skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
135 VS. 136
prohledat
50 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 03.05.2004 do 09.05.2004, založil/a
12:45:05
09.05.2004
09.05.2004

martyCZ
-> Tommy: aaaaano pane :o)
12:43:28
09.05.2004
09.05.2004

Tommy
2 martyCZ: Takze ten hnany hridel bych stejne potreboval z 5-kvaltu s prevodem 4,22 , chapu to spravne?
12:41:47
09.05.2004
09.05.2004

Tommy
2 martyCZ: Dik, ja jeste prevodovku rozebranou nemel, tak se radsi ptam
12:40:41
09.05.2004
09.05.2004

martyCZ
-> Tommy: musis vymenit i hnany hridel, a ten je u 4q - ze zrejmeho duvodu :o) - kratsi nez u 5q
12:53:13
08.05.2004
08.05.2004

Tom
-> Tommy: A kam dáš pátej kvalt,
to bys ho musel prodloužit.
to bys ho musel prodloužit.

12:42:51
08.05.2004
08.05.2004

Tommy
2 Tom: Ja se v prevodovkach nevyznam, tak se ptam. Mam totiz Garde s 4-kvaltem a chtel bych 5-kvalt se stalym prevodem 4,22 tak jsem myslel, jestli by nesel pouzit ten ze 4-kvaltu. Ale jak se divam, tak asi ne
12:21:57
08.05.2004
08.05.2004

Tom
-> Tommy: A kam dáš pátej kvalt,
to bys ho musel prodloužit.
to bys ho musel prodloužit.

11:25:20
08.05.2004
08.05.2004

Tommy
A co staly prevod 4,22 z Garde 4-stupnove prevodovky do 5-stupnove z Rapida?
11:04:50
08.05.2004
08.05.2004

Tom
Stálej převod z 5Q 4,22 a 3,9 je rozměrově stejnej.
Já mám 5Q na vlečnou 4,22 a mělo by to mít lepší odpich. Ale auto potřebuje na dosažení stejné rychlosti jako s 3,9 o 500 otáček více.
Já mám 5Q na vlečnou 4,22 a mělo by to mít lepší odpich. Ale auto potřebuje na dosažení stejné rychlosti jako s 3,9 o 500 otáček více.

23:24:34
07.05.2004
07.05.2004

Giacomo
-> Komár 1981: dík,zkusím se ho optat...
14:49:33
07.05.2004
07.05.2004

Komár 1981
To s tou vymenou staleho prevodu tu nekdo dela... myslim, ze bere 4,22 z 5q na kyvku a dava ho do 5q na Rapidovi... Mozna Martin o tom bude vedet vic...
07:36:29
07.05.2004
07.05.2004

wekky
-> Jacob: Všechno jde, ale musíš vyměnit celý hnaný hřídel, protože pastorek stálého převodu je jeho nedílnou součástí.
23:46:25
06.05.2004
06.05.2004

Giacomo
Jde předělat vlečka 5q na ze stálýho převodu 3,9 na 4,22? Mělo by to pak mít trošku lepší akceleraci (ale mnší max.),ne?
18:29:25
06.05.2004
06.05.2004

BEYER - zrušená registrace
martyCZ: jooo ;o
17:06:09
06.05.2004
06.05.2004

martyCZ
-> BEYER: toto bylo zpusobeno tzv. stalym prevodem, u 105/120 je 4.22, u 130/135/136 je 3.9. vsechny ostatni prevody jsou stejne.
-> wekky: jasne, mas pravdu, garde melo vlecku, ale 4.22 (zmatla me ta vlecka) :o)
-> wekky: jasne, mas pravdu, garde melo vlecku, ale 4.22 (zmatla me ta vlecka) :o)
14:52:37
06.05.2004
06.05.2004

BEYER - zrušená registrace
martyCZ: mal si na mysli sprevodovanie 1,2, a 3q-tu ? lebo ked si porovnam napr. 5q zo 125 a 5q zo 130 tak tam som rozdiel medzi 1,2,3 postrehol ... a to v tom ze napr... u 125 mi otackomer pri 60km/h ukazoval 3tis./ot.min. a u SR130 cca 2.6tis./ot.min. a to mi ukazovala aj SR136 a tak isto aj kamosova SR136... neviem je to zatial len moja skusenost pneu boli a su 175/70/13 ;o malo byt sposobene rozdielom diferaku ci nie ?
12:59:28
06.05.2004
06.05.2004

