skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předehřívání motoru
prohledat
25 příspěvků (zobrazeno 1 až 25) od 11.10.2004 do 29.06.2005, založil/a
21:55:46
29.06.2005
29.06.2005

PeterP136
-> COL: Ak to uz ma lambdu a RJ, tak mas pravdu. Ale univerzaly musia ist namontovat do hocicoho. AK nieco take znovu uvidis, tak daj prosim ta vediet. Ja to vidim raz za pol roka v inzeratoch, ale vzdy je to uz predane, ked volam.
21:04:42
28.06.2005
28.06.2005

COL
za 15 a za cca 10 jsem je videl ve vyprodeji u autorizovanyho distributora, bylo to neco do skodovky, ale uz je pryc. Uvazoval jsem o tom, ale pak jsem to zavrhl, uz bych mel v motorovym prostoru moc kramu. Dalsi vec je, ze ta moderni topeni se ovladaji po vyhradne CANu, a bez datasheetu s popisem zprav je to k nicemu.
20:20:40
28.06.2005
28.06.2005

PeterP136
-> COL: Odkial novy za 15? Mozno este tak teplovzdusny, ale co viem tak nove teplovodne su za 40tsk (teda tak 30tkc).
Ale ak mas info kde taky dostat, tak sem s nim. Ked sa zima opyta, tak si budem akurat duchat do labiek :).
Ale ak mas info kde taky dostat, tak sem s nim. Ked sa zima opyta, tak si budem akurat duchat do labiek :).
10:33:40
28.06.2005
28.06.2005

DuriQ
k tomu trabiku... neviem naco by som nosil zo sebou inekcnu triekacku z ihlou
ono jednoducho staci odpojit hadicu vediacu vzduch do karbecu fuknut tam trochu benalu a zatiahnut sytic a startovat nemal som problem nastratovat ani v -25
ofsem zapalovanie musi byt tip top
este pri zlom zapalovani sa existovalo riesenie priameho vstreku
vybrali sa sviecky cvrklo sa do valcov trochu benalu nahodili sa sviecky a zarucene to chytilo
pokial nezmrzol bezin ale to by uz bola hodna kosa... 






10:26:11
28.06.2005
28.06.2005

DuriQ
zbytocne vyhodene peniaze a strata casu... za ty prachy si spravim radsej GO motora
a chcem vidiet niekoho ako bude rozhadzovat motor upravovat blok pre vystup a ulozenie ohrevu a pod. pekna vtakovina pokial to nemate uz tovarensky spravene ale nevravim ze sa to neda spravit


10:13:03
28.06.2005
28.06.2005

COL
K tomu trabantu (z lazo.czechian.net/) : ""Automobily Trabant nemají akcelerační pumpičku v karburátoru. V normálním provozu toto zařízení není vůbec zapotřebí, ale při delším odstavení vozidla, obzvláště za mrazů, jsou někdy potíže se spouštěním prochladlého motoru. I při použití sytiče se musí nechat motor několikrát protočit, aby se do válců dostala dostatečně obohacená směs. Můžeme si však vypomoci velmi jednoduchým způsobem. Do pryžové hadice, která jde od čističe vzduchu k sacímu hrdlu karburátoru natrvalo zatlačíme obyčejnou jehlu z injekční stříkačky ve sklonu ústícím do sacího hrdla karburátoru. Před spouštěním vpravíme 1 až 2 cm3 čistého benzínu injekční stříkačkou do sacího potrubí a tím si usnadníme spouštění motoru. Ještě lépe je sice před spouštěním vstříknout do sacího potrubí "éter", který je snadněji odpařitelný ale benzín postačí také. Nejlépe se hodí technický benzín a malá lahvička s injekční stříkačkou může být stále ve voze.
""
""
09:20:37
28.06.2005
28.06.2005

COL
Nebo proste pouzit pridavny topeni, co se dava do novejsich aut, jede to bud na naftu nebo na beno, ma to vlastni vodni cerpadlo atd... A hlavne to neohriva elektrickou energii, takze nepotrebuju zasuvku.... Zajimalo by me kolik to stoji na vrakaci. Cena novyho 15-50tkc.
23:46:32
27.06.2005
27.06.2005

Wenc@
jj,
jsem viděl na parking placu ůplně nekompromisní bábu(220 kg),která měla Trabiho s takovejma těma strašnejma chlupatejma modrýma potahama(myslim,že toho dostala tak 50,rozstříhala,a nalepila tzv.: fšudemožně
).ta usedla do trabiho a jala se startovat.Trabi jen lechce zachrchlal.Bába to prubla asi 30x,pote vytáhla z kufru ušmudlaný kanystr,koňskou injekční stříkačku,probodla kanystřík,nasála tekutinu(do tý injekce,ne do pusy
)otevřela kryt motoru,(ten byl taky celej womotaney tou chlupatinou...)bodla stříkačku někam mezi chlupatinu,nasedla,a radostně(tak asi na 1/2 válce
)wodjela.
no,řeknu vám, to byl teda harTcore zážitek...
jsem viděl na parking placu ůplně nekompromisní bábu(220 kg),která měla Trabiho s takovejma těma strašnejma chlupatejma modrýma potahama(myslim,že toho dostala tak 50,rozstříhala,a nalepila tzv.: fšudemožně




no,řeknu vám, to byl teda harTcore zážitek...
11:24:53
12.10.2004
12.10.2004

Luděk
-> King2: kdepak,uvědom si,že použití tlačítka na aktivaci otřikovačů a tím stříknutí plnohodnotného paliva do karburace mohlo tak trochu nahrazovat plnění motoru NOSem,protože přineslo značný zátah

