skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
20:28:38
13.05.2010
13.05.2010

petr s
-> Crewer Škoda: Co to je za reklamu?
20:22:51
13.05.2010
13.05.2010

Gemini
-> Crewer Škoda: postavil si turbo motor ? sme zvedavi....daj nejake fotky
19:31:43
13.05.2010
13.05.2010

Crewer Škoda
Takze upravit motor z 136 jde pred instalaci je treba promyslet vsechny pro a proti. Ja budu mit motor kompletne udelany do 3 mesicu a ted v prvni rade resim jak napojit turbo na sani a motor a vec se ma takto da se to udelat jak s karburatorem tak i s jednobodovou stříkačkou uvazuju spis o ty min narocny verzi a to karburator ( saci trakt vypada jako u normalniho motoru jen se mezi karburator a sani musi implantovat turbo) vybral jsem si speedpro.cz/turbo-schwitz
er-nove-p-3784.html jde tedy o preplnovani stlacenou smesi dalsi vec je dodavka oleje do turba a dodatecne chlazeni oleje je potreba pouzit olejovy chladic. Zbytek veci je jen na tobe vyfuk atd. Pokud se jedna o zivotnost ( normalní jizda, dochlazování turba vymeny oleje atd...) tak motor vydrzi i!!!!! 50000 km !!!!! je to jen na tobe jak se k tomu budes chovat spotreba podle karburatoru do 15 litru a vykon tak 15-25 koni a kroutak 30 - 40 NM jde to znat v celym rozsahu otacek a cena samo domo cca 10 000 kc (350 euro) pokud tedy pouzijes tohle turbo
kdyby si neco potreboval i ohledne reseni a pripravy kontaktuj me na CrewerSoundProduction@ema
il.cz

08:23:31
21.04.2010
21.04.2010

Gemini
-> jarda.u1: diik
-> havlik: urcite, kazdy dalsi motor je lepsi...
-> havlik: urcite, kazdy dalsi motor je lepsi...
08:17:51
21.04.2010
21.04.2010

jarda.u1
-> havlik 30.03.10 21:56:16: sakra,nevedel jsem,ze stavis az takovej brutus.



08:16:11
21.04.2010
21.04.2010

jarda.u1
-> Gemini: gratuluji k vysledku 

07:26:09
21.04.2010
21.04.2010

havlik
-> Gemini: Proč na prodej? bude eště něco lepšího?
01:18:34
21.04.2010
21.04.2010

pistaa
-> Gemini: :)
01:14:19
21.04.2010
21.04.2010

Gemini
231Nm onedlho napredaj !!!
18:53:48
20.04.2010
20.04.2010

Marra - zrušená registrace
jde nějak v domácích podmínkách nahradit origo hadici k turbu, která je ovšem "vnitřní"? blbě se to vez obrázkuvysvětluje, když tak dodám foto, ale jde o to, že ny výtlaku turba naní klasicky zapojení hadice přes "vývěvu" turba, ale je jakoby vnitřní, tzn, hadice jde dovnitř a ta vývěva turba ji obepíná zvenku, fakt to vysvětluju blbě. moc jsem to neviděl a ani netuším, jak by to správně mělo být zapojené a jak to nahradit..asi jedině origoš, co?
21:57:21
30.03.2010
30.03.2010

afro100
-> havlik: 

21:56:16
30.03.2010
30.03.2010

havlik
-> Jarda/felda: lepší vzít díly a udělat img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/7_8_11853__2009-02-2
6_06-55-30_1.jpg 

21:43:38
30.03.2010
30.03.2010

Jarda/felda
sk.aukro.cz/item974427776
_prodam_motor_1_3ie_turbo.
html
rozebrat a pokumat jak vypadá zevnitř

21:28:43
28.03.2010
28.03.2010

Jarda/felda
-> havlik: do poličky na parádu 

13:11:47
28.03.2010
28.03.2010

havlik
-> Jarda/felda: k čemu?:))
09:27:54
28.03.2010
28.03.2010

Jarda/felda
sk.aukro.cz/item972618119
_turbodmychadlo_fiat_uno_1
_3.html kupte to někdo 

03:41:47
28.03.2010
28.03.2010

TUNER
-> Vita ze Sudet: Nj,my co máme seriový převodfoky si víc dovolit nemůžem....:(
21:19:38
27.03.2010
27.03.2010

Vita ze Sudet
-> TUNER: K03 to nejede 

19:33:18
27.03.2010
27.03.2010

Gemini
-> matezsss: takze dvojka je volna, a jednotka je zapojena na teleso klapky na tej istej strane
11:13:24
26.03.2010
26.03.2010

havlik
-> TUNER: wow no a pojede to a bude to držet na silnici narozdíl o tý červeny?:D
11:09:47
26.03.2010
26.03.2010

TUNER
Bude další 1,8T.... 

