě probíhá přestavba zpět na autobus, bylo to přetypováno na obytný automobil 8+1, tak to typuju zpět. Jak bude trochu času tak snad dodám víc fotek z akce . Kdo mě však zná, tak ví, že to ale asi je tak hned nebude...
.
.
.
.
Vojtik / autobusy - komentáře:
20:24:05
17.12.2009
17.12.2009
Vojťas
-> Vojtik: to je stejne sileny rozebirat motor u autobusu :-) to uz je jina liga
20:14:31
17.12.2009
17.12.2009
Vojtik
-> 1560: a kdo jsi ty?
16:00:19
17.12.2009
17.12.2009
1560 - zrušená registrace
"na k-reportu jsem pečenej vařenej jako „vojtik_rto“ "
Jo tak to jsi ty :-)
Jo tak to jsi ty :-)
20:07:50
15.12.2009
15.12.2009
Doyle
krásný koníček i když asi dost náročný, ale ta radost z toho, že ten kolos dokážeš po tolika letech rozpohybovat musí být parádní.A jestli uděláš i tu vlečku, no to bude šupa.Držím palce a snad někdy uvidím naživo
18:24:51
15.12.2009
15.12.2009
Martin-pce
-> Vojtik: uz se tesim na vyjizdku :)
18:17:11
14.12.2009
14.12.2009
Vojtik
-> Hřib: Já vim, na k-reportu jsem pečenej vařenej jako "vojtik_rto" a s Jurou jsem to řešil, ten použil silentbloky z Avie, což je velice elgantní řešení, poslal mi veškeré fotky a rozměry atd... Budu to realizovat až při kompletní GO, tohle je jen jako provizorní řešení, když už to bylo rozdělaný. Bylo to za půl hodiny hotový a nic to nestálo Teď je priorita zprovoznění motoru
19:34:40
13.12.2009
13.12.2009
Kaprof-Pisařík
-> Vojtik: už jsme o tom kecali na Doksech ale bravo chlape jen tak dal:o))
19:25:34
13.12.2009
13.12.2009
stika87 - Maschinenführer
mazec nove fotky. jen tak dal
18:40:36
13.12.2009
13.12.2009
Hřib
-> Vojtik: ty silentbloky na motor se řešily na k-rep., JuraOV - zelená ŠL - asi ví víc - jinak taky obdivuju a držím palce
21:00:44
12.12.2009
12.12.2009
Vojtik
Díky za chvály, barva je ze spreje a prodávaj to celkem běžně v drogeriích a barvách atd, je jí docela dost odstínů, takže na filtrbox by asi taky měla bejt. Jinak pokud dobře dopadne oprava motoru - v pondělí budu čistit blok a jiné hlavy, lepit díru v bloku a možná i montovat hlavy, tak budu moct nalejt fridex a zazimovat ji a na jaře bych udělal nějakej zájezd za režijní cenu, tak dám kdyžtak včas vědět :) Jinak asi až Hrocháč
20:04:00
12.12.2009
12.12.2009
venca5
Táto záľuba sa mi veľmi páči...tento rok som videl takýto zrenovovaný autobus RTO na autosalóne v Nitre...nádhera... . Tak veľa úspechov, nech sa aj tebe niekedy podarí takto vystavovať..
17:10:32
12.12.2009
12.12.2009
rubigall
Nevieš robia tú kladivkovú aj v otieni ako ju má škoda 1000 mb na vzduchovom filtry?
16:20:07
12.12.2009
12.12.2009
stika87 - Maschinenführer
cau no krasne to dvas do kupi :) kdy ze se to jede na tu dovcu ? :)
13:58:09
12.12.2009
12.12.2009
Jožynek
-> Vojtik: čo je zač ten výrobca tej kladívkovej? vyzerá to pekne, tak "dobovo"
13:23:35
12.12.2009
12.12.2009
j_j
nekonečnej respekt ! jen bych se chtěl zeptat jeslti ta kladívkovka je ze spraye díky moc..
13:31:45
09.12.2009
09.12.2009
gixxer
Prajem vela stastia a trpezlivosti pri renovacii. Keby ste mali zaujem rozsirit svoju zbierku o prives KAROSA B 40, mozem poskytnut blizsie informacie
www.veterany.eu/?p=1832
www.veterany.eu/?p=1832
20:12:57
13.11.2009
13.11.2009
Vojtik
-> Gemini: Díky, asi pojedu na výlet...třeba někam k vodě
20:40:26
11.11.2009
11.11.2009
Gemini
si blázen tož hodne štestí s tím Pertinaxem..
13:09:12
31.10.2009
31.10.2009
techgen
Vela stastia
15:53:16
22.10.2009
22.10.2009
radekp
-> Vojtik: Takové renovace musí lézt šíleně do peněz,že? Plánuješ autobusy po renovaci nějak využít? Myslím jinak než zase uskladnit, propůjčit do muzea?