
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zavady k zamysleni
prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 05.02.2004 do 14.02.2004, založil/a
15:49:11
14.02.2004
14.02.2004

RM
-> Baghira - sou sklopný vrtule - a se solidnim motorem to umí obstarat vcelku solidní tah

13:02:07
13.02.2004
13.02.2004

Baghira
-> PeterP136: No právě že jsem tam chtěl udělat něco jako že by to do určitých otáček holil ventilátor a na vyšší by to šlo už jen náporem, aby ten ventilátor nepřekážel...jako, že by nebyl přímo na cestě tomu náporovýmu vzduchu...ale ještě uvidím, nějak to vymyslím...
12:51:38
13.02.2004
13.02.2004

PeterP136
-> Baghira: Ventik tam nedavaj. Ziaden ventik na 12V, ktory je dostupny nema taky prietok aby nerobil pri vyssich otackach clonu. Co myslis, preco sa montuje turbo pohanane od vyfuku alebo remenice.
12:26:47
13.02.2004
13.02.2004

Baghira
-> King2: To jsem taky zkoušel a bylo to stejný jak to mám teď. Já tam mám jen takovou gumovou nohavici, takže vzduch proudící přes zadní kapotu jde od spoileru a pod náporem přímo do sání. Vlastně takový náporový sání...chci ještě někdy zkusit to tam hnát přes ventilátor, ale ten dát vlastně hned na začátek sání, ne na konec, aby to u karbecu nakonec vzduchu v průchodu nebránilo.
15:27:01
12.02.2004
12.02.2004

King
Ja prave pouzivam obyc. seriovej filtr. Sportovni filtry, kde navic saju teplej vzduch jsou na lpg na . Mel jsem spis na mysli tvoje konkretni provedeni toho prodlouzeni sani. Ja to nedavno zkousel nastavit vrapovanou trubkou, co se pouziva na prisavani teplyho vzduchu od vyfucku. Neni to spatny......
14:55:04
12.02.2004
12.02.2004

Baghira
-> King2: No myslel jsem prostě obyč sériovej filtr. Sportovní by asi na LPG nebyl úplně ideální. Já mám sání prodloužený, protože když jsem s tím kdysi laboroval, tak mi krátký sání i se zmenšeným průřezem vstupu vzduchu nějak nefungovalo...zvuk jak formule, ale výkon jak Trabík :-). Osvědčilo se mi právě delší sání, ale uznávám, že co motor to jiný řešení.
14:24:18
12.02.2004
12.02.2004

King
To Baghira: Jenze zkraceni sani znamena soucasne zvetsit prurez nasavaciho otvoru tzn. mensi podtlak v mixeru. Prodlouzenim sani zase zvetsim ztraty proudenim v delsi trubce a podtlak bude vetsi, auto zivejsi - cili podobny efekt jako pri zaslepeni. Co znamena obycejnejsi filtr? BTW: Jak to mas realizovany ty? Esi to teda neni tajny :)
18:27:30
11.02.2004
11.02.2004

PeterP136
-> King2: Ono je pravda, ze ked trochu zaclonim rukou saci otvor, tak volnobezne otacky idu nahor, ale to chce len poriadne zostelovat. Teraz uz na to kaslem, lebo sa chyta favo zapalko a potom to cele poladim :) alebo rozladim :))).
Turovanim motor zostelovat mozno ide, ale chce to mat podstatne lepsi sluch nez 3t otackovou metodou :).
Turovanim motor zostelovat mozno ide, ale chce to mat podstatne lepsi sluch nez 3t otackovou metodou :).
14:46:20
11.02.2004
11.02.2004

Milošek
-> Baghira: dik skouknu to ale ta lenost:)=zzzzzima
14:35:13
11.02.2004
11.02.2004

Baghira
-> Milošek: No mě to problikavalo okolo 3000 ot. a poprvé to byli načnutý diody v altíku a podruhý uvolněný kabliky vzádu na altíku...tak tam bych asi začal...
14:19:24
11.02.2004
11.02.2004

