
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
cyklovac - navod z techwebu
prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 27.04.2004 do 19.05.2004, založil/a
19:22:00
19.05.2004
19.05.2004

minno
-> Mulis: u nas na slovensku su tie ceny (nie len) za feldacky cyklovac podstatne vyssie

19:18:48
19.05.2004
19.05.2004

minno
-> Jacob: 100sk suciastky (z toho rele asi 70) + praca + nervy

14:07:57
19.05.2004
19.05.2004

Mulis
-> minno:
tedka sem ho videl za 180 bez dane
link:
tedka sem ho videl za 180 bez dane
link:
12:22:10
19.05.2004
19.05.2004

Giacomo
-> minno: na kolko te vysla stavba tvojho cyklovaca....kebysa naskytla ponuka na ten z Feldy...abysom mohlsrovnavat :o)
20:12:37
17.05.2004
17.05.2004

minno
a este foto mojho cyklovaca...
20:06:22
17.05.2004
17.05.2004

minno
-> Labros: len tak pre zaujimavost: kolko stoji ten cyklovac z feldy? a na akom principe je zalozena ta jeho pamatova funkcia? Este som to nikdy real nevidel a zaujima ma to.
20:03:36
17.05.2004
17.05.2004

minno
chlapi! ja som to spojazdnil a konecne (dufam) vyladil vsetky "bugy". Tu mate link na clanok na mojej stranke - skoda120.dipsoft.sk/skoda
.php?id=navody&... . Musel som sa s tym ale fest pobavit aby to slo bezchybne. Ako stabilizator napatia som pouzil kondenzator medzi + a - velkosti 3000uF (rada od kamosa). Fachci to dobre.
16:52:32
17.05.2004
17.05.2004

