Zadní náprava: HELP!

prohledat
38 příspěvků (zobrazeno 1 až 38) od 17.04.2004 do 26.04.2004, založil/a
řadit dle data
17:56:03
26.04.2004
PeterP136
-> Jirik: Zhanam teraz vlecku kvoli GO a prehodeni za moju a nanzeratoch som uz natrafil aj na 5q rapida s nohavicami. Majitel sa vobec netajil tym, ze to prehodil sam. A rapidy fakt mali od vyroby vsetky vlecku. ale vekmi niktore o nu prisli. Jednomu tuna z konfery myslim narastli aj dalsie dvoje dvere :).
13:11:06
26.04.2004
Jirik - zrušená registrace
Ale u nás byl v Plzňy origo Rapid (rotor 120LS), hnědka barva a měl kyvadlo.

Věřím tomu co vidím a slyším - znáte škodovku a její modely a díly. 4
12:44:13
26.04.2004
U-Geen
-> Jirik: -> Jirik: ne, byl to "Rapid" ... a mel vlecku
12:21:47
26.04.2004
Alan
-> Jirik: Rapid měl snad vždycky vlečku ne?
12:21:07
26.04.2004
Alan
-> PeterP136: jo jeden takovej rapid jezdí BY KOMÁR 1981 4q1
12:20:05
26.04.2004
Jirik - zrušená registrace
Jenomže ti 4q rapiti měli kyvku. Byl to Rapid 120. 4
12:13:44
26.04.2004
PeterP136
Ani nemusi byt gardeckova, aj prve rapidy mali 4kv. Neviem ci ide lahko zohnat, ale hadam sa mi podari kupit teraz jednu vlecku a predavajucemu ostava este 4kv prevodovka, takze sa urcite vyskytuju :).
19:59:10
25.04.2004
Jirik - zrušená registrace
Mno to jo, ale kde chceš sehnat garde převodovku ? Max. přehodit difík z tý co by koupil s nápravou do 120kové. A nebo koupit celou ouzkou nápravu i s převodama z Garde.
15:15:17
25.04.2004
U-Geen
no ten tunel vysekavat nemusi pokud by se spokojil s gardetim 4q...
15:07:58
25.04.2004
Jirik - zrušená registrace
- tak v první řadě mít vlečku, příčku převodovky, šikmý ramena, vesměs jí koupíš i s podélnejma, ale ty se daj koupit nový, převodovku, pružiny / tlumiče 130, teď se tady řešily i ty 120 / 130 domečky pružin -takže to záleží na tobě.

Budeš muset mít / měnit:

- vyměnit tu příčku převodovky

- vyměnit nádrž a nalejvací hrdlo za novější model

- vysekat hlubokej kastlík na baterku a dát mělkej, nebo baterku hodit jinam

- vysekat zadní část tunelu (u užovky a prvních eMek byl dlouhej a ouzkej) a rozšířit ho, popř. navařit tam konec tunelu z novějšího eMka. Záleží hodně na kvalitě vyvaření a vyztužení vysekané části, páč je to zároveň nosná část karoserie, tak aby se to nekroutilo. Podobný zásah jednoznačně oslabí skelet.

Závěr: vyplatí se ti to ?

Mě by se to na kastli po GO nevyplatilo, tak jsem se na to vyprt. Jinak levná záležitost to určitě nebude. Když vezmeš v potaz, že bývá nutné rovnat ramena a většinou i renovovat převodovku... Nejnákladnější bude jednoznačně úprava karoserie a převodovka.
15:35:08
24.04.2004
Filip Ráž
Další dotaz tedy zni: mam užovku tudiz jestli bych tam chtel dat vlečku co vsechno musim vymenit, udelat s kastlí apod...???