Komár 1981
-> wekky: potvrzuji, mam ho na svym rapidovi 120 taky, 4q + 4,22 , ted tam je 136 favorit a jede to moooc pekne, rozjede se to hned, ale maximalka je spatna. po dalnici se s tim da jet 110 a je to des, chybi dalsi kvaltiky... buuu
12:14:05
06.05.2004
06.05.2004

wekky
-> martyCZ: garde mělo taky 4,22, jen jinyý diferák kvůli nápravě.
12:07:51
06.05.2004
06.05.2004

martyCZ
-> adox.135: 4q se delal do 100 a 110 se stalym prevodem 4.44, do skodovek se pak daval 4.22, do garde se daval 3.9. 5q se daval do 125 s prevodem 4.22, do rapidu, 130 a vys pak 3.9. z toho vyplyva ze je vlastne 5 zakladnich typu prevodovek, 4q se stalym prevodem 4.44,4.22 a 3.9, 5q 4.22 a 3.9. 4q a 5q se lisi pouze v tom, ze 5q ma mirne lehci 4. rychlost a navic 5. 1, 2 a 3 jsou u vsech stejne.
11:56:16
06.05.2004
06.05.2004

adox.135
Hosi, co pojede lip? 135 se 4q nebo 136 s 5q. kdyz to bude naopak tak asi neni pochyb ze 136 se 4q. Se 4q ale pak auto jezdi pomalejc, ze jo? Jak je to vubec s prevodama u tech prevodovek vi nekdo? Je i vic typu 5 kvaltu nebo i 4 kvaltu? 4kvalt je myslim jenom jeden. Diky za nazory a pokud s tim ma nekdo zkusenosti tim lip

09:17:29
05.05.2004
05.05.2004

martyCZ
-> BEYER:

08:41:31
05.05.2004
05.05.2004

BEYER - zrušená registrace
martyCZ: hej mas pravdu uvedomil som, si to ;o ale mylila ma proste jedna vec... a to taka ze piesty maju mensi odpor cestou hore! ... tym padom su pomalsie cestou dole preto sa kluka toci pomalsie ;) toto logiku ma, este raz sorry ale pomylil ma ten vytlak piestu smerom hore ;o ale aspon v jednom som mal pravdu ze 135 musis viac tocit ako 136 ;) ci aj v tom sa mylim ;o
17:47:13
04.05.2004
04.05.2004

martyCZ
-> BEYER: no to je z logiky veci prinejmensim zvlastni (ne-li primo blbost)
kroutici moment znamena, jakou silou dokaze motor zakroutit klikovou hrideli - cim veci kroutici moment, tim rychleji samozrejme dokaze tu hridel roztocit a tim rychleji jde do otacek
kroutici moment znamena, jakou silou dokaze motor zakroutit klikovou hrideli - cim veci kroutici moment, tim rychleji samozrejme dokaze tu hridel roztocit a tim rychleji jde do otacek
15:55:38
04.05.2004
04.05.2004

BEYER - zrušená registrace
martyCZ: mal som na mysli kompresny pomer ;o ale od toho sa odvyja snad aj tlak vo valcox ci ani nie ;o
King2: no mozem sa mylit ale zatial mam taketo info ;o ... proste motor ktory ma nizsi kompresny pomer musis viac tocit aby si dosiahol vykon motora s vyssim kompresnym pomerom preto 135 ide lahsie do otacok ale tocivy moment ma v rozsahu otacok cca10Nm nizsi prave kvoli kompresnemu pomeru ;o a spektrum otacok je tiez inde u 135 ako u 136 ;o neviem ci si poxopil co som tym xcel povedat ale ak nie pokusim sa to vysvetlit inac... vravim je to len moj nazor a poucit sa nexam ;)
King2: no mozem sa mylit ale zatial mam taketo info ;o ... proste motor ktory ma nizsi kompresny pomer musis viac tocit aby si dosiahol vykon motora s vyssim kompresnym pomerom preto 135 ide lahsie do otacok ale tocivy moment ma v rozsahu otacok cca10Nm nizsi prave kvoli kompresnemu pomeru ;o a spektrum otacok je tiez inde u 135 ako u 136 ;o neviem ci si poxopil co som tym xcel povedat ale ak nie pokusim sa to vysvetlit inac... vravim je to len moj nazor a poucit sa nexam ;)
15:20:43
04.05.2004
04.05.2004

