HELP Brzdy

prohledat
38 příspěvků (zobrazeno 1 až 38) od 28.03.2004 do 09.04.2004, založil/a
řadit dle data
21:50:08
09.04.2004
Giacomo
-> Zabak: Díkes bylo to, jak jsi říkal....stačilo ji trochu přihnout...už je OK ;-)
20:50:14
09.04.2004
Filip Ráž
vy tady resite ze je predek prebrzdenej, ja mam zase opacny problem ackoliv se to zda byt nemozne!!! mam 105ku uzovku bez posilovace. kdyz sem daval emkovy poloosy dozadu vybral jsem ty nejlepsi bubny prasatka a oblozeni co se mi valelo v garazi (moc nejete) a dal to dohromady... vsechno jsem nalezite ovzdusnil a kdyz to zkousim na sterku tak pri prudkem slapnuti na brzdu flekujou zadky a predky se jen pridavaj... trochu predvidam vase reakce: Ne hl. brzdovy valec jsem nedal ze 120s posilovacem, je tam uzovackej... a na mokru do zatacky kdyz flekuju jdu autom. do smyku, protoze me zadek predjizdí!!! nejak do hloubky jsem to jeste nezkoumal ale nevim cim by to mohlo byt... 8
19:47:26
09.04.2004
Martin
-> Labros: Prasátka jsou tam nové a správné, tj. na eMko. Samostavy nové i s pérkama.

Spíš budu muset nějakým záhadným způsobem otestovat ten tlak, kde se ztrácí...



Nějak mi to nejde do hlavy, jak to může vůbec brzdit stejnoměrně ?

Vždyť na jeden okruh (tj 1 pístek v HBV) jsou napojené pouze spodní pístky, tj. dohromady 4 malé pístky, zatímco na druhý okruh je zapojeno to samé co na první okruh + ještě zadní prasata. Nějak mi to není jasné, jak to může brzdit rovnoměrně ? Když u 120ci je na jeden okruh zapojenej pouze předek a na druhej jen zadek. A HBV jsou stejné. Fakt tomu nerozumím...
17:14:57
09.04.2004
Luděk
-> Labros: ty prasátka co popisuješ ale nesmí být použitý na brzdy s posilovačem,protože ty gumy se prohýbají a tudíž to nejde odvzdušnit
16:23:02
09.04.2004
Labros
-> Martin: Taky jsem se tě chtěl zeptat, jestli tam nemáš ty užovkový prasátka. To jsou hrozný mrchy, maj uvnitř takovej obrovskej kus gumy a oproti emkovým choděj šíleně ztuha. To by byla ale blbá náhoda.

Někdo tady mluvil o měnění pérek na samostavech, já ale mám v Praze zkušenost, že prodávají už maximálně jen celý samostavy (Rektorys cca.70Kč.)
15:28:54
09.04.2004
Bagrr
Mám podobný problém, akorát s tím rozdílem, že předek nemám přebržděný. Zadek je komplet nově udělanej. U levý strany vim od kud vítr fouká, nejspíš mi protejká olej z převodovky, ale pravá strana se zdá být naprosto v pohodě, ale nebrzdí, tak jak má. Při brždění auto táhne doprava jak sv**ě, už mě to málem stálo předek. V brzké době(tzn. asi hned) zajedu s autem na rampu a zkontroluju vedení a podtlakovou hadici. Ale podle toho měřiče, co ukazuje jak na to šlapu, by podtlak měl bej v pohodě. Vážně si nevím rady. U škodný je totiž dost velkej problém najít závadu10 8
19:25:09
31.03.2004
Zabak
2Jacob :

výš co to může taky bejt - drhne ti ta brzdová trubka co je na třmenu o onitžek ráfku.