dikes... (a na kolik to vsechno vyjde...)
10:50:55
23.04.2004
Baghira
-> Jirik: No, v tom nejhorším případě, což je odlomení kola, tam opravdu ta matka na okrasu je :-)...mimochodem, proto jsem přecházel na vlečku, protože mi dva měsíce po namontování AL kol (kdysi kopretiny) zadní upadlo...a to jsem neměl žádný podložky...ještě že to bylo na parkovišti.
10:46:45
23.04.2004
Jirik - zrušená registrace
To si děláš legraci že jo ? Co myslíš že přenáší veškerej točivej moment ? Samozřejmě že ten kužel. Přečti si ještě jednou příspěvky o kus níž, co se posunulo a proč je tam vůle. Buben nemůže lítat na poloose, to by tam ta matka byla na okrasu. 4
17:15:18
22.04.2004
Labros
Já toho o kejvačcce moc nevím, ale je to tak, že prostě ten buben lítá na poloose dovnitř a ven? když tam nejsou ty vymezovací podložky? To přece když se vysune ven, tak musí mít na poloose hroznou vůli, když je ta plocha kuželová! To pak lítají ulomený bubny jedna radost ne??
20:34:25
21.04.2004
Jirik - zrušená registrace
Já tam teď mám červenej, černej se posral. 1
15:51:02
21.04.2004
jb
ja o nerozebiral protoze za prvne sem to nikdy nedelal a za druhe byli vsechny z vyroby zazatkovane a nasrate v nich mastne igelity ci co. . jediny rozdil co mi nekdo vysvetli pak je v tom, ze ted je tam cerny, a predtim ta byli cervene a pry je to v te barve respektive jiny vyrobce.
14:25:02
21.04.2004
PeterP136
-> Luděk: Zeby sa ich porychovost zacala vysvetlovat :) ?
14:16:24
21.04.2004
Luděk
-> PeterP136: no po zkušenostech a radách známého jsem nový brzdový,i spojkový válec před montáží do auta rozebral a v obou jsem našel železné špony,takže jsem měl alespoň jistotu,že to někdo obráběl4,jinak ale musím říci,že oba byly zevnitř řádně namazané nějakou hmotou aby nerezly
14:03:50
21.04.2004
PeterP136
Za tu hrubicu sa velmi habim "piestiki", ale zvysok prosim ospravedlnte. Asi mam do jednej ruky dlhsie vedenie a tak pise oneskorene :).
14:00:23
21.04.2004
PeterP136
-> Jirik: S tou konzervaciou by som si isty nebol. Zarpve je tu poredpoklad ze to nik nebude cistit a zadruhe, trsyko si volakedy kupil do zasoby HBV. Po X rokoch mu szacal stary prepustat, tak ze si ho vymeni za ten kukpeny, ktory dovtedy vozil v kufri. Kedze bol varovany nech to nerobi, nech sa radsej do neho pozrie pred namontovanim, pozrel do neho a spolu s pietikkmi vybral aj kopu hrdzaveho prachu.

Vy co ste menili HBV, aj ste ho pred montazou mali rozobraty, alebo ste ho tam len rovno frcli?

Ak ide totiz o konzervaciu ND, tak napriklad predne brzdice z W353 mali sice piestiki niecim nakonzervovane, ale bud ta vazelina uschla, alebo sa na nu napepil prach v sklade. Myslim, ze ani jedno z toho nie je to prave orechove ani makove :). Zato zadne prasiatka co dnes dostat v obchode o vazeline ani nepoculi kym som ich nerozobral a nepremazal.
08:04:33
21.04.2004
jb
o HBV mi nemluv mam treti za tri roky :( snad tenhle uz vydrzi ma uz rok uspesneho zivota. neni nic lepsiho nez kdyz mas v brzdach 6 litru a porad ti tece z trubek cokolada a je ti jasne nejake guma sou v prdeli :/ a odvzdusnit tri mesice stary valec je nemozne.. ted mam strach kdykoliv odvzdusunuju ze je to za 700kc samo to nedelam kazdy mesic 7
07:10:40
21.04.2004
Jirik - zrušená registrace
To většinou ne, protože to bejvá vždycky nějak nakonzervované, je to jednoduše řečeno zmetkovýroba...
21:57:52
20.04.2004
PeterP136
-> Jirik: Mozno ta vydrz je tym, ze to co ide na montazne linky, je v kratkom case od vyrobenia dielu aj namontovane a pouzivane. Konkretne HBV je zaplaveny brzdovkou. Ale ked ide ako nahradny diel, tak sa skladuje kade tade, v pripade dnesnch autodielov vacsinou v absolutne nevyhovujucich priestoroch a tak sa moze zaprasit, zhrdzaviet, rozsusit a co ja viem co este.
20:41:20
20.04.2004
Jirik - zrušená registrace
Možná dáš i víc a kolikrát bejvají poloosy jako náhradní díly z bláta. Pokud není původní vyloženě poškozená nebo unavená, je prostě originál a originál všechny díly z výroby vydržely dycky déle jak náhradní díl.

Víte jak se vesměs vyrábí ty náhradní díly ?

Část výroby jde na montážní linku (I. jakost) a dvojka jde do mototechen.