23:09:48
23.03.2010
23.03.2010

pistaa
-> matezsss: 1. je prepad pod auto.. 2.ka si nespominam ale kuknem to
19:47:23
21.03.2010
21.03.2010

pistaa
-> matezsss: ja ti to kuknem ale mam malo casu nic sa neboj
14:47:03
21.03.2010
21.03.2010

Gemini
-> matezsss: jedno s tych dvoch je boost, ale neviem ktore, musim sa pozret...
12:04:59
21.03.2010
21.03.2010

matezsss
chalani dotaz vice na obrazku....
09:50:21
13.07.2009
13.07.2009

havlik
-> pistaa: nevim nemam tušení:(
09:49:20
13.07.2009
13.07.2009

pistaa
-> havlik: este to nepredal?
08:48:42
13.07.2009
13.07.2009

havlik
-> Turda: RTL taky sem občas chodívá
08:46:25
13.07.2009
13.07.2009

Turda
-> havlik: a majitel je někdo z virtu??asi ne co?
08:45:51
13.07.2009
13.07.2009

Turda
-> havlik: já si myslel že seš to ty 

22:22:23
12.07.2009
12.07.2009

havlik
-> Turda: já a spolujezdec je majitel
22:17:14
12.07.2009
12.07.2009

Turda
-> Nwkt: kdo to řídí?? a kdo je na spolujezdci??
15:51:33
11.07.2009
11.07.2009

Tomo - zrušená registrace
-> Nwkt: celkom pekne to ide to turbo tam ani nepocut skoro
preto sa pytam bo som debo z TURBA


preto sa pytam bo som debo z TURBA


15:43:49
11.07.2009
11.07.2009

Tomo - zrušená registrace
cvoci
chcel by som vediet ako slape taky motor s turbom (skodovacky) ? da sa pouzit v normalnom dennom jazdeni ?
ci je to moc na taketo jazdenie ? zere to i viac ?





chcel by som vediet ako slape taky motor s turbom (skodovacky) ? da sa pouzit v normalnom dennom jazdeni ?



01:08:12
11.07.2009
11.07.2009

SskodaRS
čau lidi mam turbo(KKK k16) daný na motoru z feldy a karbec ze 130 jezdí to pěkně ale když vytáčim 3 tak to zničeho nic chcípne a chitne to až při niších otáčkách a o palivu to neni to stíhá dotejkat, nemam tam zatim mezichladič, myslim si že by to mohli bejt samozápali ale budu rád za každy váš názor
21:47:44
23.06.2009
23.06.2009

Gemini
ešte si dovolím jednu zaujmavosť.......
Ako príklad preplňovaného zážihového motora, pri ktorom nebolo potrebné okrem osadenia turbodúchadla robiť žiadne podstatnejšie konštrukčné úpravy, je na obrázku uvedená hlavná otáčková charakteristika motora Š 742.12 (z vozidla Škoda Garde) preplňovaného turbodúchadlom KKK typ K24. Výskumné práce s preplňovaním tohto motora realizovali pracovníci výskumu a vývoja bývalých Bratislavských aut. závodov v BA. Motor
Š 742.12 je radový, štvorvalcový, štvordobý, vodouchladený, zážihový motor, s rozvodom OHV, s vŕtaním valca 72mm, zdvih 72mm, zdvihový objem 1174ccm , kompresný pomer 8,5:1 . Preplňovaná verzia bola osadená spomínaným turbodúchadlom K 24 s novootryskovaným karburátorom a v prevádzke sa používal benzín s OČ 96. Plniaci tlak sa reguroval odpúštaním výfukových plynov spred turbíny, stúpal do otáčok 3500/min na hodnotu 0,15 MPa a potom bol udržiavaný na približne stálej hodnote. Výfuková rúra bola na výstupe škrtená, aby sa dosiahol protitlak zodpovedajúci protitlaku tlmiča. Po skončení asi 300 hodín skúšok bol motor upravený do sériového vyhotovenia a potom zmeraná jeho charakteristika. Preplňovaním sa v tomto prípade zlepšili nielen výkonové parametre (výkon a krutiaci moment o 46% pri max otáčkach), ale aj merná efektívna spotreba ( o 13 % pri max otáčkach)
Ako príklad preplňovaného zážihového motora, pri ktorom nebolo potrebné okrem osadenia turbodúchadla robiť žiadne podstatnejšie konštrukčné úpravy, je na obrázku uvedená hlavná otáčková charakteristika motora Š 742.12 (z vozidla Škoda Garde) preplňovaného turbodúchadlom KKK typ K24. Výskumné práce s preplňovaním tohto motora realizovali pracovníci výskumu a vývoja bývalých Bratislavských aut. závodov v BA. Motor
Š 742.12 je radový, štvorvalcový, štvordobý, vodouchladený, zážihový motor, s rozvodom OHV, s vŕtaním valca 72mm, zdvih 72mm, zdvihový objem 1174ccm , kompresný pomer 8,5:1 . Preplňovaná verzia bola osadená spomínaným turbodúchadlom K 24 s novootryskovaným karburátorom a v prevádzke sa používal benzín s OČ 96. Plniaci tlak sa reguroval odpúštaním výfukových plynov spred turbíny, stúpal do otáčok 3500/min na hodnotu 0,15 MPa a potom bol udržiavaný na približne stálej hodnote. Výfuková rúra bola na výstupe škrtená, aby sa dosiahol protitlak zodpovedajúci protitlaku tlmiča. Po skončení asi 300 hodín skúšok bol motor upravený do sériového vyhotovenia a potom zmeraná jeho charakteristika. Preplňovaním sa v tomto prípade zlepšili nielen výkonové parametre (výkon a krutiaci moment o 46% pri max otáčkach), ale aj merná efektívna spotreba ( o 13 % pri max otáčkach)
16:41:46
23.06.2009
23.06.2009