to se mi taky stalo ono jí stačí jen trochu.92
15:05:26
31.03.2004
Giacomo
2Sita: ...je to mozny, ono to tam vypadalo cely takovy zatuhly....rezavy1
14:55:08
31.03.2004
Sita
2Jacob: Je mozny, ze mas zatuhly jeden pistek v trmenu. Takze tlaci jen jeden a kotouc tak v ramci sve pruznosti drhne o trmen...
14:51:00
31.03.2004
Giacomo
Tak jsem o víkendu odvzdušnil brzdy...je to sakra znát,předtím jsem sešlápl na doraz,ale ještě to dojíždělo...takže jsem v zájmu bezpečnosti mé i ostatních na silnici :o) konal. Teď mi to brzdí sqěle,ale levý přední kolo vydává divný pazvuky...jako by tam něco drhlo,ale jen na jednom místě...je to slyšet "1x za otočení" ...jen jestli jsem to nějak nepřehnal či co....ale nejspíš asi budou chtít povyměňovat díly v brzdě?! dík za rady
07:24:23
31.03.2004
Martin
-> Zabak: Také dobrý nápad, ale boužel u mě na to ručka nemá vliv... Uvidíme o víkendu se na to vrhnu a dám vědět, zda jsem na to přišel.
07:13:48
31.03.2004
Zabak
2Martin :

zkus si porádne seštelovat kučku.

ja mnel podobný problém ze mi pedál zabíral až v 1/2 a dost to pomohlo.

19:15:55
30.03.2004
PeterP136
-> Martin: -> King2: Tak asi na to slabo dupem :), asi preto, lebo nechcem mat kolieska do hranata :).
14:06:22
30.03.2004
Martin
Ono je problém, že ty prasátka nereagují na lehké sešlápnutí pedálu, v tom vidím zásadní problém. Já jsem si i sundal buben, roztáhnul pakny, aby prasátko nebylo zatížené a přesto to prasátko nereagovalo. Takže teď jenom zjistit proč ? Už vidím, jak tahám znovu nové rozvody. Skoro to tipuju na nějakou ucpanou či nějakým způsobem neprůchodnou trubici.

Jinak co se týká flekování kol na asfaltu, řekl bych, že auto bez ABS MUSÍ zaflekovat. Alespoň vždycky jsem si to myslel.
13:33:50
30.03.2004
King
2 PeterP: Nevim, nevim, ale moje predstava o brzdach na S1xx je takova, ze kdyz na brzdu brutalne dupnu, blokujou se na suchym asfaltu i zadni kola. Stejne tak pri pri zatezeni rucky za jizdy se musi zadek "kousnout" a drzet smer - jinak se na brzdach musi makat dal :) Takhle aspon testuje brzdy muj dvorni mechanik pri priprave na STK....
13:16:12
30.03.2004
PeterP136
-> Martin: Na asfalte by si ani natvrdo zablokovat zaden kolesa nemal. Ak sa Ti to podari, tak to je podla mna uz prebrzdene. Na snehu a strku bez problemov, ale na asfalte nie.

Podla mna, to ze nezablokujes tak lahko zadne kolesa je sposobene pri zodratych pakniach a bubne tym, ze paka, ktora tam posobi pri novych nie je pri zodratych taka velka a tak sa sila pritlaku pakne na bubon zmensuje. A pri novych aj ked je tato sila vdaka pake vacsia, zase zohra ulohu pruznost pakne, ktora sa dokaze celkom slusne prehnut. Sledoval som to ked som hladal chybu v brzdach a nechal roztlacit pakne s bubnom nasadenym len spolovice. Silne neodporucam, lebo sa potom dava velmi tazko dolu :).

Ina vec je ak mas dlhy chod pedalu, tak to musi byt sposobene asi len zavzdusnenim alebo nefunkcnym samostavom. Skus pri tej 40tke najprv zapumpovat pedalom az pocitis brzdenie a potom ho zasliapnut. Ked som mal brzdy uplne zavzdusnene, tak to brzdilo len nasliapanim pred kazdou krizovatkou :).
11:22:59
30.03.2004
BEYER - zrušená registrace
PeterP136: viem o com Martin hovori pretoze som mal podobny problem ked som robyl znamemu brzdy... proste by si si musel dotoho sadnut a zistit to na vlastnej kozi... proste zadok zacne brzdit az ked mas nohu v kufri ;) a v takom pripade nemusis ist ani bubny ;) aj ked na nix to uvidis uplne jasne ;)
10:57:34
30.03.2004
Palic - zrušená registrace
-> Martin: jasny......... ja jen jestli tam nemas v zadu prasatka ktera potrebovali zpetny ventil tlaku............ ale ty byli na tech prvnich uzofkach........ ja je mel......
10:33:32
30.03.2004
Martin
-> Palic: Vše by mělo být na 130tku.
10:06:47
30.03.2004
Palic - zrušená registrace
-> Martin: jeste detail co si daval do zadu za ty prasatka??? a co mas za HBV prumer atd........
09:50:57
30.03.2004
Martin
-> Palic: Dík, pochopil jsem, ale samostavy včetně pérek mám nové a určitě funkční. Samostavy jsem testoval tento víkend a fungují bez problémů. Problém je akorát v tom, že prasátka nějak nereagují na dotyk brzdy, ale až po jejím prudčím sešlápnutí. To je ten hlavní problém.

