Dneska po nějaké době zase půlden strávený nad (tedy spíše pod) autem...
cíl: vyřešit akutní resty z loňska - vyměnit ohnutou páku řízení po kolizi se skálou, vyměnit silentboky řízení, zkontrolovat přední nápravu...
...páka vyměněna, zjištěn zarezlý jeden pístek na 4P brzdiči (provizorně rozhýbán), zjištěna závada levého tlumiče (překvapivě nikoli vyteklý, ale strašně těžce šel zatlačit, ač by měl jít zatlačit lehčeji, než vytáhnout, dokonce na pístnici je vidět v místě nejčastějšího styku s guferem zakalení) - tlumiče z devadesátých let - ještě rozebiratelné, černé s nálepkou Škoda Auto a.s., na autě cca 5 let a 60-80 tisíc km. druhý tlumič byl OK. Nahrazeny tlumiči Gabriel RED RYDER made in USA - jsem zvědav, jak si představují amíci tlumič pro škodovku
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dále zjištěna deformace pravého třmenu hřebenového řízení (rána do skály byla slušná) - ten také vyměněn spolu s oběma silentbloky. Jinak to vypadá, že ještě pár let v denním provozu na místních tankodromech a škodovka se mi rozpadne - je vidět uvolňování bodových svarů karoserie a dokonce některé šroubové spoje na přední nápravě vyžadovaly dotažení...
A mám dojem, že se v zimě sype na silnice čím dál větší svinstvo - to, jak škodovka sešla po této zimě, se nedá srovnat snad s žádnou sezonou v devadesátých letech, kdy byly zimy podobné jako ta letošní a se škodovkou jsme měli v zimních měsících podobné nájezdy km...
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)