skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Karel.: to bude super ked do 5.1 naleje 5ku ....
Akú brzdovú kvapalinu kúpiť a bezpečne použiť do auta, u ktorého neviem, aká brzdovka tam je teraz (auto je r.v.2007)? DOT 4? 5? 5.1?
-> Stepan FUN: -> U-Geen:
nejlepší jsou původní Osram NightBraker, akorát jejich životnost není valná - do 15tis. km, Osram NightBraker Plus - tam člověk skoro nepozná rozdíl oproti standardním Hellam, ale asi dýl vydrží a Ultimate mě vydržely cca rok ve feldě - necelých 40tis. km a dle mě jsou někde mezi původními NightBraker a NightBraker Plus
Já bych osobně šel jedině do původních Osram NightBraker i za cenu nižší životnosti... Na zimu asi pujdou do feldy i do nivy, v nivě mám teď stovky (i přídavn) a altík polská iskra 80A (ten je v 1.7 origo) s tím má celkem problémy, uvažuji ho nahradit nejakým boschem....
nejlepší jsou původní Osram NightBraker, akorát jejich životnost není valná - do 15tis. km, Osram NightBraker Plus - tam člověk skoro nepozná rozdíl oproti standardním Hellam, ale asi dýl vydrží a Ultimate mě vydržely cca rok ve feldě - necelých 40tis. km a dle mě jsou někde mezi původními NightBraker a NightBraker Plus
Já bych osobně šel jedině do původních Osram NightBraker i za cenu nižší životnosti... Na zimu asi pujdou do feldy i do nivy, v nivě mám teď stovky (i přídavn) a altík polská iskra 80A (ten je v 1.7 origo) s tím má celkem problémy, uvažuji ho nahradit nejakým boschem....
-> Stepan FUN: u me ty Ultimate jsou hodne znat (H7ky v Legacy)
Ja tunim prodrenou přední lyži. Zitra povarime a bude to krasny.A novy ramena jsem striknul stetcovou metlou.nejak si musim pokratit cekani na pistni cepy.
Vyměnil v Octě nějaký noname +50% žárovky za Osram NightBraker Ultimate... nesvítilo to nejhůř, tak uvidíme jakej bude rozdíl...
A (snad) objednán tempomat...
A (snad) objednán tempomat...
-> MATTESS: aj ja si to myslím...
-> Jarda: myslím, že článek si rádi přečteme
Konečně jsem udělal nějakou galerku z letošní dovolené, udělal bych článek, jako to Turecko rapidem, ale sem rusky stroj nepatří a na ladaforu nejde udělat pěkny clanek jako tady :(
Místy to bylo dobrodruznejsi nez Turecko
jardaj.rajce.idnes.cz/Slo vensko%2C_Madarsko%2C_Rumu nsko%2C_Bulharsko%2C_Turec ko%2C_Recko%2C_Albanie%2C_ Monte_Negro%2C_HR_NIVOU_-_ 8_000_km
Místy to bylo dobrodruznejsi nez Turecko
jardaj.rajce.idnes.cz/Slo vensko%2C_Madarsko%2C_Rumu nsko%2C_Bulharsko%2C_Turec ko%2C_Recko%2C_Albanie%2C_ Monte_Negro%2C_HR_NIVOU_-_ 8_000_km
-> palinator: za Krewella palec hore
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tomas S: Díky
-> Peklo: Gratulujem !!!
Včera, se oženil... Tak snad nebudu přesouvat do podělali
-> Luky: -> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : ok,tak se pokusím ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> maca: Klidně tady udělej galerii, je to víceméně taky veteránský sraz. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> maca: ne to je ideální ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Luky: bude vadit, když to hodim sem do galerie?
Nevíte někdo prosím, zda je u této helmy vyndavacíazastamdací výstelka? Děkují
www.speedpro.eu/circuit-h elmaprilba-p-9157.html
www.speedpro.eu/circuit-h elmaprilba-p-9157.html
Budeš je někam dávat? Táta je vysazenej na tatrovky, tak že by se příští rok zajel podívat. Nemáme to nějak daleko. Teď je teda na Ecce Homo Historic, tak snad se to nebude krýt i příště
-> Luky: ano byl, pár fotek mam
-> maca: byl sraz Tatra ve Zbirohu? Máš nějaké fotky?
