skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nemaže,proč?!?
prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 04.04.2004 do 10.04.2004, založil/a
09:35:21
10.04.2004
10.04.2004

JohnyJ&120M - zrušená registrace
2 King: máš recht,má tam být vůle 0,1mm mezi víkem koše a koly čerpadla.mě přišlo,že tam vůle neni a jestli nemáme křivý vingle doma,tak je to víko trošku do "U".a hlavně bylo celý podrápaný od kol čerpadla.
14:22:46
07.04.2004
07.04.2004

King
2 Johny: Mozna kecam, ale ta vymena tesneni mezi sacim kosem a cerpadlem to muze klidne zhorsit. Kdyz jsou ozubeny kola akorat s blokem, pak novy tesneni vuli jeste zvysi a cerpadlo ma mensi tlak, coz pri ridsim oleji nebude delat dobrotu. Udajne se da, v pripade potreby, kos prisroubovat bez tesneni, ale mozna kecam :)
13:55:21
07.04.2004
07.04.2004

JohnyJ&120M - zrušená registrace
tak už maže.po třech hodinách co jsem se šťoural v koši(sacim) a v přetlakový pružince jsem se rozhodl,že tam dám těsnění(mezi koš a čerpadlo),dal jsem to zase do kupy,nalil ten "IPS" olej,nahodil a čekal co bude.mazání zhaslo,tak jsem zahříval olej.po pěti minutách se zase rozsvěcelo,tak jsem se nasral,olej vypustil a nalil tam minerála 15W50 a všechno je OK.maže si,brumlá si.už to radši nebudu točit do 6000rpm...
PS:Dík za rady
PPS:Teď jsem vyměnil i filtr,stojí cca 70Kč u Exnera na Luka(s těsněnim to stálo 74Kč).
PS:Dík za rady
PPS:Teď jsem vyměnil i filtr,stojí cca 70Kč u Exnera na Luka(s těsněnim to stálo 74Kč).
13:31:23
07.04.2004
07.04.2004

Palic - zrušená registrace
-> King2: hihi ja jsem mel docela problem ten saci kos vycistit dratakem, takze tvoje reseni by u me nepomohlo........
cistil jsem to dratakem a benzinem a sral jsem se stim dost dlouho cca 2 hodky nez byl zase saci kos cistej a hlavne ta mriska shopna skrz sebe propustit olej.......... bylo to speceny jak svina, buch vi co tam majitel predemnou lil za patoky a jak casto ten olej menil......
cistil jsem to dratakem a benzinem a sral jsem se stim dost dlouho cca 2 hodky nez byl zase saci kos cistej a hlavne ta mriska shopna skrz sebe propustit olej.......... bylo to speceny jak svina, buch vi co tam majitel predemnou lil za patoky a jak casto ten olej menil......
10:33:20
07.04.2004
07.04.2004

Luděk
-> PeterP136: klidně může být filtr i za tyhle peníze,vždyť výrobní hodnota je cca desetikoruna
09:01:18
07.04.2004
07.04.2004

King
2 Palic: Neco podobnyho se stalo nedavno i me. Jen s tim rozdilem, ze jsem ponekud razatnejc odbocil na odpocivadlo, rozsvitila se kontrolka oleje a motor dostal ve volnobehu hodne nezdravej zvoucek. Hned jsem ho vypnul a ze chvili pockam "az si to sedne" a zkusim to nastartovat a projistotu jsem jeste litrik oleje dolil. Kdyz uz jsem to nechaval v sychravem zimnim veceru sednout bezvysledne asi pul hodiny s obcasnym startem, zacal jsem podezirat saci kos. V provizornich podminkach (dest, vitr, tma...) jsem vypustil olej, nechal ho odlezet a znova nalil a soucasne jsem dourou na vypousteni oleje sroubovakem lehce ocistil saci kos. A ejhle bylo po problemu. Proste jak zacnou pazvuky z motoru, zastavit :)
16:59:45
06.04.2004
06.04.2004

