Odlehčení setrváku

prohledat
74 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 09.06.2005 do 21.06.2005, založil/a Tommys
řadit dle data
15:00:03
21.06.2005
Tommys
--->King2 : Tsi voe3 3 3
15:31:55
20.06.2005
qwerz
-> King2: no vidiš...mě by byly taky k ničemu...1
15:30:41
20.06.2005
qwerz
-> Labros: antiškodofka s antiposádkou..při střetu s normální škodofkou to má nedozírné dalekosáhlé následky...1
15:30:04
20.06.2005
King
2 qwertz: Se nam to trosku zamotalo :) Ale urcite nekde existuje vesmir, kde je 105ka uzovka brana jako maximalni snobarna a socialne slabsi jsou odkazani na seriovku typu Maybach, Lamborgini...... :) Sikmejch ranem na vlecku maj v mototechnach plny regaly a nikdo to nechce......
15:20:07
20.06.2005
Labros
Tak kluci, bacha, koukněte se jestli někdo nemáte antiškodovku. Střet s normální škodovkou by pak vyvolal explozi schopnou rozmetat naši sluneční soustavu. Třeba TUNER, ten má takovou zvláštní barvu....? 3
15:16:21
20.06.2005
qwerz
-> King2: muhehe..trocha teorie relativity..třeba vám to pomůže při výpočtu ...Pokud bude síla působit nekonečně dlouho, získá těleso nekonečnou rychlost....žádnými pokusy uvnitř soustavy nelze zjistit, zda je daná soustava v vklidu nebo v pohybu...1 ....a relativnost současnosti - současnost dvou nesoumístných událostí je relativní pojem, bez udání vztažné soustavy nemá smysl hovořit o současnosti dvou událostí..40 Thak a teď mudrujte esli má smysl odlehčovat setrvák..
13:25:03
20.06.2005
King
2 qwertz: Ze by rychlosti dosahovane nasimi skodylaky byly blizke rychlosti svetla?4 A nebo je to mysleno, tak ze pri totalni premene skodovky na energii lze ziskat cca 10^19 Joulu energie?4 To je napr. typicky priklad interakce skodovky s antiskodovkou :)
13:10:25
20.06.2005
Veron
-> COL: to by asi chtělo přesný výpočet, moc se mi do toho nechce počítat těžiště a síly, už jsem z toho nějak vypadl. Možná by to byly velice zajímavá čísla a hodně lidí by to určitě odradilo od jejich použití. Uvedl jsem jen subjektivní poznatek toho, že jsem to na vlastnostech auta poznal a ne zrovna přesným měřením i trochu dokázal.

Váhu podložky jsem měl cca 2kg na jedné - šířka 3,5cm, ocel, se změnou rozteče + 4x3 díry na odlehčení.
11:35:09
20.06.2005
qwerz
E=mc2...
10:38:52
20.06.2005
COL
-> King2: no stezejni je na jakym polomeru ta rotujici hmota obiha... Ok, skusim to teda spocitat, kolik teda vazej typicky podlozky?

-> veron: ne mel jsem na mysli porovnat jaka je, lidove receno, setrvacnost podlozek v porovnani se setrvacnosti celyho auta. Tj. pomer energie ulozeny v hmote jedouciho auta a energie ulozeny v rotacnim pohybu podlozek.
10:04:56
20.06.2005
Veron
-> Labros: no klika z fabky je docela macek proti fáčkovej. Vysvětlení proto nemam žádný, protože o tom moc nepřemejšlim. Vlastně jo - účel odlehčení je mimo jiné v tom, že rychleji padají otáčky motoru a tím i rychlejší řazení. S tim katalogem od Hondy to byla ukázka houpání zákazníků 1