-> castrol: aha![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> maca: robert kalinak politik
-> castrol: Pepa Kalina?
-> maca: nam doviezol osobne Kalinak
-> maca: nám sa ušla tentorok nová tatrofka :)
-> Jarda: ano, urcite je to natvrdo. 4HI pripne predek a nasledovne se pripnou ty automaticky mechanicky volnobezky (pri razeni na 2HI je je pak potreba vycvaknout) - novejsi zakulaceny verze pak mely tusim pneumaticky pripojovani
-> Stepan FUN: no niva je SUV :) nemá rám, teda takovej pomocnej navarenej na podlaze zespodu a o tom se neda mluvit jako o rámu...
niva je stala 4 kolka, má redukci a uzáverku mezinapravoveho diferencialu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
a niva volnobězky nemá, asi právě proto, o cem pises...
s nivou jde jet na 2 kola jek kdyz schodíš jeden kardan a uzavřeš mezinápravový diferenciál, který je v redukční převodovce![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
vzadu je tuhá náprava, vepředu ne... vzadu vinuté pružiny a dle mě nešťastná panhardzká tyč - raději bych listová pera
takhle to píšou:
Lada má v nabídce letitou Nivu, která se stala kultem. Kvůli své samonosné karoserii je sice dnes považována za SUV, ale to je samozřejmě hluboký omyl, neboť její terénní schopnosti jsou prostě nezpochybnitelné.
Tak teď nevím jestli to je nebo není SUV![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Můžeš mi věřit, za 1/2 roku a 10tis. km jsem měl na tom autě venku vše mimo motoru a předního difu. Nejvíc mě štve, že rusáci to strašně mění, aby to nebylo záměnné - přední poloosy jiné drážkováni, několik zadních náprav - jednotlivé díly z nich nejsou záměnné, několik diferáků, díky blbosti mám teď přední 4.1 (přestože by 1.7 měla mít 3.9) a zadní jsem dal 3.9. Nevím, kde se vzal ten 4.1 vepředu, protože 1.6 by měla mít 4.33 a 1.7 3.9. (jo žiguláci měli 4.1, ale to je zadní a ten je jinej) ŘJ mi hlásí chybu snímače rychlosti a já ho nemám kam namontovat, protože mám redukčku z 1.6 - ta pro mě taky není zrovna vhodná, protože němcům na dálnici odcházela, tak ji potom vylepšovali pro dlouhodobější chod atd. Přemýšlím teď dát zadní žiguláckej dif, ale nevím jestli pujde do té nove zadní nivácké nápravy :/. Zadni kardan mám z 1.6 a taky dělá docela bordel, už mám sehnanej z 1.7 2011, jen doufám, že tam problém nebude...
tady dobrej clanek: www.auto.cz/lada-niva-4x4 -37-let-dobre-prace-74346
jen je tam nepřesnost, že převodovka s redukcni a mezinapravovým difem je v jedné skříni, to je blbost, jde tam dát převodovka ze zigula a liší se pouze náhonem tachometru, mysleli asi, že vše je v jednom tunelu
niva je stala 4 kolka, má redukci a uzáverku mezinapravoveho diferencialu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
a niva volnobězky nemá, asi právě proto, o cem pises...
s nivou jde jet na 2 kola jek kdyz schodíš jeden kardan a uzavřeš mezinápravový diferenciál, který je v redukční převodovce
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
vzadu je tuhá náprava, vepředu ne... vzadu vinuté pružiny a dle mě nešťastná panhardzká tyč - raději bych listová pera
takhle to píšou:
Lada má v nabídce letitou Nivu, která se stala kultem. Kvůli své samonosné karoserii je sice dnes považována za SUV, ale to je samozřejmě hluboký omyl, neboť její terénní schopnosti jsou prostě nezpochybnitelné.