PeterP136
Ozaj k tym filtrom. Je 69Sk za filter malo? Ked tu uvadzate take ceny. Je to Fiaam, neviete ci je to nejaky smejd, alebo co?
12:24:54
06.04.2004
06.04.2004

Palic - zrušená registrace
-> JohnyJ&120M: nooo popisu ti co se stalo me..... stojim na krizovatce v plzni a teplota motoru mi stoupla na 110 stupnu, hned jsem pustil ventilator na chladici a behem minutky mi teplota klesla pri tom mi problikavalo mazani kolem do 1500 otacek........... pak to ustalo............ jedu a po cirka 100km se mi motor zadrel bez zadneho varovani.......... motor zacal mirne klepat....... mel jsem za to ze uz asi nemam olej , potreboval jsem dojet k benzince ktera byla asi 1km od mista pocatku klepani......... nakonec jsem s vypnutym motorem dojel k pumpe........... uz jsem bohuzel nenastartoval..... motor sel hooodne stuha az se zastavil uplne, baterka byla z casti vybyta........ auto jsem musel odtahnout domu, hledal jsem zavadu, mel jsem dole hlavu - nic, nakonec se sundala vana a hned na prvni pohled to bylo jasny ucpanej saci kos, vycistil jsem ho, dal jsem novy oil filtr a olej, a motor slapal docela v pohode, po cca 70 km se motor zadrel uplne, pri dojizdeni jsem citil jak to mlati do spojkovyho pedalu.......... motor na odpis........
taaakze pointa........... tlak jsem mel v pohode ale mala dodavka oleje.........
u tebe nevim cim konkretne by to melo byt, ale urcite nekolikrat vymen olej za sebou i s filtrem.......... to jsem ted delal na svem nynejsim motoru a mam klid..... (predtim mi tototiz taky udelal)..........
taaakze pointa........... tlak jsem mel v pohode ale mala dodavka oleje.........
u tebe nevim cim konkretne by to melo byt, ale urcite nekolikrat vymen olej za sebou i s filtrem.......... to jsem ted delal na svem nynejsim motoru a mam klid..... (predtim mi tototiz taky udelal)..........
10:43:31
06.04.2004
06.04.2004

Luděk
filtr stojí obvykle už cca 85 Kč a když necháš to co vypustíš pořádně sednout na dno a sleješ to,tak tam můžeš i skoro celou část toho oleje vrátit z5 a paxe uvidí
10:20:20
06.04.2004
06.04.2004

King
Souhlas s Petrem. Pro zacatek by mohlo stacit vymenit filtr a vypustit prohratej olej a nelejt ho zpatky bez tech nejhorsich sracek, co zustavaj na dne vany...
20:08:25
05.04.2004
05.04.2004

PeterP136
Predtym si do toho lial co? Tipujem, ze polosyntetika vycistila vanu a saci kos a vohnala vsetok sjrajt do filtra, ktory sa tym padom upchal a obtokom (aj plnoprietokovy ma obtok, ale az ked sa upcha) sa to asi nestiha mazat. Alebo, co je tiez mozne, sa tym obtokom presmyklo nejake svinstvo a mozes cisti olejove kanaly :). Mozes si za to sam. Pri vymene oleja, meni kazdy rozumny clovek aj filter.
16:42:58
05.04.2004
05.04.2004

Alan
-> JohnyJ&120M: No tak dobře,budu ti věřit

15:02:21
05.04.2004
05.04.2004

JohnyJ&120M - zrušená registrace
alan: nemam!
přečti si začátek...
sory že jsem vyjel,ale už mi jde hlava kolem

fávo má mít 750-850rpm volnoběh a já mám nějak 900-1000rpm.



sory že jsem vyjel,ale už mi jde hlava kolem



fávo má mít 750-850rpm volnoběh a já mám nějak 900-1000rpm.



