favo 135 - 136

prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 04.05.2004 do 10.05.2004, založil/a
řadit dle data
15:03:18
10.05.2004
BEYER - zrušená registrace
PeterP136: no ja niekde vysnorym ten manual od auta ;) a dokonca to tu uz aj niekto daval na web ... ale nespomeniem si ;o kto ... keby som to necital netvrdil by som to... bolo to z knizky pre udrzbu ;o
14:38:40
10.05.2004
PeterP136
-> BEYER: 130mohli mozno naozaj jazdit na bezolovo, ale len specialne modely na zavody, ktore mali hlinikovu hlavu, pripadne ak MB urobila kvoli schvalovaciemu procesu aj nejaku malu seriu a podhodila ju nic netusiacim zakaznikom :). Klasicka liatnova hlava jedine po individualnej prestavbe na tvrde sedla. Teda aj liatina mohla jazdit na bezolovo, ale museli sa castejsie stelovat ventily :) a castejsie menit hlava za novu, neprasknutu :))).
10:16:51
10.05.2004
BEYER - zrušená registrace
martyCZ: s tou 130 sa mylis od r.v. 88 aspon vyvozne modely mohli jazdit na bezolovo ;o no ... a ja ho tam tam do 130 davam uz rok a plne bez problemov ;) a tiez mi pride troxu cudne ze by robyli na pase dve vezrie hlavy ... to by bolo troxu divne a hlavne nakladnejsie ;) ...
16:48:35
09.05.2004
Dušan
děkuji všem. moc jste mi pomohli4
11:15:37
05.05.2004
PeterP136
Alebo, vlastne mohlo ist o prve bloky 742.136, kde takto "pomalsich" zamestnancov MB upozornili, ze tam ma ist 8kanal :). Myslim, ze v ziadnej diskusii o tych 8mickach sa nikto nepochvalil, ze prave on je tym stastlivcom, ktory tu 8micku ma.
11:12:23
05.05.2004
PeterP136
Aby som svoju teoriu doviedol do konca, tak prave to, ze je na bloku vyrazena 8, znamena podla mna, ze tam nema ist 5kanal, ale 8kanal. Preco by sa vsak niekto snazil na blok 742.135(6) snazil niekto narvat 5kanal, to mi nedochadza. Takze mohlo ist o nejaky motor, s blokom na pohlad zamennym s napr. 742.130, ale urcenym pre nejaku 8kanalovu hlavu. Su to len domnienky, len skoda, ze ich asi tazko niekto vyvrati alebo potvrdi.
11:07:20
05.05.2004
PeterP136
-> martyCZ: Ked tak nad tym rozmyslam, tak vlastne preco tam mala byt ta 8? Jedine co ma napada, ci nejde o nejake zavodne motory, pripadne seriove kvoli zavodnym predpisom (aby sa splnila kvota seriovych vyrobkov), ktore mohli mat uplne inu hlavu nez favorit, ako su napriklad ta hlinikova hlava na blok, ktory nejde zohnat, liatinovy osemkanal a pod. Pravdepodobne islo o nejaku osemkanalovu hlavu ale ci islo skutocne o seriovu 136tku, ktora dostala motor ako darcek od favorita to uz asi nikto nezisti. Tomu, ze 136tky mali skutocne sedla, pripadne ventily z ineho materialu ako 135ky a ze sa skutocne odlisovali podla cisla na bloku motora (co mi pripada riadne za vlasy pritiahnute), uverim az ked si precitam z akeho povodneho materialu tato informacia pochadza. Vzlhadom na to ako manageri zaobchadzaju s informaciami a ako ich "ucasavaju" je mozne, ze to s tou 8mickou je o niecom uplne inom.
09:14:30
05.05.2004
martyCZ
-> Saky: to jo, ja jenom abych zpresnil to co jsem napsal drive