King
2 Beyer: jsem asi trosku mimo, ale kdyz ma 136 zhruba o 10Nm vyssi kroutak prakticky v celym spektru otacek, pak je asi IMHO dost nepravdepodobny, ze by 135ka sla do otacek lip nez 136ka. Tedy pokud pod pojmem "jit lip do otacek" mame oba na mysli to same:)
13:13:23
04.05.2004
04.05.2004

martyCZ
-> BEYER: kompresni tlak nebo kompresni pomer? 
a to ze tvoje hlava je zrovna z tech vhodnych neznamena, ze jsou vhodne vsechny

a to ze tvoje hlava je zrovna z tech vhodnych neznamena, ze jsou vhodne vsechny

08:47:24
04.05.2004
04.05.2004

BEYER - zrušená registrace
adox.135: neviem ti povedat ako jazdi 135 ale kompresny tlak hovory za seba ;) 135 - 8.8 ... 136 - 9.7 a rozdiel co je medzi jasne vidis s tym ze 135 ide ryxlejsie do otacok pretoze piesty nemaju taky odpor ale nema taku silu ... napr. pre porovnanie kde ti isla 135 na 4q zo 136 to vezmes 5q ... ale to je len priklad... a co sa tyka GO tak bud uplna origo, alebo to co ponuka Saky ... a ono GO nieje lacna zalezitost ;o a odporucam nasetrit a spravit naraz vsetko .... este pre porovnanie zo sxopnou rapid136 vs fel.50kw = 1:1 tak si sprav obraz o 135 ked na nej jazdis...
martyCZ: neviem ale po roku jazdenia na bezolovo som si nevsimol rozdiel v xode motora... takze mu to zatial evidenttne neskodi ;)
martyCZ: neviem ale po roku jazdenia na bezolovo som si nevsimol rozdiel v xode motora... takze mu to zatial evidenttne neskodi ;)
22:11:36
03.05.2004
03.05.2004

Saky
a to nekonci jen 8000 pak samozrejme spotrebni zbozi na slozeni..
22:11:07
03.05.2004
03.05.2004

Saky
no kdyz prebrousis kliku koupis novy vlozky pisty a krouzky zhlujes ojnice tak ses na stejnejch penezich takhle mas vetsi objem..
vsechno ostatni sou poloreseni.. jak rikam bud nedelat nic anebo to opravit komplet delat polovicaty reseni podle me nema cenu..
vsechno ostatni sou poloreseni.. jak rikam bud nedelat nic anebo to opravit komplet delat polovicaty reseni podle me nema cenu..
22:02:07
03.05.2004
03.05.2004

adox.135
no 8 000 je docela palba, ale nejake ekonomictejsi reseni by se nenaslo?, ale ono je asi lepsi to udelat vse najednou nez jenom neco, ze jo?
21:46:03
03.05.2004
03.05.2004

Saky
no za cca 8 jsem ochoten dodat komplet sadu pisty ojnice vlozky upravena klika a hlavu pak uz jen koupi par dilu a ma to-)
21:39:46
03.05.2004
03.05.2004

martyCZ
-> Saky: :o) ... 8000?
21:27:23
03.05.2004
03.05.2004

Saky
dej tam upravenou kliku z fabky a bude te to stat 8000
21:20:02
03.05.2004
03.05.2004

adox.135
Ja myslel, necpat do toho moc velky penize,kdyz vymenim pisty,krouzky, vlozky,prebrousit kliku a všechny saly, este mozna porovnat hlavu zabrousenim tak s toho mam novej motor. nevi nekdo co by to priblizne stalo? Diky
18:24:10
03.05.2004
03.05.2004

Saky
no kdyz do toho nechces spat penize tak nedelej nic..
pokud si daval saly tak uz to asi chtelo i prebrousit kliku po tolika km.. a davat jen pisty je podle me blbost spis ybch dal pisty i s vlozkama a s krouzkama.. pokud das nove krouzky do techchle vlozek tak to bude asi jen horsi..
pokud si daval saly tak uz to asi chtelo i prebrousit kliku po tolika km.. a davat jen pisty je podle me blbost spis ybch dal pisty i s vlozkama a s krouzkama.. pokud das nove krouzky do techchle vlozek tak to bude asi jen horsi..
18:23:53
03.05.2004
03.05.2004

PeterP136
-> martyCZ: S tymi 135 a 136 a olovom je to take zaujimave. Ono jazdit s nefungujucim vetrakoma zanesenym chladenim na prilis chudobnu alebo bohatu lpg zmes v 5t+ otackach by asi dalo zabrat aj 135ke alebo dokonca aj fabii, ale tam by asi skor odisli piesty nez sedla :) (a to nie kvoli trvanlivosti sediel :) ). Ale faktom je, ze mnoho ludi ma s 136tkami dokonca na lpg dobre skusenosti a o zaklepanych 136tkach pisal len niekto, co to videl na motoroch z aut na ktorych jazdil niekto druhy. Takisto MB dava ruky prec od 136 a bezolova, ale MB dava ruky prec od mnohych veci.
Podla knizky :"favo vyjizdi" boli vsetky hlavy pre favo motory rovnake. Akurat spociatku sa do nich montovali sedla z japonska pokym sa nezacali vyrabat domace.
Hlavne vsak co sa tyka favo hlav, ich ventily sa netocia a tak im zaklepavanie hrozi naozaj minimalne. Prehoretie vyfukovych ventilov pri rozhodenom predstihu vsak nastat moze.
Podla knizky :"favo vyjizdi" boli vsetky hlavy pre favo motory rovnake. Akurat spociatku sa do nich montovali sedla z japonska pokym sa nezacali vyrabat domace.
Hlavne vsak co sa tyka favo hlav, ich ventily sa netocia a tak im zaklepavanie hrozi naozaj minimalne. Prehoretie vyfukovych ventilov pri rozhodenom predstihu vsak nastat moze.
15:49:47
03.05.2004
03.05.2004