Milošek
-> King2: to ze tam mam 100/90W obcas pusteny v plyskanicich pridavny svetla-H3 55W a radio a vzdycky druhej den nastartuju jak nic i v -15 a baterka se porad tvari ze je v kondici(aby jo je nova 2mes.:))ale susti mi lozisko takze pde asi stejne new altik akorat tam mam z fava a ty se tak casto nevyskytujou:(
13:00:22
11.02.2004
11.02.2004

Baghira
-> King2: Moje řeč, doštelovat LPG tůrováním samozřejmě jde. Já to zase dělám s BRC. Jinak zaslepování je podle mě blbost, vždycky se dá najít optimum mezi "Přitékajícím" LPG a vzduchem. Spíš to chce prodloužit sání a zvolit nějakej obyčejnější filtr, ne . Zkuste si zkrátit u LPG sání a hned uvidíte jak to nejede a pak zkuste opak.
11:41:29
11.02.2004
11.02.2004

King
2 Milosek: Jestli Ti zhne kontrolka dobijeni, kde beres jistotu, ze to dobiji v pohode?
11:37:52
11.02.2004
11.02.2004

King
2 PeterP136: Ja Tvoji historii se Landi Renzem znam, ale porad to nevysvetluje, proc zaslepeni sani ne. Jestli Ti tam montazni hovado zaslepilo 70% plochy nasavaciho otvoru, neni co resit, bylo to hovado :) Ja mluvim o cca 30pct zaslepeni nasavaciho otvoru, kdy se spotreba nezvedne, ale zlepsi se akceleracni pruznost a startovatelnost a neovlivnuje to emise. Samozrejme to nefunguje na vsech lpg autech, komu reduktor a mixer presne "pasuje" k motoru (nemyslim rozmerove), nemusi zaslepovat, ja to stesti nemam. BTW: stelovat lpg turovanim na miste lze a uz jsem timhle zpusobem ucinil stastnejsim nekolik majitelu lpg auticek aneb samochvala smrdi :). Spotreba klesla, vykon sel nahoru. Dodavam, ze vic skusenosti mam s jednudussima systemama s dvema stelovacimi prvky(Lovato/Lovtec, Zavoli) Nicmene melo by se to poradne protahnout na silnici a dostelovat.
11:07:42
11.02.2004
11.02.2004

daggereall - zrušená registrace
-> Milošek: a dival ses na rotoru v altiku na uhliky,bud sou uz opotrebovany,nebo to chce vycistit ten rotor
18:36:07
10.02.2004
10.02.2004

PeterP136
-> Mulis: Chyba bola v montaznikovi :). Bolo a predpokladam ze aj je to hovado. Stelovat to preturovanim na mieste je na... a tam kde ma poslal to zostelovat zase vedeli ho... aj ked sa tvarili ako ...
Ono to ale vlasten ani zostelovat neslo, lebo bola v splynovaci vyskocena jedna pruzinka. Lenze to co stvarali oba servisy v ktorych som bol bolo priam ukazkove. Zaplat a neser.
SKoda ze neexistuju ziadne paky na to aby im zobrali licenciu alebo ich aspon riadne pozvrtali.
Ono to ale vlasten ani zostelovat neslo, lebo bola v splynovaci vyskocena jedna pruzinka. Lenze to co stvarali oba servisy v ktorych som bol bolo priam ukazkove. Zaplat a neser.
SKoda ze neexistuju ziadne paky na to aby im zobrali licenciu alebo ich aspon riadne pozvrtali.
22:03:01
09.02.2004
09.02.2004

Milošek
ma taky jednu akorat ne s plynovou:)
kdyz stojim na volnobeh tak je vse ok ale jak pridam plyn tak na 2000 zacne slabe zhnout zarovka dobijeni a pritom dobiji v poho-vsiml sem si toho v noci a ve tme jak krava:)tak nevite cim to nebo je to zase nejaka skoda vychytavka
kdyz stojim na volnobeh tak je vse ok ale jak pridam plyn tak na 2000 zacne slabe zhnout zarovka dobijeni a pritom dobiji v poho-vsiml sem si toho v noci a ve tme jak krava:)tak nevite cim to nebo je to zase nejaka skoda vychytavka

