skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
nejakej rozdil tam je (teda ne jenom, ze by to bylo omyty :) ...
-> Sita: V podstatě, hlavně po zjištění, že šusplech pod motor má klimatizovaná Felicia atypickej, nesehnatelnej a původní srolovala žena loni při autonehodě. 

-> Bukaj: zapisuje data pro histogram nadavek 

-> Borderer: A dcera zakresluje schéma elektroinstalace, nebo zapisuje seznam dílů, které je třeba koupit?

Ukázalo se (prozatím), že zbavit se svého prvního auta je daleko těžší, než sem si myslel, tak to jdeme ještě zkusit na dva roky. 

-> Syny: Me se to treba libilo na dlouhy casy a pripadne na sekvence. Ale ja mam tak co rikat...
Stativ ani nevim, kde we vali a za posledni 2 roky jsem zrcadlo mel v ruce jednou a asi tak na 20 fotek...
Stativ ani nevim, kde we vali a za posledni 2 roky jsem zrcadlo mel v ruce jednou a asi tak na 20 fotek...
-> StepaNoFUN 16.09.23 22:16:53: Nevyužiju :) V tomhle případě by mi kabel fakt nestačil a v ostatních případech klidně použiju ten mobil s aplikací. Do dneška jsem kabelovou dálku nepotřeboval a myslím, že to ani do budoucna nebude jiný.
-> Syny: No já jsem právě nikdy IR dálku neměl. Vše buď přes kabelovku, nebo právě přes odpalovač jako dálkovou spoušť připojenou přes kabel.
Proto jsem se divil, že by to nemělo alespoň konektor.
BTW - na stativu kabelovku využiješ...
Proto jsem se divil, že by to nemělo alespoň konektor.
BTW - na stativu kabelovku využiješ...
-> StepaNoFUN: Tak konektor na kabelovkou spoušť to taky má, ale jak říkám foťák byl daleko a kabelovou spoušť nemám a ani bych nevyužil. Asi by to nějak šlo přes odpalovač blesku, tam je myslim taky funkce dálkové spoušťě, ale s tím jsem, přiznám se, moc nelaboroval. Ono ten živej náhled je vlastně super - vidíš na mobilu jak fotka bude vypadat, zaostřit kam chceš v reálném čase a jde nastavit plno věcí. Jen i když tam před odpálením nastavim časovač, tak ten telefon musim někam rychle uklidit :)
-> Syny: Já myslel konektor. Ke kterýmu si připojíš cokoli. Na 300S asi ani IR nemám. Ale konektor jo. A pripojím k němu kabelovou spoušť s časovačem, dálkovej přijímač...
-> StepaNoFUN: Tak samozřejmě časovou spoušť to má, ale foťák byl na stativu 15m daleko, takže dobíhat to tam a zpátky, tak po 3. fotce jsem totál mokrej
A IR přijímač pro IR dálku jako měly zrcadla už na těle není.

-> Syny 16.09.23 21:27:53: My nemáme žádné hypersuper vybavení. Ale micro 4/3 s výměnnými objektivy.
-> Syny: To fakt nemá připojení na "hloupou" dálku? Nebo na časovou spouť...
-> Jirik_Tuňák1983: Jsem netušil že jseš photojiží :) My byly fotit teď akorát před týdnem k výročí svatby na naše tradiční místo a to je vždy dílo
Navíc teď novej foťák už nemá dálku a má namísto toho to živej náhled přes aplikaci v mobilu a to je taky něco - dálku jsem vždy schoval v ruce, ale mobil, ten jen tak rychle neschovam 


-> Syny 16.09.23 19:57:40: Ano, táhnu vždycky všechen ten hardwár s sebou a pak ty nervy, když to tam honíš po place.
Jak je to ve dvojici, tak je to 2x horší. Každej rok je to náročnější a náročnější. Kdy se to zlomí, to jsem sám zvědavej.
Nejsložitější jsou asi rodinné fotografie, našteluji si stativ a všechny ty serepetičky, dospělí připraveni a teď to sladit s dětmi, to je dílo.


-> Jirik_Tuňák1983: Si je fotis sam? :)
-> Jirik_Tuňák1983: No, to s tou svatozáří se ale netýká všech v tomto oboru focení
Ti, kdož fotí děti jako zaměstnání, ti aby měli svatozář. Každej rok z toho mám nervy jako prase. 

-> vhml 14.09.23 06:30:09: a pak to s tim má jet,chce to větší motor :-)
-> Václav Vašák 13.09.23 16:52:38: protože máš facelift, ta karoserie je značně vyztužená oproti prvním modelům.
-> vhml: právě nejsem ještě změklej posilovačema a ono i teď se to má snahu dost rovnat,...možná lepší stálá snaha než podle toho,na jaký svinec se najede a který kolo se protočí,podle toho na tu stranu to škube za volant
Jinak na vážení to auto mělo 950kg prázdný,s posádkou to mělo skoro o další 1/4 tuny víc,...nechápu,proč je felda tak težká.

