
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Topení
19:27:03
21.11.2005
21.11.2005

ace ventura
-> Pavel P.: takžejsem si to trošku pamatoval

17:11:18
21.11.2005
21.11.2005

Pavel P..
-> ace ventura: tak ta hadice je s kolínkem na konci a stála 49kč
22:56:50
20.11.2005
20.11.2005

Pavel P..
-> ace ventura: dik za radu zitra to pujdu zjistit ale měnit se mi to nechce teď v tý zimě
22:52:59
20.11.2005
20.11.2005

ace ventura
-> Pavel P.: myslím že je tvarovaná, v autodílech určo budou vědět...
22:48:53
20.11.2005
20.11.2005

Pavel P..
Mám dotaz ta hadice co je připojena na topení ale ne na kohout ta kudy voda odtéká zpět z topení je nějak speciálně tvarovaná nebo obyčejná rovná. zítra ji budu měnit a tak bych potřeboval vědět jak vypadá, protože když jsem ji kousek uříz a nasadil tak mi tam jde blbě nasadit to plastový koleno a když ho tam nandám tak se ta hadice ohne a voda neotéká. Dík za radu
19:13:22
20.11.2005
20.11.2005

M-toy
01:08:34
20.11.2005
20.11.2005

ace ventura
-> Meridan: já na nich po 12km neudržím ruku
00:43:15
20.11.2005
20.11.2005

Meridan
Dobře, zkusím to ošéfovat. Bude stačit po 10 km zkusit, jak moc je to horké?
19:27:04
19.11.2005
19.11.2005

ace ventura
-> Meridan: a zkus šáhnou na hodice pod topením, jak přívodní tak zpátečka musí být horké, že na nich neudržíš ruku. Pokud ne tak bude v háji kohout.
18:30:05
19.11.2005
19.11.2005

rolls
no kua....dnes sadnem do auta, prejdem 5km a hreje ako ma
ja som z toho nejaky blazon kua, najprv nejde a potom ano...fakt som mimo


13:37:45
19.11.2005
19.11.2005

Meridan
Musím si to hlídat, to je jasná věc. Nevím, ale loni to ještě fungovalo...alespoň dle subj. pocitů mé ženy. Dával jsem tam pouze destilovanou vodu, takže nechápu, jak by se to mohlo zakydat nějakým bordelem. No, ale všechno, i tato varianta je přípustná.
11:42:52
19.11.2005
19.11.2005

Fantozzi
-> Meridan: abys kvůli topení nevařil ;-)
A nemáš zabordelenej radiátor? Usazeniny a tak? chtělo by to asi celý vydělat a vyčistit. Jinak to není možný
A nemáš zabordelenej radiátor? Usazeniny a tak? chtělo by to asi celý vydělat a vyčistit. Jinak to není možný
11:08:26
19.11.2005
19.11.2005

Meridan
Tak, alobal jsem dal na přední chladič, dostal jsem se z 1°C na 12°C už po ujetí 10 km! Je to lepší, ale pořád to není ono...
08:57:56
19.11.2005
19.11.2005

Meridan
Jo, topí to stejně za jízdy i když to stojí. Motor se ohřívá docela v pohodě, když je studený, tak cca po 1,5 - 2 km má 60°C a po nějakých 5 km už má provozní teplotu. Ještě mě napadlo, že dám na větší část chladiče igelitovou folii, aby to nechladilo tak moc a dříve se to ohřívalo. To ale stejně asi nepomůže, když to netopí ani po 20 km...
02:25:02
19.11.2005
19.11.2005

Bobesh
Není možný,co termostat? Jak se ti ohřívá motor? Ykus to přeměřit teploměrem na zavařování. Topí to stejně při stání na větrák i náporem za jízdy?
02:18:51
19.11.2005
19.11.2005

Meridan
Takže pánové, dneska jsem se na to díval, všechny táhla chodí tak, jak mají, vůle jsou minimální. Díru vedle náhonu tachometru taky nemám...a teď z praxe. Sednu do auta, je tam 6,2°C, nastartuju, ujedu 11 km a dostanu se s topením na max. na teplotu 8°C. Nezdá se Vám to málo? o 1,8°C na 11 km? Co s tím?
21:03:38
18.11.2005
18.11.2005

minno
-> rolls: neviem, napr. ze by sa dobre neotvaral. najskor ale skontroluj tie klapky a lanka.
20:13:11
18.11.2005
18.11.2005

rolls
voda do kurenie ide tepla, ten ventil som neskusal, aky problem by na nom mohol byt?
20:11:46
18.11.2005
18.11.2005

rolls
-> minno: prave fuka len zi a z ofukov
doteraz to slo vpohode.....