pistaa
-> Gemini: pekne vam to suka do hlavy :D
17:39:50
22.06.2009
22.06.2009

Gemini
dovolim si jednu citaciu z knihy mojho profesora......mozno niektory pochopia.....
"Charakteristiky turbostroja sa podstatne odlišujú od charakteristík motora, a teda kombinácia turbodúchadla so spaľovacím motorom dáva ešte zložitejšie charakteristiky spolupráce týchto dvoch strojov, pritom ich optimálnu spoluprácu a dobré parametre môžeme dosiahnuť len ich pochopením a poznaním."
"Charakteristiky turbostroja sa podstatne odlišujú od charakteristík motora, a teda kombinácia turbodúchadla so spaľovacím motorom dáva ešte zložitejšie charakteristiky spolupráce týchto dvoch strojov, pritom ich optimálnu spoluprácu a dobré parametre môžeme dosiahnuť len ich pochopením a poznaním."
23:16:58
21.06.2009
21.06.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> pistaa: Tady ne, na virtu obecně. Půlka lidí mluví hebrejsky, nebo snad jak. 

11:13:59
21.06.2009
21.06.2009

pistaa
-> Jirik grilovaný: vidis tak mas tu cest, vaz si tejto chvilky
10:52:18
21.06.2009
21.06.2009

Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Vita ze Sudet 20.06.09 19:25:10: Ich auch nicht... Panebože, takovejch debilů pohromadě jsem v životě nikde jinde neviděl, jako tady. 

19:25:10
20.06.2009
20.06.2009

Vita ze Sudet
-> wladas47: Ich verstehe nicht...
12:56:51
20.06.2009
20.06.2009

wladas47
Vita ze Sudet 26.02.09 06:55:30 napsal:
A já nahodim foto náznaku mé amatérské tvorby
hej co je to za turbo neňa ten obrasku???
A já nahodim foto náznaku mé amatérské tvorby

23:40:10
25.03.2009
25.03.2009

pistaa
-> SskodaRS: mas pouzity nie uplne idelany zvod da sa pouzit i nieco viacej optimalizovane a taktiez seriove ;)
07:03:47
25.03.2009
25.03.2009

Vita ze Sudet
-> SskodaRS: Pro začátek popiš tvou sestavu
...

22:51:43
24.03.2009
24.03.2009

SskodaRS
čau lidi taky sem se pustil do zástavby turba na motor z feldy 1.3 mpi z karburátorem š 130 pro začátek a uvidim jak to bude šlapat , chtěl bych to spojízdnit už v nejbliší dobe
18:49:04
28.02.2009
28.02.2009

Fifa
-> Vita ze Sudet: Taky mám kamaráda kterej celkem solidně zvládá megasquirt. Uvdíme jak se bude vyvíjet má finanční situace.. Nějaká taková jednotka by se hodila
10:15:22
27.02.2009
27.02.2009

Vita ze Sudet
-> Saky: Jjjj měla. Megasquirt. Dokonce mám i v ČR kamaráda, kterej již s touto velice slušně umí laborovat. Nicméně protože 135T beru spíše jako zimní oddechovku a jen si tak hraji nemýním prozatim investovat do standalone jednotky. Byla by to jistě výborná schopná věc, ale uno bylo za 0kč :-)... a uvidí se, jak se to zachová.
www.msefi.com/index.php
www.msefi.com/index.php
09:44:04
27.02.2009
27.02.2009

Saky
-> Vita ze Sudet: v tom mas pravdu, jenze teoretizovat to umi dneska kazdej a staci aby videl rychle a zbesile a hral need for speed-) praxe to je vec jina..
tak to je sikovna RJ jestli se umi takhle sama prizpusobit, i pokud tam das uplne jinej hw.. nicmene to se bude prizpusobovat porad na lambdu 1 ne? a nejaka plne programovatelna zavodni ridici jednotka by byla asi s rozumnym nastavenim lepsi nemyslis? tudy nemas chut jit?
tak to je sikovna RJ jestli se umi takhle sama prizpusobit, i pokud tam das uplne jinej hw.. nicmene to se bude prizpusobovat porad na lambdu 1 ne? a nejaka plne programovatelna zavodni ridici jednotka by byla asi s rozumnym nastavenim lepsi nemyslis? tudy nemas chut jit?