Každopádně dík za dobrý nápad.
08:53:36
30.03.2004
Palic - zrušená registrace
-> Martin: hele maly detail, pri obnove zadku jsi urcite i vymenil takovy ty perka na samostavech ze?? pokud ne tak to udellej, me to hodne pomohlo, a dalsi vjec az budes nasazovat buben tak to perku zacvakni do drazky co je na samostavu aby jsi do jeste vic napruzil pak ten samostav bude fungovat tak jak ma protoze podle toho co rikas tak se ti ten zadni pistek roztahne ale nezastavi se pri uvolneni hned na miste (tzn ze samostav neslape a tobje se pakny stahnou moc k sobe) snad jsem to napsal srozumitelne............. . sam jsem stim zapasil a tohle hodne pomohlo...........
08:24:55
30.03.2004
Martin
-> PeterP136: Jasně, že válce jsou nejobjektivnější zařízení, kde se to nechá změřit. Čekám, až budou jarní akce na STKčkách a vyrazím tam.

S těmi novými bubny mě to už také napadlo, ale při pořizovací ceně nového bubnu se snad už zaději vyplatí připlatit si a pořídit rovnou kotouče. Ale nepříjde mi, že by byly už v háji, protože ruční brzda funguje výborně.

Je fakt, že předek je lehký, ale když to zkusím dejme tomu ve 40km/h natvrdo zaflekovat a zadek se prostě neuráčí vůbec zablokovat, tak je asi něco špatně, nemyslíš ?

Navíc jak jsem řekl mám porovnání s druhým autem, kde jsou brzy v pohodě a nádherně citlivé.
23:06:38
29.03.2004
PeterP136
Predok sa na skodofke dosane lahko do smyku lebo je lahky. A tak to myslim aj ma byt aby sa predok dostaval do smyku skor nez zadok. Naraz to sa ti bez abs alebo nejakeho zariadenia nepodari a naopak by to asi nebolo bohvieco. Ak chces vediet ci naozaj mas predok prebrzdeny, tak utekaj na valce nech ti to zmeraju a potom mozno uvidis, ze je to cele inak. Inac ked si uvedomis ako su skonstruovane zadne brzdy tak zistis, ze sa ich opotrebovanim ako sa zbrusi bubon a hlavne pakne ucinok znizuje a to dost rapidne az takmer o 50 percent, takze skus pouzit nove bubny a pakne a uvidis ci sa to nezmeni, ked to vraj mas v nohach :). To s tymi bubnami a paknami vsak myslim vazne. Radsej si pred vymenou skoc na valce a po vymene znovu a uvidis zmenu.
21:58:58
29.03.2004
Martin
-> Alan: Tím "čudlíkem" myslím ten šroub, který zapadá do brzdového válce a přes který se ten válec stlačuje.

-> PeterP136: Nemůžu s tebou souhlasit, já teda rozhodně poznám, když mi zadek nebrzdí. A to jak celkovým chováním, tak i tím, že předek se prostě hrozně snadno dostane do smyku i na suchém asfaltu. Také je vidět, že se na předku výrazně opotřebovávají destičky a po krátké době jsou přední disky celé zaprášené. Také mi poslední dobou dost pískají brzdy.

