skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volnoběh
prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 29.03.2004 do 01.04.2004, založil/a
12:16:55
01.04.2004
01.04.2004

Baghira
-> King2: To je pravda, na LPG jsou vyšší otáčky asi nutnost. No já mám tu dirku na airboxu zvěršenou a zaslepenou takovou gumovou záslepkou, jak se používá, když stříkáte dutiny a pak tu díru zaslepujete...takovej špuntík...ideálně tam pasuje.
12:04:15
01.04.2004
01.04.2004

martyCZ
-> Racyk: ok, jeste budu muset odvezt motor tak se mozna trosku zpozdim :o)
10:18:36
01.04.2004
01.04.2004

Racyk
-> martyCZ: fajn to budu mit aspon co dělat, bo čekám na komoše co končí mezi pul šestou šestou, tak aspon pokecame. Kde? Bude pěkně, tak u mého auta, aspon uvidíš co to je za ...:))
10:15:28
01.04.2004
01.04.2004

martyCZ
-> Racyk: dneska fotit nebudem ale pokecat muzem :o) pocitam ze kolem 17 bych mohl byt na kolejich
10:07:20
01.04.2004
01.04.2004

Racyk
-> martyCZ: jedu dnes domu, mám čas mezi 16:00 - 17:30, pak mizím směr FM:)) Aji bych rad pokecal...
17:12:32
31.03.2004
31.03.2004

King
2 Baghira: Jo, jo, jak to perfektne tesni, pak volnobeh drzi bez sytice prakticky hned po nastartovani a proturovani. Ale priznejme si, ze mame ten v olnobeh trosku vejs oba, takze se neni cemu divit :)
17:10:10
31.03.2004
31.03.2004

King
2 Racyk: Ten otvurek v airboxu po sroubu nejlip zaslepis takovym tim bilim plastovym klobouckem do kteryho se zacvakavaj cudlata na pripevneni nekterych plastovych casti interieru.
16:54:42
31.03.2004
31.03.2004

martyCZ
-> Racyk: dneska uz se to celkem vyprazdnuje ... btw. videl jsem te u vozu dneska kdyz jsem nosil krabice :o)
v blizke dobe pojedem s kamosem fotit auta, neces jet s nama?
v blizke dobe pojedem s kamosem fotit auta, neces jet s nama?
15:41:56
31.03.2004
31.03.2004

Racyk
tak jsem dneska koupil tu gumu mezi kartec a airbox a ještě jsem si všim, že mi možná přisáva přes dírku od šroubku co kdysi ten airbox držel, izoleapa se odchlípla, tak jsem ji strh, zalepil novou a myslím, že to bude dobré, Uvidim až zitra vyjedu, protože to poznám akorát, když se zahřeje motor a jen tak se projet po Brně, abych zahřál motor se mi nechce, protože bych na 100% přišel o parkovací místo u kolejí a musel bych stát někde na trávě, kde zas buzerujou měštáci s lístečkama:))
14:51:45
31.03.2004
31.03.2004

Baghira
-> Sita: No není to moc vidět, ale na rosťovo bílém rapidu to trošku vidět bylo...teda spíš ten přívod k němu (měl BRC, tedy 2 hadice...já mám Tartariny, takže jen jednu, jinak totéž).
14:49:25
31.03.2004
31.03.2004

Baghira
-> King2: Ha, to je dobrý :-). No zase až taková vychytávka to není a patentovat si to teda zatím nenechám :-))). To máme stejnou zkušenost a nejen s LPG montérama. Kdykoli mi něco na autě někdo dělá, tak vždy akorát chodím, dotahuju šroubky, rozmotávám skřípnutý kabely apod. :-). No zatím jsem s timhle mixerem spokojenej, nikde nebere vzduch...než jsem ho přišroubil ke karbu, podmazal jsem ho silikonem, tak uvidíme dál. Ale drží otáčky už relativně za studena na volnoběh, což předtím nehrozilo.
14:49:16
31.03.2004
31.03.2004

Sita
2Baghira, King: Je nekde na webu foto toho "vaseho" mixeru? doceal bych chtel vedet o jakym je rec. dik.
14:37:20
31.03.2004
31.03.2004

King
2 Baghira: Navrhuju teto lpg vychytavce od tedka rikat "Baghirova SEDRova vychytavka" :)
Me by sel mix taky prichytit tou stredovou dirou a toho dokonce zneuzili montaznici a vsechno to sesroubovali pres prostredek vika sedru
. Jinymi slovy, prvni tejden na lpg jsem po nich musel skoro vsechno predelavat, vcetne elektriky. Byli experti na slovo vzati, protoze jim nejak uniklo, ze montazi distancniho sloupku pro pripevneni airboxu, mi vyzkratovali volnobeznej ventil na EDSR a presto dokazali postelovat volnobeh - kouzelnici
Me by sel mix taky prichytit tou stredovou dirou a toho dokonce zneuzili montaznici a vsechno to sesroubovali pres prostredek vika sedru