Labros
Já jsem někde našel návod na zástavbu cyklovače z feldy - to je myslím mnohem míň práce:
PODROBNÝ POSTUP ZAPOJENÍ PAMETOVÉHO CYKLOVACE ZE ŠKODY FELICIE DO ŠKODY 120 L
A. práce v prostoru kufru:
A1. prehodit kontakty na ostrikovaci, (zamenit zpravidla zelený za cervený)
A2. najít svorkovnici c. 132
A3. ucviknout kabel (zpravidla cervený) jdoucí od pojistky c.2 na kontakt ozn.c.1 na svorkovnici 132 (v míste tesne pred svorkovnicí ) a pripojit na nej kabel jdoucího z motorku steracu ke kostre (plechu nad motorkem - zpravidla modrý kabel)
A4. volnou kostru (zbytek modrého kabelu) spojit se svorkovnicí 132 kontaktem ozn.c.1 (tím ucviklým koncem cerveného kabelu)
A5. tím jsou práce v kufru hotovy
B. presun do prostoru pod volant
B1. pripojit na pojistku c.2 nové kabely – 2 ks
B2. najít svorkovnici 130
B3. odpojit kontakty ozn. c.4 od svorkovnice 130 (oba) a vložit mezi ne cyklovac:
kontakt 53S z cyklovace na kabel jdoucí k motorku steracu (žlutý)
kontakt 53M z cyklovace na kabel jdoucí k pácce na volantu (žlutý)
B4. odpojit kontakty ozn. c.3 od svorkovnice 130 (oba) a vložit mezi ne:
kontakt 31 z cyklovace na kabel jdoucí na kostru (žlutý)
nový kabel z pojistky c. 2 pripojit na kabel jdoucí k pácce na volantu (modrý)
B5. na kontakt c. 1 svorkovnice 130 (zatím je neobsazený – cervený) pripojit cyklovac I
B6. na kontakt c. 6 (zelený kabel) na svorkovnici 130 novým kabelem pripojit kontakt T cyklovace , jen doplnit a nerozpojovat
B7. na nový kabel z pojistky c. 2 pripojit kontakt 15 cyklovace
B8. tím je vše hotovo
fungiciduje to bezvadne - díky za všechny rady a návody a poznámky, protože bez nich bych byl namydlenej
S pozdravem Patrik
Popis patice:
Když si namaluješ ctverec ,tak do spodního pravého rohu si namaluj malý kontakt ( svisle - je to ten jediný malý ,ostatní maluj vetší) - to je I . Nad ním je - 31 ( svisle ).Vedle 31 smerem doleva je - 53 S ( presne uprostred ctverce ), (orientovaná vodorovne ) .Pod ní je - 53 M -(orientovaná svisle ), vedle 53 S je - T ( orientovaná svisle ) a nad 53 S je - 15 (orientovaná vodorovne ) .
PODROBNÝ POSTUP ZAPOJENÍ PAMETOVÉHO CYKLOVACE ZE ŠKODY FELICIE DO ŠKODY 120 L
A. práce v prostoru kufru:
A1. prehodit kontakty na ostrikovaci, (zamenit zpravidla zelený za cervený)
A2. najít svorkovnici c. 132
A3. ucviknout kabel (zpravidla cervený) jdoucí od pojistky c.2 na kontakt ozn.c.1 na svorkovnici 132 (v míste tesne pred svorkovnicí ) a pripojit na nej kabel jdoucího z motorku steracu ke kostre (plechu nad motorkem - zpravidla modrý kabel)
A4. volnou kostru (zbytek modrého kabelu) spojit se svorkovnicí 132 kontaktem ozn.c.1 (tím ucviklým koncem cerveného kabelu)
A5. tím jsou práce v kufru hotovy
B. presun do prostoru pod volant
B1. pripojit na pojistku c.2 nové kabely – 2 ks
B2. najít svorkovnici 130
B3. odpojit kontakty ozn. c.4 od svorkovnice 130 (oba) a vložit mezi ne cyklovac:
kontakt 53S z cyklovace na kabel jdoucí k motorku steracu (žlutý)
kontakt 53M z cyklovace na kabel jdoucí k pácce na volantu (žlutý)
B4. odpojit kontakty ozn. c.3 od svorkovnice 130 (oba) a vložit mezi ne:
kontakt 31 z cyklovace na kabel jdoucí na kostru (žlutý)
nový kabel z pojistky c. 2 pripojit na kabel jdoucí k pácce na volantu (modrý)
B5. na kontakt c. 1 svorkovnice 130 (zatím je neobsazený – cervený) pripojit cyklovac I
B6. na kontakt c. 6 (zelený kabel) na svorkovnici 130 novým kabelem pripojit kontakt T cyklovace , jen doplnit a nerozpojovat
B7. na nový kabel z pojistky c. 2 pripojit kontakt 15 cyklovace
B8. tím je vše hotovo
fungiciduje to bezvadne - díky za všechny rady a návody a poznámky, protože bez nich bych byl namydlenej
S pozdravem Patrik
Popis patice:
Když si namaluješ ctverec ,tak do spodního pravého rohu si namaluj malý kontakt ( svisle - je to ten jediný malý ,ostatní maluj vetší) - to je I . Nad ním je - 31 ( svisle ).Vedle 31 smerem doleva je - 53 S ( presne uprostred ctverce ), (orientovaná vodorovne ) .Pod ní je - 53 M -(orientovaná svisle ), vedle 53 S je - T ( orientovaná svisle ) a nad 53 S je - 15 (orientovaná vodorovne ) .
13:10:44
17.05.2004
17.05.2004

PeterP136
Daj na nete hladat 7805 alebo 7812 a najdes k jednemu datasheet.
19:21:01
14.05.2004
14.05.2004

minno
-> PeterP136: to existuje nejaky stabilizator napatia - akoze suciastka - ci co? Kde to zozeniem?
19:40:53
13.05.2004
13.05.2004

PeterP136
-> minno: Skus sdat stabik na 5V (mozes aj na viac ale nie na viac ako 9V, aby za nim neklesalo napatie pri slabsej baterke a vypnutom motore, ale je to zbytocne), hoci aj 7805 s tym, ze rele ostane napajane priamo z 12V, ibazeby malo nizky odber.
To ze sa meni rychlost cyklovania podla naptia je sposobene tym, ze cez odpory pri vyssom napati tecie vacsi prud a tak sa kondiky nabiju skor a skor sa pusti dalsi cyklus.
To ze sa meni rychlost cyklovania podla naptia je sposobene tym, ze cez odpory pri vyssom napati tecie vacsi prud a tak sa kondiky nabiju skor a skor sa pusti dalsi cyklus.
19:33:09
13.05.2004
13.05.2004

minno
no tak...... to mi nik nevie poradit?
Ako to mam osetrit proti kolisaniu napatia? Skusal som tam dat medzi + a - kondik, ale nic.