Mám porovnání se svou pracovní škodovkou, která má "jen" dvoupísty, ale brzdí úplně jinak. Takže dokavaď to nebude brzdit alespoň jako ta má 105tka, tak se v tom prostě budu vrtat. Jenom mi bohužel už docházejí nápady.
21:48:27
29.03.2004
Alan
-> Martin: Jakej čudlík máš na mysli?,že bych to skusil taky :o)
21:43:50
29.03.2004
PeterP136
-> Martin: Ak myslis rucnu, tak tu fakt spoznam hravo, ale kvapalinovu z povodnej vybavy automobilu mimo snehu, ladu, blata, strku, piesku a valcov a podobnych povrchov :) nespozna nik. A ked je auto v smyku, tak tu hadam ide o zataz predku a zadku a kvalitu pneumatik a nie o to kde to co lepsie brazdi. Kym sa vsak kolesa nezablokuju, tak to nema sancu spoznat nik. Ako dokaz uvadzam to, ze viaceri ked repasovali brzdy zistili ze maju zadny bubon zasvineny brzdovkou zo zniceneho prasiatka. Ako vsetci vieme, tak brzdovka maze, takze vlasten to koleso brzdilo minimalne. A predsa nespoznali, ze zadok a dokonca len jedna strana brzdi podstatne horsie. V pripade primazavania brzdovkou uz ide skor o nebrzdenie nez brzdenie :).
20:25:17
29.03.2004
Martin
Ten posilovač je opravdu funkční i po mém zásahu. Je to poměrně jednoduchá konstrukce, kde celkem není co pokazit. Měnil jsem ten zpětnej ventilek, jinak membrána byla dobrá a vše je těsné. Ta podtlaková hadice je také nová.

Ten "čudlík" jsem trochu vyšrouboval a bylo to o poznání lepší.



-> PeterP136: Stačí aby bylo trochu mokro a je to poznat po prvním prudším zabrždění. A poznat, zda ti brzdí vše jak má je myslím celkem jednoduchá záležitost. Stačí si vyhlédnout kus rovné silnice nejlépe s hladkým asfaltem, aby byly dobře viditelné brzdné stopy. A podle nich lze usuzovat, zda vše brzdí jak má. Hlavně aby nástup brzd byl souměrný.

A věř, že zda zadek brzdí čí ne poznáš velmi dobře i na suchém asfaltu.
18:53:31
29.03.2004
PeterP136
Hmm. To by ma zaujimalo ako to viete, ze predok brzdi viac nez zadok. Ono na snehu sa da zistit co zablokuje kolesa skor, ale uz na suchom asfalte je problem zistit co sa zablokuje skor a uz vobec bez valcov si neviem predstavit ako viete zistit, ze zadok alebo predok brzdi viac alebo vobec. Predpokladam, ze keby som Vam vybral zo zadku pakne a prasa zadrotoval, tak si to ani nevsimnete, snad, len ze na rovnake spomalenie budete musiet silnejsie sliapat na brzdu. A nepredpokladam, ze ste s tym boli na valcoch.
11:40:08
29.03.2004
BEYER - zrušená registrace
Martin: tiez musim suhlasit zo shakym, ale ked to budes mat rozhodene, este raz ten posilovac ;) tak kukni ta nu hovadinku co ti ide do THV (taky cicik ;) ked ju vytocis o cosi viac mal by si mat vacsiu silu, teda zaber petalu smerom od hora ;) ale ako to ma byt spravne nastavene hmm... tak tu ti asi neporadim iba => potom uz len dobre nervy skusat ladit a rozoberat, ladit a rozoberat ;o xi xi ale skor skus tie vaceky ak ani potom tak to ber ako jedinu vyxodiskovu radu ododmna ;( inac ma uz fakt nic ine nenapada... ;(

CHIP: ta hadica ma podla mna vyznam iba pri nastartovanom motore ;) inac nie... ked ju odpojis a budes odzdusnovat ziadny rozdiel nepoznas tod iba moj osobny nazor... ;) ale mylit sa mozem ;)
11:11:53
29.03.2004
Saky
aneb slovo kritika-) definice ze kdyz je funkcni tak ze bude funkcni i po tvem rozdelani nemusi platit
09:48:26
29.03.2004
CHIP
-> Martin: A co podtlakova hadice co vede pres cely auto od motoru dopredu k brzdam? Neni treba nekde priskrcena a nebo nedej boze delava, je na obou koncich kvalitne uchycena .... tady by taky mohl byt problem.
09:36:19
29.03.2004
Martin
-> BEYER: Dík za rady.