13:11:13
31.03.2004
31.03.2004

Baghira
-> King2: No vidíííš, já to říkal, že to funguje :-). No já mám stejně volnoběh 1100 ot, takže mě ten doraz ani nějak netrápí. Koukám, že mixér máme oba stejnej, no nevím jestli jsi měl někdy ten Lovatackej, ale tenhle je o poznání lepší. Já si myslim, že přichycení ke karburátoru, je u toho našeho lepší a stabilnější. Je teda fakt, že u toho mýho (Tartarini) by to šlo i středem mezi komory, ale to jsem hned zavrhl.
13:06:14
31.03.2004
31.03.2004

Palic - zrušená registrace
jestli muzu pridat takovou pomucku na nalezeni netesnosti......... staci vzit si do sklenicky trochu benzinu a stetecek a steteckem natirat mista kde by to mohlo prisavat (i tam kde by to nemelo prisavat :)) pochopitelne to zkouset za chodu motoru a pokud pri natreni nejakyho mista se otacky zvednou, je jasny ze to prisava zrovna tam.......
pokud to znate tak nic........ :)))
pokud to znate tak nic........ :)))

11:33:12
31.03.2004
31.03.2004

King
2 Baghira: No, po vecerech tady moc nebejvam, protoze s tarifem Home Mini nehodlam zbytecne sponzorovat CTc :) Jinak airbox mam samozrejme taky chycenej ke karbu pres zmineny "paknovy" pruziny, pac puvodni reseni je cestou do pekel. Ale mam problem s tim, ze se ten gumovej lem airboxu zarazi o vstupni trubicku lpg do mixu, takze dalsi namet pro jarni tuneni :) Stejne tak mixer mam ke karbu prisroubovanej 4ma sroubama po obvodu vika SEDRu misto puvodniho centralniho sroubu. Jo a ta tvoje uprava 2. klapky SEDRu docela funguje, akorat bych to rad dotahnul k dokonalosti upravou ty "nosat" ypodlozky, aby byl zase presne vymezenej doraz 1.klapky a nebude to miti chybku....
10:36:51
31.03.2004
31.03.2004

U-Geen
neodstranil
10:12:41
31.03.2004
31.03.2004

Baghira
-> King2: Si tu asi nebyl včera večer, jinak by ses nedivil, škoda, že u-geen odstranil tu debatu o "ukončení činnosti stránek".
10:11:16
31.03.2004
31.03.2004

Baghira
-> King2: No já ten "nos" k airboxu slepil dohromady silikonem...a airbox jsem přichytil v místě karbu na dvě pružiny ze zadních paken, takže je ta guma krásně vtlačená přes mixer. Co jsem měl předtím, že mi trubička od LPG šla skrz airbox, tak tam byli s volnoběhem taky furt problémy a kolísaly mi otáčky. Ale izolačka mezi "nos" a airbox se mi neosvědčila, protože to furt vyndávám a hned se rozsápala.
10:02:50
31.03.2004
31.03.2004

King
2 U-geen: Cece z vokynka, co vyskoci po "Pridej prispevek" jsem teda hotovey :) Aneb o autocenzure vime vse :)
10:01:42
31.03.2004
31.03.2004

King
Ta guma na mezi airboxem a mixem je svinstvo, pred tejdnem jsem ji musel radsi silikonem prilepit k airboxu a stabilite volnobehu to dost pomohlo. Jeste jedna vychytavka me napada: je to spojeni "kyje" a airboxu - v miste kde spolu do sebe zalejzaj mam pro jistotu utesnenou textilni izolackou. A stejne tak jsem jeste izolackou na trech mistech omotal i "kyj" protoze je secvaklej ze dvou dilu a uplne to netesni. Samozrejmosti je dokonaly utesneni diry nasavani teplyho vzduchu....
16:59:53
30.03.2004
30.03.2004

Racyk
no tak se to tvařilo jen jako že to drží, jak se zahřeje tak zas padá:( Tak jsem přitáh opět lanko plynu a dufám, že to doma nějak zpravím, až tam dojedu (220km) Doufám že to bude ta guma pod filtrem, bo jinak mě už víc nenapadá, gumičku mezi mixem a karblem se konntroloval a ta je OK.
19:02:10
29.03.2004
29.03.2004