Tak teď nevím jestli to je nebo není SUV
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Můžeš mi věřit, za 1/2 roku a 10tis. km jsem měl na tom autě venku vše mimo motoru a předního difu. Nejvíc mě štve, že rusáci to strašně mění, aby to nebylo záměnné - přední poloosy jiné drážkováni, několik zadních náprav - jednotlivé díly z nich nejsou záměnné, několik diferáků, díky blbosti mám teď přední 4.1 (přestože by 1.7 měla mít 3.9) a zadní jsem dal 3.9. Nevím, kde se vzal ten 4.1 vepředu, protože 1.6 by měla mít 4.33 a 1.7 3.9. (jo žiguláci měli 4.1, ale to je zadní a ten je jinej) ŘJ mi hlásí chybu snímače rychlosti a já ho nemám kam namontovat, protože mám redukčku z 1.6 - ta pro mě taky není zrovna vhodná, protože němcům na dálnici odcházela, tak ji potom vylepšovali pro dlouhodobější chod atd. Přemýšlím teď dát zadní žiguláckej dif, ale nevím jestli pujde do té nove zadní nivácké nápravy :/. Zadni kardan mám z 1.6 a taky dělá docela bordel, už mám sehnanej z 1.7 2011, jen doufám, že tam problém nebude...
tady dobrej clanek: www.auto.cz/lada-niva-4x4 -37-let-dobre-prace-74346
jen je tam nepřesnost, že převodovka s redukcni a mezinapravovým difem je v jedné skříni, to je blbost, jde tam dát převodovka ze zigula a liší se pouze náhonem tachometru, mysleli asi, že vše je v jednom tunelu
-> Jarda: Nivu neznám, ale u většiny teréňáků co jsem kdy jezdil (nemluvím o SUV) žádnej mezinápravovej diferenciál nebyl. Prostě jsi mechanicky přiřadil předek. Nepředpokládám, že to Niva bude mít jinak. Je to prostě 2WD (s případným samosvorem, či uzávěrkou zadku), 4WD rychlá, 4WD pomalá. Ale u 4WD jsou prostě přední i zadní dif spojený natvrdo. Takže bez samosvorů/špér Ti hrabe jedno přední a jedno zadní kolo.
Bacha na ty automatiký volnoběžky v přední nápravě. Pokud počítáš (jakože počítáš) s opravu teréním využitím, je asi lepší nahradit mechanikou. Je to tam jenom proto, abys při 2WD neroztáčel zbytečně ten přední diferák. Ale při hrubším zacházení (například vycukávání při zapadnutí) maj tendenci to odnýst. Doporučení výrobce je pomalu do záběru a pak až mu naložit.
Bacha na ty automatiký volnoběžky v přední nápravě. Pokud počítáš (jakože počítáš) s opravu teréním využitím, je asi lepší nahradit mechanikou. Je to tam jenom proto, abys při 2WD neroztáčel zbytečně ten přední diferák. Ale při hrubším zacházení (například vycukávání při zapadnutí) maj tendenci to odnýst. Doporučení výrobce je pomalu do záběru a pak až mu naložit.
-> U-Geen: určitě to je natvrdo, když je i 4 dlouhá? u nivy si teda pri dlouhe taky muzu dat uzaverku, ale to jsem ještě nepoužil... takže ta jedna poloha mi prijde zbytečná, jo kdyby to bylo otevreny na dlouhou 4kolu a 4 krátká uzavreny, to by byla jiná
no 30k za uzávěrku je celkem dost...
no 30k za uzávěrku je celkem dost...