14:52:42
05.04.2004
05.04.2004

Alan
A nemáš třeba jenom malý otáčky na volnoběh?
14:42:09
05.04.2004
05.04.2004

JohnyJ&120M - zrušená registrace
PS:máte někdo z okolí prahy 13 ten tlakoměr na olej?
14:39:57
05.04.2004
05.04.2004

JohnyJ&120M - zrušená registrace
čidlo je určitě ok.
ten olej z víčka ventilů nepatrně cákal.ale cákal úplně stejně jak při 1000rpm(mázání svítí) tak při 2000rmp(mazání nesvítí).byly to ale jen drobounký kapičky a bylo jich pár.
když jsem měnil to čidlo,tak mi kámoš zastartoval(asi 10 sekund-kdyby tam náhodou byly sračky,tak aby vylezly) a olej z tý díry na čidlo začal týct až pár sekund po ukončení startování.
kouknu na ten přetlakový regulátor tlaku oleje,jestli to péro neni vytahaný(řikali mi to u nás ve škole v servisu) a podložim ho.
když ani tohle nepomůže,tak vyleju tu polosyntetiku,vyměnim filtr a naleju tam minerála od mogula.s tim sem ve 120ce problémy neměl.
a když ani tohle neklapne,tak to hodim ze skály
ten olej z víčka ventilů nepatrně cákal.ale cákal úplně stejně jak při 1000rpm(mázání svítí) tak při 2000rmp(mazání nesvítí).byly to ale jen drobounký kapičky a bylo jich pár.
když jsem měnil to čidlo,tak mi kámoš zastartoval(asi 10 sekund-kdyby tam náhodou byly sračky,tak aby vylezly) a olej z tý díry na čidlo začal týct až pár sekund po ukončení startování.
kouknu na ten přetlakový regulátor tlaku oleje,jestli to péro neni vytahaný(řikali mi to u nás ve škole v servisu) a podložim ho.
když ani tohle nepomůže,tak vyleju tu polosyntetiku,vyměnim filtr a naleju tam minerála od mogula.s tim sem ve 120ce problémy neměl.
a když ani tohle neklapne,tak to hodim ze skály

10:31:28
05.04.2004
05.04.2004

Jirik - zrušená registrace
Ono stačí, když to proženeš (jak jsi říkal že jsi udělal) a pak se to přehřeje (třeba po zastavení a nebo když najedeš rovnou z dálnice do kolony), olej hodně zřídne, poklesne mazací tlak a přestává to mazat, pak se rozsvěcuje ta kontrolka.
Ale když říkáš, že to od té doby dělá furt, tak to bude mít nějakou zácpu nebo zápek.
Možná že to budeš muset vzít vyplachovákem. Což bude v první řadě asi nejjednodušší a nejlevnější varianta před nějakým rozebíráním. Jo a mělo by bejt samozřejmostí, že s každou výměnou oilu, se mění i filtr. A některý sračko-oleje pochybných značek nejsou moc vhodný na nějakou extrémní zátěž.
Určitě to bude souviset s oním proháněním, člověk si řekne že to zkusí a ono se to zrovna vymstí.
Ale když říkáš, že to od té doby dělá furt, tak to bude mít nějakou zácpu nebo zápek.
Možná že to budeš muset vzít vyplachovákem. Což bude v první řadě asi nejjednodušší a nejlevnější varianta před nějakým rozebíráním. Jo a mělo by bejt samozřejmostí, že s každou výměnou oilu, se mění i filtr. A některý sračko-oleje pochybných značek nejsou moc vhodný na nějakou extrémní zátěž.
Určitě to bude souviset s oním proháněním, člověk si řekne že to zkusí a ono se to zrovna vymstí.
22:38:12
04.04.2004
04.04.2004

Alan
-> U-Geen: Aha tak so sem nevěděl dík za informaci
hned sem o fous chytřejší

22:33:14
04.04.2004
04.04.2004

U-Geen
-> Alan: dělaly se i plastový červený, černý, šedý
22:08:03
04.04.2004
04.04.2004

Alan
-> Zero: Ty máš na favu červený víčko?neni tam náhodou už plastový černý?