-> COL: myslíš porovnat to, jestli auto míň brzdí z podložkama, nebo plně naložené? Nejhůř to brzdí při kombinaci obojího. Každopádně akcelerace s podložkama se zhoršila asi o dvě vteřiny (ze 13 na 15), což je velmi znatelné. Bohužel jsou podložky na místě, které nelze odpojit při akceleraci a nelze efektivně využít pro setrvačnou jízdu se zařazenou rychlostí (u karburátoru - svedne se spotřeba). Myslim, že bej to u setrvačníku obráceně, tak je to velmi užitečné. Ovšem u karburátoru opět nevýhodné, kvůli vyšší spotřebě při jízdě se zařazenou rychlostí). Myslim, že se něco takového na nových autech dělá - asi to k něčemu bude mít lehčí setrvák při akceleraci...
09:18:05
20.06.2005
King
2 COL: muzem sice sice hodne zhruba tvrdit, ze 1kg rotujici hmoty (podlozky, setrvak) je ekvivalentem 5kg "netocici se" hmoty v aute, ale max. vykon motoru je cosi, co je umerny obsahu, max. otackam, kompresnimu pomeru.....ale vaha setrvaku v tom vzorci jaxi nefiguruje4
19:14:23
17.06.2005
COL
-> veron: to je divne chtelo by to porovnat moment setrvacnosti pridany temi podlozkami a ekvivalentni moment setrvacnosti, ktery zpusobuje samotna hmotnost auta, preci to nemuze byt tak dramaticke....
16:00:46
17.06.2005
Labros
-> Veron: a jaký mají vysvětlení pro to, že odlehčením setrvačníku dosáhli vyššího výkonu motoru?
16:00:44
17.06.2005
VeTeV
-> Labros: a ty mas taky kliku ze jdu domu 4
15:59:31
17.06.2005
Labros
-> Veron: jenže nic neříkáš o tom, jakou ty motory maj kliku. Taková klika z fábie má taky slušnej moment setrvačnosti.
15:56:47
17.06.2005
Veron
v katalogu dealera Hondy se chlubí tím, že odlehčením setrvačníku dosáhly vyššího výkonu motoru. Když se tak projdu po vrakovišti a koukam po motorech, třeba francouzů, tak mají setrvačníky jak nic, odlehčenej škodováckej je proti tomu hovado velký. Popravdě se v tom moc nevyznam, ale když jsem nasadil podložky pod kola, tak to na akceleraci bylo znát jako svině, to samé při brždění.

A k těm 7kg co jsou napsaný v LA úpravách jenom to, že na míň nemohli jít, omezovaly to předpisy této skupiny...
15:33:36
17.06.2005
Tommys
----->KING2 , hezky řečeno3 3 3
12:38:48
17.06.2005
King
2 Zbynek: Je to pro akceleraci na 1cku a 2ku MALINKE plus a hlavne kolem toho panuje rada pover plynouci z neochoty akceptovat zakladni fyzikalni zakony4
12:08:42
17.06.2005
Zbyněk
-> Labros: napiš vytočit a na tůrování se vykašli! No ale ještě k tomu setrváku: je to prostě pro akceleraci plus a to je jediné o co jde!
10:43:54
17.06.2005
Labros
jednou píšu vytúrovat a jednou vytůrovat, jak je to správně? jestli je to cizí slovo nebo ne ;)
10:41:28
17.06.2005
Labros
-> Zbyněk: dosáhneš otáček rychleji, ale maximálně tak o 1s... pro motor opravdu není problém roztočit setrvačník, a to ani neodlehčenej, stačí zkusit vytůrovat na neutrál... ale problém pro motor je rozjet auto! Klidně od toho odečti čas potřebnej k vytúrování motoru na neutrál, pořád ti zůstane taková doba akcelerace že poznáš že ti ten setrvák prakticky nijak nepomohl.
09:43:22
17.06.2005
King
2 Zbynek: Omlete tema :) Sebevic odlehcenej setrvak poznas jenom pri plny akcereci na jednicku, v rovine pocitu pak na dvojku ale hlavne ti zkrati cas potrebnej pro razeni (proto se hlavne odlehcuje). Nejvetsi efekt ma pri turovani na miste :) To ze se v nizkych otackach dusi, ale neni problem jenom toho setrvaku - vacka, predstih, odlehceni.....vsechno pravdepodobne naladeno pro dosazeni max. vykonu (max. otacek) a tudiz je pro moturek to cemu bezne rikame volnobeh, tabu 4
07:22:16
17.06.2005
Zbyněk
-> Petr Abrahámek: právě že jsem chtěl aby tam ještě nějaký krouťák zůstal tak tam mám origo vačku Fel. (myslím 254° nebo tak nějak) a stejně se to v nízkých otáčkach dusí! Prostě se nechce tomu motoru točit protože nemá tu setrvačnost toho kusu železa
07:18:23
17.06.2005
Zbyněk
-> Labros: ano plně s Tebou souhlasím že ohledně výkonu ten setrvák má jiný význam ale zese rychleji dosáhneš vyšší otáčky takže = rychleji dosáhneš vyššího výkonu!