Alan
-> adox.135: No řekl bych že 136ka jezdí o poznání líp a hlavně 136x ještě líp.40 jë naprd vlastní skušenost protože tohohle lenocha mám
14:50:12
03.05.2004
03.05.2004

adox.135
Saky: No daval sem tam ojnicni saly, kdyz bych daval ty pisty tak by sly asi i krouzky, nee? a Co mam jeste vymenit kdyz do toho nechci cpat penize?
14:47:07
03.05.2004
03.05.2004

adox.135
Saky: No daval sem tam ojnicni saly, kdyz bych daval ty pisty tak by sly asi i krouzky, nee? a Co mam jeste vymenit kdyz do toho nechci cpat penize?
14:43:32
03.05.2004
03.05.2004

adox.135
Hlava je rozdilna jen kuli pouziti bezolovnatyho benzinu, ne? To neresim! Chtel byc vedet jestli ta 136 jezdi o dost lip! Jestli jen malicko tak to asi nema cenu, nee?
14:42:32
03.05.2004
03.05.2004

Saky
no tak kdyz uz ma 200000 tak ho tim asi zabijes-) to uz je na GO.. resp spis na vymenu.. nebot Go se nevyplati..
14:41:41
03.05.2004
03.05.2004

adox.135
BEYER: takze 136 jde lip do otacek? bezolovo neresim
14:40:31
03.05.2004
03.05.2004

adox.135
No ten muj motor ma nalitano vic nez 200 000 km! A kdyz bych sfrezoval hlavu, nepapalo by to trosicku vic oleje?
13:31:37
03.05.2004
03.05.2004

martyCZ
-> King2: no to jo, navic ma 135 a ty byly vsechny urcene pro trvale uziti bezolovantecho benzinu, ja reagoval na beyera ktery to tvrdi o 742.136, kde uz to rozhodne tak jiste neni!
12:45:51
03.05.2004
03.05.2004

King
2 Marty: Adox ma 781.xxxE tam je debata o sedlech ventilu kvuli bezolovu bezpredmetna.
12:37:58
03.05.2004
03.05.2004

martyCZ
-> BEYER: nemas pravdu, 135 mohly jezdit trvale na bezolovo, ale 136 existovaly i v provedeni pouze pro olovnaty benzin
11:33:03
03.05.2004
03.05.2004

BEYER - zrušená registrace
adox.135: pytas sa ci bude zlepsienie ked das 136 piesty ? urcite hej a ked k tomu dolozis co spomenul King2 tak to pojde este lepsie ;) ... nemal som cest jazdit na 135 ale nebude tazke si o tom spravit obraz... mala by ist lahsie do otacok kvoli kompresnemu pomeru preto asi aj viac papa ;o ale zase to nema taku silu zase kvoli kompresnemu pomeru ;o ... no a nemusis sa obavat bezolova mozes ho davat aj 742.136 uplne v poho... ;) a dlhodobo ;)
10:24:12
03.05.2004
03.05.2004

CHIP
No co vim, tak 136 ma jiny pisty ..... a hlavne je jinak upravena hlava ... do 135 muzes dlouhodobe pouzivat natural 95 bez nejmensich problemu ....
Zrovna vcera jsem si cetl Andrta ...
Zrovna vcera jsem si cetl Andrta ...

10:23:38
03.05.2004
03.05.2004

King
Mezi 135 a 136 je rozdil 3kW, mensi kroutak u 135ky, 135ka vic zere, nedokaze naplno vyuzit viceoktanove papani (napr. LPG :) Nez menit pisty, nechal bych zfrezovat makovici asi o 0,8-1mm, popr. nechat upravit spalovaci prosturky.
10:15:19
03.05.2004
03.05.2004

adox.135
Mam ve 120ce motor ze strikackovy 135ky, chci se zeptat jestli, kdyz dam pisty ze 136ky bude zlepseni a vubec jestli je mezi 135 a 136 motem velkej rotzdíl, jako jestli ta 135 v ekodovce pojede o dost hur! Dik moc