10:14:25
12.10.2004
12.10.2004

King
2 Ludek: Zkuseni motoriste zajiste meli na spinaci ostrikovacu prelepku "nepouzivat!" , kdyz auto pujcovali manzelce

16:08:48
11.10.2004
11.10.2004

Luděk
zkušení motoristé jezdící na technický benzín i v těch nejhorších povětrnostních podmínkách měly na tyto těžké starty v nádobce ostřikovače skel normální benzín a před startem dopřáli motoru plnohodnotné palivo

16:06:22
11.10.2004
11.10.2004

minno
-> King2: hustéééééé

15:53:49
11.10.2004
11.10.2004

King
2 minno: Tohle predehrivani meli napr. i stary dobry vartasy. Fakt - jeden manik mi vypravel, ze kdyz jezdil na technickej benal, neslo to vetsinou v mrazu zazehnout, takze se vzaly noviny, zapalily se a vzniklou pochodni se malinko ohral karbec a strikackou se do sani vstriknul alespon Special. Toto opatreni zvysovalo sance na zazehnuti one dymovnice (a taky sance, ze lehne popelem :)
15:15:14
11.10.2004
11.10.2004

minno
-> King2 11.10.04 11:41:35: no presne to zariadenie na predhrievanie vzduchu som myslel :-)
14:18:24
11.10.2004
11.10.2004

Petr Šťastný
myslim že ve Finsku to je běžná výbava aut. U baráku maj antoníčky se zásuvkama na připojení. Má to časovej spínač.
13:33:52
11.10.2004
11.10.2004

Luděk
-> King2: a paxe z vyrovnávací nádržky a z ponornýho vařiče stane krásnej svařenej slepenec,čili skulptura

13:33:29
11.10.2004
11.10.2004

Martin
Podobnou věc jsem viděl na žigulovi. A mám dokoce takovej dojem, že se to tu již kdysi probíralo...
11:51:22
11.10.2004
11.10.2004

King
2 Jirik: Jo bude :) Za par vterin se vyvari voda v expanzce a.......
11:45:37
11.10.2004
11.10.2004

Jirik - zrušená registrace
A když dám ponornej vařič na dvě hoďky do vyrovnávací nádržky ? By mohlo fungovat ne ?
11:41:35
11.10.2004
11.10.2004

King
2 Minno: Myslim, ze debata je o predehrivani bud chladici kapaliny nebo aspon oleje ve vane motoru. Ty mas na mysli pravdepodobne predehrivani vzduchu v sani - bud "jezkem" = radiatorek na 12V umistenej pod klapkou, kterej po startu predehriva smes aby nekondenzovala v sacim potrubi. Nebo system vyhrivani saciho potrubi chladici kapalinou , kterej je ovsem s nastupem MPI tak nejak passe (ci jak se to pise :). Obe zminene featury jenom zlepsujou chovani stud. motoru, ale na rychlost ohrevu motoru a startovatelnost moc velkej vliv nemaj....
10:53:04
11.10.2004
11.10.2004

minno
veď na nových autách býva štandardne nejaké predhrievacie zariadenie, ktoré sa na moment spustí keď sa ide štartovať studený motor, nie?
10:22:25
11.10.2004
11.10.2004

Saty
Já to používám na rolbě (Kässbohrer), je to topná spirála na 230V, nahřivá se to tak 2hodinky, ale pak po startu je motor zahřátý za chvíli. Bez nahřívání to musím tak 20 minut nechat bežet na volnoběh.
10:09:30
11.10.2004
11.10.2004

VeTeV
-> Jirik: staci kdyz se kolem motoru obtocis na noc a bdes to zahrivat

09:27:49
11.10.2004
11.10.2004

Baghira
Máme to na ještěrce v práci. Je to topná spirála kolem motoru napojená na noc do zásuvky s termostatem asi na 80°C, stálo to asi 7000,- tušim a na zimní starty je to teda padáda.
09:15:54
11.10.2004
11.10.2004

Jirik - zrušená registrace
Někde jsem četl o nějakém novém pidizařízení, které předehřívá kapalinu a těleso motoru, byly tam obrázky instalace na Golgu IV. Stálo to teda nehorázný prachy. Používají to už hodně dlouho řidiči kamionů a náklaďáků, ono vůbec je tenhle vynález dost starej. Nevíte jak by to šlo udělat do šáde ? V garáži by mohla bejt spirála i na 230
. Víte jaká by to byla krása, když by to chytalo hned, bez sytiče, a hned to v chladných měsících topilo ?