19:50:37
18.11.2005
18.11.2005

minno
-> rolls: a to len na nohy fuka zima? z ofukov ide teplo? inac nemozem nic ine odporucit, len sa na to jednoducho pozriet. nie je tam nic zlozite v tych mechanizmoch a klapkach. Staci vybrat tie vrapove trubice, pripadne vysrobovat aj tie plastove kolena, do ktorych su tie "vrapove" trubice nasunute. A popozerat ako to funguje (kyvanim s packami) a problem sa objavi sam.
Ak ide do kurenia tepla voda (hadice vychadzajuce vpredu z tunela su horuce) a funguje ventil kurenia (na konci jednej z hadic) je problem urcite bud v klapkach, lankach alebo bovdenoch...
Ak ide do kurenia tepla voda (hadice vychadzajuce vpredu z tunela su horuce) a funguje ventil kurenia (na konci jednej z hadic) je problem urcite bud v klapkach, lankach alebo bovdenoch...
19:38:51
18.11.2005
18.11.2005

rolls
-> minno: dik za obsiahle vysvetlenie. no mam asi taky problem, ze mi na nohy stale fuka studeny vzduch, a upozornujem ze nezalezi ako je nastavene kurenie. doteraz sa mi to nestalo az dnes som si to vsimol na dlhsej jazde. aj pri zapnutom kureni ide stale studeny vzduch
je to tou hlavnou klapkou, ktora sa ovlada pravou packou? dik za rady ak to moze byt aj nieco ine

08:47:18
18.11.2005
18.11.2005

Veron
nevim jak felda, ale po 15km mam v autě teplo na triko. Měl jsem vypadlé táhlo z té klapky obtoku a to je pak topení obíháno, takže bych se jako první zaměřil na tohle. To ovšem neznamená, že nebudu pokračovat ve vývoji nezávislého topení, které začne topit hned, nebo ještě dřív, než nasednu..
21:34:51
17.11.2005
17.11.2005

ace ventura
-> minno: o fous
, jinak šáde taky docela hřeje ale na feldu to fakt nemá.

21:28:03
17.11.2005
17.11.2005

minno
-> ace ventura: si rychlejsi

21:27:18
17.11.2005
17.11.2005

minno
-> Meridan: este sa pozri, ci ti funguju vsetky klapky spravne. hlavne sa zameraj na jednu, ktora ked je otvorena privadza zimny vzduch do auta (nasavany vzduch ide mimo topenie) a tym to moze celkove teplo dost ochladzovat. Tato klapka je napojena lankom na pravu packu teplo/zima. Ked je packa hore, ma byt zatvorena, ked je dole, ma byt otvorena. Mne sa stavalo, ze mi vypadavalo uchytenie bowdena tohto lanka od mechanizmu paciek a potom zostavala stale otvorena...az dnes som to doriesil. Okrem tohto lanka je na packe teplo/zima este jedno lanko, ktore ovlada ventil topenia (privod teplej vody). Pozri sa, ci sa ti ventil otvara na doraz (ventil ja na pravej strane za tou vrapovou trubicou pod palubkou).
PS: mozno ti vsetko funguje ako ma, len proste skodovka hreje menej ako Felda :)
PS: mozno ti vsetko funguje ako ma, len proste skodovka hreje menej ako Felda :)
21:22:37
17.11.2005
17.11.2005

ace ventura
-> Meridan: s největší pravděpodobností bude u táhel vypadlá taková objémka co drží bowdeny a když hejbeš s pravou páčkou tak se hejbe ventil (radši zkontroluj) a nehejbeš s klapkou co přepíná směr vzduchu - přes anebo okolo radiátoru.
Takže odšroubuj ten panel, vyklop ho a koukni na to vedení
Takže odšroubuj ten panel, vyklop ho a koukni na to vedení

21:21:00
17.11.2005
17.11.2005

petr s
-> Meridan: Zatím prohlédni toto jinak v ovládání bovdeny ventil nemusí úplně otvírat nebo klapka studeného vzduchu je otevřena ale to jsou všechno ty bovdeny
21:14:28
17.11.2005
17.11.2005

Meridan
Díky za tip, zítra na to mrknu. A jinak? Kdyby to bylo zaslepené? Napadá tě ještě nějaká jiná varianta?
21:07:12
17.11.2005
17.11.2005

petr s
-> Meridan: ano je tam asi 3cm díra
21:04:30
17.11.2005
17.11.2005

Meridan
To by mohlo nasávat vzduch z venku a ochlazovat ho?
20:34:37
17.11.2005
17.11.2005

petr s
-> Meridan: Podívej se jesli máš zalepenou druhou díru na bovden tachometru v kufru
20:21:04
17.11.2005
17.11.2005

Meridan
Abych nezapoměl, mám Š 120 L, 1987
20:20:18
17.11.2005
17.11.2005

Meridan
Ahoj, jak mám docílit toho, aby auto topilo na vyšší výkon? I po ujetí 30 km v kuse a topení na max (1. páčka zleva nahoře, 2. zleva dole a 3. zleva nahoře a ventilátor na 2., tedy pomalejším stupni otáček) fouká vzduch teplý jako lidské tělo, tipuju do 40°C. Mám zkušenosti ze služební Felucie, tam jsem to jednou měřil na digitále a ta fouká při max. výkonu 70°C vzduch. Jak na to? Už jsem odvzdušnil chladící soustavu a nic mě nenapadá. Poraďte.