-> MVM 13.09.23 15:31:39: vím, někde jsme taky jeli nahonem sériovou 120 ale se skládaným pětikvaltem. A vlastně to nejelo vůbec špatně. Ale tak to je jasná věc plynoucí z grafu výkonu. K čemu ti je třeba 120koní v maximu, když jedeš v otáčkách, kde jich je 90. 120S se čtyřkvaltem vždycky pojede nahovno a můžeš se třeba na hlavu stavět.
-> vhml: I průměrný motor s perfektní převodovkou umi udelat pěkný vysledky...
-> Václav Vašák 13.09.23 14:35:41: kdybys měl špéru tak by sis ten čas na řízení oběma rukama rád našel i s hewlandem
pokud to teda nemá posilovač

-> vhml 11.09.23 21:50:03: no kraťounká je celkem ne uplně pravda,...ono to jede na omezovač na 5-ku poctivých 160 a co jsem koukal na Šůse,tak ten má defakto stejnou maximálku,ale o jeden kvalt víc,já bych bral uplně to samý co mám + 1-kvalt navíc,protože tady to je tak akorát abych neutrhnul řadičku,mít Hewlanda se SP 4,5 by bylo sice hodně zábavný,ale už asi k nasrání,protože bych neměl čas řídit oběma rukama
Ale jo,je to prdel auto a teprve tady jsem zjistil,co ten Protlum umí,protože na gumách s DOT 2017 to drželo jak nesmysl,byť těch +30°C tomu dost přispělo a v 1RZ jsem je přehřál na předku a přepísknul brzdy,na to by to zase chtělo svor,protože jak to na 2-ku protáčí kola,okamžitě to přestane reagovat na předku a je to na kokot...neni to prostě závoďák,ale vystrčit drápky to umí 
-> Mates 12.09.23 11:15:52: Tak na 117hp a 130Nm se to nehýbe špatně,...ale je to málo,chce to aspoň +25hp a 30Nm aby to dostalo šťávů


-> Mates 12.09.23 11:15:52: Tak na 117hp a 130Nm se to nehýbe špatně,...ale je to málo,chce to aspoň +25hp a 30Nm aby to dostalo šťávů

-> Václav Vašák: jede Ti opravdu moc dobře. Jak jsi mě vezl, tak to letělo, ta převodovka je znát. Gratuluju k umístění
.

-> Václav Vašák 11.09.23 21:44:02: Sledoval jsem to jaký jsi měl pěkný časy. V kombinaci s tou kraťoučkou převodovkou to jede jak píchlá svině.
-> dragon_cb_cz 04.09.23 08:36:07: Nee, to asi nee. Ale přijel ke mě maník, že boural a chce to opravit co nejrychleji, aby nemusel mámě nic vysvětlovat, nebo co. 

-> Bukaj: U toho Volva ji klidně zkus. Často sem míval problémy, že mne z klimatizace bolelo v krku - suchý vzduch, ale u naší V70 se nic takového neděje. Nevím jak první generace, ale druhá musí mít víc, než hloupý teplotní čidlo, protože se nikdy nezamlží. Třeba dneska mi v 8°C (A snad 100% vlhkosti) spínal kompresor a auto se přitom vytápělo na nastavených 21°C.
-> Bukaj: pokud bys to chtěl někdy nedej bože zprovoznovat, tak to hlavně ted něčím pořádně zacpi, jinak budeš mít kompresor plnej bordelu a na výměnu. Kdybys chtěl tak tu mám plastový záslepky z nových kompresorů a chladičů, můžu ti nějaké dát, je to teda z koncernu, ale bude to stejný. A s naplněním se ozvi, udělám ti to za cenu chladiva
Jinak já bych auto bez klimy už nikdy nechtěl, je to úplně jinak příjemný cestování než sednout tdo rozpálených sedaček a vylejtat z auta spocenej jak prase.

-> Bukaj 04.09.23 10:19:05: Ta "expanzka" je pokud vím vysoušeč a ten se má dát nový při libovolném zásahu do systému. Jinak je tam totiž úplně k ničemu.
-> dragon_cb_cz 04.09.23 09:33:26: Jo, v plánu je poshánět zachovalé trubky a tu "expanzku", složit a třeba někdy před létem nechat naplnit chladivem...
Chladič klimošky je zánovní, hadice by taky šly použít, ale zkusím sehnat něco méně orezlého...
Jinak já klimatizaci nechci - nedělá mi dobře, ale na druhou stranu se nesmířím s pocitem, že v autě něco nefunguje...
-> saskyn2: Ono to jako celek není tak strašný, ale rozhodně to není auto pro perfekcionisty
Chladič klimošky je zánovní, hadice by taky šly použít, ale zkusím sehnat něco méně orezlého...
Jinak já klimatizaci nechci - nedělá mi dobře, ale na druhou stranu se nesmířím s pocitem, že v autě něco nefunguje...