22:05:15
04.04.2004
04.04.2004

Honza "Bobr"
-> Zero: Jo určitě, hlavně na volnoběh . . . teda pokud ti u pedálů nebode sedět skřítek a nevytočítu do 5500 RPM a víš . . . to je potom pěkná olejnička.
-> JohnyJ&120M: Jinak skusils to pořádně prohnat? Když tak fakt vyměň ten filtr a vem ten motor průplachem.
-> JohnyJ&120M: Jinak skusils to pořádně prohnat? Když tak fakt vyměň ten filtr a vem ten motor průplachem.
21:53:59
04.04.2004
04.04.2004

Zero
Kdyz je motor zaplej tak sem muze otevrit to vicko od oleje to cerveny?
nebude to sktrikat ven?
nebude to sktrikat ven?
19:32:35
04.04.2004
04.04.2004

Marek
taky bys to mohl (teda jestli mas) premerit tlakomerem at vidis co ti ukaze za hodnoty
18:48:45
04.04.2004
04.04.2004

Janysek
fitr vyměn a podívej se do nalévacího hrdla jestli tam stříká olej, to čidlo je určitě ok?
15:46:54
04.04.2004
04.04.2004

Alan
No měl bvy stát tak něco okolo tý 100 počítej malinko víc.Skusil bych ho vyměnit a pak můžem řešit dál

15:38:05
04.04.2004
04.04.2004

JohnyJ&120M - zrušená registrace
to by ale dělalo spíš když je ten olej studený a hustý než když je teplý a řídký ne?no uvidim.nevíš kolik tak stojí?mam kilo a nevim,jestli to bude stačit.obtokáč stojí snad 30 nebo 40 Kč,ale plnoprůtokový netušim...
15:33:32
04.04.2004
04.04.2004

Alan
-> JohnyJ&120M: No ten filtr určitě vymen,může bejt ucpanej a pak může dělat takovhle problémy.
15:30:06
04.04.2004
04.04.2004

JohnyJ&120M - zrušená registrace
olej je měněný.je to nějaká točená polosyntetika z IPSu,ale filtr měněný nebyl.kluci řikali ať vyměnim filtr a uvidim,ale podle mě je to blbost.motor je po výměně kroužků.
13:19:19
04.04.2004
04.04.2004

Alan
Olejem to podle mě nebude,no podle toho co v tom máš za volej,jestli to neni náká srajda

13:14:17
04.04.2004
04.04.2004

Alan
Skus se mrknout na ty olejový kolečka,a nebo to může bejt někde ucpaný,když v tom motoru někdo předtim neměnil olej.To sem měl přesně taky ale jak to nemazalo tak se to vymlátilo na klice a bylo vymalováno,sice ten motor jel ale ty zvuky co z toho šly to byl děs,motor se rozebral a ani sem nevěřil vlastním očím co sem našel,jenom náky černý sračky napečený na motoru a ucpaly kanálky ke klice .Tak na to pozor
12:40:22
04.04.2004
04.04.2004

JohnyJ&120M - zrušená registrace
prostě jak se olej začne ohřívat,tak se zvedají otáčky od kterých motor přestává mazat(od volnoběhu až po 2000ot/min).čidlo je ok,olej polosyntetika,motor fávo.ještě před třema dnama to bylo ok,pak jsem ho protáhl na dálnici a začlo se to rozsvěcovat.filtrem to snad nebude ne?to by dělalo spíš když je ten olej studený a hustý?nemůže to být jen tim olejem?kámoši řikali ať tam naleju minerála a uvidim.ale to se mi nechce,protože by se ten motor posral uplně ne?tipoval bych to buď na olej,že je to nějaká sračka,která je řídká,ale zas mi nejde do hlavy,že předtim to na to normálně jelo...nevim.