13:08:24
10.05.2004
10.05.2004

minno
asi ma trafi slak! vyzera to, ze tie vsetky neduhy cyklovaca som predsa len neodstranil
. Cyklovac nepriaznivo reaguje na kolisanie napatia v zavislosti od otaciek alternatora pri pustenom motore...takze sa mi nahodne pustaju stierace medzi riadnymi cyklami. a spustaju sa mi aj pri zapinani spotrebicov - napr. ked zapnem blinkre, ventilator a pod. Pomozte prosim!!!

19:37:43
08.05.2004
08.05.2004

minno
no takze po tyzdni som sa znova pustil do cyklovaca a uz som na nom konecne odstranil vsetky neduhy (aj tiem o ktorych som tu nepisal)!!! :) Takze tu je zoznam, co vsetko som na zapojeni z techwebu zmenil: 1. Vyhodil som C5 a C6, 2. Odpor R2 10k som nahradil odporom 47k, 3. kondenzator C4 10uF som nahradil kondenzatorom 100uF. Pre kompletnost este uvediem zoznam suciastok, ktore som nahradil trochu odlisnymi hodnotami (spravne hodnoty som nezohnal): Potenciometer 220k miesto 250k, C1 220uF miesto 200uF, C2 a C3 22uF miesto 20uF, trochu odlisne rele (na tom ale nezalezi). Pri takomto zapojeni je u mna cinnost cyklovaca nasledovna: pri prepnuti kombinovaneho prepinaca na volante do polohy "C" sa cyklovac uvedie do chodu. Cas medzi cyklami sa da nastavit potenciometrom v rozsahu cca 2s-12s (odhad), cykly prebiehaju dobre a pravidelne. Pri stlaceni tlacitka ostrekovaca medzi cyklami prebehne zaroven jeden cely kyv stieracov (to teraz pokladam za vyhodu)...
20:09:32
03.05.2004
03.05.2004

minno
-> PeterP136: ide o to, že neurobia pri stlačení ostrekovača celé zotretie, len sa trochu pohnú. pri stálom stlačení tlačidla sa tiež nehýbu, len sa raz trochu pohnú. Pri prerušovanom stláčaní sa prerušovane pohýnajú.
19:46:07
03.05.2004
03.05.2004

Zero
Taky otom premyslim ale jeste neduelal jsem.
18:48:18
03.05.2004
03.05.2004

PeterP136
-> minno: Ak urobia komplet cele zotretie, tak napada len to, ze to v prepinaci blbo kontakti a pri stlaceni packy sa kontakt, ktory spina cyklovac na okamih rozopne. Ako posledna ale malo pravdepodobna verzia ma napada uz len nejaka ducharina s kostrou.
Hmm uz duchovia a kostry tu uz su, este upirov a je z toho zahrobne auto :).
Hmm uz duchovia a kostry tu uz su, este upirov a je z toho zahrobne auto :).
17:05:24
02.05.2004
02.05.2004

minno
no vyzera to, ze som na nic mudre neprisiel a ani nepridem :( pisal som aj autorovi cyklovaca, no zial, zatial mi neodpisal. Neviete mi poradit, cim by to mohlo byt?
19:38:01
29.04.2004
29.04.2004

minno
takze to cukanie predsa len sposoboval jeden ten kondik - C5. vyhodil som ho, a uz to necuka. Mam tu ale este jeden problem, a to, ze ked je pusteny cyklovac a medzi cyklami stlacim tlacitko ostrekovaca, pohnu sa stierace. Uz to mam "rozanalyzovane"
;, tak dufam, ze na nieco pridem.
10:28:53
29.04.2004
29.04.2004