01:44:40
17.06.2005
Vašo
hmm3 3 3 -> Zbyněk: mas pravdu... ja mam odlahceny zotrvak na 5kg a remenica na 0,5kg a v nizkych otackach ... no proste nic sa nedeje "nema krutak" lebo je tam mala zotrvacnost a motor nevladze v tych malych otackach. volnobeh mam 1100 ale menej by to uz neslo. ked sa rozbieham tak musim viac pridat inac to zdochne. to boli minusy!!! ale no ako to toci .... to je balada a je to dost citit aj na 1 a 2 st. otacky rychlo klesaju a rychlejsie sa da radit ale podla mna je to super ja by som to spravil na kazdom motore!!!!!!!!! (motor FAVO ma okolo 80k upravena hlava,vacka,karbec,)



no a neda sa s tym fakt jazdit na spotrebu otacky musia byt vyssie, ked idem 70km/h a drzim stale rovnako plyn tak klesa rychlost... no proste musim pridat a stale dookola..... 4



ale ja som napriek tym - viac spojny s tymi + 1
17:29:32
16.06.2005
Petr Abrahámek
-> Zbyněk: Tak to ze nemas kroutak v nizkejch otackach bude nejspis vackou ne? :)
14:54:06
16.06.2005
Tommys
Zbyněk: To je hustýýýý.-)))né už sem to zavrhl, nešel jsem do toho
12:42:17
16.06.2005
Labros
-> Zbyněk: setrvák nemá zhola nic společného s tím, kolik má ten motor na brzdě výkon a krouťák. O setrváku ten motor ví jen při změně otáček a při nepravidelném chodu.
12:37:21
16.06.2005
Zbyněk
ještě k tomu původnímu tématu! Záleží proč to chceš upravit! Já mám v autě moto z Fa který měl na brzdě 95 koní a setrvák váží 2,5 kg! Je tam jen věnec pak navařené 4 pásoviny a střed! Akcelerace je nepopsatelná ale zase když tomu točíš 8 tis. tak po vyřazení bezpodmínečně chcípne! :-) a volnoběh musíš mít nastavený tak na 1700 ot. a pokud náhodou chceš jet na spotřebu tak nepočítej s tím že to jde protože v nízkých otáčkách ten motor prostě nemá krouťák!
11:38:33
16.06.2005
Labros
-> Tommys: Teďka tady je velice dobrá nabídka, 136ka za 3500 i s vačkou 280/280! Sice sací a parohy favo, ale na sací dáš podložku a uděláš nebo seženeš vefuk.
11:35:46
16.06.2005
King
2 Labros: Ja nevim, proste ja si vzdycky rek ze chci snizit a bylo by to za kilco at uz o 0,2 nebo 1mm :)
21:26:35
15.06.2005
Tommys
u mě byl hlavní důvod legalita, kdybych měl možnost koupit 130 nebo origo 136, šel bych do ní
18:00:48
15.06.2005
Max
hm...no tak to zas já...pro sebe už 120cu na ježdění nebudu mít asi nikdy...ale jedna z těch co mi tu stojej bude pro mladou. Mám nový vložky+písty+ojnice....ta kže jestli se mi bude chtít,tak bude novej motor. Přebrousit kliku a+pánve a ložiska....Hlava a písty LS...něco to stát bude,ale budu mít novej motor,legální a bude to stačit. Jí určitě a mě když budu potřebovat něco s vezejkem taky :-) jí bych tam favorita určitě nedal....stejně se za rok nebo dva bude prodávat a určitě by se mi pak chtělo schánět jinej motr aby to bylo legální...