21:28:59
09.02.2004
09.02.2004

Mulis
2 Peter Písečný: a chyba byla kde? at se poucim a muzu aplikovat na skudku
20:03:34
09.02.2004
09.02.2004

PeterP136
-> King2: Proti paske vsetko. proti Tebe nic :).
Mozno je toh hlavne tym, ze ten pip co mi pip oficialnu lpg zastavbu mi na uz neviem kolke urgovanie, ze mi to zere ako krava (pomaly aj travu okolo cesty) a pritom to furt blbne (klapku v sancej hubici som uz mal vymontovanu) prelepil lepiacou paskou (70%) trochu poturoval a pokrutil skrutkami a poslal ma do sveta. V meste OK, ale ked som isiel mimo mesta, tak ani s plynom na podlahe som nepokoril 60km/h. Paska letela do jarku, trochu som to povolil a dalej pokracoval s +13l/100km. To som si vtedy mohol kupit rovno 613 :), ta by zrala mozno menej. Nakoniec som musel na chybu prist spolu so strykom.
Mozno je toh hlavne tym, ze ten pip co mi pip oficialnu lpg zastavbu mi na uz neviem kolke urgovanie, ze mi to zere ako krava (pomaly aj travu okolo cesty) a pritom to furt blbne (klapku v sancej hubici som uz mal vymontovanu) prelepil lepiacou paskou (70%) trochu poturoval a pokrutil skrutkami a poslal ma do sveta. V meste OK, ale ked som isiel mimo mesta, tak ani s plynom na podlahe som nepokoril 60km/h. Paska letela do jarku, trochu som to povolil a dalej pokracoval s +13l/100km. To som si vtedy mohol kupit rovno 613 :), ta by zrala mozno menej. Nakoniec som musel na chybu prist spolu so strykom.
19:17:36
09.02.2004
09.02.2004

King
2 PPP: Sakra, co mas porad priti ty pasce na sani :)
13:14:28
07.02.2004
07.02.2004

Fantozzi
jojo. Otec měl dvě Fava a jezdily jak draci. Teda tachometrově, reálně netuším.
20:11:27
06.02.2004
06.02.2004
Koči
Zkus rozhýbat tu druhou fázi karburátoru, ev. ještě rozebrat a vyčistit a nebo alespoň vyfoukat a seřídit.
11:53:49
06.02.2004
06.02.2004

Baghira
-> Marko: Tak on už rozdíl výkonu u Fava a 120 je dost velkej sám o sobě jak na LPG tak na benal. Ale pokud motor dobře seřídíš, tak na plyn pojedeš stejně jako na benzín. Hold 120 motory nejsou na plyn to pravý ořechový...
11:24:56
06.02.2004
06.02.2004

Marko
2) Zkus jiný motor. Jezdil jsem s 120 na LPG a myslel jsem si ze to jede dobre. Ted mam favo jenom na benal a jede to tak 2x lip. 0-100 -14sekund a maximálka zatím 180Km/h.
Když jsem jezdil s tou s120, tak se maximálka trosku zvedla použitím sportovního filtru (ale musel by jsi udělat i nasávání chladného vzduchu, protože když se motor zahřeje, tak je to o něco slabší). Jinak tak nedoporucuju jezdit na pneu OR34, protože jejich odpor vůči cestě je "nesnesitelný" a spotřeba je asi tak o 2-3l (LPG) vyšší než u jiných nových pneu.
Když jsem jezdil s tou s120, tak se maximálka trosku zvedla použitím sportovního filtru (ale musel by jsi udělat i nasávání chladného vzduchu, protože když se motor zahřeje, tak je to o něco slabší). Jinak tak nedoporucuju jezdit na pneu OR34, protože jejich odpor vůči cestě je "nesnesitelný" a spotřeba je asi tak o 2-3l (LPG) vyšší než u jiných nových pneu.
11:22:13
06.02.2004
06.02.2004
PPP
Klapka na teply vzduch je vyradena?
Kolko km a rokov ma reduktor?
Nemas "upravu" sania lepiacou paskou?
Robilo to furt, alebo ako dlho, a ako dlho na tom s lpg jazdis?
Kolko km a rokov ma reduktor?
Nemas "upravu" sania lepiacou paskou?
Robilo to furt, alebo ako dlho, a ako dlho na tom s lpg jazdis?
10:38:51
06.02.2004
06.02.2004