PeterP136
-> minno: To "cuknutie" pocujes asi od mechanizmu stieracov. Moze to spsobovat spinanie a rozpinanie dobehoveho kontaktu v prevodovke motorka stieracov alebo to skor asi sposobuju vole v klboch a najma prechodkach cez kasnu. Ja som si zohnal nejake z vrakala, vycistil, vole v klboch odstranil prihnutim pridrznych plieskov a hriadelky drziace ramienka mali na nom mensiu volu a navyse som ich riadne namazal takze mne uz stierace necvakaju. Navyse mam nove stierace (teda to od ramienok az po sklo :) ), aj ked len 4bodove, ale maju nove uchyty a tie tiez nemaju ziadnu volu takze stieraju dobre a nehlucne.
Inac to zapojenie je fakt jednoduche, takze s merakom v ruke to musis zapojit na prvy pokus, akurat neviem co an prostredie v aute povie uhlikovy potenciometer. Osobne by som ho prerobil na nejaky droteny, ten je snad nesmrtelny :).
-> tomáš černý: To "cukanie" nie je totu schemou, ta je pocas normalnej prace stieracov bez prudu, ale tie C5 a C6 medzi kontaktami su aj mne zahadou. Velmi sa v elektrine nevyznam ale myslim, ze elektrolyticke kondenzatory a navyse takychto kapacit nie su najvhodnejsie na odrusenie a na nic ine tam nemozu byt.
Inac to zapojenie je fakt jednoduche, takze s merakom v ruke to musis zapojit na prvy pokus, akurat neviem co an prostredie v aute povie uhlikovy potenciometer. Osobne by som ho prerobil na nejaky droteny, ten je snad nesmrtelny :).
-> tomáš černý: To "cukanie" nie je totu schemou, ta je pocas normalnej prace stieracov bez prudu, ale tie C5 a C6 medzi kontaktami su aj mne zahadou. Velmi sa v elektrine nevyznam ale myslim, ze elektrolyticke kondenzatory a navyse takychto kapacit nie su najvhodnejsie na odrusenie a na nic ine tam nemozu byt.
22:19:21
28.04.2004
28.04.2004

minno
-> tomáš černý: dik ti moc za snahu, ale mne sa nechcelo cakat kym niekto nieco napise (to som cely ja :) a tak som si to medzitym vyriesil sam:) cyklovac som uz provizorne pozapajal, bol som ho odskusat a funguje! dnes som zrobil plosak a zajtra to uz idem spravit na hotovo.
Inac nevies preco ked tam dam do auta ten cyklovac a pustim stierace (normalne, nie cyklovac) tak pri kazdom pohybe stieracov akokeby zoplo rele malym napatim - pocut tiche cuknutie - tichsie ako ked zopne rele pri pustenom cyklovaci...
Inac nevies preco ked tam dam do auta ten cyklovac a pustim stierace (normalne, nie cyklovac) tak pri kazdom pohybe stieracov akokeby zoplo rele malym napatim - pocut tiche cuknutie - tichsie ako ked zopne rele pri pustenom cyklovaci...
21:26:52
27.04.2004
27.04.2004

minno
no uz som zistil, ze tie dva prepinace dolu vlavo v scheme su asi kontakty od rele. Ci sa mylim?
Ak je to tak, ako mam to rele zapojit? V scheme je rele ako na obr. vlavo ale ja mam rele take ako je na obr. vpravo.
Ak je to tak, ako mam to rele zapojit? V scheme je rele ako na obr. vlavo ale ja mam rele take ako je na obr. vpravo.
19:58:09
27.04.2004
27.04.2004

minno
prave sa chystam zrobit cyklovac podla navodu na techwebe - skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=106 . robil ho uz niekto z vas podla tohto navodu? Co znamenaju tie dva prepinace vlavo dolu v scheme medzi bodmi B a C? A ako mam zapojit rele? Mam na nom zospodu 8 vyvodov, z toho 6 na jednej strane a dva na druhej. Zapojit ho na tieto dva? Na polarite nezalezi? Dik.