Jak jinak vysvětlíte, že HBV vydrží třetinu doby provozu proti původnímu, totéž spojkovej, plechařina, bubny...atd... Světla jsou originál zpracováním taky někde jinde...
20:30:41
20.04.2004
Filip Ráž
tak sem se ptal v mototechne na ty podlozky pod buben k vymezeni vule... jeden stoji cca 7kč a to si myslim se vyplati nez nekldy menit poloosu za kterou i popr s loziskem dam kdyz budu strizlivej tak cca 1100kč...
19:23:15
20.04.2004
jb
mozne to je ale tak velky rozdil ? akorat nechapu proc je origo skoda drazsi kdyz maj uz formy a tak..a nejaky vietnamec si to udela vsechno znova formy, naradi nevim co jeste a plus dovoz aje to za pulku to makaj zadarmo nebo to je zmasla pardon margarinu8
13:10:20
20.04.2004
Luděk
-> jb: cenový rozdíl,který píšeš je mezi českou,versus polskou alias tureckou polosou4
11:46:40
20.04.2004
Jirik - zrušená registrace
Já mám nakoupeno do foroty. Nevím kdy a na jaký auto je budu ještě někdy potřebovat.
10:31:56
20.04.2004
jb
fakt 800kc dnes sem se ptal ku*na ale pred rokem jinde mi rekla baba 19009 ..uz tam mohli byt nove ale 4000 sem nebyl ochotny do toho dat .. tak v lete jinak taky mi to cvaka kdyz chatnu za buben a dost me to sere ale podlozky njsou uz 2 roky
20:14:49
19.04.2004
Jirik - zrušená registrace
860,- Kč / kuz.
18:06:40
19.04.2004
Filip Ráž
hmmm dal sem na tu levou stranu jinej buben, utahl na krev 9 a nedelato... ale zaregistroval sem zase druhou stranu... 8 kolik stojej new bubny???
07:07:25
19.04.2004
Jirik - zrušená registrace
Jde o to, že novej buben má ještě nevymačkanej kužel a dosedne dál od té dosedací plochy - na tu se pak pod buben dávají ty podložky.
07:05:41
19.04.2004
Jirik - zrušená registrace
Dělá to ten posunutej ložiskoidní kroužek. Aby nebyla vůle (od sebe / xobě), tak se používají vymezovací podložky různých tlouštěk v setinách mm.

Jde o to, že původní bubny měli už trochu vymačkanej kužel, dáš tam nový a je tam vůle - nebylo to náhodou tak ?

Zkus se pozeptat v mototechně po těch vymezovacích podložkách. Sama Mladá Boleslav dokonce doporučovala po každé demontáži přidat podložku podle potřeby, alespoň tak mi to říkali staří mechanici.

Když jezdíte prase-style taxe posunutí kroužku nevyhnete, určitě ne vzhledem ke stáří poloosy a délce jejího provozu, ale taky kuli tomu, že je tam ten kroužek jenom nalisovanej.

Nová poloosa není kolikrát až taková výhra, Tuner 2 vyzkoušel dvě fungl nový a dycky se mu po pár km ten kroužek zase posunul.

Záleží na tom jak se trefíš, 1. jakost se do prodeje jako náhradní díl nedostává, ale věř tomu, že nejvíc vydržely: originál plechy, originál mechanické díly a části motoru, originál části náprav.

Já jezdím klidně, pouze občas jako prasík.

Poloosy necvakaly, ale měly mírnou vůli, dali jsme tam k tomu určené vymezovací podložky (tuším dvě a tři nejslabší na každou stranu), to bylo před 4 rokama !!! Od té doby se kroužek už neposunul a je to stále stejné. (ťuky ťuk) 1
21:42:03
18.04.2004
Filip Ráž
poloosa vylagrovana byt nemuze protoze nez jsem vymenoval prevodovku tak mi to nedelalo, a poloosy jsem osadil jinymy bybny... nemuze byt v pr**li buben??? 8
15:47:37
18.04.2004
Honza "Bobr"
No a když mi tam něco cinká, ale kolo vůli nemá a v zatáčkách se pravidelně pokouším vzout ty salámy ( pneumatiky 165/80 R13 ) ?
13:56:12
18.04.2004
Samantus
psal sem to tu uz drive, ale nebudu to zas rozepisovat:



VYMEN BUBEN A POLOOSU NEBO TI TO NEKDE UPADNE

12:51:44
18.04.2004
Kočislav
Vyměnit poloosu!!

Přesně totéž jsem měl taky, začalo se to projevovat takovým kovovým duněním při průjezdu nerovnostmi, potom mi to náš rodinný automechanik zvedl na hever a ukázal mi, jak se kolo hýbe v rovině poloosy. Měl jsem to taky na levém kole, dost dlouho, než jsem se tomu začal věnovat, ale asi není vhodné jezdit s tím bez opravy moc dlouho.

Bylo mi vysvětleno, že je vylágrovaná poloosa a pohybuje se na ní ložisko. Oprava mě stála tuším 1400,-
21:39:49
17.04.2004
Filip Ráž
Ach jo proc se mi porad se**e podvozek!!! Mam problem zjistril jsem ze kdyz u levyho kola ve smeru jizdy, no kdyz s nim hybu jako herejskem kola k sobe a do lemu ozyva se silne klepání z oblasti bubnu čico... dela mi to jen to leve ale je to dost silne. Rekl bych cca do pul centimetru to bude urcite!!! Co mam dělat???... 150 150 150
Extreme Tyres