skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dotaz na startovani motoru ze 136
prohledat
15 příspěvků (zobrazeno 1 až 15) od 09.06.2004 do 21.06.2004, založil/a
09:26:03
21.06.2004
21.06.2004

King
2 Vasek: Popisujes standardni chovani studenyho motoru. Proste fyzikalni zakony plati i na studenym motoru a v nasem pripade je smes opoustejici difuzor karbu stechiometricka (lambda=1) , ale po kontaktu se studenyma stenama sani dochazi ke kondenzaci na stenach a do valcu dorazi smes uz znacne ochuzena a prave pri akceleraci, kdy by teoreticky mela pomoct akceleracni pumpa, se ve studenym sani zazrak nekona a tak hopsame :) . Tohle plati na spravne sestelovanym karburatoru (bohatost) se spravne nastavenym volnobehem. Proto hloupy vyrobce obdaril shade syticem, bohuzel v nasem pripade na principu pridavne karburace. Proti ochuzeni dale bojujeme vyhrivanym sanim a dale, nechtene, nastavenim karbu na bohatou smes, popr. ucpanym vzduchovym filtrem simulujeme funkci priveroveho sytice. Cukani studeneho motoru se da omezit i perfektni funkci zapalovani tzn. kdy zapalovaci soustava ma velkou rezervu a je schopna zazehnout i obtizne zapalitelnou chudou smes. Stejne tak se da klasicky chovani studenyho motoru omezit zvetsenym predstihem, ale pro teplej motor to bejva uz predstih velkej. Znam spoustu lidi, co odprisahnou, ze nasartujou bez sytice a auto hned drzi volnobeh, ale pri blizsim zkoumani vyslo najevo, ze presne ani netusi k cemu jsou stelovaci prvky na karbu, cili pokud mel teplej motor volnobeh skoro 1200 a s povolenym sroubem bohatosti, pak fakt neni problem s udrzenim volnobehu na studenym motoru. Samozrejme s karbem v dobrym stavu, se zapalovanim v dobrym stavu, spravnym prubehem predstihu a dobrym stavem motoru to chovani studenyho motoru nebude takova tragedie jak je videt na 90pct skodivek :) Ale bude-li mi nekdo tvrdit, ze studenej motor shade na benal nepozna od teplyho, vysmiva se konstrukterskym snaham od prehistorie automobilismu az do vynalezu primyho vstriku do valcu, protoze i multipoint strikacky musej resit takovou malichernost jako je obohaceni smesi pri studenym motoru...
12:17:00
20.06.2004
20.06.2004

VAsek
Mne to dela ale to ze to bez sitice startuje blbe a kdyz to chytne tak se to uchlasta kdyz pridam plyn.Musim to startovat se syticem a jet na sytic jeste tak dlouho dokud se to poradne nezahreje to je kolikrat tak 2 km jinak to auto po stahnuti sityce v malejch tockach nechce vubec jet hrozne cuka.Musim mu dat plnej plyn a pak se to chvilku cuka a pak se chytne.Je to normalni?
16:03:15
14.06.2004
14.06.2004

BEYER - zrušená registrace
King2: to je sice mozne ale ja mam 130 karbec pretrysknuty 136 tryskami a to brutalne nieje... a rano znamena ze sa teplota pohybuje cca 15-20 stupnov a xces aj vlhkos vzduxu

14:16:15
14.06.2004
14.06.2004

King
2 Beyer: A co je to rano? Rano muze bejt v lete 25st a nebo taky skoro na nule :) Kdyz ma nekdo pretryskovanej karbec na brutalne bohato asi nemusi resit ochuzeni smesi zastudena.
09:24:34
14.06.2004
14.06.2004

BEYER - zrušená registrace
VAsek: rano ked to startujem tak zoparkrat slapnem na plyn ... brnk xfiilu to podrzim tak na 1500/ot. a idem ;o nyncem sytic...

12:40:28
13.06.2004
13.06.2004

JungleMan
Mam 125, a sytic musim pouzivat jen v zime. V lete me nezajima a jezdi to v pohode
21:50:04
09.06.2004
09.06.2004

Vojta - zrušená registrace
Kamos jede se syticem i par km. Ja nastartuju na sytic, jakmile vyjedu, zatlacim packu zpet a frcim. Motor 136 karbec novy SEDR.
17:11:52
09.06.2004
09.06.2004

Komár 1981
Kdo rika, ze budeme v budoucnu chladit motory vodou????
16:52:21
09.06.2004
09.06.2004

Saky
no ja bych si tak jisty nebyl.. nebot otepleni neprijde jako skokova zmena ale bude se pomalu zvysovat a automobilky budou postupne se zlepsovat a zlepsovat nebot budu muset ale mas pravdu ze zadne auto dneska to asi neda-)
16:25:58
09.06.2004
09.06.2004

King
2 Saky: Obavam se ze az bude diky globalnimu oteplovani 60 ve stinu, nerozdejcha to zadny auto bez rozdilu znacky, tridy i modelu :) Naopak shade budou ve vyhode, protoze diky tepelne kapacite 11l vody se posune o nekolik km jejich kolaps :) 2 Vasek: Tvuj problem muze vyresit napr. Labrosem zminenej LEKR nebo ho lze elegantne vyresit zastavbou lpg s prijemnymi doprovodnymi ekonomickymi efekty :)
15:47:00
09.06.2004
09.06.2004

Saky
jenze az bude v lete 60 tak skodovky vyjedou a ujedou tak 10km nez se uvarej.. a asi nebude tech co by to ridili..
15:34:45
09.06.2004
09.06.2004

Labros
ale možná za pár let při tomhle globálním oteplování tak až bude teplota v létě 60, tak škodovky už nebudou potřebovat sytič
15:33:50
09.06.2004
09.06.2004

Labros
tak si pořiď karburátor LEKR s automatickým sytičem, ať nemusíš hejbat páčkou - k tomu potřebuješ i sací potrubí 136
jinak nevím o autě s karburátorem, který by za studena nepotřebovalo sytič...
jinak nevím o autě s karburátorem, který by za studena nepotřebovalo sytič...
14:45:10
09.06.2004
09.06.2004

VAsek
sory ma tam byt motor ze 136
14:44:35
09.06.2004
09.06.2004

VAsek
Mam malej dotaz mam motor ze 1436 ve svy 120 a mam takovej mensi problem nebo mozna je to normalni ale chci se prece jen zeptat.Vzdycky kdyz chcu auto nastartovat tak musim prvne nechat auto zahrat pres sitic jinak se hrozne cuka.Jde neco udelat s timto abych nemusel pokazde startovat ze siticem je mi to divny v zimne to chapu ale ted v lete pokazdy davat sitic a nechat to tak 2 minuty zahrivat je divny.Dik za rady