Baghira
Zkus změnit dodavatele LPG, protože obojí může být způsobeno nekvalitní směsí.Jinak...
1) zkus zkontrolovat vzduchovej filtr, pak se taky může zadrhávat druhá klapka na karbecu, proto dlouho trvá než to po zastavení spadne na těch 400 ot.
2) zkus dát větší předstih...od 8° do 12°.
1) zkus zkontrolovat vzduchovej filtr, pak se taky může zadrhávat druhá klapka na karbecu, proto dlouho trvá než to po zastavení spadne na těch 400 ot.
2) zkus dát větší předstih...od 8° do 12°.
22:38:29
05.02.2004
05.02.2004
MT
Mam na motoru takove zvlastni zavady, nad kterymi si (zatim marne) lamu hlavu a protoze auto startuje a jezdi, nijak na to nepospicham - treba nekdo budete tusit, odkud vitr vane.
1) to se tyka pouze provozu na LPG - dokud se motor poradne neprohreje, nejde volnobeh (motor se prevaluje okolo 300-400 ot) a motor skoro nereaguje na sytic. Jakmile proslapnu plyn, je to chvilku OK, par vterin si motor toci vysoke obratky (jak by to na sytic melo byt) a pak zase spadnou otacky na nejakych 300-400 (kdyz zvysim otacky serizenim, tak zase na ohratym motoru jsou moc vysoko). Tak nevim, ze by membrana v reduktoru? Mam tam Lovato.
2) Pomerne dlouho jsem nejel v zadny jiny 120-ce, ale mam pocit, ze ta moje je extremne tupa, co se vykonu tyce. Cely karbec jsem rozdelal, pretesnil, seridil, ventily taky, svicky vymenil a porad nic moc. Po Hradubicky jsem dneska jel s plynem na podlaze 110 - vic ani tuk. Pritom jeste na podzim jsem jel po D1 trvale 120, misty i vic. A zase takova zajimavost - ve vyssich otackach motor ozije, vzhledem ke stari motoru se ale jedna o otacky "smrtelne", tedy pres 4500 (na dvojku to znatelne zabere v 55 km/h). Predstih serizeny. Fakt nevim, napada vas neco?
1) to se tyka pouze provozu na LPG - dokud se motor poradne neprohreje, nejde volnobeh (motor se prevaluje okolo 300-400 ot) a motor skoro nereaguje na sytic. Jakmile proslapnu plyn, je to chvilku OK, par vterin si motor toci vysoke obratky (jak by to na sytic melo byt) a pak zase spadnou otacky na nejakych 300-400 (kdyz zvysim otacky serizenim, tak zase na ohratym motoru jsou moc vysoko). Tak nevim, ze by membrana v reduktoru? Mam tam Lovato.
2) Pomerne dlouho jsem nejel v zadny jiny 120-ce, ale mam pocit, ze ta moje je extremne tupa, co se vykonu tyce. Cely karbec jsem rozdelal, pretesnil, seridil, ventily taky, svicky vymenil a porad nic moc. Po Hradubicky jsem dneska jel s plynem na podlaze 110 - vic ani tuk. Pritom jeste na podzim jsem jel po D1 trvale 120, misty i vic. A zase takova zajimavost - ve vyssich otackach motor ozije, vzhledem ke stari motoru se ale jedna o otacky "smrtelne", tedy pres 4500 (na dvojku to znatelne zabere v 55 km/h). Predstih serizeny. Fakt nevim, napada vas neco?