-> saskyn2: Ono to jako celek není tak strašný, ale rozhodně to není auto pro perfekcionisty

-> dragon_cb_cz 04.09.23 08:36:07: Sběratelský HTP
-> Bukaj 04.09.23 08:50:31: to je z toho volva? Já ti hned na začátku říkal že je leší to vyhodit(celý) než to vyhodíš takhle po kouskách tak s stím budeš mít akorát víc práce

-> Bukaj 04.09.23 08:50:31: to je z toho volva? Já ti hned na začátku říkal že je leší to vyhodit(celý) než to vyhodíš takhle po kouskách tak s stím budeš mít akorát víc práce

-> Bukaj: A nebylo by lepší jí zprovoznit než to vyhazovat?
Jinak včera jsem u Volva vyměnil olej v převodovce a trochu odlehčil motorový prostor...

-> Bukaj 04.09.23 08:43:07:
Ta byla zelená i na nelakovaných dílech, to je pravda... ale já jí měl rád. Ale pokud už je to bouchnuté, tak to "netknutá lešťenka" už nikdy nebude no - což by byl jediný důvod, proč bych pochopil výraznější investici do nějaké obyčejné F1. Tak mě zajímá, jestli to není nějaký speciální kus.

-> dragon_cb_cz: Ne každá zelená Fabie s 30 tisíci na tacho musí nutně vypadat jako ta po mém dědovi...

-> Spz: To je nějakej těžce sběratelskej kus, že se to vyplatí řešit?
Přijel jsem na čerpadlo betonu - postavím se a čekám, až si mě pumpař navede. Nic se neděje a běhá okolo..
Jdu tam, pumpa zdechlá (rozbalená, plná betonu).. a že to nejde nastartovat. Baterky asi dobrý, tak mu říkám at poklepe startér.
Tak volá svýmu šéfovi (dostal pojeb proč to chcípá) a zjistil, kde na tom manu je startér. Vzal kladívko a klepe do toho, druhej pumpař zkoušel klíček - a nic. Říkám mu at do toho jebne.
Mezitím mu volal šéf a odskočil si, já sehnal jsem trubku přes kterou do toho jebnu - vlezu mezi kola, přiložim trubku a startér se roztočil
Tak říkám vidíš, takhle se k tomu musíš postavit 
Jdu tam, pumpa zdechlá (rozbalená, plná betonu).. a že to nejde nastartovat. Baterky asi dobrý, tak mu říkám at poklepe startér.
Tak volá svýmu šéfovi (dostal pojeb proč to chcípá) a zjistil, kde na tom manu je startér. Vzal kladívko a klepe do toho, druhej pumpař zkoušel klíček - a nic. Říkám mu at do toho jebne.
Mezitím mu volal šéf a odskočil si, já sehnal jsem trubku přes kterou do toho jebnu - vlezu mezi kola, přiložim trubku a startér se roztočil


No já se nenudil. Jedničková Fabie, najeto 30 tisíc km. Rovnání kastle.

ja jsem včera dodělal vyfuk na jednu Ameriku. pan si objednal od Borly z juesej vyfuk za 70 000, ale auto bylo tak uřvany, že s ním nešlo jezdit. tak koncový výfuky rozrizl a nacpal do nich stavební vatu. tím to doslova zazdil úplně.:-) a už to zacalo ovlivňovat i chod motoru
takže znovu rozrezat, vyčistit od vaty hnusný, obnovit helmholtz bypas, plazmou vyrezat tu picovinu co tam navařila Borla a udělat tam něco aby to fungovalo a znělo. taky jsem z toho vyndal volně loženy pásky plechu-no vyfuk že bych blil...ale povedlo se. při placení bylo nějaký dohadování, ale sazba byla jasná a tohle dělat nechcete...
takže znovu rozrezat, vyčistit od vaty hnusný, obnovit helmholtz bypas, plazmou vyrezat tu picovinu co tam navařila Borla a udělat tam něco aby to fungovalo a znělo. taky jsem z toho vyndal volně loženy pásky plechu-no vyfuk že bych blil...ale povedlo se. při placení bylo nějaký dohadování, ale sazba byla jasná a tohle dělat nechcete...
Výsledok,na dvojradličný obracák.Tretia diera by vychádzala u posledného zvaru ale ten chýbať nebude a to že je to trošku dlhší tiež neva.