16:30:34
15.06.2005
Tommys
Jinak bratránek má fáčko v rapidáku a je to dobré poježděníčko, nemůžu říct že ne, brácha má ale 120 v GO a jede to taky velice pěkně, není to pochopitelně jako fáčko ale taky to moc hezky jede
16:24:50
15.06.2005
Tommys
Já bych do fáva šel taky, kdyby to šlo legalně jako dřív
16:24:07
15.06.2005
Tommys
ne měl jsem to zadáčo u táty v práci, nevim no prostě jsme ji zarovnali jenom3
10:47:34
15.06.2005
Labros
-> King2: to je snad normální,že si účtujou za milimetr snížení! Nevim, jestli ranec, ale účtujou.
09:19:20
15.06.2005
King
2 Tommys: ".... navíc nejsem z těch dravějších jezdců co musej mít na tacháku pořád kilčo..." tak na to je ta 120ca engine vskutku to jedine prave orechove :) Btw: proc ta plachost pri snizovani hlavy? (0,2mm) U vas si na freze uctujou ranec za kazdou zapocatou desetinu mm? :) Ne, tvoje dilema jsem resil pred 2 lety a to favo z toho proste vyslo vitezne....
17:49:33
13.06.2005
Tommys
Jinak nepatří to k tématu, ale dneska jsem sehnal vytoužený zrcátka Beskyd sport od cigoše co je měl na vorezlim embéčku, mám radost jako malej kluk, jsem v 100 procentním stavu, vyměnil jsem je za Pentium 133, který se mi válelo v koutě, minimální ztráta za klenot takovýho kalibru:-)))
17:46:02
13.06.2005
Tommys
No jasný, taky bych šel do fáčka, ale nechci to mít na černo, pak když se to auto prodává nebo technická nebo prostě policajti mektaj, navíc nejsem z těch dravějších jezdců co musej mít na tacháku pořád kilčo, jinak měl jsem nabídku na motor fáčko udělanej už do škodule, ale s LPG za 2500,- jenže LPG nechci bez něj to nechtěl nechat, navíc motor je upravenej ta škodovka ve který je už byla dvakrát na boudě, to zn. že ho ten klučina rozhodně nešetřil, navíc má za sebou už faforita, když jsem motor viděl byl vidět jen hrubej obrys pod vrstvou hlíny, prej lítá krásně ale na dobrý slovo nechci nic kupovat, tak jsem přemejšlel a dal bych 2500 za motor, nejsem blbej a rozdělal bych ho abych ho zkontroloval, kdyby bylo něco v prdeli, musel bych do toho cpát peníze a kdoví kam by se to vyšplhalo, navíc to že by tam byl nelegálně a nevim jestli nebudu v budoucnu blízkym kupovat něco jinčího, tak jsem se nakonec rozhod pro tu 120, a po vašich radách se vybod na tuning a dávám ho prostě do dobrýho stavu, motor je rozloženej a je na něm udělaný následůjící, sjetá hlavá o 2 desetiny, vyleštěný sání, vyleštěný spalováky, zfrézovaný ventily a sedla v hlavě, tlaky byli měřený a jsou dobrý takže válce kroužky a vložky zůstaly původní, koupil bych si nový, ale zajíždět to ee... zejtra budu kupovat sadu veškerých těsnění a nový dekly, zatím mě to nestálo ani kačku všechno jsem za pomocí svého taťky zvládnul sám ještě s jedním týpkem co zná škodovku jako svoje boty, setrvák nebudu nijak hroti na konec, vyměnim jenom spojku a ložisko kliky, dal jsem taky nový spojkový ložisko, motor dám do originál stříbrno černý barvičky a budu spokojenej, máte pravdu že asi nemá cenu upravovat 120, ale motor v pěkným stavu je taky god
15:17:30
13.06.2005
Saky
ja jsem to s tou upravou rikal jiank.. a to nez upravovat 120ku tak si radsi koupim favo motor a to v serii bude lepsi a levnejsi a vydrzi vic atd nez ta upravena 120ca
10:22:03
13.06.2005
Labros
-> Štěpán: Bukový podložky nejsou na změnu rozteče, na to je jich škoda. Ten maník, co je měl, říkal, že na změnu rozteče si koupí od Sakyho, ale ty bukový si pod nima chtěl nechat.
21:23:21
11.06.2005
Tommys
dežaví:-)
16:44:49
11.06.2005
Honza M
Taky trošku mimo diskuzi. Ale prodávají se i odlehčené řemenice klikovky. Sice to je minimum ale musí so potom vyvažovat klikovka jako celek?
16:03:08
11.06.2005
Tommys
jasný no
14:44:47
11.06.2005
Honza M
Taky trošku mimo diskuzi. Ale prodávají se i odlehčené řemenice klikovky. Sice to je minimum ale musí so potom vyvažovat klikovka jako celek?
11:15:43
11.06.2005
Tommys
škoda škoda že tam nejde vyjímal by se moc hezky
11:15:06
11.06.2005
Tommys
máš pravdu je škoda, že se 120 motory odsouvaj uplně stranou...
09:14:06
11.06.2005
Milošek
-> Tommys: neni je moc nizkej oproti 120mu.....

all:uz nechte toho ze 120 upravovat nema cenu!!!!! kazdej motor stoji zato upravit nebo se o to alespon pokusit tim se nic neskazi4 3
Extreme Tyres