PeterP136
Suhlas s Kingom2. Na tu netesnost sa musim kuknut aj ja. Volajako mi poskakuje volnobeh na benzin, volaco z motoru piska a volnobeh na lpg prilis dlho pada, nez spadne :) na 600, takze asi prebehne vymena tej gumicky co otacal Raczyk. Len skoda, ze ta nova je nejaka tenka.
16:34:12
29.03.2004
29.03.2004

King
2 Racyk: V podstate sis odpovedel sam. Musi se vychytat kazda netesnost od vstupu vzduchu do toho mudryho "kyje" az po spoj saciho potrubi a hlavy. Jednoduchy podtlakovy systemy bez obtoku ventilu 2. stupne reduktoru pro volnobeh (Lovato/lovtec/zavoli) jsou hooooodne haklivy na sebemensi ubytek podtlaku v oblasti mixu a reagujou zakernym kolisanim volnobehu hlavne na teplym motoru. Dalsi vec, ktera me prave u volnobehu vydusila je tzv. mala membrana v reduktoru (podtlakovej odblok 2.stupne reduktoru). Taky mi na teplym motoru kolisaly otacky a chcipalo to, protoze to prisavalo kolem tesneni maly membrany i kolem hadicky. Da se to diagnostikovat pri trosce sebezapreni sanim hubou z hadicky, ktera vede ze saciho do reduktoru - musi dokonale tesnit i na zahratym motoru. Stejne se da zkontrolovat tesnost velky membrany sanim hadice ustici do mixeru - opet nutna absolutni tesnost a nesmi ti vadit troska lpg v hube :). Casta je i netesnost kolem plaste volnobeznyho elektromagnetu na SEDRu. A jeste jedna neprijemna zalezitost, ktera se te asi netyka, je "funeni" opotrebenejsich motoru do hadice odvetravani z vika ventilu. Slabsi motor funi do sani takovym stylem, ze to ovlivnuje i benz. volnobeh, o lpg volnobehu ani nemluve.
15:55:29
29.03.2004
29.03.2004

Racyk
právě že jak je to studené, tak to drží volnoběh, (nedrží volnoběh je že když nemám nohu na pedalu plynu, tak to během několika sekund ztrácí otáčky až to chcípne) Ted jsem mel dole vzduchový filt a vsim jsem si, že mám uštípnutý kousek těsnící gumy co je mezi filtrem a mixem na karbecu, tak jsem ji otočil, abych zvětšil těsnost a javí se to jako že to je dobré, tak uvidím, až budu muset vyjet a zahřát to, u mojeho LPG stačí aby někde víc přisával vzduch než má a volnoběh nedrží. Neni to poprvé, ale kdysi mi to dělalo jinde, mezi mixem a karbecem je taková tenká těsnící gumička a ta se mi jednou při montáži přiskřípla a přisavalo to vzduch. Od té doby si na to dávám bacha.
14:39:44
29.03.2004
29.03.2004

PeterP136
No vidis a u mna je to opacne :).
Skus popisat lepsie co to znamena: "nedrzi volnobeh". Volnobeh je potrebne nastelovat na reduktore az ked je motor prehriaty a uz mu teplota nestupa a teda ani otacky na volnobezne otacky na lpg uz nestupaju. Pri studenom motre je samozrejme potrebne jazdit so syticom, ktory u lpg funguje len ako mierne prisliapnuty plynovy pedal. Toto uvadzam preto, lebo sa najdu exoti, ktori sa stazuju, ze im na benzin volnobeh nedrzi a nakoniec z nich vylezie, ze ked nastartuju studeny motor a sytic vypnu, tak im motor skape :).
A klapku na teply vzduch mas vysmarenu?
Skus popisat lepsie co to znamena: "nedrzi volnobeh". Volnobeh je potrebne nastelovat na reduktore az ked je motor prehriaty a uz mu teplota nestupa a teda ani otacky na volnobezne otacky na lpg uz nestupaju. Pri studenom motre je samozrejme potrebne jazdit so syticom, ktory u lpg funguje len ako mierne prisliapnuty plynovy pedal. Toto uvadzam preto, lebo sa najdu exoti, ktori sa stazuju, ze im na benzin volnobeh nedrzi a nakoniec z nich vylezie, ze ked nastartuju studeny motor a sytic vypnu, tak im motor skape :).
A klapku na teply vzduch mas vysmarenu?
10:56:40
29.03.2004
29.03.2004

Racyk
Nedrží mi volnoběh na LPG, na benzín drží v pohodě, nevím co tomu může být, před tím než to začalo dělat jsem akorát šteloval ventily. Abych dojel do na kolej, tak jsem uměle přitáh lanko plynu, aby to něco drželo, po přepnutí na benál byl volnoběh 2500ot/min, neví někdo, štelovat na ohřívači moc nejde cca 100ot+-:(