ad 1.) ten posilovač je 100% funkční, už tam mám několikátý a byl vyndán z auta, které velmi dobře brzdilo, navíc jsem ten posilovač měl rozdělaný a vím, že je určitě funkční.



ad 2.) to je dobrej nápad, už jsem nad tím také uvažoval, takže snad o víkendu to prubnu.



ad 3.) to je samozřejmostí, odvždušňovat, odvždušňovat a když už se zdá, že je to odvždušněné, tak pro jistotu ještě odvždušňovat :-))



Jinak brzdovka nikde neteče a celé potrubí jsem kontroloval, zda někde není spláclá trubice. Ale nic neobvyklého jsem nenašel. Tlak se zdá být v pohodě, resp. při odvzdušňování brzdovka teče stejně jako na předku. Ale možná by bylo dobré nějak ten tlak změřit, ale jak ?
09:17:26
29.03.2004
BEYER - zrušená registrace
Martin: no s niecim podobnym som sa uz stretol ;) a tyzden som xodil okolo auta ako okolo horucej kase ;) v mojom pripade to bol posilovac.... no pises ze si skusal ten posilovac dat do inej skodule ;) a preco si neskusil ten s tej druhej skodule u teba ? ;) tlak pri odzvdusnovani ti ide zo zadnyx valcekou aky... malo by to priam striekat ;) poriadne popozeraj ci ti to nahodou niekde neunika ... a mam 3 rady ;) : 1.skusit posilovac z ineho 100% funkcneho afta (skoda), 2.vymena zadnyx brzdnyx valcekou na 21tky, 3.odzusnavat do nemoty ;) ... nemas niekde priskrtenu zilu dozadu ? ;o inac fakt neviem ;(
22:41:31
28.03.2004
Alan
Já mam taky vše po go a dělá mi to samý předek je prostě přebržděnej a kdo ví jestli vůbec zadek brzdí8
22:40:58
28.03.2004
Martin
-> **R@ZOR**: JJ posilovač 100% funguje mám ho odzkoušenej, dokonce jsem ho měl i rozdělanej. Zkoušel jsem ho i na druhém autě.
22:13:43
28.03.2004
R@ZOR
Tohle samý mám na 120ce, mám taky všechno nový, teda kromě posilovače. V zimě se s tím nedalo pořádně jezdit, předek přebržděnej jako prase a zadek skoro nebrzdil. Pedál zabírá tak v půlce, ale na druhý zabrždění to brzdí už líp. V mím případě to bude nejspíš posilovač.

Ubejvá ti kapalina? Víš na 100%cent, že je ten posilovač funkční?! Poznáš to třeba tak, že když vypneš zapalování, tak by ti to mělo tak 2-3krát (podle těsnosti) normálně zabrzdit! Mě to zabrzdí tak jednou a pak už na to musím fakt hamsnout.
21:43:51
28.03.2004
Martin
Už si fakt nevím rady a prosím o radu.



Stav mých brzd je následující :

nové rozvody hydrauliky

nový hl. br. válec

4-písty zrepasovány

nové kotouče

nové prasátka, pakny, samostavy

posilovač 100% funkční

vše je odvzdušněné

Takže vše je nové či zrepasované.



A v čem je tedy problém ?

Překvapivě to NEBRZDÍ !

Resp. abych byl přesný, tak nebrzdí zadek. Respektive brzdí ale až při silnějším šlápnutím na pedál. Přitom předek brzdí na dotyk. Což má za následek brutální přebrzdění předku !



Pedál má celkem dlouhý chod, prostě to není tvrdé, jak by mělo. V té fázi, kdy to jde lehce je znát že reaguje jen předek, zadek se ani nehne. Když to došlápnu až kdy to jde natvrdo, tak se přidá i zadek, ale to je bohužel dost pozdě. Samostavy jsou také v pohodě.



Takže prosím o nápady, čím by to mohlo být ???
Extreme Tyres