-> Jarda: ma to pripojitelnej cumak - mezinaprava je natvrdo, normalne se jezdi na zadek, polohy klasicky 2HI, 4HI, 4LO. nektery verze prej mely LSD vzadu. Vepredu to ma automaticky volnobezky, novejsi verze maj pripojitelnej predek i za jizdy, nase nemela. Uzaverky diferaku se myslim daji koupit, ale neni to zadarmo :)
-> U-Geen: a má vitara uzávěrku?
niva má jen jednu - mezinápravovou, uvažoval jsem ještě o samosvorech, ale pry je to naprd... nebo udělat mechanické, ale to je za raketu :(
niva má jen jednu - mezinápravovou, uvažoval jsem ještě o samosvorech, ale pry je to naprd... nebo udělat mechanické, ale to je za raketu :(
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vitara to mela stejne, nadrz az vzadu pod pomerne masivnim plechovym krytem. Stejne to bylo zlaty auto :)
-> Bukaj: Mluvim obecne... patrol ji ma prave tam. Jako schovanou v ramu, ale nesmi bejt v zemi nakej parez...
-> Bukaj: -> Matthes, záškodník z TechWebu: tak mozna, kdyz nekdo namontuje LPG nadrz pod auto, jinak niva má benzinovou nádrž uprostřed v podlaze a zespodu dostupná není
vlastně tvoří ten schůdek pro zadní sedačku lada2siberia.files.wordpr
ess.com/2007/.../img_2953.
jpg
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Neřikej, že tahle Niva má nádrž za tím převisem?
-> Bukaj 03.09.15 08:51:30: Nádrž :-)
-> Bukaj: škoda... mě by toho lákalo tolik, ale vše je hodně finančně i časově náročné... :( Dost by mě lákal třeba Island, ale to vyjde opravdu na raketu :/
Letošní dovolená byla trochu levnější než minulý rok Turecko, ale zas jsem nacpal dost peněz do nivy...
Letošní dovolená byla trochu levnější než minulý rok Turecko, ale zas jsem nacpal dost peněz do nivy...
-> Jarda: Nebyl jsem nikde - nebylo s kým a ani dostatečná dovolená...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: jj a stejně jako u všech terenaku je nejvic na ráne zadni dif., takže velkym kamenum uprostřed je potřeba se vyhybat, on vydrží dost ran, ale stejně jsme na to doplatili v Albanii... a kdyz zase člověk chytne kamen ke kolu, tak zase urazí držak tlumice, to se mi povedlo zase v Rumunsku :) tam budu dělat takové lizinky, co se mi na nive libi, je opravdu 2 okruhova brzda (přepážka v nádobce) a zajimavý je plovoucí přední 3 pístek
Teď jsem vyhodil přední stabík a uvažuju tam nacpat 2 tlumice, ale je tam málo místa :(.
Jinak auto nemám na blbnutí v terénu, ale abych projel tam, kam chci![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak MTX je tak jenom k moři a rapidem porad chci do Maroka, ale za Atlas by byla teda lepší niva.
-> Bukaj: Ty jsi vlastně byl v té Skandinávii?
Teď jsem vyhodil přední stabík a uvažuju tam nacpat 2 tlumice, ale je tam málo místa :(.
Jinak auto nemám na blbnutí v terénu, ale abych projel tam, kam chci
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak MTX je tak jenom k moři a rapidem porad chci do Maroka, ale za Atlas by byla teda lepší niva.
-> Bukaj: Ty jsi vlastně byl v té Skandinávii?
-> U-Geen:
Asi tak
Hlavně vzadu neni moc co poškodit, kromě tažného a plechů, důležité orgány jsou vpředu...
Asi tak
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: ten zadek se podle me vetsinou stejne sveze :) horsi by byl horsi najezdovej uhel vepredu
-> Jarda/felda: tak proc je (byla) sakra tak znicena z terenu?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
jel jsem s ni tam, kde si troufly jen defendry (tak nevim, cemu rikas terenni jezdeni), jo tazny mam jako ochannej prvek zadku a obcas s tim skrtam
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
jel jsem s ni tam, kde si troufly jen defendry (tak nevim, cemu rikas terenni jezdeni), jo tazny mam jako ochannej prvek zadku a obcas s tim skrtam
-> palinator: ne na svuj nemusis a staci na to jeden, ktery ma plnou moc od toho druheho, plna moc musi byt overena* ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)