-> PeterP136: nevim, ale zrejme ten nekdo vychazel z nejakych zdroju. predpokladam ze takove machinace s cislama apod. by si tezko vymyslel. a pokud vim tak zadna 105/120/130 na bezolovou nejezdila takze to oznaceni bylo asi pro 136 :o)
23:12:46
04.05.2004
PeterP136
-> martyCZ: A uvedom si aka je to prdel, ked je informacia o hlave na bloku motora :). Takisto si neviem predstavit preco by MB robila dve verzie hlavy. A este by som rad videl taky motor, ktory tu 8micku ma. Ako som uz napisal, tak nielen sedla robli hlavu ochotnou chodit na bezolovo, ale aj dalsie veci ako neotacajuce sa ventily a ine materialy ventilov. Navyse ked vyvijali favo hlavu, tak ju robili preto aby bola schopna chodit aj na bezolovo. Zaujimalo by ma, kto a preco primiesal tu informaciu o potrebe olova pre 136tky.
22:52:42
04.05.2004
Saky
no to je jinymy slovy to co jsem psal..
21:09:26
04.05.2004
martyCZ
-> Saky: cituji skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=92 :

Od května 1987 zavedl výrobce číslování motoru novým způsobem. Nálitek příruby je rozšířen a číslo je ve dvou řádcích. V prvním řádku je sedmimístné pořadové výrobní číslo motoru ukončené hvězdičkou, v druhém řádku je třemi číslicemi udán typ motoru (105, 120, 130, 135, 136). Je-li za tímto číslem uvedena číslice 8, znamená to, že u motoru je upravena hlava válců (ze šedé litiny) pro použití bezolovnatého benzínu. U Š135 se identifikační kód 8 neuvádí, tento typ je určen pro trvalé používání bezolovnatého benzinu.



U vozů s motory Š742.136 je kód vyznačen jen v případě, že hlava má ventilová sedla z materiálu, který dovoluje provoz i na bezolovnatý benzin. Pokud u typu Š742.136 kód vyznačen není, je nutné užívat benzin olovnatý.
20:51:56
04.05.2004
Saky
135ka ma vybrani v pistech jinak je hlava stejna az na nektere rocniky kde se snad menil material sedel a i vacky sou myslim jine. .
20:19:22
04.05.2004
Zabak
podle literazury se 136 od 135 nijak neliší akorát ve tvaru pístů no aspon to tak píšou.52
17:43:27
04.05.2004
martyCZ
-> BEYER: nikdo netvrdi ze nejsou zamenne, jenom ze se muzou lisit :o)
16:46:47
04.05.2004
BEYER - zrušená registrace
Dušan: podla mna je to plne zamenne ;) pozri ked ti tam sadne hlava s feldy, fabky preco by nesla zo 135 ;) ale ako poznamenali poniektory hlava to byt nemusi aj ked moze ;o pozri tesnenie pod hlavou... a to vyhadzovanie vycka je sposobene bud nadmernym opotrebovanim motora alebo tesnenie vyka je uz v haji ;o mne robylo nieco podobne s tym vykom vymenil som nesnenie vycka a v poho ;) v najhorsom pripade ti mohol prasknut blok motora pokial viem ten je tiez xladeny vodou ci nie ;o ale to je mala pravdepodobnost teda neviem co si s tym robyl ;o
16:32:57
04.05.2004
PeterP136
Hlinikove snad ani nepraskaju. Mozu sa ohnut alebo byt prezrate, ale prasknut, to snad nie.

Hlavy zo 135 a 136 by mali byt uplne rovnake. Niekto moze oponovat, ale ak nie su upravovane, tak by okrem pripadneho farebneho oznacenia nemal byt v nich rozdiel.
13:06:17
04.05.2004
martyCZ
-> Alan: tak tak, hlinikove hlavy praskaji podstatne mit nez litinove, navic je mozna oprava
12:24:21
04.05.2004
Alan
no když ty to dělá tyhle věci tak to nemůsí bejt za každou cečnu prashlá palice,pravděpodobnější bude těsnení pod hlavou.
12:11:56
04.05.2004
Dušan
Potřebuju vědět jak moc jde zkombinovat 135ka ze 136kou. Mám motor 136 a zřejmě je prasklá hlava. Tak mě zajímá jsetli můžu dát palici ze 135ky. Případně do 135ky narvat válce s pístama a klikovkou ze 136ky. Trochu chaos ale jinak snadný. Jinak¨problém je v tom, že mě 136ka papá vodu a v oleji se objevila nejaká voda. Když to nastartuju jede na asi na 1 nebo 2 válce a odhazuje to olejoví víčko. Pleas pomoc
Extreme Tyres